Lancer
Realisti
Tuo uutinen lohduttaa varmasti Lewisia...
Eli Heikki painosti Hamiltonin virheeseen.... kirjaimellisesti.Kovalainen sai Hamiltonin yliyrittämään
24.04.2008 13:25
Heikki Kovalainen ja Lewis Hamilton, kuva: Mark Thompson/Getty Images
McLarenin toimitusjohtaja Martin Whitmarsh ymmärtää tallinsa kuljettajalta Lewis Hamiltonilta F1:n Bahrainin GP:ssä nähtyä yliyrittämistä, joka johti virheisiin ja kolarointiin.
Whitmarsh mainitsee Hamiltonin tallikaverin Heikki Kovalaisen asettaman paineen yhdeksi syyksi englantilaiskuljettajan yliyrittämiselle.
- Suoraan sanottuna on täysin normaali reaktio ihmiselle, että yliyrittää, jos auto ei ole hyvissä säädöissä, jos kuljettaja ei ole iskussa tai jos tallikaveri laittaa painetta. F1-autoa ei yleensä saa kulkemaan yhtään nopeammin yliyrittämällä, Whitmarsh sanoi Autosport.comin mukaan.
Kovalainen ja Hamilton ovat MM-sarjassa tasapisteissä.
(MTV3)
No, Italialaiset homoystäväni ovat kyllä moottoriurheilun ystäviä. Motskarit ovat kyllä kovempi juttu kuin formulat. Miehekkäämpää se on, kun seurata jotain saa*anan sisustus ja stailausohjelmia, niinku täälläpäin tuntuu olevan tapa.gin sanoi:Seuraavatko italialaiset homomiehet muka formuloita?? Eiku joo, kaikkihan ne sielläpäin on....
No totta hitossa pitäis, mut eipä se kai ihan niin mullistava keksintö ole että sillä toista sekuntia sais hyötyä kierroksella.formulastara sanoi:Mutta entä jos tilanne olisi sellainen, että reiästä on hyötyä vesikelillä esim. 1,5s per kierros, mutta vesisuihku tulisi suoraan visiiriin. Tulisiko sovellusta kuitenkin käyttää? Olettaen, että kuljettaja kuitenkin näkisi suhteellisen hyvin vielä eteensä.
Esitin aika hyvän jossittelun. Jos kuitenkin ollaan realisteja, niin saavutettu etu sateella lienee markinaalinen. Button ajoi aika hyvin Fujissa viimevuonna ilman etusiipee, vois ajatella että siellä koko etusiipi nopeutta ehkä 3s kunnon paskasateessa. Näin ollen vois arvella, että tuo reikä vois auttaa kenties 0.2 sekuntia. Tässä sitten toki voi miettiä, että käyttääkö vaiko ei..formulastara sanoi:Mutta entä jos tilanne olisi sellainen, että reiästä on hyötyä vesikelillä esim. 1,5s per kierros, mutta vesisuihku tulisi suoraan visiiriin. Tulisiko sovellusta kuitenkin käyttää? Olettaen, että kuljettaja kuitenkin näkisi suhteellisen hyvin vielä eteensä.
MM-kärjelle uudet superkypärät Espanjaan
F1-sähkeet 22.4.
Kehitystyö kautta F1-kentän on kulkenut rivakasti kauden ensimmäiseen kilpailuun Euroopan mantereella.
Autoon tulleiden uusien osien lisäksi MM-sarjan kaksi kärkikuljettajaa Kimi Räikkönen ja Nick Heidfeld saavat Barcelonan viikonlopuksi Schuberthin uusimmat turvakypärät.
Schuberthin kypärät on kehitetty tuulitunnelissa yhä virtaviivaisemmiksi ilmavastuksen pienentämiseksi.
- Luomme kypärän kuljettajan pään ympärille, mutta otamme huomioon myös auton rakenteet, Schuberthin toimitusjohtaja Oliver Schimpf selvittää.
Varta vasten F1-kuljettajalle räätälöidyn kypärän hinta nousee 50000 euroon. Moottoripyöräilijöille valmistettu kypärä maksaa 500 euroa.
Michael ja Ralf Schumacher osallistuvat edelleen Schuberthin kypärien kehitystyöhön. MM-sarjassa saksalaismerkin käyttäjiin ovat Räikkösen ja Heidfeldin lisäksi kuuluvat myös Felipe Massa ja Nico Rosberg.
TS/Heikki Kulta
Äänestiköhän tossa homot? Tais olla homopolli tifosoille.Trone sanoi:Lewis Ferrarille?
Siinä tapauksessa minä annan ääneni Sundinin Matsille.Zaikom sanoi:Vähän sama kun suomessa olis polli kuka ruotsin jääkiekkomaajoukkueen pelaajista on homoin
Uutisessa varmaan Räikkönen tarkoittaa me-muodolla itseään ja mekanikkojaan, koska kyllähän Massa on aika-ajoissa auton saanut toimimaan kiitettävästi. Ota näistä selvää sitten Eli jos vaikka Massalla on sama ongelma, sehä olis hurjan nopea aika-ajoissa. Epäilen käännöskukkasta.....mtv3 sanoi:Räikkönen tyytymätön Ferrarin aika-ajovauhtiin
25.04.2008 08:24
Ferrari-tallin Kimi Räikkönen ei ole täysin tyytyväinen kauden alkuunsa, vaikka johtaakin formula ykkösten MM-sarjaa kolmen osakilpailun jälkeen.
Räikkösen mielestä Ferrari-auton aika-ajovauhdissa olisi selvästi parannettavaa tulevissa kilpailuissa. Hallitsevan maailmanmestarin mukaan italialaistalli ei ole saanut renkaita toimimaan aina niin kuin olisi ollut tarkoitus.
- Hetkittäin olemme saaneet auton toimimaan aika-ajoissa ja sitten vauhti on taas kadonnut. Aika paljon on ollut ongelmia siinä, että saataisiin renkaat toimimaan niin kuin haluttaisiin. Välillä auto on toiminut enemmällä bensalla ja välillä vähemmällä bensalle, Räikkönen toteaa.
Eikö se tarkoita juuri aika-ajoja, missä Ferkut kulkee kisoissa nopeammin mutta aika-ajot on ongelmana? Ei tallikaveri-vertailuissa.JML82 sanoi:Uutisessa varmaan Räikkönen tarkoittaa me-muodolla itseään ja mekanikkojaan, koska kyllähän Massa on aika-ajoissa auton saanut toimimaan kiitettävästi. Ota näistä selvää sitten Eli jos vaikka Massalla on sama ongelma, sehä olis hurjan nopea aika-ajoissa. Epäilen käännöskukkasta.....
Massa kyllä näyttää kulkevan tahmeammin kisoissa kuin aika-ajoissa, joten tuskinpa se Ferrari on fundamentaalisti huono aika-ajoauto. Kimi vaan ei jostain syystä saa sitä lentämään.Thunder sanoi:Eikö se tarkoita juuri aika-ajoja, missä Ferkut kulkee kisoissa nopeammin mutta aika-ajot on ongelmana? Ei tallikaveri-vertailuissa.
autosport.com sanoi:Anthony Davidson has admitted it has been hard to stay focussed on racing this weekend as his troubled Super Aguri team fight for their future.
Super Aguri only got the green light to compete in the Spanish Grand Prix on Friday morning, when Honda agreed to bankroll their weekend.
And amid the uncertainty over their future, as discussions with potential investors continue, Davidson has not shied away from revealing how tough things have been for him.
"On Friday it was really hard to find motivation," said Davidson. "To get out there and just do a professional job was tough. I think I can safely say that this has been the hardest weekend of my life, in racing. Absolutely.
"You wonder whether this will be the last one. It would be quite fitting if this would be the last place that I ever turned a wheel in a Formula One car, because I have turned so many laps around here. It does get to you, and when the future is uncertain, like in any job, in anything in life, it gets to you eventually."
Although lack of development and testing has left Super Aguri pegged to the back of the grid, Davidson said it was 'amazing' that he was able to get within one tenth of Adrian Sutil's Force India car in qualifying.
"Qualifying was really good. To get that lap out of the car, and to get so close to Sutil was amazing, really. It's amazing. You guys only really know half the story with this car - it has been chopped about, it has got holes in it where there shouldn't be for cooling ... you name it, it's been done to the car. It's really a tough challenge to drive."
And he slammed other drivers who have been critical of the Super Aguri drivers for not being cooperative when being lapped in the races.
"I know that there are some drivers out there who complain about Super Aguris holding them up out there under blue flags, but you can hardly see what is going on because the car is shaking around so much, and you're fully focussed on just keeping the damn thing on the track.
"The last thing you can do is be bothered with people who are about to lap you. They can all shut right up in my mind, because I'd love to swap cars with them.
"And also – I'm trying not to get aggressive about this – can you imagine if there were some drivers who were paying to be here, driving these cars? Then you would see some chaos. So I think me and Taku are doing a damn good job, thank you very much."
TILASTO:
Eniten osakilpailuvoittoja saavuttaneet maat
196 Iso-Britannia
103 Saksa
94 Brasilia
79 Ranska
43 Italia
42 Suomi
41 Itävalta
38 Argentiina
Myöskin Ranska sekä Brasilia nykyisellä kehityksellä on saavutettavissa. Saksa ja Iso-Britannia varmaan ovat karussa suomalaisilta muutaman vuosikymmenen ajan, varsinkin kun saksalaisia lupaavia kuljettajia on näkyvissä.PuoliPöhkö sanoi:Nyt jäi taakse Itävalta kuljettajien voittotilastossa.
Seuraavana on vuorossa Italian päänahka :thumbup: