F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
niin miksi ei olisi mieluummin luovuttu Itä-Euroopassa ajamisesta, kun kisatkin ovat olleet tylsiä? :confused:
Voi voi. Veivät sitten Montrealinkin. Samaan aikaan rustataan Valencioille ja Hungaroringeille 10 vuoden sopimuksia. :mad:
Ja Hungaroring ja Barcelona saavat tosiaan niitä 10 vuoden sopimuksia. :(
Hungaroring on Bernien suunnittelema ja alulle laittama, että voitte olla varmoja ettei se ole mihinkään lähdössä vaikka katsomot olisi tyhjät ja kisat paskoja.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Hungaroring on Bernien suunnittelema ja alulle laittama, että voitte olla varmoja ettei se ole mihinkään lähdössä vaikka katsomot olisi tyhjät ja kisat paskoja.
Silti Bernien logiikkaa en meinaa ymmärtää. Silverstonekin oli (ainakin melkein) loppuunmyyty, samoin kuten viime vuonnakin, mutta rata potkaistaan pois seuraavan vuosikymmenen kisakalenterista. Vanhoilla varikkotiloilla se selittelee...

Span se on onneksi pelastanut konkurssiuhasta huolimatta, siitä kiitos. :thumbup:
 

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
No voihan p:mad::mad_old:ka! Bernie haluaa lisätä yleisön mielenkiintoa, mutta poistaa kalenterista yleisön kannalta mielenkiintoisimman radan. Toki on myönnettävä, ettei Montreal mikään moderni rata ole.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vaikka Bernie kieltämättä enemmän tai vähemmän hoitaa kisakalenterin muotoutumisen, niin on silti hassua lukea näitä Bernie-kommentteja, kun missään asiaa käsittelevässä uutisessa ei ole miestä mainittu, eikä edes miehen firmaa FOMia. Tiedote tuli FIA:lta.

Henkilökohtaisesti en usko, että Bernie tietoisesti haluaisi jättää Pohjois-Amerikan kokoisen markkina-alueen hyödyntämättä. Mutta tuskin hän omasta taskustaan kuitenkaan on hirvittävästi valmis siitä maksamaan. Vaikka Span pelastikin.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Vaikka Bernie kieltämättä enemmän tai vähemmän hoitaa kisakalenterin muotoutumisen, niin on silti hassua lukea näitä Bernie-kommentteja, kun missään asiaa käsittelevässä uutisessa ei ole miestä mainittu, eikä edes miehen firmaa FOMia. Tiedote tuli FIA:lta.

Henkilökohtaisesti en usko, että Bernie tietoisesti haluaisi jättää Pohjois-Amerikan kokoisen markkina-alueen hyödyntämättä. Mutta tuskin hän omasta taskustaan kuitenkaan on hirvittävästi valmis siitä maksamaan. Vaikka Span pelastikin.
Jos tämä olisi suunniteltu juttu, ei kesällä olisi kuukauden taukoa.

Tietyllä tapaa rata ansaitseekin tippua kalenterista, sillä järjestelyt ovat jättäneet paljon toivomisen varaa viime vuosina. Harmittava juttu silti, Montreal on yksi F1-väen suosikkikisoista ja katsojankin kannalta yleensä hieno.

FOM on hinnotellut kisaoikeudet ihan kipurajalle ja osin ylikin. Saa nähdä, mitä tapahtuu ensi vuonna jos taantuma iskee. Kuten grandprix.comin jutussakin kerrotaan, lienee useampikin kisajärjestäjä vaikeuksissa etenkin Euroopassa.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Mosley wants action to 'save' F1

Formula One has been told it needs to implement drastic cost-cutting measures by 2010 if it is to remain "credible". FIA president Max Mosley told BBC Sport that the global credit crisis had only exacerbated problems for F1 and several teams were now in danger of quitting.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/7657298.stm
BBC:n sivuilta Mosleyn haastattelu. Myös videona.
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Norman Legault'n kannattaa muistaa, ettei karman kanssa kannata ryppyillä. Sitä saa mitä tilaa ja sitä rataa. Tämä on ihan oikein sille ikuiselle Bernien kakkosmiehelle. Siitäpähän sai.

Tässä jälleen näkee miksi oli suuri sääli, ettei Champ Car selvinnyt. Nyt kun F1 toteuttaa omaa darwinismiteoriaansa, niin olisi ollut todella hyvä, jos sen takana olisi ollut toinen maailmanlaajuinen formulasarja, joka olisi voinut kerätä kaatuneet taistelukentältä. Lista alkaa olla jo melko vakuuttava. Silverstone ja Montreal ovat molemmat upeita ratoja ja ansaitsevat ilman muuta Grand Prix'n. Onko se sitten F1:n GP, niin se on eri asia. Cotman oli kuulemma ollut viime viikolla Kanadassa ja ALMS-tallien ollessa Ranskassa koko kesäkuun, niin ehkä Atlantic-sarja voisi palata perinteiselle radalleen Ile Notre-Damen saarelle. Ratayhtiöllä on lupa järjestää vain kaksi autokilpailua vuodessa, joten voisin kuvitella, että he haluavat myös järjestää ja ajaa toisen kilpailun syksyisen NASCAR-kisan lisäksi.

Ja niin MM-sarja kaventuu vain neljään maanosaan. Toivottavasti Pohjois-Amerikka vihdoinkin kääntää kokonaan selkänsä kuninkuusluokalle. Se ei ole ansainnut niin fanaattisia ja viisaita faneja kuin Amerikassa on.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
viisaita faneja kuin Amerikassa on.

Lisätietoa? Punaniskat viskelivät kaljatölkkejä ja -pulloja radalle kesken 2005 USA:n GP:n. Entä jos joku kuljettajista olisi suistunut radalta liukkauden seurauksena ja vaikka kuollut? Tosi viisaita faneja siellä Amerikassa on, Kanada sitten eri juttu ja Montréalin tiputtaminen Kanadasta oli lyhytnäköinen paskatemppu, josta Ecclestone maksaa vielä pitkään tuntuvasti.

Mitä tähän Bernien toimintaan tulee niin ihan helvetin perseestä se on. En ole missään muussa autourheilusarjassa nähnyt vastaavaa ahneutta ja rahahuoraamista kuin nyky-ykkösissä. Koko komeuden kuorruttaa vielä se että kaikki uudet radat on suunnitellut hovinarri Hermann Tilke, jonka joka ainoa rata on identtinen kopio toisestaan. Onneksi pelleä ei päästetty Silverstonen tai vastaavien legendojen kimppuun vaan ne siirrettiin ilman nöyryytystä sivummalle. Kunhan aika Ecclestonesta jättää, niin todennäköisesti vanhat radat palaavat ja sheikeille näytetään ovea.

Muutenkin ärsyttää nykyinen katurata- ja iltakisavillitys. Höperön vanhuksen jokainen vaatimus menee läpi ja kohta meillä on kymmenen katurataa kahdestakymmenestä sarjassa. Singaporen yökisa jääköön ainoaksi, sillä paitsi että tuo vie aivan saatanasti energiaa se myös on katsojien aliarvioimista ja ryhmittelyä sen perusteella missä kukin asuu.

Ratkaisuni on yksinkertainen: Ecclestone helvettiin sieltä formulajohdosta ja tilalle joku vähän maanläheisempi ja nuorempi jätkä hoitamaan hommat himaan. Nykyinen playboymallien ja vallan huumaama seniili vanhus tekee tuhoaan toisen pellen kanssa. Menkää vittuun pilaamasta formula ykkösiä!
 

Chip^

Well-known member
Liittynyt
21.10.2006
Viestit
656
Jes jes bööni


Nyt tilalle tulee varmasti jokin übertylsä Korean katurata. Muutenkin ihmetyttää että tylsät kisat saavat hirmu pitkiä sopimuksia. Vitutusta lisää se, että Massa ja Hamilton ovat näillä uusilla radoilla Kimiä parempia, tosin Kiina taitaa olla poikkeus..
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Eiköhän se liene kaikille selvää, mitä peliä Bernard jälleen pelaa. Tämähän on jo vanha temppu. Hän on luultavasti kuullut, että Toronton Grand Prix saa ensi vuonna valtiolta muutaman miljoonan dollarin avustuksen ja hän haluaa saman Kanadan Grand Prix'lle. Aiemminhan valtio ei ole halunnut tukea F1-sirkusta ja järjestäjien kanssa on jouduttu tekemään kompromisseja. Ecclestone luultavasti on jopa hyväksynytkin sen, koska Lagault on sen verran liukas ja sulavaliikkeinen kaveri.

Kandassa on kahden viikon päästä yleisvaalit, joten tämän ajoitus ei voisi olla suunnitellumpaa. Rahastahan tässä vain on kyse. Nykyisen talouden ollessa mitä on, ei Bernardin nälkä ole mihinkään hävinnyt. Joko hän saa rahansa Montrealista tai sitten joltain Lähi-idän öljypatruunalta. Ja Bernard saa aina rahansa.
Hookah sanoi:
Lisätietoa? Punaniskat viskelivät kaljatölkkejä ja -pulloja radalle kesken 2005 USA:n GP:n. Entä jos joku kuljettajista olisi suistunut radalta liukkauden seurauksena ja vaikka kuollut? Tosi viisaita faneja siellä Amerikassa on, Kanada sitten eri juttu ja Montréalin tiputtaminen Kanadasta oli lyhytnäköinen paskatemppu, josta Ecclestone maksaa vielä pitkään tuntuvasti.
Eivät punaniskat ajele tuhansia kilometrejä Indianapolisiin katsomaan F1-kisaa. Varsinkaan kun samaan aikaan oli käynnissä NASCAR-kilpailu. Nämä fanit tuskin edes katsoivat kisaa TV:stä. Mitä tulee muutaman yksilön toimintaan niin näemmä mätiä hedelmiä aina riittää, mutta sen perusteellahan ei koko ihmisryhmää saa leimata. Ymmärrän kyllä täysin niitä pulloja viskeleviä ihmisiä, mutta tässäkin on selkeä ero punaniskan ja F1-fanin välillä. Talladegassa tölkit ja pullot lentävät, kun voittaja ei miellytä. Indyssä tavarat lensivät, koska F1 petti heidät. Siinä on selkeä ero. En hyväksy sitä miten jotkut tietyt katsojat turhautuneisuutensa ilmaisivat, mutta heillä kaikilla oli kyllä täysi syy olla pettyneitä.

Siksi kysynkin, että kuinkakohan moni olisi jäänyt katsomaan moista farssia tuona varsin viileänä päivänä? Tuhannet ja jälleen tuhannet pääsylippunsa maksaneet amerikkalaiset F1-fanit jäivät. Kymmenet tuhannet amerikkalaiset F1-fanit tulivat jopa seuraavana vuonna takaisin ja vielä sitä seuraavanakin vuonna, vaikka vuoden 2006 kilpailu ei ollut tapahtumiltaan edellistä vuotta paljoa parempi. Miten heidät sitten palkittiin? Niinpä. Bernard halusi poikakuninkaalta vain lisää rahaa.

Keskiverto amerikkalainen F1-fani on erittäin perillä tämän urheilulajin tapahtumista ja taustoista. He osaavat arvostaa tätä moottoriurheilutyyliä tylsän kaasupohjassaovaalilla sijasta. Tiedän sen kokemuksesta. On suuri virhe aliarvoida heidät.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös