F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Pointti on se, että itse en arvosta enää paalua, se on menettänyt merkityksensä, ennen kaikki kuskit tavoitteli sitä kaikin keinoin ja siinä oli
jotain saavutettavaa mitä nykyään ei ole.
Kiitos sen että ohitus on niin mahdotonta, niin paalulla on sikäli yhä enemmän merkitystä...

Tämä nykyinen pakollinen kikkailu bensamäärien kanssa aika-ajossa on turhaa ja keinotekoista. Pois se niin homma selviää kuin itsestään...
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Itse en kanssa ole vuosien mittaankaan oppinut pitämään tippaakaan tuosta aika-ajon kisabensajutusta. Ei mielestäni vain kertakaikkiaan pitäisi kuulua aika-ajon luonteeseen.
 

Polle

Well-known member
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
125
Kiitos sen että ohitus on niin mahdotonta, niin paalulla on sikäli yhä enemmän merkitystä...
Tottakai, mutta tarkoitin lähinnä sen arvostusta, kuka arvostaa paalupaikkaa saavutuksena tänä päivänä yhtä paljon kuin kymmenen vuotta sitten??
Itse en arvosta.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Itse en kanssa ole vuosien mittaankaan oppinut pitämään tippaakaan tuosta aika-ajon kisabensajutusta. Ei mielestäni vain kertakaikkiaan pitäisi kuulua aika-ajon luonteeseen.
Jep, ymmärrän kyllä, mikä siinä pitäs olla hienoa, mutta kun ei vaan kiinnosta. Haluan kuskit yrittämään kevyellä sitä maksimi suoritusta. Nähtäs autojen ja miesten erot. Olis vaan niin paljon selkeempää ja mielenkiintosempaa.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Jep, ymmärrän kyllä, mikä siinä pitäs olla hienoa, mutta kun ei vaan kiinnosta. Haluan kuskit yrittämään kevyellä sitä maksimi suoritusta. Nähtäs autojen ja miesten erot. Olis vaan niin paljon selkeempää ja mielenkiintosempaa.
Ja tietysti nähtäisiin, kuka osaa ajaa nopeiten paineiden alla :thumbup:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ja tietysti nähtäisiin, kuka osaa ajaa nopeiten paineiden alla :thumbup:
Eipä aika-ajoissa nyt niin suuria paineita ole. Eikä nykyinen systeemi ainakaan sen vähempää paineita luo, niinpä mielestäni tyhjillä tankeilla ei ole paineiden kanssa tekemistä.

Suoria seurauksia tyhjillä tankeilla ajettavista aika.ajoista on ainakin kaksi:
1) tulosliuskat olisivat nykyistä ennalta-arvattavampia
2) hyvät aika-ajokuskit aiheuttaisivat trullijunia
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Suoria seurauksia tyhjillä tankeilla ajettavista aika.ajoista on ainakin kaksi:
1) tulosliuskat olisivat nykyistä ennalta-arvattavampia
2) hyvät aika-ajokuskit aiheuttaisivat trullijunia
Tämä on aivan totta ja noista seurauksena olisi siis luonnollisesti entistä tylsemmät kisat.

Mites sitten sellainen ajatus, että aika-ajon tokan osion perusteella jaettaisiin piste tai peräti pisteitä MUTTA sen perusteella ei edelleenkään määrättäisi lähtöjärjestystä vaan edelleen ajettaisiin se kolmas osio bensakikkailuineen, jonka perusteella sitten lähdettäisiin nykyiseen tyyliin kisaan. Silloin saataisiin sekä tiukka kisa nopeimmasta kierroksesta nopeimmalla mahdollisella autolla että vähän enemmän mielenkiintoa lähtöjärjestykseen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mites sitten sellainen ajatus, että aika-ajon tokan osion perusteella jaettaisiin piste tai peräti pisteitä MUTTA sen perusteella ei edelleenkään määrättäisi lähtöjärjestystä vaan edelleen ajettaisiin se kolmas osio bensakikkailuineen, jonka perusteella sitten lähdettäisiin nykyiseen tyyliin kisaan. Silloin saataisiin sekä tiukka kisa nopeimmasta kierroksesta nopeimmalla mahdollisella autolla että vähän enemmän mielenkiintoa lähtöjärjestykseen.
Jotain tämän tyylistä Whitmarsh varmaankin ajoi takaa ehdotuksellaan. MM-piste(et) tietysti herättäisi myös tallien mielenkiinnon pelkkää kuskikohtaista rahapalkintoa paremmin.

Itse en syty ajatukselle, että aika-ajoista annettaisiin pisteitä, koska miellän aika-ajon vain lähtöruudukon muodostamistavaksi.

Tietysti tuollainen systeemi jakaisi aika-ajon kahteen osaan. Ensin olisi "the hunt for the point(s)", ja sitten "the hunt for the pole". Viihdearvoa se varmaankin lisäisi. Se voisi hyvinkin sopia Ecclestonelle. Toisaalta jotkut varmaan ovat sitä mieltä, että menee liian sirkukseksi.

-Edit- Mitä perjantaihin tulee, niin nuorten testikuskien käyttö lisäsi mielenkiintoa. Kubica ja Vettel vakuuttivat jo perjantain testeissä, muistaakseni. Ehkä siis pitäisi säätää, että jossain perjantain sessiossa ei sallittaisi kisakuskeja lainkaan. Ettei varakuskit istuisi aivan tyhjän panttina koko viikonloppua.
 
Viimeksi muokattu:

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Paljonko jengi viitsii sitten risrkeerata Q2:ssa pisteen tai parin takia. Todnäk terävin kärki vetäisi aika safetyä ja kolmosrivistä taaksepäin alkaisi sitten vasta todellinen yrittäminen. Jos edes siitäkään.

Aika-ajot pitäisi kyllä ehdottomasti vetää kevyellä loppuun saakka. Nykyradoilla on ihan sama missä järjestyksessä lähdetään kun ohituksia ei tapahdu kuitenkaan. Ainoastaan typerä SC-lotto tai luonnonkatastrofi voi muuttaa lopputulosta.
 
Viimeksi muokattu:

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Paljonko jengi viitsii sitten risrkeerata Q2:ssa pisteen tai parin takia. Todnäk terävin kärki vetäisi aika safetyä ja kolmosrivistä taaksepäin alkaisi sitten vasta todellinen yrittäminen. Jos edes siitäkään.

Aika-ajot pitäisi kyllä ehdottomasti vetää kevyellä loppuun saakka. Nykyradoilla on ihan sama missä järjestyksessä lähdetään kun ohituksia ei tapahdu kuitenkaan. Ainoastaan typerä SC-lotto tai luonnonkatastrofi voi muuttaa lopputulosta.
Komppaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Nykyradoilla on ihan sama missä järjestyksessä lähdetään kun ohituksia ei tapahdu kuitenkaan.
Eikö juuri silloin lähtöjärjestyksellä ole merkitystä?

Korvaa nykyradat nykyautoilla, niin olet lähempänä totuutta ohitusten suhteen.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Paljonko jengi viitsii sitten risrkeerata Q2:ssa pisteen tai parin takia. Todnäk terävin kärki vetäisi aika safetyä ja kolmosrivistä taaksepäin alkaisi sitten vasta todellinen yrittäminen. Jos edes siitäkään.
Mitäköhän sä nyt oikein mietit? Miksi ihmeessä kärki EI vetäisi täysiä ja yrittäisi saada otettavissa olevia pisteitä myös aika-ajoista? Mistä se täysillä yrittäminen olisi pois? Kuitenkin sen jälkeen olisi vielä Q3, jossa ratkaistaisiin kisataktiikka ja sen mukainen lähtöjärjestys. Sehän nyt on nähty viimeksi viime kaudella, miten yksikin piste riittää ratkaisemaan mestaruuden, joten en voi mitenkään käsittää, miten joku voi kuvitella, etteivät kaikki yrittäisi tosissaan saada pisteitä myös aika-ajoista. Ja mieti nyt jo sitäkin, että miten tuollainen "kärjen seiftailu" käytännössä voisi edes tapahtua; sopisivatko kärkitallit keskenään, etteivät yritä tosissaan? Koska muutenhan se ei voi mitenkään toteutua; jos muut eivät yritä tosissaan, tietysti joku huipputalli ajattelee, että nythän sieltä saa helpot pisteet pois ja kun se ajattelee noin, eivät muut voi jättää asiaa sikseen vaan heidänkin on yritettävä. Ja siinähän onkin oravanpyörä valmis ja lopputulos on se, että kaikki yrittävät täysillä joka kerta.
 

neos

Well-known member
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
262
Paljonko jengi viitsii sitten risrkeerata Q2:ssa pisteen tai parin takia. Todnäk terävin kärki vetäisi aika safetyä ja kolmosrivistä taaksepäin alkaisi sitten vasta todellinen yrittäminen. Jos edes siitäkään.
Itse ainakin näkisin et juuri pisteiden jako tossa vaiheessa aktivois kaikki tallit rahojen sijaan, koska tossa q2:ssa ei menetä alkuperäistä kisataktiikkaakaan ton pisteen takia. Sen sijaan auton säätötyöstä en tiedä sitten, esim Kimihän on säätänyt enempi kisaa silmällä pitäen auton aina harjoituksissa ja trulli taas aika-ajoihin... Tarviiko sitten valita se kultainen keskitie vai tehdä niinkuin ennenkin asiat jos lähtee taistelemaan tosta pisteestä :rolleyes:
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Jep, ymmärrän kyllä, mikä siinä pitäs olla hienoa, mutta kun ei vaan kiinnosta. Haluan kuskit yrittämään kevyellä sitä maksimi suoritusta. Nähtäs autojen ja miesten erot. Olis vaan niin paljon selkeempää ja mielenkiintosempaa.
Kannattaa muistella missä tilanteissä näitä sääntöjä on rukattu. Jokunen vuosi sitten kisat olivat tylsiä kun sama auto ajoi paalulle ja sitten kisan voittoon. Bensakikkailuilla saatiin pientä jännitystä kisaan kun muutkin tallit pystyivät kilpailemaan edes siitä aika-ajon paalusta ja taktikoimaan eri tavalla.

Nyt kun kisailu on tasaisempaa olisi mielestäni ihan hyvä palata siihen että aika-ajossa ratkaistaisiin enemmän sitä nopeutta ja vähemmän taktiikkaa. Tosin tälläinen mielepide muuttuu hetkessä toiseksi jos jollain kaudella yksi talli nousee ylivoimaiseksi.

Joka tapauksessa aika-ajo saisi olla nykyistä mielenkiintoisempi, nyt kun paalusta ei kamppailla kuin se yksi tai kaksi vetoa bensan vuoksi. Mieluummin näkisin kunnon kamppailua useammissa peräkkäisissä yrityksissä.

....mutta tämäkin olisi vapaan puolen tsättäilyä täysin erillään varsinaisista uutisista.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Nykyradoilla on ihan sama missä järjestyksessä lähdetään kun ohituksia ei tapahdu kuitenkaan. Ainoastaan typerä SC-lotto tai luonnonkatastrofi voi muuttaa lopputulosta.
Niin no, Japanissahan on vielä aina mahdollisuus että maan useat hirviöt sattuvat paikalle olosuhteita muuttamaan (Godzilla, Mothra yms) :D

Mutta joo aika vapaan puolen keskusteluahan tämä taas alkaa olemaan, pitäisi olla toinen F1-uutistopic jossa olisi pelkkiä uutisia, eikä niitä edes kommentoitaisi.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
...Mutta joo aika vapaan puolen keskusteluahan tämä taas alkaa olemaan, pitäisi olla toinen F1-uutistopic jossa olisi pelkkiä uutisia, eikä niitä edes kommentoitaisi.
Kannatan ehdottomasti :thumbup:
Näkisi uutisjuttuja ilman että tarvitsee kahlata läpi normihälinää. Ja aika sillätavoin tämä toikki alkoikin.
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Mitäköhän sä nyt oikein mietit? Miksi ihmeessä kärki EI vetäisi täysiä ja yrittäisi saada otettavissa olevia pisteitä myös aika-ajoista?
Sitä että nopeuden noustessa virhelyöntien määrä kasvaa. Minkälaisella riskillä kannattaa potentiaalisen osakilpailuvoittajan yhden pisteen takia Q2:ssa vetää, kun kolikon kääntöpuolella on mälli ja ulkona Q3:sta.
 
Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Sitä että nopeuden noustessa virhelyöntien määrä kasvaa. Minkälaisella riskillä kannattaa potentiaalisen osakilpailuvoittajan yhden pisteen takia Q2:ssa vetää, kun kolikon kääntöpuolella on mälli ja ulkona Q3:sta.
Eipä niitä mällejä aika-ajoissa nähty yhtään sen enempää aiemmalla systeemillä kuin nytkään. Ja ihan samalla laillahan nykyäänkin ajetaan Q3 täysillä eikä siellä juuri mällejä ajella. Ja sitä paitsi voihan sitä edelleen ajaa yhden kierroksen varman päälle, jotta Q3 on varma ja sitten tykittää uusilla renkailla ja tyhjällä tankilla todellinen aika-ajokierros.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ja sitä paitsi voihan sitä edelleen ajaa yhden kierroksen varman päälle, jotta Q3 on varma ja sitten tykittää uusilla renkailla ja tyhjällä tankilla todellinen aika-ajokierros.
Ei mällin uhalla kuitenkaan, sillä nykysäännöillä jos jäät radan varteen, et osallistu seuraavaan sessioon, vaikka aika oikeuttaisikin.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4978
Sijainti
Vantaa
http://www.iltasanomat.fi/urheilu/t/formula1/1598564

F1-pomo: Ferrari toi sirkuspellet Singaporeen

Formula 1 -pomo Bernie Ecclestone on suivaantunut Ferrarin pääjohtajan, Luca di Montezemolon, Singaporen GP:lle antamastaan kritiikistä. Montezemolon mielestä Singaporen katurata pitäisi olla sirkuskäytössä. Ecclestonen ei sulata Ferrari-pomon sanoja.

- Tuollaisen kisaviikonlopun jälkeen hänen tulisi pitää suunsa supussa ja kulkea pää painuksissa, Ecclestone paukuttaa The Mail on Sunday -sivustolla.

- Jos hän on oikeassa siitä, että Singaporen GP on sirkus, meidän täytyy olla kiitollisia, että hän toi pellet mukanaan.
Erittäin hyvä kommentti Ecclestonelta! :thumbup: :ahem: Kyl toi Montezemolo varmaan ihan järkevä mies saattaa olla, mutta tollaiset sirkuskommentit menee kyllä pahasti överiksi. Kas kun ei sanonut aikoinaan Imolaa sirkusradaksi? Mut joka tapauksessa oiva heitto Bööniltä. Tästä eteenpäin Ferrarin joukkuetta voidaankin alkaa kutsua sirkuspellejoukkueeksi. :D
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös