F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Eikös Nick ole tuon "eniten GP-kilpailuja ilman voittoja" listan kärjessä?
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Tuolla on entisen GP2-sarjan sisäpiiriläisen arviot kaikkien aikojen parhaista GP2-kuskeista.
 

herb

Well-known member
Liittynyt
10.1.1999
Viestit
339
Misa1 sanoi:
Juu, kyllähän tuo Brundle ihan aika pitkälti asiaa puhuu.

Tosin alkaa kyllästyttämään tuo, ettei kuljettaja muka voi menettää nopeuttaa talven aikana. Siis näinhän käy jopa mestareille kun se tulinen kipinä hiipuu.
Toisaalta kun kuski yllättäen unohtaa miten ajaa kilpa-autoa nopeasti yhden talven aikana, se tavallisesti johtuu joko siitä että k.o. kuski on lähellä eläke ikää taikka siitä että auto onkin paha pettymys eikä sillä voi taistella niistä sijoista joista talven aikana uskottiin olevan mahdollista kisata. Nämä kummatkaan esimerkit eivät sovi Heidfeldin tapaukseen, mies on vielä suht´ nuori ja auto on Kubican tuloksista päätellen paras jota Nick on koskaan päässyt ajamaan.

Taitaa olla vaan niin että jostain syystä ei nykyinen Bemari istu Heidfeldin käteen, syystä tai toisesta. Mene ja tiedä.
 

herb

Well-known member
Liittynyt
10.1.1999
Viestit
339
Matxi sanoi:
Osaltaan juu. Mutta aikapaljon eri mieltä muutamista seikoista itse ainakin.
Toki, mutta verrattuna vaikkapa Minardin arvioon että Kubica ja Alonso ovat olleet parhaat kuskit tähän asti, niin Brundlen kommentit vaikuttivat suorastaan asiantuntevilta.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No onhan se Nick kuitenki jo jotai 32v. Heti DC:n, Rubenin, Fisicon ja Trullin jälkeen siis vanhin :D

Jos vertaa noihin vähän päälle parikymppisiin, uransa alussa oleviin. Niin Nickin olisi pitänyt saada jo se tilaisuus. Ei sitä enää helpolla tule. Kimi, Massa, Lewis, Heikki ovat vieneet parhaat paikat. Kärkkymässä perässä on kaksinkertainen mestari Alonso ja nuoret tulokkaat. Lisäksi kun tallikaveri laittaa koko ajan turpaan, niin se syö vanhan miehen mieltä varmasti paljon kovemmin kuin esim. sellaisen joka on vasta uransa alussa.

Kuten sanoin, Nick tarvitsee viim. ensi kaudella sen voittaja-auton alleen. Silloin voi löytyä ne tarvittavat kymmenykset millä päihittää tallikaveri. Jos alla on hankalasti käyttäytyvä peli ja tallikaveri saa siitä enemmän irti. Alkaa vääjäämättä vauhti hiipua vanhoilla herroilla. Vuodet käyvät vähiin, entistä vähemmän tulee näytön paikkoja. Ei voi enää ajatella, että ensi kaudella sitten on minun vuoro, tms.

Se on tuo psyykkinen puoli ihmisen päässä silleen hassu juttu. Se nakertaa. Kyllä se siitä, kunhan Nick käy muiden eläkeläisten kans jossain jotai kisaa, niin vauhtia varmasti taas löytyy. Sitte se on silleen rentoa menoa. Ei tarvitse hampaat irvessä yrittää pysyä nuorempien mukana :D
 

herb

Well-known member
Liittynyt
10.1.1999
Viestit
339
Täytyy myöntää etten muistanut Nickin ikää kun postasin edellisen kommentin, jotenkin luulin että Nick olis ollut jotain about 28-29 v.

Kuitenkin, ei se nyt vielä ihan ikäloppu ole ja nyt sillä on kerrankin auto jolla voi -kuten Kubica on näyttänyt - vaikka johtaa mm pisteissä jos vaan käyttää kaikki tilaisuudet hyväkseen. Kyllä sen pitäisi motivoida kuskia tekemään koko ajan parhaansa.

Viime vuonna Nick oli kuitenkin vähintään yhtä hyvä kuin Kubica, joten romahdus on ollut melko katastrofaalinen, enkä millään usko että se johtuisi pelkästään jostain ikä/motivaatio tms tekijästä. Kyllä ainoa järkevä selitys on että syystä tai toisesta Nick ei saa tämän kauden Bemarista läheskään kaikkea saatavissa olevaa irti.
 

Haigi

Well-known member
Liittynyt
1.2.2008
Viestit
431
Sijainti
Lievestuore
Nick on syntynyt v.1977,eli 31 v.,laskin tossa pikaisesti tän vuoden kuskien keski-iän,se on 27,8 vuotta,eli ei Nick nyt vielä eläkekamaa ole.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9313
Vice sanoi:
Eikös Nick ole tuon "eniten GP-kilpailuja ilman voittoja" listan kärjessä?
Aktiivikuskien osalta kyllä. Kaikkien aikojen listalta kolmantena de Cesariksen ja Warwickin jälkeen. Jos hän vielä kisan voittaa niin menee kärkeen "eniten kisoja ennen ensimmäistä voittoa" -tilastossa. Listan kärkinelikko on muuten kaikki aktiiveja: Rubens, Trulli, Button ja Fisi.

Massan ohituksiin sen verran, että noihin tilastoihin kyllä vaikuttaa aika paljon se, kun joku huippunimi putoaa syystä tai toisesta paljon taaemmas. Ferrari- ja McLaren-kuskeista voisi tämän ja viime kauden osalta mainita seuraavat tapaukset. Näissä ulkomuistista sellaiset kisat, missä kuski on ajanut reilummin aikaa pistesijojen ulkopuolella, jolloin ohituksia tietysti tulee helpommin, kun vastustajatkaan (tai ainakaan heidän autot) eivät ole niin hyviä.

Räikkönen: Monaco -07, Kanada -07, Japani -07, Australia -08
Massa: Australia -07, Englanti -07, Japani -07, Kanada -08
Hamilton: Eurooppa -07, Bahrain -08, Ranska -08
Alonso (2007): Kanada
Kovalainen (2008): Turkki, Monaco, Kanada
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
Olis taavetti saanut vielä pari kautta jatkaa. Noh eipä ollut yllätys. :'(
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Hyvä ura Davidilla, ikävä tulee.

Onnea hänelle tulevaisuuteen sitten, tämän kauden jälkeen.
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Liekö ollut täällä jo esillä?

Formulasirkuksen tehokkuudesta mallia lastensairaalan teholle!!
Tehdään hommat kunnolla, ennalta suunnitellusti ja turha häslinki pois, niin muutama kuolematapaus voidaan välttää! Toisaalta hieman ihmetyttää, etteivät ole sitä älynneet aikaisemmin? Varmaan sairaalasta puutuu "koko prosessin tarkkailija ja toiminnan tehostaja"?

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/07/12989

Sairaala haki mallia F1-varikolta
Torstai 03.07.2008 klo 16:42 Kauppalehti


Tässä mallia sairaaloille.

Terveydenhuollon tehottomuuteen löytyi Britanniassa lääke erikoisen tuntuisesta paikasta: formula-ykkösten varikolta.

Kirurgian ja tehohoidon laatua ja tehokkuutta voidaan parantaa merkittävästi, kun siihen sovelletaan formula-ykkösten varikkotoiminnan oppeja. Asiasta kertoo Valitut Palat heinäkuun numerossaan.

Autourheilulla ja terveydenhoidolla tuntuisi äkkiseltään olevan vain vähän yhteistä. Brittiläinen Ormond Streetin lastensairaala osoitti vääräksi luulon siitä, että autourheilulla ja terveydenhoidolla tuntuisi äkkiseltään olevan vain vähän yhteistä.

Sairaala pystyi parantamaan hoitonsa laatua ja nopeutta kopioimalla toimintamallinsa McLarenin ja Ferrarin F1-varikoilta, jotka ovat tunnettuja salamannopeasta ja huippuunsa organisoidusta toiminnastaan.

Great Ormond Streetin sairaalassa ajatus formulaoppien soveltamisesta teho-osaston toimintaan syntyi miltei sattumalta muutaman lääkärin katsoessa teho-osaston lepohuoneessa formulakisoja televisiosta.

Lääkärit olivat turhautuneita ja tyytymättömiä, kun leikkauksissa kuoli heidän mielestään enemmän potilaita kuin olisi pitänyt. Kuolemantapausten taustalta löytyi henkilökunnan suunnitelmallisen yhteistyön puute, josta seurasi kohtalokkaiden virheiden ja laiminlyöntien sarja.

Hoitotyön puutteita analysoitaessa huomattiin, että ratkaisevin ja potilaan kannalta vaarallisin vaihe oli tämän siirtäminen leikkauksen jälkeen leikkaussalista teho-osastolle.

Toisinaan teho-osastolla ei tiedetty odottaa potilasta, jolloin tarvittavia valmisteluja ei ollut tehty. Hoitajia vilisevässä kaoottisessa tilanteessa potilaan kaikkien letkujen ja johtojen irrottamiseen ja uudelleen kytkemiseen saattoi mennä jopa puoli tuntia.

– Mistä tuo melu johtuu, ja miksi ihmiset törmäilevät toisiinsa? Miksi heitä ei sijoiteta oikeille paikoille ja tehdä jokaiselle tarkkoja toimintaohjeita?, sanoi formula-asiantuntija, joka kutsuttiin arvioimaan teho-osaston toimintaa videolta.

Formulavarikolla on noin 20 hengen miehistö, joka pystyy vaihtamaan auton renkaat, täyttämään tankin, puhdistamaan ilmanottoaukot ja lähettämään auton renkaat ulvoen matkoihinsa seitsemässä sekunnissa. Varikkomiehet toimivat suunnitelmallisesti, kurinalaisesti ja valmennuksen mukaisesti.

Kauppalehti
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös