F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

sc

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
419
Minusta Kimin pitäisi opetalla ajamaan sillä autolla. Ei voi olla paljon vaadittu, jos Massakin sitä osaa ajaa. Sille ei tietysti mitään voi, jos Massa on vaan nopeampi.
Miksei Bourdais vaan yksinkertaisesti muuta ajotyyliänsä, kun Vettelkin osaa ajaa Toro Rossolla? Tuskin Vettel suoranaisesti nopeampi olisi.

Kyllä se on paljon vaadittu, lähes mahdottomia.
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Kimi saattaa olla vain turhautunut, ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta ajaa 5 paikasta, vaikkakin talli tarvitsisi niitä pisteitä. Kyllähän sen ymmärtää kun on hallitseva MM.
Eipä Kimillä oikein mitään menetettävää ollut tuossa vaiheessa, vain voitettavaa.
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Eipä Kimillä oikein mitään menetettävää ollut tuossa vaiheessa, vain voitettavaa.
Nimenomaan. Kyllä Kimi osaa kauden alussa ottaa ne jämäpisteetkin koska silloin niitä tarvitsee (pois lukien Monacossa 08). MM mahdollisuudet ennen Singaporea olivat jo minimaaliset, eikä niillä muutamalla 5 sijasta tulleella pisteellä olisi mitään tehnyt kun Hamilton oli kuitenkin edellä, kuten Kimi itsekkin sanoi. Yritetään nyt voittaa vaan kisoja loppukaudesta ja ens vuonna uudestaan.
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
Vaikka Massa sortuisi johonkin ajovirheeseen, eiköhän se Räikköseen nähden ole kuitattu Belgian seinään ajolla tai Singaporen ajovirheellä. Massa on tällä kaudella ollut se Ferrari, joka on kestänyt paineita, mukaan luettuna ne kaksi alkukauden painajaista.
Räikköstä vastaanko Massa sun mielestä ajaa mestaruudesta?, eli kaikki anturit vaan Kimin suuntaan ja Brasilian jälkeen ihmetellään Felipen pilttuussa mikä meni vikaan...
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No jaa, eipä tuo Kimi taida tällä hetkellä ajaa minkäänlaisten paineiden alla. Joten eipä voi verrata tilannetta siltä osin Massan ja Kimin välillä.
 

Forzacupika!

apina
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
1010
Eipä Kimillä oikein mitään menetettävää ollut tuossa vaiheessa, vain voitettavaa.
Itsekin näin tilanteen siten että Räikkönen yritti riskillä ohi. Mutta mielestäni tuollaisilla riskeillä ei olisi ollut mitään hyötyä, riskit pitää tapahtua taktiikoissa kuten nyt esimerkiksi Alonson tapauksessa hyvin kävi.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Iltasanomat: "Ferrari-tallin päämekaanikko Federico Uguzzoni oli syyllinen Singaporen GP:n varikkohässäkkään, joka pilasi Felipe Massan kilpailun ja saattoi maksaa tälle jopa maailmanmestaruuden.

Uguzzoni hoiti manuaalisesti Ferrarin varikkovalojärjestelmää ja painoi liian aikaisin nappia, jolla valo vaihtui vihreäksi. Kun Massa lähti liikkeelle, hän vei mukanaan koko tankkausletkun ja joutui pysähtymään hetkeä myöhemmin.

Uguzzonille möhläys ei ollut ensimmäinen. Vuoden 2000 Espanjan GP:ssä sama mies antoi Michael Schumacherille lähtömerkin liian aikaisin.

Silloin sairaalaan vietiin polttoaineletkua pidellyt Nigel Stepney, joka nyrjäytti nilkkansa pudottuaan asvalttiin. Viime kaudella Stepney oli pääroolissa Ferrarin ja McLarenin välisessä vakoilujupakassa."

Jaa´as. Olikohan Stepney tuosta niin sydämistynyt, että vähän kauppasi tietoja vaivanpalkaksi. Ja kenen hampaankoloon Ugozzoni nyt sai tavaraa näppäilyvirheellään. Luulisi olevan talille kevyempää päästä Ugozzonista kuin antaa hänen päästellä autoja miten sattuu. Eipä taitaisi Kimikään olla miestä kaipaamassa, kun ilmeisesti vastuualueeseen kuuluu mm jarrujen toiminta. Pääjohtaja kerkesi kyllä sanomaan, ettei ketään potkita pois varikkosählingin vuoksi. Antoi vähän niin kuin italialaisittain poskisuudelman varmaan samalla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
IS Veikkaaja huhuaa mm. seuraavaa:

- Force India neuvottelee Mersun kanssa moottorista. MB haluaisi kakkostallin KERSin kehittelyn tehostamiseksi. Kuskipuolella moottorin vaihtaminen saattaisi tarkoittaa Sutilin vaihtumista Paul di Restaan.

- Kubica jatkaa BMW:llä 2010 loppuun palkankorotuksen kera.

- Kimi käväisi simulaattorissa. Marc Gene vahvisti, että se todella aiheuttaa suomalaiskuskille pahoinvointia.

- Buttonin jatko Hondalla vahvistetaan ennen Japanin GP:tä.

Lisäksi IS luonnehtii Piquet'n ulosajoa näin:
[Piquet] oli Renaultille tällä kertaa hyvän onnen tunari. ;)
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Räikköstä vastaanko Massa sun mielestä ajaa mestaruudesta?, eli kaikki anturit vaan Kimin suuntaan ja Brasilian jälkeen ihmetellään Felipen pilttuussa mikä meni vikaan...
Luitko yleensä koko kommentin ja mihin sillä vastasin? Kyse oli siitä, kannattiko Massa-kortti. Yleensä ihmetyttää, kun puhutaan "Massa-kortista". Massa on omilla suorituksillaan ajanut Kimiltä karkuun, jolloin Kimillä olisi ollut mahdollisuus taistella sitä vastaan. Kimi ei ole vaan ollut tarpeeksi nopea eikä luotettava. Tuskin Ferrarilla oli ykkös- ja kakkoskuskia ennen Singaporen GP:tä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Iltasanomat: "Ferrari-tallin päämekaanikko Federico Uguzzoni oli syyllinen Singaporen GP:n varikkohässäkkään, joka pilasi Felipe Massan kilpailun ja saattoi maksaa tälle jopa maailmanmestaruuden.

Uguzzoni hoiti manuaalisesti Ferrarin varikkovalojärjestelmää ja painoi liian aikaisin nappia, jolla valo vaihtui vihreäksi. Kun Massa lähti liikkeelle, hän vei mukanaan koko tankkausletkun ja joutui pysähtymään hetkeä myöhemmin.

Uguzzonille möhläys ei ollut ensimmäinen. Vuoden 2000 Espanjan GP:ssä sama mies antoi Michael Schumacherille lähtömerkin liian aikaisin.

Silloin sairaalaan vietiin polttoaineletkua pidellyt Nigel Stepney, joka nyrjäytti nilkkansa pudottuaan asvalttiin. Viime kaudella Stepney oli pääroolissa Ferrarin ja McLarenin välisessä vakoilujupakassa."

Jaa´as. Olikohan Stepney tuosta niin sydämistynyt, että vähän kauppasi tietoja vaivanpalkaksi. Ja kenen hampaankoloon Ugozzoni nyt sai tavaraa näppäilyvirheellään. Luulisi olevan talille kevyempää päästä Ugozzonista kuin antaa hänen päästellä autoja miten sattuu. Eipä taitaisi Kimikään olla miestä kaipaamassa, kun ilmeisesti vastuualueeseen kuuluu mm jarrujen toiminta. Pääjohtaja kerkesi kyllä sanomaan, ettei ketään potkita pois varikkosählingin vuoksi. Antoi vähän niin kuin italialaisittain poskisuudelman varmaan samalla.
Kahdeksan vuotta ja toisen kerran päästi auton liian aikaseen. No jopas on aika vähissä virheet :) Eikös noita satu yleensä kerran pari kaudessaan per talli.

Sun ideas on vähän samanlainen jos Räikköselle pitäs antaa kenkää kun kolmessa kisassa kaks kertaa seinään :D Niitä sattuu kaikille, niin kuskeille kuin mekaanikoille. Ihmetyttää joidenkin ajatustapa, että kuskille virheet sallitaan, mutta muut tallissa pitäisi olla täysin virheetöntä. Mites kukin omissa töissä, ettekö tee tosiaan virheitä ;)

Lisäksi noita Ferrarin valoja jaksetaan parjata minusta aivan syyttä. Eikös se ollut kauden ensimmäinen kämmi. Aikaisempi Kimin kanssa sattunut onnettomuus taisi mennä kuljettajan piikkiin, tosin en ole varma. Muistelen vain.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
IS Veikkaaja huhuaa mm. seuraavaa:

- Force India neuvottelee Mersun kanssa moottorista. MB haluaisi kakkostallin KERSin kehittelyn tehostamiseksi. Kuskipuolella moottorin vaihtaminen saattaisi tarkoittaa Sutilin vaihtumista Paul di Restaan.

Tämä kuvio saattaisi myös vapauttaa Ferrarin myllyt Red Bullille.....
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Iltasanomat: "Ferrari-tallin päämekaanikko Federico Uguzzoni oli syyllinen Singaporen GP:n varikkohässäkkään, joka pilasi Felipe Massan kilpailun ja saattoi maksaa tälle jopa maailmanmestaruuden.

Uguzzoni hoiti manuaalisesti Ferrarin varikkovalojärjestelmää ja painoi liian aikaisin nappia, jolla valo vaihtui vihreäksi. Kun Massa lähti liikkeelle, hän vei mukanaan koko tankkausletkun ja joutui pysähtymään hetkeä myöhemmin.

Uguzzonille möhläys ei ollut ensimmäinen. Vuoden 2000 Espanjan GP:ssä sama mies antoi Michael Schumacherille lähtömerkin liian aikaisin.

Silloin sairaalaan vietiin polttoaineletkua pidellyt Nigel Stepney, joka nyrjäytti nilkkansa pudottuaan asvalttiin. Viime kaudella Stepney oli pääroolissa Ferrarin ja McLarenin välisessä vakoilujupakassa."

Jaa´as. Olikohan Stepney tuosta niin sydämistynyt, että vähän kauppasi tietoja vaivanpalkaksi. Ja kenen hampaankoloon Ugozzoni nyt sai tavaraa näppäilyvirheellään. Luulisi olevan talille kevyempää päästä Ugozzonista kuin antaa hänen päästellä autoja miten sattuu. Eipä taitaisi Kimikään olla miestä kaipaamassa, kun ilmeisesti vastuualueeseen kuuluu mm jarrujen toiminta. Pääjohtaja kerkesi kyllä sanomaan, ettei ketään potkita pois varikkosählingin vuoksi. Antoi vähän niin kuin italialaisittain poskisuudelman varmaan samalla.
Hei haloo! Kaveri teki virheen vuonna 2000 ja heti perään 2008!? Tuollaisesta virhesumasta ilman muuta bootsin kuva persuksiin. :doubtful:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Williamsin viimevuosi ei mennyt taloudellisesti putkeen...

Aika rajuja lukuja... ei oikeen hyvä kun nykyinen taloustilanne ei ole paranemaan päin.

Tämä vuosi mennyt kuitenkin paremmin.

F1-talli teki viime vuonna 27,75 miljoonan euron tappion. Liikevaihto oli 86,63 miljoonaa euroa.
Tappio pieneni hieman vuodesta 2006, jolloin sitä kertyi peräti 35,92 miljoonaa euroa.

Tappioita kuitattiin lainarahalla.

- Päätös lisätä nettovelkaa, joka tukee paluuta kilpailukykyisiin suorituksiin radalla, on osa pitkän tähtäimen liiketoimintasuunnitelmaa, Williams-talli tiedotti.

Tallin mukaan vuosi 2008 näyttää talouden suhteen selvästi paremmalta ja velkataakka kevenee.

Williams on tänä vuonna saavuttanut kaksi palkintosijaa Nico Rosbergin ajamana.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/09/723062
 

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
Toivottavasti Williams vielä nousee. F1 tarvitsee vähintään yhden menestyvän yksityistiimin.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Williamsin viimevuosi ei mennyt taloudellisesti putkeen...

Aika rajuja lukuja... ei oikeen hyvä kun nykyinen taloustilanne ei ole paranemaan päin.

Tämä vuosi mennyt kuitenkin paremmin.
Muistelisin, että kaksi tai kolme vuotta sitten Williams teki vielä varsin mukavasti voittoa. Jos näin tosiaan oli, niin tilanne tuskin on vielä kovin lohduton. Siitä toki tuskin on apua, että yksi suurimmista sponsoreista häärii rahoitusalalla.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/09/723093

Jos tuo toteutuis ja potin saisi aina nopeimman kierroksen ajanut kuljettaja niin palkinnon saisi joka kerta mclaren tai ferrari kuskit.

Kimi olis vaan entistäkin rikkaampi :thumbup:
Halooooo, eikö kukaan huomannut, että tuon sanoi Whitmarssi. Ja huomasko joku vielä, minkä seoksiset renkaat Martin haluaa sessioon? Kovat, niin kovat että taatusti tulee eroja. Ja erothan on tällä hetkellä sellaiset, että McLaren toimii kovilla seoksilla ja Ferrari kohtalaisesti pehmeillä.

Eli... Ferrari jos sanoisi tuon, niin he ehottaisi että sessio ajetaan täysin erilaisia renkailla, niin pehmeillä kuin vain mahdollista!...


Palkinnon saisi joka kerta Kovalainen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kärkitalleja ei taida kiinnostaa se, että kuskit ajavat rahaa omiin taskuihinsa. Tallipäällikkö ilmoittaa, että normaali testiohjelma ja pulinat pois. Kisatkoon rahoista köyhemmät, teidän palkallanne teette töitä tallille.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös