Coulthard piikittelee Glockia
05.05.2008 23:39
F1-konkari David Coulthard vastasi piikikkäällä kommentilla Espanjan GP:ssä kolarin aiheuttaneelle Toyotan saksalaiskuski Timo Glockille.
Glock osui Coulthardin takarenkaaseen 53. kierroksella aiheuttaen Red Bull -auton takarenkaan puhkeamisen.
- Se oli hyvin turhauttavaa, mutta asian ylianalysoimisessa ei ole mieltä, koska kyseessä oli Timon selvä virhe. Minä olin juuri palannut varikolta, hän yritti epätoivoista ohitusliikettä viitosmutkan jarrutustilanteessa ja se meni pieleen, Coulthard summasi ITV:n nettisivujen kolumnissaan.
Coulthard naureskeli Glockin kisan jälkeen antamalle kommentille, jonka mukaan skotti olisi ensin jättänyt tilaa, mutta sulkenut sitten oven viimevuotisen GP2-mestarin Glockin edestä.
- Sitä kutsutaan ajolinjaksi, jonka ensimmäiset kilpa-autoilijat keksivät monta, monta vuotta sitten. Ajolinjaan liittyy aina se, että mutkaan ajetaan laajalla kaarella ja leikataan sitten mutkan lakipisteeseen ja näin säilytetään mahdollisimman paljon nopeutta. Mutta ehkä Saksassa tai GP2:ssa on erilainen filosofia, Coulthard piikitteli.
Coulthardin yhteenotot eivät Espanjan GP:ssä rajoittuneet Glock-kolariin, sillä hän sai jo avauskierroksella osuman Adrian Sutilin autosta. Coulthard ja Sutil kolaroivat myös Bahrainin GP:n avauskierroksella.
- Puhuin Adrianin kanssa ennen kisaa ja sanoin "OK, olemme taas lähekkäin lähtöruudukossa, pyritään välttämään edelliskerran tapahtumat". Kerroin hänelle ottavani sisälinjan ykkösmutkaan ja sanoin "mene mihin haluat, paitsi sinne missä minä olen, koska se on minun ajolinjani". Hän sanoi "OK, ymmärrän, kiitos", Coulthard kertoi keskustelustaan Sutilin kanssa.
- Me vältimme yhteenoton ykkösmutkassa, mutta sitten hän ajoi nurmikolle nelosmutkassa ja osui autoni kylkeen, Coulthard jatkoi.
(MTV3)