Brawnin punaisia pulinoita
29. 4. 2008 kello 23:52
Barcelonasta tarttui mukaan myös El País -lehti. Siinä oli erittäin mielenkiintoinen Ross Brawnin haastattelu.
Espanjalaiset halusivat tietenkin tietää mahdollisimman paljon Brawnin entisestä ja Alonson toivotusta tulevasta työnantajasta. Niinpä lehti kysyi, sulkivatko Luca di Montezemolon sanat Alonsolta lopullisesti oven Ferrarille.
Brawn vastasi: “Montezemolon kommentti oli mielenkiintoinen. Ei hän sanonut, etei Alonso koskaan ajaisi Ferrarilla. Hän sanoi vain, ettei tarvitsisi Räikköstä ja Alonsoa. Montezemolo sanoi, ettei olisi loogista pitää sekä Fernandoa että Kimiä tallissa. Mutta jos Kimi ei ole Ferrarilla, voi olla, että Fernando menee sinne. Ja olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan. On erittäin vaikea johtaa tallia, jossa on kaksi ensiluokkaista kuljettajaa. Minun kokemukseni opettaa minulle, että on parempi, jos on yksi erittäin hyvä ykköskuljettaja ja toinen, joka auttaa. Jos täytyy johtaa tallia, jossa on kaksi supertähteä, seuraa siitä paljon ongelmia, koska tämä on niin rajun kilpailun urheilulaji. Tämän tajutakseen täytyy vain katsoa formula 1:n historiaa: Senna - Prost: vakavia ongelmia. Alonso - Hamilton : vakavia ongelmia. Näihin asioihin ei ole ratkaisua.”
Selkokielellä Brawn sanoo siis seuraavaa:
- Räikkönen on Ferrarin ykköskuljettaja
- Massa on Räikköselle sopiva apupoika
- Räikkönen ei mahdollisesti jatka Ferrarilla kauaa
- Massa olisi myös Alonsolle hyvä apupoika
Tiedä häntä, kuinka paljon Brawn tätänykyä tietää punaisia salaisuuksia, mutta mielenkiintoisia mielipiteitä nuo ovat yhtä kaikki.