Ei ollut, älä jaksa väittää muuta :thumbdownSarkasmia, mutta et ilmeisesti sitä huomannut.
Ei ollut, älä jaksa väittää muuta :thumbdownSarkasmia, mutta et ilmeisesti sitä huomannut.
En tiedä miksi mutta pisti naurattamaan.Samanlainen juttu kuin Grand Prix Manager 2 -pelissä. McLarenin tallipäällikkönä käskin Mikaa ja Davidia puristamaan täysillä juuri ennen varikkokäyntejä. Tulos: Häkkinen ajoi pari kisan nopeinta kierrosta ja Coulthard ajoi pihalle.
Ihaan aiheesta. Taas omasta virheestä seinään. Nousu oli kuitenkin hyvä ja lupauksia antava. Ehkäpä ensi kaudella kun on renkaat joilla Kimi toivottavasti osaa ajaa.Aikaslailla tulee sittiä Kimin niskaan lehdistöltä. Asiassa ei sinänsä uutta, mutta ainakin suurisuisin italialainen ( maikkarin mukaan ) pressi voisi harrastaa hieman laajempaakin kritiikkiä. Nyt nähdään, että olisikohan kannattanut satsata Kimin ajotyyliin enemmän - vai toimiiko tämä massa-kortti. Ja miten Kimin sössimät 4 pistettä olisivat sen kummempia kuin muutkaan tuhlatut pisteet. Nopein kierros taas irvailee taulukoissa kuin huutomerkkinä, jos vain työkalu istuisi käteen.
"F1-ykkösissä olet joko sankari tai täysi nolla" - Kimi RäikkönenMulla on pistänyt silmään tuo ero eri maiden lehdistöjen reaktioissa huonoon menestykseen. Jos vaikkapa Räikkösellä menee huonosti, niin on takuuvarmaa, että Räikkönen haukutaan Italiassa sekä Suomessakin joissakin lehdissä. Myös täällä foorumilla Räikkönen on muistaakseni saanut paskaa niskaansa enemmän kuin tarpeeksi. (en ole ihan varma, koska en lue Räikkös-topiccia kisan jälkeen ketutuksen vuoksi)
Jos puolestaan Alonso on samassa tilanteessa, niin Espanjassa haukutaan ketä tahansa muuta kuin Alonsoa. Esimerkiksi Hockenheimissa AS:n mukaan auton huono pito jätti Alonson pisteittä. Ilmeisesti se oli myös auton vika, että Alonso spinnasi, ei millään tavalla Alonson vika. Varsinkin tämä AS-lehti myös haukkuu muita kuljettajia, jos menee huonosti.
Se olisi ollut ainakin Briatoren tapaista. Muistellaanpas kautta 1994...Mistäs sitä tietää, vaikka Flavio olis tarkotuksella hiillostanut Pikeetä, jotta tämä tekisi virheen ja saataisiin turva-auto radalle.
No jaa Massa nopeampi? Kymmenessä kisassa Kimi on ollut se nopeampi, joskaan ei kisapituudella. Autoa on viritellyt useamman vuoden Schumi ja Todt sitten Massan lisäksi joten onkos Kimin ajotyyli jäänyt huomioimatta. Olihan hän jo alkuun ajellut sellaisia ajolinjoja, ettei niitä Ferrarilla uskottu, ennenkuin datasta katsomalla.I...
Sen sijaan ei Ferrarilla ole mitään järkeä Kimin ajotyylin satsata, jos Massa on nopempi olettaen, että Massan hyvä vauhti kärsisi. Ferrari pyrkii antamaan Kimille niin hyvän auton kuin on vain mahdollista.
Tämähän johtuu siitä, että Italiaanoille Ferrari on kansallisaarre, heidän ylpeyden aihe. Kuljettajat kyseisessä autossa ovat vain välineitä millä tämä suuri ylpeyden aihe tuodaan maaliin. Harvoin on Ferrarissa vika, vaan se on lähes aina kuski, joka on jossain määrin syypää kaikkeen.Mulla on pistänyt silmään tuo ero eri maiden lehdistöjen reaktioissa huonoon menestykseen. Jos vaikkapa Räikkösellä menee huonosti, niin on takuuvarmaa, että Räikkönen haukutaan Italiassa sekä Suomessakin joissakin lehdissä. Myös täällä foorumilla Räikkönen on muistaakseni saanut paskaa niskaansa enemmän kuin tarpeeksi. (en ole ihan varma, koska en lue Räikkös-topiccia kisan jälkeen ketutuksen vuoksi)
Jos puolestaan Alonso on samassa tilanteessa, niin Espanjassa haukutaan ketä tahansa muuta kuin Alonsoa. Esimerkiksi Hockenheimissa AS:n mukaan auton huono pito jätti Alonson pisteittä. Ilmeisesti se oli myös auton vika, että Alonso spinnasi, ei millään tavalla Alonson vika. Varsinkin tämä AS-lehti myös haukkuu muita kuljettajia, jos menee huonosti.
Suomessa tiedotusvälineet toimivat tuntojen tulkkina. Jos haluaa myydä lehteä, on myötäiltävä ostajien ajatuksia. Ja kuten tälläkin foorumilla on nähty, niin suomalainen kimifani on armoton. Kuraa tulee niskaan, jos ei omia odotuksia täytetä.Mulla on pistänyt silmään tuo ero eri maiden lehdistöjen reaktioissa huonoon menestykseen.
Et kai nyt vakavissasi väitä, että Kimi on ollut Massaa nopeampi ? Massa on pyyhkinyt Kimillä lattiaa niin aika ajoissa kuin kisoissakin.No jaa Massa nopeampi? Kymmenessä kisassa Kimi on ollut se nopeampi, joskaan ei kisapituudella. Autoa on viritellyt useamman vuoden Schumi ja Todt sitten Massan lisäksi joten onkos Kimin ajotyyli jäänyt huomioimatta. Olihan hän jo alkuun ajellut sellaisia ajolinjoja, ettei niitä Ferrarilla uskottu, ennenkuin datasta katsomalla.
Jos nyt loppukisoissa Massan hermo pettää,niin väärän kortin valitsivat. Toista oli schumilla jolla toinen kuski oli jeesimässä kunkkua jo heti kauden ensimmäisestä kisasta.Ei sillä, että sekään maistuisi, mutta kauas on tultu.
Kisan nopein kierros ei kerro muuta kuin sen, että jossain kohdassa kisaa on oltu nopea. F1-kisan voittamiseen ei riitä, että tehdään jossain vaiheessa muutama nopea kierros, varsinkin kun ollaan sijoilla viisi tai kuusi. Kyllä väittäisin minäkin, että Massa on ollut viimekin kisoissa Belgiaa lukuunottamatta se nopeampi Ferrari koko kilpailunmittaisessa suorituksessa. Jos otetaan koko viikonloppu mukaan, tuskin tulee epäselvyyttä. Syitä on sitten monia....No jaa Massa nopeampi? Kymmenessä kisassa Kimi on ollut se nopeampi, joskaan ei kisapituudella. Autoa on viritellyt useamman vuoden Schumi ja Todt sitten Massan lisäksi joten onkos Kimin ajotyyli jäänyt huomioimatta. Olihan hän jo alkuun ajellut sellaisia ajolinjoja, ettei niitä Ferrarilla uskottu, ennenkuin datasta katsomalla.
Jos nyt loppukisoissa Massan hermo pettää,niin väärän kortin valitsivat. Toista oli schumilla jolla toinen kuski oli jeesimässä kunkkua jo heti kauden ensimmäisestä kisasta.Ei sillä, että sekään maistuisi, mutta kauas on tultu.
Mitä korjattavaa siinä nyt on ? Vauhti on ainakin erinomaista, minkä voi päätellä Massan ylivertaisesta aika-ajo vauhdista sekä molempien kisanopeudesta, ottaen huomioon, että myös Kimi tuli alun hidastelunsa jälkeen hyvin.Vaikea muutenkin ymmärtää ferrarin saamattomuus rengas/jarru/lämpö -tasapainon korjaamisessa.
Sen näkee Fujissa, että kannattiko Massa-kortti. Ei Massalla mitään sen erityisempiä paineita ole vielä ollut kuin muillakaan.Massa on tällä kaudella ollut se Ferrari, joka on kestänyt paineita, mukaan luettuna ne kaksi alkukauden painajaista.
Ei Alonsolta ainakaan yritystä ole puuttunut koko vuonna.Alonsonkin oikein "heräsi" kun oli mahdollisuus voittaa, varmaan aika sama juttu kuin Kimillä, ei vain yksinkertaisesti ole motivaatiota ajaa jämäpisteistä.