WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Tosin "medialapsenvahti" piti Kimille aikoinaan hankkia.talakem sanoi:(Tässä suhteessa kotimaan kuskit on aika vahvoilla... vaikka ei ole valmentajia...)
Tosin "medialapsenvahti" piti Kimille aikoinaan hankkia.talakem sanoi:(Tässä suhteessa kotimaan kuskit on aika vahvoilla... vaikka ei ole valmentajia...)
Kimihän tarvitsi kaitsijan. Pari kertaa kävi ulkona, matalaa profiilia. Cassius Lewis sen sijaan on Pr unelma joka ei vielä ilmeisesti kaikilta osiltaan ole täysin puhjennut kukkaan...WebSlave sanoi:Tosin "medialapsenvahti" piti Kimille aikoinaan hankkia.
Eikös kuntovalmentajat joissain tapauksissa ole myös "kallonkutistajia", jos niin voisi sanoa psyykkaajista. Ainakin Aki Hintsa on tietääkseni kyseisen kaltainen valmentaja.WebSlave sanoi:Oikeastaan tuo henkilökohtaisen valmentajan tarve on F1:n tapauksessa hieman poikkeuksellinen. Kuntovalmentaja hoitaa fyysisen valmennuksen, tallipäällikkö ja kisainssi vastaavat joukkuelajien managerin ja taktisen valmentajan tehtäviä, ja taitaa ainakin joillain talleilla olla myös henkisen puolen osaajia. PR-vastaava taas ohjaa suhdetta mediaan. Aika vähän jää tilaa ja tehtävää yksityiselle "coachille".
WebSlave sanoi:Oikeastaan tuo henkilökohtaisen valmentajan tarve on F1:n tapauksessa hieman poikkeuksellinen. Kuntovalmentaja hoitaa fyysisen valmennuksen, tallipäällikkö ja kisainssi vastaavat joukkuelajien managerin ja taktisen valmentajan tehtäviä, ja taitaa ainakin joillain talleilla olla myös henkisen puolen osaajia. PR-vastaava taas ohjaa suhdetta mediaan. Aika vähän jää tilaa ja tehtävää yksityiselle "coachille".
Ehkä ex-kuskitkin tarvitsisi sellaista valmentajaa, jotkut jopa kipeämmin kuin pääosa nykyisistä kuskeista.talakem sanoi:No kyseessähän oli ehkä pehmeä kehotus hankkia Hamiltonille apua muualtakuin perhepiiristä ja Kuortaneelta....
No Stewart on kyllä valitettavasti onnistunut mokaamaan tuon uskottavuutensa paremmin kuin kukaan ex. F1 kuski. Maailmanmestari tai ei...:nope:
Itse mietiskelin tässä, että jos ei muilla moottorit laukea ennen viimeistä kisaa, niin kilpailijoilla on mahdollisuus käyttää kahdessa viimeisessä kisassa kahta moottoria. Esim. McLaren ja Massa voisivat virittää niihin kisoihin moottorin äärimilleen.mtv3 sanoi:Ferrarin F1-tallin päällikkö Stefano Domenicali vahvistaa, että Kimi Räikkösen F2008-autoon aiotaan vaihtaa uusi moottori ensi viikonlopun Britannian GP:tä varten.
Räikkösen moottori joutui koville edelliskisassa Ranskan GP:ssä, jossa hän ajoi vioittuneella pakoputkella. Räikkösen pitäisi sääntöjen mukaan käyttää samaa moottoria peräkkäisissä Ranskan ja Britannian kisoissa, mutta nykysäännöt sallivat jokaiselle kuljettajalle kauden ensimmäisen ylimääräisen moottorinvaihdon ilman rangaistusta. Näin Räikköselle ei aiheudu rangaistusta tästä moottorinvaihdosta.
- Mitä tulee Kimin moottoriin, niin pitäen mielessä säännön, jonka mukaan vältämme rangaistuksen, uskon meidän käyttävän uuden moottorin vähentääksemme riskiä, Domenicali sanoi tiistaina.
Näin se menee, tosin saattaa olla että tiimin pitää todistaa moottorin huono kunto jotta sen saa vaihtaa. Saattaa olla että tuota porsaanreikää FIA:n puolesta tarkkaillaan.JML82 sanoi:Itse mietiskelin tässä, että jos ei muilla moottorit laukea ennen viimeistä kisaa, niin kilpailijoilla on mahdollisuus käyttää kahdessa viimeisessä kisassa kahta moottoria. Esim. McLaren ja Massa voisivat virittää niihin kisoihin moottorin äärimilleen.
Itekin sottailin sitä. Toisaalta jos vedätetään äärimilleen ennen viimeistä kisaa, niin toki se moottori on huonomassa kunnossa. Riittäneekö perusteeksi, sitä ei kukaan tiedä.Toni_V sanoi:Näin se menee, tosin saattaa olla että tiimin pitää todistaa moottorin huono kunto jotta sen saa vaihtaa. Saattaa olla että tuota porsaanreikää FIA:n puolesta tarkkaillaan.
Viime vuonnahan Kimille ihan avoimesti tehtiin vain yhtä kisaa varten viritetty moottori viimeiseen kilpailuun kun vaihtotahti sen mahdollisti.
JML82 sanoi:Itse mietiskelin tässä, että jos ei muilla moottorit laukea ennen viimeistä kisaa, niin kilpailijoilla on mahdollisuus käyttää kahdessa viimeisessä kisassa kahta moottoria. Esim. McLaren ja Massa voisivat virittää niihin kisoihin moottorin äärimilleen.
Otetaan moottorista enemmän tehoja kuin ehkä olisi hyväksi, niinkuin Ferrarit viimeksi Brasiliassa.Feretti sanoi:Miten tuo moottorin virittäminen äärimmilleen tarkalleen tapahtuu kun on kierrosrajottimet käytössä:thumbfh:
Ei se moottorin säästely nyt sentään täysin kilpailutilanteesta riippumaton toimenpide ole. Eli ei kilvanajoa estetä tällä tavoin, jos ohittamiseen on hyvät mahdollisuudet. Silverstonessa ei myöskään ole yleensä erityisen kuuma, joten moottori ei joudu niin suurelle rasitukselle kuin monissa muissa kisoissa. Myöskään saksa ei ole sieltä kuumimmasta päästä ja nämä seikat otetaan varmasti huomioon. Ihan eri asia lähteä esimerkiksi australiaan ja malesiaan samalla moottorilla.Misa1 sanoi:Joka tarkoittaa säästelykierroksia kisan loppuvaiheessa, olipa sijoitus mikä tahansa
Misa1 sanoi:Tämä brittikisa menee normi kaavan mukaan. Joka tarkoittaa säästelykierroksia kisan loppuvaiheessa, olipa sijoitus mikä tahansa
Hockenheimissa on kyllä aika monesti viime vuosina ollut jotain 30 asteen helteitä. Joo, ei mitään Maleasian/Bahrainin lukemia, muttei mitään Suomen kesää vastaavia olosuhteitakaan.Torres sanoi:Myöskään saksa ei ole sieltä kuumimmasta päästä ja nämä seikat otetaan varmasti huomioon.