F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Bleu sanoi:
Kyllä Ranska aika kaukana on. 10 voittoa/kausi tahdillakin menee melkein neljä vuotta että saavuttaa nykyisen määrän. Mielenkiintoista nähdä kuinka kova kuski Grosjeanista tulee, siinä on kuitenkin ranskalainen huippulupaus. Massa voittaa joitain kisoja, mutta ei ihan huipputulokasta tiedossa brasseilla.
Ite laskinkin juuri noin, että nyt kun Suomella on kahdessa huipputallissa kuljettaja, niin kymmenisen voittoa per kausi pitäisi olla jopa realistinen saavutus. Saa nähdä, kuinka käy.
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
JML82 sanoi:
Ite laskinkin juuri noin, että nyt kun Suomella on kahdessa huipputallissa kuljettaja, niin kymmenisen voittoa per kausi pitäisi olla jopa realistinen saavutus. Saa nähdä, kuinka käy.
Ihan hyvä olisi pitää jotain realismiakin mukana, kilpailu on kovaa ja Suomi ei ole ainoa maa missä on hyviä kuskeja. Jos nyt ihan objektiivisesti ajatellaan, niin Räikkönen todennäköisesti voittaa 1-2 mesturuutta (sellaiset 10-15 kisaa) ja lopettaa sitten uransa, Kovalainen voittaa tänä vuonnan toivottavasti kisan tai pari ja sen jälkeen taitaa joutua Rosbergin tai muun korvaamaksi ja sitten onkin hyvä tallipaikka kiven alla. Näiden jälkeen tulevista suomalaisista ei mitään tietoa.
 

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
Ukyo Katayama sanoi:
Kovalainen voittaa tänä vuonnan toivottavasti kisan tai pari ja sen jälkeen taitaa joutua Rosbergin tai muun korvaamaksi ja sitten onkin hyvä tallipaikka kiven alla. Näiden jälkeen tulevista suomalaisista ei mitään tietoa.
Tuskin tulee korvatuksi, sehän on tehnyt hyvää jälkeä tallissa ja tottunut talliin/autoon nopeammin kuin monet uskoivat.
Nopeudessakin päihittää välillä jo Hamiltonin ja ajaa tasaisempia suorituksia, pistää Hamiksen koville jo tällä kaudella, eikä olisi mikään ihme vaikka olisi tällä tai ensi kaudella jo Hamiksen edellä loppupisteissä...

Itse uskon, että kovalainen ajelee vielä useamman vuoden McLarenilla, eikä tarvitse F1-uralla tulevaisuudessa sekaantua häntäpään talleihin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ukyo Katayama sanoi:
Ihan hyvä olisi pitää jotain realismiakin mukana, kilpailu on kovaa ja Suomi ei ole ainoa maa missä on hyviä kuskeja. Jos nyt ihan objektiivisesti ajatellaan, niin Räikkönen todennäköisesti voittaa 1-2 mesturuutta (sellaiset 10-15 kisaa) ja lopettaa sitten uransa, Kovalainen voittaa tänä vuonnan toivottavasti kisan tai pari ja sen jälkeen taitaa joutua Rosbergin tai muun korvaamaksi ja sitten onkin hyvä tallipaikka kiven alla. Näiden jälkeen tulevista suomalaisista ei mitään tietoa.
Realismi mukana on vaikea nähdä syytä sille miksi Kovalaisen olisi vaikea saada hyvää tallipaikkaa niillä esityksillä joita tähän mennessä on nähty. Alkukausi Rellulla ei ollut vahva, mutta sen jälkeen esitykset ovat olleet hyviä. Jos nyt ei loisteliaita, niin vähintäänkin vertailukelposia tallikavereihin nähden. Lisäksi kaverin keskeytysprosentti on erittäin alhainen.

Tietysti voittajatallit ovat harvassa, mutta sääntömullistus ensi kaudeksi muuttaa jonkin verran tallikarttaa. Siitä olen samaa mieltä, että 10 suomalaisvoittoa kaudessa ei täysin realistista ole, ellei Räikkönen ala dominoida Schumacherin malliin. Heikki ei tällä kaudella voita kuin erityisissä olosuhteissa.
 

Eddie Rickenbacker

Yhdeksän kierrosta
Liittynyt
14.12.2007
Viestit
315
Sijainti
Suomi - Finland
Ranska ei ole tainnut voittaa 12 vuoteen ainuttakaan kisaa. Italialla on 2000-luvulta taskussa neljä voittoa ja ilman suurta ihmettä Suomi menee saapasmaan ohitse vielä alkukauden aikana.

Ihmettelen kyllä edelleen miksi rookie-kaudellaan tasapaksuja suorituksia esittänyt Kovalainen sai pestin McLarenilta Hamin tallitoverina? Kuitenkin vaihtoehtona oli myös Renaultin Fisichella, jolla olisi ollut kokemusta, voittamisen kulttuuria, tuntemus mahdollisen apukuskin pestistä jne... Olisi varmasti ollut kokemuksellaan arvokas pala McLarenin organisaatiolle, nyt talli joutuu pärjäämään kahden räkänokan kanssa koko kauden. Eipä siinä mitään, nykyään voitat kisoja ja ajat huipulla vaikka hyppäisit formulan puikkoihin suoraan äfkolmosista. Mutta auton kehittäminen = kokeneen kuskin hommaan. Viime kauden alussa Alonso hoiti kokeneena mestarina Macin auton kehitystyön ja säädöt joita Hami pääsi siekailematta hyödyntämään. Nyt kun kausi on vaihtunut ja tallista hävinnyt kokemus, on Hamilton täysin lirissä yrittäessään panna Ferrareille kampoihin. Fisico olisi varmasti ollut parempi varakuski, tasaisempi ja ennenkaikkea osannut kehittää autoa kunnolla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eddie Rickenbacker sanoi:
Ihmettelen kyllä edelleen miksi rookie-kaudellaan tasapaksuja suorituksia esittänyt Kovalainen sai pestin McLarenilta Hamin tallitoverina? Kuitenkin vaihtoehtona oli myös Renaultin Fisichella,
joka oli osoittautunut selvästi Heikkiä hitaammaksi. Heikki oli halpa, ja varma maaliintulija, kuten apukuskille sopii.
Mutta auton kehittäminen = kokeneen kuskin hommaan.
Auton kehittäminen = insinöörien hoimmaa. Kuskit vain testaavat tehtyjä muutoksia, ja testaamista Kovalainen on tehnyt kilometreinä enemmän kuin kukaan viimeisten vuosien aikana.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Tuskinpa Fisi olisi ajanut tämän kauden kilpailuissa yhtään paremmille sijoituksille kuin Heikki. Olisiko Fisin läsnäolo sitten näkynyt Lewisin suorituksissa, sitä on vaikea sanoa.

Ja tuskin McLarenilla mitään kehitystyhjiötä on kuskirintamalla. Onhan siellä sentään de la Rosa pyörimässä kulisseissa sen minkä kerkiää. Eikä Heikkikään mikään ihan pelkkä räkänokka enää ole - varmasti tietää auton kehittämisestä yhtä sun toista, kun ajoi toissavuonna aikamoisen määrän testikilometrejä Renaultille, ja viime vuonna pääsi seuraamaan auton kehittymistä kilpakuljettajan näkökulmasta.
 

Lisko

Well-known member
Liittynyt
10.5.2006
Viestit
666
Sijainti
Liskola
Eddie Rickenbacker sanoi:
. Fisico olisi varmasti ollut parempi varakuski, tasaisempi ja ennenkaikkea osannut kehittää autoa kunnolla.
Fisi tasainen?
Sehän on vuoristoratakuskien perikuva..
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Juha Päätalo osuu blogissaan naulan kantaan.

HS.fi sanoi:
Brawnin punaisia pulinoita
29. 4. 2008 kello 23:52
Barcelonasta tarttui mukaan myös El País -lehti. Siinä oli erittäin mielenkiintoinen Ross Brawnin haastattelu.

Espanjalaiset halusivat tietenkin tietää mahdollisimman paljon Brawnin entisestä ja Alonson toivotusta tulevasta työnantajasta. Niinpä lehti kysyi, sulkivatko Luca di Montezemolon sanat Alonsolta lopullisesti oven Ferrarille.

Brawn vastasi: “Montezemolon kommentti oli mielenkiintoinen. Ei hän sanonut, etei Alonso koskaan ajaisi Ferrarilla. Hän sanoi vain, ettei tarvitsisi Räikköstä ja Alonsoa. Montezemolo sanoi, ettei olisi loogista pitää sekä Fernandoa että Kimiä tallissa. Mutta jos Kimi ei ole Ferrarilla, voi olla, että Fernando menee sinne. Ja olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan. On erittäin vaikea johtaa tallia, jossa on kaksi ensiluokkaista kuljettajaa. Minun kokemukseni opettaa minulle, että on parempi, jos on yksi erittäin hyvä ykköskuljettaja ja toinen, joka auttaa. Jos täytyy johtaa tallia, jossa on kaksi supertähteä, seuraa siitä paljon ongelmia, koska tämä on niin rajun kilpailun urheilulaji. Tämän tajutakseen täytyy vain katsoa formula 1:n historiaa: Senna - Prost: vakavia ongelmia. Alonso - Hamilton : vakavia ongelmia. Näihin asioihin ei ole ratkaisua.”

Selkokielellä Brawn sanoo siis seuraavaa:
- Räikkönen on Ferrarin ykköskuljettaja
- Massa on Räikköselle sopiva apupoika
- Räikkönen ei mahdollisesti jatka Ferrarilla kauaa
- Massa olisi myös Alonsolle hyvä apupoika

Tiedä häntä, kuinka paljon Brawn tätänykyä tietää punaisia salaisuuksia, mutta mielenkiintoisia mielipiteitä nuo ovat yhtä kaikki.
 

Nelssoni

Well-known member
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
233
Kuinkahan mielellään Massa alistuisi kakkoskuskiksi Fernandolle, heh.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Eihän häntä nytkään ole alistettu kakkoskuskiksi. Ei vaan taidot riitä Räikköstä vastaan, vaikkei Kimiä kiinnostakaan tämäkään varmaan.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
CamoN sanoi:
Juha Päätalo osuu blogissaan naulan kantaan.
Mitenkähän tuosta Brawnin kommentista muka voi päätellä millään muotoa Kimin jatkosta. Varsin selvästi siinä Brawn ilmaisee että jos Kimi ei aja Ferrarilla niin silloin hyvin mahdollisesti se olisi se sarjan toiseksi paras kuljettaja (Alonso) joka sitten ajaisi siellä.
Ferrari on kuitenkin tiimi joka pyrkii sen parhaan kuskin saamaan - viis rahasta.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Matxi sanoi:
Mitenkähän tuosta Brawnin kommentista muka voi päätellä millään muotoa Kimin jatkosta. Varsin selvästi siinä Brawn ilmaisee että jos Kimi ei aja Ferrarilla niin silloin hyvin mahdollisesti se olisi se sarjan toiseksi paras kuljettaja (Alonso) joka sitten ajaisi siellä.
Ferrari on kuitenkin tiimi joka pyrkii sen parhaan kuskin saamaan - viis rahasta.
Joo, ei Brawn kommentoinut mitenkään tuota aihetta ja sitten vedetään omasta hatusta, että se tarkotti, että Kimi ei jatka kauaa. Mikä näitä suomalaisia F1 toimittajia vaivaa? Kultakin ihan kuutamolla välillä.
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1083
Kyllä se on niin että Kimillä on päätösvalta siihen kuinka kauan hän Ferrarilla ajaa, mikäli otteet jatkuvat samanlaisina ja miksi eivät jatkus. Sanotaanko että kun Selänne jatkoi uraansa niin samantyyliinen päätös tulee Kimille eteen nykyisen sopimuksen umpeuduttua. Ellei sit ratkea aijemmin.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Juu, no ei Kimi ihan vielä Schumin asemassa Ferrarilla ole mutta ei kyllä kaukanakaan.

Kyllähän se vähän niin on, että Kimin ei tarvitse juuri miettiä jatkuuko hommat ja kuin pitkään. Vaan ennemminkin ajella ja lopettaa sitten kun ei enää huvita. Hieman eri tilanne kuin usealla muulla(DC, Ruben, Trulli, Fisico, jne) jotka kynsin hampain yrittävät pitää uraansa hengissä.

Schumin ja Todtin välit olivat niin lämpimät, että siksi Schumi pääsi siihen asemaan. Sama oli Häkällä ja Ronilla. Kimi ei "lämmennyt" Ronille, eikä Todtille.

Mutta eipä väliä, ei Kimin tarvii, ku on uus pomo joka on sopivan "jäinen" :D

TS sanoi:
La Gazzetta dello Sport ylisti Maranellon korskuvaa oria otsikolla rotuhevonen. La Stampa uskoi, että Kimi Räikkönen nollaa mestaruustaiston jännitteet jo ennen kesää.

Ferrarin uuden tallipäällikön Stefano Domenicalin voittoprosentti neljän kisan jälkeen on jo 75.

Domenicali on lyhyessä ajassa osoittanut tunteiden hallitsijana olevansa samanlainen jäämies kuin Räikkönen kuljettajana.

- Ei ole epäilystäkään, etttemmekö olisi vahvin talli, mutta meidän pitää olla äärettömän huolellisia, että teemme kaiken oikein, sillä vastustajat väijyvät ihan nurkan takana, Domenicali sanoi italialaisessa radiohaastattelussa.
Se olikin jotenkin teennäisen oloista se lämminhenkisyys palkintopallilla Todtin pyöriessä jaloissa :yuck:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Misa1 sanoi:
Mutta eipä väliä, ei Kimin tarvii, ku on uus pomo joka on sopivan "jäinen" :D

Se olikin jotenkin teennäisen oloista se lämminhenkisyys palkintopallilla Todtin pyöriessä jaloissa :yuck:
Domenicali tuntuu jotenkin epäitalialaiselta, melko järkevältä ja harkitsevalta kaverilta.

Varsinkin kun vertaa suurieleiseen ja -puheiseen Montezemoloon tai Briatoreen.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Sue_me sanoi:
Domenicali tuntuu jotenkin epäitalialaiselta, melko järkevältä ja harkitsevalta kaverilta.

Varsinkin kun vertaa suurieleiseen ja -puheiseen Montezemoloon tai Briatoreen.
Ottaneet Kimistä mallia :ahem:
 

Nelssoni

Well-known member
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
233
kouvotsvoni sanoi:
Eihän häntä nytkään ole alistettu kakkoskuskiksi. Ei vaan taidot riitä Räikköstä vastaan, vaikkei Kimiä kiinnostakaan tämäkään varmaan.
Tuskin Kimiä kiinnoistaisi Alonsonkaan kanssa painiminen. Arvioin:
Räikkönen - Alonso : ei välttämättä vakavia ongelmia.
Massa - Alonso: vakavia ongelmia. On otettava huomioon että Massa olisi ollut jo vuosikausia Ferrarilla kun Alonso tulisi. Tuskin hän ihan mutinoitta menisi kyykkyyn Asturian prinssin edessä.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Nelssoni sanoi:
Tuskin Kimiä kiinnoistaisi Alonsonkaan kanssa painiminen. Arvioin:
Räikkönen - Alonso : ei välttämättä vakavia ongelmia.
Massa - Alonso: vakavia ongelmia. On otettava huomioon että Massa olisi ollut jo vuosikausia Ferrarilla kun Alonso tulisi. Tuskin hän ihan mutinoitta menisi kyykkyyn Asturian prinssin edessä.
Mitä nyt Alonso kitisisi ja natisisi kummassakin tapauksessa kuin viimeistä päivää aina kun tallikaveri olisi edellä:eek:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
kouvotsvoni sanoi:
Mitä nyt Alonso kitisisi ja natisisi kummassakin tapauksessa kuin viimeistä päivää aina kun tallikaveri olisi edellä:eek:
Näinpä juuri. Kimissä on just se hyvä puoli, ettei turhia kitise, vaan tyyty tilanteeseen. Kuten Bahrainissa. Jos ei vauhti riitä, niin siitä on otettava se irti mitä on otettavissa.

Kattokaa vaan, niin tuosta tulee vielä trendi.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös