F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mutku sanoi:
Muutos olisi sitä paitsi epäreilua esim. Heikkiä ja Heidfeldiä kohtaan.
Miten se nyt niiltä on pois? Ei heidän mahdollisuutensa joutua samaan tilanteeseen uudelleen ole sen pienempi, vaikka näin kerran onkin tapahtunut.

Minusta ongelmaan tulisi ehdottomasti kehittää ratkaisu ennen Monacon ja Montrealin kisoja, joissa tilanteen toistuminen on kohtuullisen todennäköistä.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Ferrari ja Renault haluavat Kubican
4.5.2008,12:59:49

Ferrari ja Renault haluavat BMW-kuski Robert Kubican riveihinsä, kertoo saksalainen Bild-lehti. Puolalainen on kolmantena MM-pisteissä ja hän on ajanut vakuuttavasti kauden neljässä ensimmäisessä osakilpailussa. Bahrainissa Kubica saalisti uransa ensimmäisen paalupaikan.

- Hän tulee vain paremmaksi joka kisassa. Jos olisin tallipäällikkö, haluaisin hänet, F1-pomo Bernie Ecclestone kertoi Bildille.

Tietojen mukaan sekä Ferrari että Renault ovat tiedustelleet, milloin Kubican sopimus BMW:n kanssa päättyy. Puolalaisen sopimus saksalaistallin kanssa umpeutuu vuonna 2009.

BMW-pomo Mario Theissenin onkin nostettava Kubican palkkaa pitäkseen hänet tallissaan. Tällä hetkellä puolalaiskuski tienaa neljä kertaa vähemmän kuin hänen tallikaverinsa Nick Heidfeld, joka nettoaa kymmenen miljoonaa euroa kaudessa.
Kubica-Massa aisapari voisi toimia Ferrarilla hyvin. Tulisi ainakin erittäin tasaväkisiä taisteluja. Massallakin olisi vihdoinkin tallikaveri joka ei ole täysin eri planeetalta.
 

kasper

Well-known member
Liittynyt
16.2.2007
Viestit
493
Device sanoi:
Kubica-Massa aisapari voisi toimia Ferrarilla hyvin. Tulisi ainakin erittäin tasaväkisiä taisteluja. Massallakin olisi vihdoinkin tallikaveri joka ei ole täysin eri planeetalta.
Kimi jatkaa vielä ainakin pari vuotta, joten ei Kubicalla ole asiaa Ferrarille. Piquet jr. helvettiin ja Rellulle.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Mutku sanoi:
Muutos olisi sitä paitsi epäreilua esim. Heikkiä ja Heidfeldiä kohtaan.

Toi on ihan uskomattoman huono pointti. Veikkaan, että kumpikin mainitsemistasi kuskeista toivoo tuon säännön muuttuvan. Eivätkä varmasti kokisi vääryyttä omasta mielestään, vaikka sääntö muutettas heti.
 
Viimeksi muokattu:

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
Super Aguria ei päästetty Turkin varikolle - 04.05.2008 16:42

Super Agurin F1-tallin kalustoa ei ole päästetty formula ykkösten Turkin GP:n näyttämön Istanbul Parkin rata-alueelle. Asiasta kertoo Autosport.com.

Tallit rekat on jouduttu näin ollen parkkeeraamaan rata-alueen ulkopuolelle.

Super Agurin osaomistajan Hondan F1-tallin toimitusjohtaja Nick Fry on ilmoittanut F1:n kattojärjestölle, ettei Super Aguri aja kilpaa Turkissa.

Talousvaikeuksissa olevan Super Agurin taholta oltiin aiemmin tällä viikolla toiveikkaita Turkin GP:hen osallistumisesta, sillä tallin myymisestä uudelle omistajalle neuvotellaan edelleen.

(mtv3)

---------------

Onko se loppu nyt :/
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Bobakki sanoi:
Miten se nyt niiltä on pois? Ei heidän mahdollisuutensa joutua samaan tilanteeseen uudelleen ole sen pienempi, vaikka näin kerran onkin tapahtunut.
Esim. oletetaan, että Heikki kisaa MM-tittelistä viimeisessä kisassa ja tulee turva-auto. Heikin pahin kilpailija ampaisee heti varikolle eikä saakaan rangaistusta vaan kerää siten normaalipisteet. Nyt siis Heikki on ekassa kisassa menettänyt ison määrän pisteitä kun säännöt olivat erilaiset. MM menee toiselle kaverille niin luulisinpa että aika moni siinä vaiheessa "harmittelisi" FIAn tuuliuviirimäistä sääntötempoilua.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24274
Sijainti
lappeen Ranta
Mutku sanoi:
Esim. oletetaan, että Heikki kisaa MM-tittelistä viimeisessä kisassa ja tulee turva-auto. Heikin pahin kilpailija ampaisee heti varikolle eikä saakaan rangaistusta vaan kerää siten normaalipisteet. Nyt siis Heikki on ekassa kisassa menettänyt ison määrän pisteitä kun säännöt olivat erilaiset. MM menee toiselle kaverille niin luulisinpa että aika moni siinä vaiheessa "harmittelisi" FIAn tuuliuviirimäistä sääntötempoilua.
Keskusteluryhmissä joku on aina tyytymätön, jos ei muuhun niin siihen ettei ole mitään hyvää syytä olla tyytymätön.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Super Aguri kyllä huolettaa:dunno: Toivottavasti saavat tiistain palaverissa asiat reilaan ja autot varikolle, miksei myös radalle viikonlopuksi.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Mutku sanoi:
Esim. oletetaan, että Heikki kisaa MM-tittelistä viimeisessä kisassa ja tulee turva-auto. Heikin pahin kilpailija ampaisee heti varikolle eikä saakaan rangaistusta vaan kerää siten normaalipisteet. Nyt siis Heikki on ekassa kisassa menettänyt ison määrän pisteitä kun säännöt olivat erilaiset. MM menee toiselle kaverille niin luulisinpa että aika moni siinä vaiheessa "harmittelisi" FIAn tuuliuviirimäistä sääntötempoilua.
Mietitkö asiaa nyt ihan loppuun asti? Entä jos siinä vikassa kisassa käykin niin, että Heikki kärsii JÄLLEEN tuosta säännöstä ja menettää siten mestaruuden sille toiselle kaverille? Kyllä se huono sääntö kannattaa muuttaa HETI kuin vain mahdollista. Se on KAIKKIEN edun mukaista. Veikkaan, että Heikki ja Nick olisivat ensimmäisinä allekirjoittamassa sääntömuutosta...
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
kasper sanoi:
Kimi jatkaa vielä ainakin pari vuotta, joten ei Kubicalla ole asiaa Ferrarille. Piquet jr. helvettiin ja Rellulle.
Meinaat pokkana että Kubica olisi vaihtamassa nykyisestä tallistaan Renaultille? (Muuten kuin aseella uhaten...)
 
Viimeksi muokattu:

kasper

Well-known member
Liittynyt
16.2.2007
Viestit
493
kessel sanoi:
Meinaat pokkana että Kubica olisi vaihtamassa nykyisestä tallistaan Renaultille? (Muuten kuin aseella uhaten...)
Jos pätäkkää tarjotaan tarpeeksi se menee vaikka Force Indialle.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
kasper sanoi:
Jos pätäkkää tarjotaan tarpeeksi se menee vaikka Force Indialle.
Kubican kurssi sen verta korkealla, ettei varmastikaan paksukaan setelinippu saisi lähtemään huonommaksi arvioimaansa talliin.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Bobakki sanoi:
Lisäksi Renaultilla ei paksuja setelinippuja ole jaossa jatkossakaan.
Mikähän BMW:n palkkataso? Tämän mukaan ainaskin viime vuonna Heidfeld ja Fisichella saaneet saman suuruista palkkaa. Ferrari, McLaren, Honda ja Toyota taitaisivat olla parhaat palkanmaksajat.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Revolt sanoi:
Mietitkö asiaa nyt ihan loppuun asti? Entä jos siinä vikassa kisassa käykin niin, että Heikki kärsii JÄLLEEN tuosta säännöstä ja menettää siten mestaruuden sille toiselle kaverille? Kyllä se huono sääntö kannattaa muuttaa HETI kuin vain mahdollista. Se on KAIKKIEN edun mukaista. Veikkaan, että Heikki ja Nick olisivat ensimmäisinä allekirjoittamassa sääntömuutosta...
Mutta muutoksilla on aina seurauksensa, jotka voivat olla etukäteen erittäin vaikeasti ennustettavissa. Jos FIA muuttaisi sääntöä kesällä kesken kauden ja se selkeästi vaikuttaisi mestaruustaisteluun kauden loppupuolella, niin varmasti FIA:a syytettäisiin tuuliviirimäisyydestä. Ja samalla sääntöuudistuksella olisi luultavasti jokin ennalta arvioimatta jäänyt seuraus tai porsaanreikä, joka saattaisi viedä FIA:n uskottavuuden päättävänä elimenä ja pahimmassa tapauksessa myös Formula 1:n MM-sarjan uskottavuuden.

Entäs jos MM-ratkaisutaistelu käydään Brasiliassa esimerkiksi Kimin ja Heikin välillä. Turva-autosääntö on muutettu. Kimin varikkokäynnin aikaan turva-auto tulee radalle mutta uusien sääntöjen mukaan varikolle voi mennä rangaistuksetta. Kimiä ei siis rangaista ja hän voittaa toisen maailmanmestaruuden loppukauden sensaatioimaisesti ajaneen Kovalaisen nenän edestä. Varmasti tuossa tilanteessa joku osapuoli syyttäisi FIA:a Ferrarin suosimisesta, vaikka sääntöä olisikin alunperin muutettu McLareniin ja BMW:hen kohdistuneiden "epäoikeudenmukaisuuksien" takia.

Toki asioita tulee muuttaa ja sääntöjen tulee kehittyä, mutta ei siinä ole mitään järkeä että sääntökirjasta julkaistaan jokaiseen kisaan uusi painos. Mikäli Heikki kärsisi MM-taistelun suhteen ratkaisevassa tilanteessa tuosta säännöstä uudelleen, niin jälkeenpäin voitaisiin ainakin spekuloida että silloin olivat voimassa kauden 2008 säännöt ja McLaren kärsi ko. säännöstä jo alkukaudesta. Mielestäni se on paljon parempi vaihtoehto kuin se, että spekuloitaisiin "mutta jos Brasiliassa 2008 olisi vielä ollut voimassa Bahrainin 2008 säännöt, niin vuoden 2008 maailmanmestaruus olisi mennyt oikealle miehelle."
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Kubica ei taida olla isoista palkoista, tai Ferrarinkaan tarjouksista kiinnostunut, vaan vaihtaa Ralliin.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Jos ja kun Kimi lopettaa 2009, niin Kimi voisi suositella Heikkiä Ferrarille. :ahem:
 

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
Moe Szyslak sanoi:
Toi turva-autosääntö vois olla semmonen, että tallit ilmoittavat ennen kisaa koska tekevät ekan tankkauksen esim. +-1 kierros. Jos turva-auto sattuu tulemaan tuossa haarukassa radalle, varikolle saisi mennä.

Eli vois käydä hyväkin säkä, kun DC... siis eiku SC tulee hidastamaan radalle.:ahem:
Muuten varmaan voisi toimiakin, mutta polttoaineen kulutus ei ole varmaankaan aina ihan tasaista. Jos esim. kisan alussa ajetaan pitkään turva-auton perässä saattaa bensaa säästyä useiden kierroksien verran. Toisaalta joissain tilanteissa kuskit saattavat muuten vaan ajaa bensaa säästäen.

Mielestäni yksi ratkaisu voisi olla semmoinen, että jos turva-auto tulee radalle ja löpö on loppumas niin lähettäisi vaikka siitä tuomaristolle jonkun todisteen ja saisi näin "pakonomaisen" luvan käydä varikolla. Tai jotain.

Jokatapauksessa turva-autoon liittyy aina elementtejä tuurista joten ei siitäkään voi täydellisesti eroon päästä.
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
3257
Sijainti
F1-fanikatsomo
kouvotsvoni sanoi:
Mikähän BMW:n palkkataso? Tämän mukaan ainaskin viime vuonna Heidfeld ja Fisichella saaneet saman suuruista palkkaa. Ferrari, McLaren, Honda ja Toyota taitaisivat olla parhaat palkanmaksajat.
Lähdettä en muista, mutta jossakin oli juttua että Nick saa 10Milj ja Kubica 1/4 osan siitä, mutta ensi kaudeksi on tulossa korotus jos BMW mielii pitää Polakin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös