F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Moss

melkein mestari
Liittynyt
27.1.2008
Viestit
1546
Piquet'n selitys: Talli käski puristamaan kovaa

Nelson Piquet selitti Singaporen GP:n rajua ulosajoaan sillä, että Renaut-talli käski häntä puristamaan kovaa.

Piquet lähti matkaan painavalla bensakuormalla ja kärsi kisassa auton pohjan osumisesta rataan sekä renkaiden huonosta suorituskyvystä. Piquet ajoi 16. sijalla ennen 14. kierroksen kolarointiaan reunamuuriin.

- Tilanne oli hankala alusta lähtien. Kärsin renkaideni pintakumin irtoamisesta. Tilanne paheni ja paheni. Talli käski minua puristamaan kovaa, mitä yritinkin tehdä. Lopulta sitten menetin autoni perän hallinnasta. Osuin kovaa seinään, mutta olen kunnossa, Piquet selvitti.

(MTV3)

Samanlainen juttu kuin Grand Prix Manager 2 -pelissä. McLarenin tallipäällikkönä käskin Mikaa ja Davidia puristamaan täysillä juuri ennen varikkokäyntejä. Tulos: Häkkinen ajoi pari kisan nopeinta kierrosta ja Coulthard ajoi pihalle.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Mistäs sitä tietää, vaikka Flavio olis tarkotuksella hiillostanut Pikeetä, jotta tämä tekisi virheen ja saataisiin turva-auto radalle.
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12615
Sijainti
Sivulla viisi
Samanlainen juttu kuin Grand Prix Manager 2 -pelissä. McLarenin tallipäällikkönä käskin Mikaa ja Davidia puristamaan täysillä juuri ennen varikkokäyntejä. Tulos: Häkkinen ajoi pari kisan nopeinta kierrosta ja Coulthard ajoi pihalle.
En tiedä miksi mutta pisti naurattamaan. :D
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Aikaslailla tulee sittiä Kimin niskaan lehdistöltä. Asiassa ei sinänsä uutta, mutta ainakin suurisuisin italialainen ( maikkarin mukaan ) pressi voisi harrastaa hieman laajempaakin kritiikkiä. Nyt nähdään, että olisikohan kannattanut satsata Kimin ajotyyliin enemmän - vai toimiiko tämä massa-kortti. Ja miten Kimin sössimät 4 pistettä olisivat sen kummempia kuin muutkaan tuhlatut pisteet. Nopein kierros taas irvailee taulukoissa kuin huutomerkkinä, jos vain työkalu istuisi käteen.
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Mulla on pistänyt silmään tuo ero eri maiden lehdistöjen reaktioissa huonoon menestykseen. Jos vaikkapa Räikkösellä menee huonosti, niin on takuuvarmaa, että Räikkönen haukutaan Italiassa sekä Suomessakin joissakin lehdissä. Myös täällä foorumilla Räikkönen on muistaakseni saanut paskaa niskaansa enemmän kuin tarpeeksi. (en ole ihan varma, koska en lue Räikkös-topiccia kisan jälkeen ketutuksen vuoksi)
Jos puolestaan Alonso on samassa tilanteessa, niin Espanjassa haukutaan ketä tahansa muuta kuin Alonsoa. Esimerkiksi Hockenheimissa AS:n mukaan auton huono pito jätti Alonson pisteittä. Ilmeisesti se oli myös auton vika, että Alonso spinnasi, ei millään tavalla Alonson vika. Varsinkin tämä AS-lehti myös haukkuu muita kuljettajia, jos menee huonosti.
 

Kaaos

Well-known member
Liittynyt
18.3.2002
Viestit
84
Sijainti
Vantaa
Mietin, että vieläköhän ne ottais Kimin takas McLaarenille.

Tuntuu, että niitten autolla Kimi pystyi kovempiin suorituksiin. Vei autoa mutkassa vaikka poikittain, että sai aikaan kunnon kierroksen. Mitä väliä sillä nyt olis, vaikka Ronzo paheksuis pikku kupittelua tissibaarissa. Kyllä mies sen kestää...

Eikä tuo makaroonien ja espanjalaisten lehdistökään helpota asiaa. Taitaa iceman alkaa sulaa paineessa. Ei tätä muuten ymmärrä. :confused:

Chaos
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
Aikaslailla tulee sittiä Kimin niskaan lehdistöltä. Asiassa ei sinänsä uutta, mutta ainakin suurisuisin italialainen ( maikkarin mukaan ) pressi voisi harrastaa hieman laajempaakin kritiikkiä. Nyt nähdään, että olisikohan kannattanut satsata Kimin ajotyyliin enemmän - vai toimiiko tämä massa-kortti. Ja miten Kimin sössimät 4 pistettä olisivat sen kummempia kuin muutkaan tuhlatut pisteet. Nopein kierros taas irvailee taulukoissa kuin huutomerkkinä, jos vain työkalu istuisi käteen.
Ihaan aiheesta. Taas omasta virheestä seinään. Nousu oli kuitenkin hyvä ja lupauksia antava. Ehkäpä ensi kaudella kun on renkaat joilla Kimi toivottavasti osaa ajaa.

Sen sijaan ei Ferrarilla ole mitään järkeä Kimin ajotyylin satsata, jos Massa on nopempi olettaen, että Massan hyvä vauhti kärsisi. Ferrari pyrkii antamaan Kimille niin hyvän auton kuin on vain mahdollista.
 

neos

Well-known member
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
262
Mulla on pistänyt silmään tuo ero eri maiden lehdistöjen reaktioissa huonoon menestykseen. Jos vaikkapa Räikkösellä menee huonosti, niin on takuuvarmaa, että Räikkönen haukutaan Italiassa sekä Suomessakin joissakin lehdissä. Myös täällä foorumilla Räikkönen on muistaakseni saanut paskaa niskaansa enemmän kuin tarpeeksi. (en ole ihan varma, koska en lue Räikkös-topiccia kisan jälkeen ketutuksen vuoksi)
Jos puolestaan Alonso on samassa tilanteessa, niin Espanjassa haukutaan ketä tahansa muuta kuin Alonsoa. Esimerkiksi Hockenheimissa AS:n mukaan auton huono pito jätti Alonson pisteittä. Ilmeisesti se oli myös auton vika, että Alonso spinnasi, ei millään tavalla Alonson vika. Varsinkin tämä AS-lehti myös haukkuu muita kuljettajia, jos menee huonosti.
"F1-ykkösissä olet joko sankari tai täysi nolla" - Kimi Räikkönen

Ei ollut mitenkään kiveen kirjoitettu etteikö Kimi olisi vielä päässyt Glockista ohi ja päässyt härnäämään Hamiltonia. En tosin usko että McLaren-aikoina Kimi olisi tehnyt vastaavaa virhettä...
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
I...
Sen sijaan ei Ferrarilla ole mitään järkeä Kimin ajotyylin satsata, jos Massa on nopempi olettaen, että Massan hyvä vauhti kärsisi. Ferrari pyrkii antamaan Kimille niin hyvän auton kuin on vain mahdollista.
No jaa Massa nopeampi? Kymmenessä kisassa Kimi on ollut se nopeampi, joskaan ei kisapituudella. Autoa on viritellyt useamman vuoden Schumi ja Todt sitten Massan lisäksi joten onkos Kimin ajotyyli jäänyt huomioimatta. Olihan hän jo alkuun ajellut sellaisia ajolinjoja, ettei niitä Ferrarilla uskottu, ennenkuin datasta katsomalla.

Jos nyt loppukisoissa Massan hermo pettää,niin väärän kortin valitsivat. Toista oli schumilla jolla toinen kuski oli jeesimässä kunkkua jo heti kauden ensimmäisestä kisasta.Ei sillä, että sekään maistuisi, mutta kauas on tultu.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Mulla on pistänyt silmään tuo ero eri maiden lehdistöjen reaktioissa huonoon menestykseen. Jos vaikkapa Räikkösellä menee huonosti, niin on takuuvarmaa, että Räikkönen haukutaan Italiassa sekä Suomessakin joissakin lehdissä. Myös täällä foorumilla Räikkönen on muistaakseni saanut paskaa niskaansa enemmän kuin tarpeeksi. (en ole ihan varma, koska en lue Räikkös-topiccia kisan jälkeen ketutuksen vuoksi)
Jos puolestaan Alonso on samassa tilanteessa, niin Espanjassa haukutaan ketä tahansa muuta kuin Alonsoa. Esimerkiksi Hockenheimissa AS:n mukaan auton huono pito jätti Alonson pisteittä. Ilmeisesti se oli myös auton vika, että Alonso spinnasi, ei millään tavalla Alonson vika. Varsinkin tämä AS-lehti myös haukkuu muita kuljettajia, jos menee huonosti.
Tämähän johtuu siitä, että Italiaanoille Ferrari on kansallisaarre, heidän ylpeyden aihe. Kuljettajat kyseisessä autossa ovat vain välineitä millä tämä suuri ylpeyden aihe tuodaan maaliin. Harvoin on Ferrarissa vika, vaan se on lähes aina kuski, joka on jossain määrin syypää kaikkeen.

Espanjalla ei ole autoa mistä olla ylpeä. Sielläpäin mannerta se suurin ylpeyden aihe ja kansallissankari on Alonso. Alonsossahan ei voi olla vikaa, se on aina autossa tai muissa kuskeissa.

Sinänsä siis aivan ymmärrettävää.

Senkin ymmärtää, että suomalaisten itsetunnon päälle käy kun yhdeksi parhaista luokiteltu, Häkkisen mantelinperijä, tupeltaa kisasta toiseen. Pitäähän ne paineet johonkin purkaa. Kimi on sopiva kohde kun ei enää tunnu täyttävän Häkän saappaita, eikä anna Italialaisille sitä "suomikunnioitusta" mikä meille kuuluu. Prkl, onneks suomikokit voitti sen jonkin pizzan tekokilpailun, niin sai ilkeä Berlusconi ja muut italiaanot näpeilleen :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mulla on pistänyt silmään tuo ero eri maiden lehdistöjen reaktioissa huonoon menestykseen.
Suomessa tiedotusvälineet toimivat tuntojen tulkkina. Jos haluaa myydä lehteä, on myötäiltävä ostajien ajatuksia. Ja kuten tälläkin foorumilla on nähty, niin suomalainen kimifani on armoton. Kuraa tulee niskaan, jos ei omia odotuksia täytetä.

Italian ja Espanjan lehdistöt tuntuvat olevan enemmän omilleen uskollista ja jopa palvovaa. Tiedä sitten ovatko nekin paikallisen yleisön tuntoja.
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
No jaa Massa nopeampi? Kymmenessä kisassa Kimi on ollut se nopeampi, joskaan ei kisapituudella. Autoa on viritellyt useamman vuoden Schumi ja Todt sitten Massan lisäksi joten onkos Kimin ajotyyli jäänyt huomioimatta. Olihan hän jo alkuun ajellut sellaisia ajolinjoja, ettei niitä Ferrarilla uskottu, ennenkuin datasta katsomalla.

Jos nyt loppukisoissa Massan hermo pettää,niin väärän kortin valitsivat. Toista oli schumilla jolla toinen kuski oli jeesimässä kunkkua jo heti kauden ensimmäisestä kisasta.Ei sillä, että sekään maistuisi, mutta kauas on tultu.
Et kai nyt vakavissasi väitä, että Kimi on ollut Massaa nopeampi ? Massa on pyyhkinyt Kimillä lattiaa niin aika ajoissa kuin kisoissakin.

Ferrari on valinnut parhaan kortin kahdesta vaihtoehdosta eli nopeamman. Kimin esittämällä nopeudella ei ole ollut mitään mahdollisuutta pärjätä. Massan heikko hermoisuudesta samaa mieltä. En usko sen kestävän. Sääli sinänsä, että Kimi hitaus, on johtanut tilanteeseen, jossa kaikki on hermoilevan brassin varassa.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kuten tunnettua, Kimillä on nopeimpia kierroksia tukku - joten potentiaalia on jos vain saadaan kärry pysymään iskussa Kimin haluamalla tavalla. Ja Kimi on myös taistelijan kykynsä näyttänyt. Auton kehittäminen Massan aika-ajon pohjalta voi olla virhe jos Kimi on siitä kärsinyt eikä mestaruuksia tule. Osansa tietenkin on kuskeillakin, mutta myös Massalla lopputuloksesta riippuen suuntaan tai toiseen. Vanhat maneerit voivat hidastaa auton viilaanista Kimille. Vaikea muutenkin ymmärtää ferrarin saamattomuus rengas/jarru/lämpö -tasapainon korjaamisessa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
No jaa Massa nopeampi? Kymmenessä kisassa Kimi on ollut se nopeampi, joskaan ei kisapituudella. Autoa on viritellyt useamman vuoden Schumi ja Todt sitten Massan lisäksi joten onkos Kimin ajotyyli jäänyt huomioimatta. Olihan hän jo alkuun ajellut sellaisia ajolinjoja, ettei niitä Ferrarilla uskottu, ennenkuin datasta katsomalla.

Jos nyt loppukisoissa Massan hermo pettää,niin väärän kortin valitsivat. Toista oli schumilla jolla toinen kuski oli jeesimässä kunkkua jo heti kauden ensimmäisestä kisasta.Ei sillä, että sekään maistuisi, mutta kauas on tultu.
Kisan nopein kierros ei kerro muuta kuin sen, että jossain kohdassa kisaa on oltu nopea. F1-kisan voittamiseen ei riitä, että tehdään jossain vaiheessa muutama nopea kierros, varsinkin kun ollaan sijoilla viisi tai kuusi. Kyllä väittäisin minäkin, että Massa on ollut viimekin kisoissa Belgiaa lukuunottamatta se nopeampi Ferrari koko kilpailunmittaisessa suorituksessa. Jos otetaan koko viikonloppu mukaan, tuskin tulee epäselvyyttä. Syitä on sitten monia....

Massan hermot ovat loppukauden osalta olleet aika "jäätävät". Ei tule mieleen muita surkeita kisoja kuin Silverstone, jossa sielläkin muutkin sähelsivät ja pyörivät. Vaikka Massa sortuisi johonkin ajovirheeseen, eiköhän se Räikköseen nähden ole kuitattu Belgian seinään ajolla tai Singaporen ajovirheellä. Massa on tällä kaudella ollut se Ferrari, joka on kestänyt paineita, mukaan luettuna ne kaksi alkukauden painajaista.
 
Viimeksi muokattu:

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
Vaikea muutenkin ymmärtää ferrarin saamattomuus rengas/jarru/lämpö -tasapainon korjaamisessa.
Mitä korjattavaa siinä nyt on ? Vauhti on ainakin erinomaista, minkä voi päätellä Massan ylivertaisesta aika-ajo vauhdista sekä molempien kisanopeudesta, ottaen huomioon, että myös Kimi tuli alun hidastelunsa jälkeen hyvin.

Minusta Kimin pitäisi opetalla ajamaan sillä autolla. Ei voi olla paljon vaadittu, jos Massakin sitä osaa ajaa. Sille ei tietysti mitään voi, jos Massa on vaan nopeampi.
 

sc

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
419
Massa on tällä kaudella ollut se Ferrari, joka on kestänyt paineita, mukaan luettuna ne kaksi alkukauden painajaista.
Sen näkee Fujissa, että kannattiko Massa-kortti. Ei Massalla mitään sen erityisempiä paineita ole vielä ollut kuin muillakaan.

Kimi saattaa olla vain turhautunut, ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta ajaa 5 paikasta, vaikkakin talli tarvitsisi niitä pisteitä. Kyllähän sen ymmärtää kun on hallitseva MM.

Alonsonkin oikein "heräsi" kun oli mahdollisuus voittaa, varmaan aika sama juttu kuin Kimillä, ei vain yksinkertaisesti ole motivaatiota ajaa jämäpisteistä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös