jtm79
Well-known member
- Liittynyt
- 25.5.2008
- Viestit
- 111
Mites se Silverstonen kisa?Väittäisin kyllä että sadekelitaidot nimenomaan eivät ole kysymysmerkki.
Mites se Silverstonen kisa?Väittäisin kyllä että sadekelitaidot nimenomaan eivät ole kysymysmerkki.
Eiköhän sitä juuri tarkoitettukin, että ei ole kysymysmerkki :alppu:Mites se Silverstonen kisa?
Amen. "Alistuneen oloinen Räikkönen vaikeni kuin muuri" ...kuitenkin kertoi lehdistölle, että McLaren saa renkaat paremmin toimimaan viileällä ja että teki virheen keskisektorilla.. Tainnut olla Iltalehden toimittaja kettuuntunut, kun ei hänelle omaa haastattelua antanut ja sitten kirjoittanut teilaus "uutisen", mikä vain hänen harmaitten aivosolujen aikaansaama teoria.VOi jumalauta että nuo iltalehdet, sanomat ja nyt jopa maikkari ovat uskomatonta paskasakkia.
Nyt viimiset kaks viikkooo seurannut noita otsikoita ja juttuja. Nämä kolme sankaria oikein mässäilee räikkösen huonolla menestyksellä. Eteenki tässä on kunnostautunut palomäki il:stä. Jutuista huomaa että pääasia on räikkösen haukkuminen, eikä mikää spekulointi miksi näin meneee tai saatikka muuhun asioihin keskittyminen.
Kaikkia lehtiä yhdistää vielä se, että aina kun on annettu lausunto ferrarilta, niin se käännetään vaikka väkisin niin että se koskee vain kimiä. Esimerkkinä: " RÄIKKÖNEN KAKKOSKUSKIKSI" Totuus oli että oli sanottu: "Tarvittaessa on kakkoskuski ja tästä on puhuttu kauden alussa jo" Ja nyt tuo otsikko: Hamilton ei usko räikkösen isoon bensakuormaan.. Ja jutussa puhutaan yleisesti ferrarista. Ja ties kuinka monta vastaavaa otsikko nähnyt viimeaikoina. Niin ja tuo iltasanomien: Kimi valmis kakkoskuskiksi. Ja totuus oli että kimi puhuu että tottakai työtä tehdään tiimi ja muuta yleistä liipalaapaa.
Ymmärrän sen jos asiallisesti kirjoiteteaan moitteita huonosti menneistä kisoista. Ja tottakai iltapäivälehtien tarkoitus on tehdä myyviä lööppejä, mutta minusta tuommonen tikusta asian tekeminen tarkoituksena piikitellä jotain tiettyä ihmistä, on kyllä jo aika lapsellista. Joku raja sentäään.
HehehSuomalaisia urheilutoimittajia pitäisi lähettää Espanjaan uudelleenkoulutettaviksi.
Oikeesti aina kun viikonloppujen jälkeen tulee noita lehdistökatsauksia ni noita repee oikee ääneen nauramaanKaikki sitaatit AS:stä
Turha odottaa iltapäivälehdiltä "asiallista kirjoittamista". Etsit sitä silloin väärästä paikasta. Ihan samalla tavalla ne käsittelevät kaikkia muitakin julkkiksia Nykäsestä Tukiaiseen.Ymmärrän sen jos asiallisesti kirjoiteteaan moitteita huonosti menneistä kisoista. Ja tottakai iltapäivälehtien tarkoitus on tehdä myyviä lööppejä, mutta minusta tuommonen tikusta asian tekeminen tarkoituksena piikitellä jotain tiettyä ihmistä, on kyllä jo aika lapsellista. Joku raja sentäään.
Tarkoitin että asiallisesti haukutaan ja puhutaan paskaa, siis vähän suurennellaan jne..Turha odottaa iltapäivälehdiltä "asiallista kirjoittamista". Etsit sitä silloin väärästä paikasta. Ihan samalla tavalla ne käsittelevät kaikkia muitakin julkkiksia Nykäsestä Tukiaiseen.
Kubica ja Alonso olisi mahtavaa nähdä BMW:llä:alppu:Fernando Alonso kolmivuotisella sopimuksella BMW:lle?
7.9.2008, 13:07
F1-sarjan kaksinkertainen maailmanmestari Fernando Alonso on Turun Sanomien tietojen mukaan siirtymässä kolmevuotisella sopimuksella BMW Sauberille.
Tällä hetkellä Alonso, 27, ajaa Renaultilla, mutta turkulaislehden mukaan espanjalainen liittyy Mario Theissenin johtamaan talliin ensi kaudeksi.
Tällä hetkellä BMW:n kisakuskeina toimivat Robert Kubica ja Nick Heidfeld.
http://www.urheiluviikko.net/fernando-alonso-kolmivuotisella-sopimuksella-bmwlle/18111/
Onnekaspa hyvinkin, niinkuin mestarit monesti ovat..Alonso: Hamilton on onnekas
07.09.2008 10:17
Fernando Alonson mielestä Lewis Hamilton ei johda formula ykkösten MM-sarjaa pelkästään ajotaitonsa vaan myös hyvän tuurinsa ansiosta. Toisin kuin Ferrari-kuskit Felipe Massa ja Kimi Räikkönen, McLarenilla ajava Hamilton ei ole kärsinyt teknisistä ongelmista tämän kauden kilpailuissa.
- Mielestäni hänen kautensa on ollut samanlainen kuin viime vuonna. Hän on ollut todella nopea kaikilla radoilla, tasainen ja aina onnekas. Kimiltä hajosi moottori Valenciassa, Kanadassa Hamilton törmäsi häneen ja Ranskassa Kimiltä hajosi pakoputki. Massa taas kärsi moottoririkon viimeisillä kierroksilla Unkarissa johtoasemasta, Alonso kertasi AS-lehdessä.
Viime kaudella maailmanmestaruus karkasi Hamiltonin käsistä Räikköselle kahdessa viimeisessä kilpailussa. Alonso arvelee, että hänen viimevuotinen tallitoverinsa on oppinut virheistään.
- Viime vuonna hän menetti paljon pisteitä viimeisissä kisoissa omiin virheisiin. Olettaisin hänen ajavan tänä vuonna vähän rauhallisemmin. Katsotaan miten käy, Alonso tuumi.
Hamilton starttaa paalulta sunnuntaina ajettavaan Belgian GP-kisaan.
(MTV3)
Tosin onnihan täytyy ansaita niin kuin Osku taisi sanoi :alppu:Onnekaspa hyvinkin, niinkuin mestarit monesti ovat..
Tuo vuosiluku on mielenkiintoinen, mikäli niin on alkuperäisessäkin uutisessa mainittu eikä sportti.comin kämmi tms, koska nykyinen jäädytys jatkuu vielä 2012. Uusi moottorikonsepti tulee 2013...Ensimmäisenä tulisi mieleen nykyisten tehojen tuplaantuminen ja sitä myötä vauhdin kasvaminen.. Yhdistettynä rajoittettuun kisabensan määrään voisi olla mielenkiintoinen ja autoteollisuudelle etua.Turbot palaamassa Formula ykkösiin?
27.8.2008,11:52:10
Itävaltalainen Kronen Zeitung-lehti uutisoi tuoreimmassa numerossaan, että BMW ja Renault haluaisivat palauttaa turbomoottorit Formula ykkösiin. Tallit ehdottavat 1,5 litraisten turbojen sallimista vuodesta 2012 alkaen. Toistaiseksi ei ole tietoa, ovatko muut tallit turbojen palauttamisen kannalla.
Turbomoottoreita käytettiin F1-sarjassa vuosina 1977-88, kunnes ne kiellettiin liian suuriksi kasvaneiden nopeuksien takia. Kaikki kärkitallit käyttivät turboja 1984-88. Ensimmäisenä turboa käytti Renault vuonna 1977 ja ensimmäisen maailmanmestaruuden turbolla voitti Nelson Piquet 1983. Piquet ajoi Brabhamin autolla ja BMW:n turbomoottorilla.
(Sportti.com)
Eli 1,5 litran turbokoneet, 2000hv @ 30 000 rpm...... :thumbup:
Paitsi jos moottorisääntö heitetään yhteistuumin romukoppaan...Tuo vuosiluku on mielenkiintoinen, mikäli niin on alkuperäisessäkin uutisessa mainittu eikä sportti.comin kämmi tms, koska nykyinen jäädytys jatkuu vielä 2012. Uusi moottorikonsepti tulee 2013...
...mikä ikinä sitten onkaan. Ei vapaasti hengittävä on varmaan se todennäköisin vaihtoehto, autoteollisuuden nykyiset paineet huomioon ottaen ja onhan FIA:kin turbojen kannalla ollut - tai ainakin Max on sellaisen idean viime vuonna heittänyt ilmaan.
Eihän sieltä tietysti tarvitsisi mitään kiihdytysautotehoja kaivaa, minun mielestäni sellainen 600-800hv on 1,5l koneesta jo aika reilusti. :ahem:Ette kai te nyt tosissanne kuvittele, että FIA sallisi kovin kummoisia tehoja, vaikka turboihin palattaisiinkin? Kyllähän se rajoitettaisiin kuitenkin niin, että teholukemat ovat alta tonnin. Veikkaan reippaasti alta. Ihmettelen, jos tilavuuskaan on 1,5 litraa.
Eipä silti että niillä hirmutehoilla mitään tekisikään, kun ei sitä saa välitettyä rataan.
On tietysti, mutta ei siinä valossa, että samankokoisesta otettiin jo 80-luvulla reippaasti yli tonnit.Eihän sieltä tietysti tarvitsisi mitään kiihdytysautotehoja kaivaa, minun mielestäni sellainen 600-800hv on 1,5l koneesta jo aika reilusti. :ahem: