WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Ahem. On tällä foorumilla yksi Nickinkin kannattaja.mustakaari sanoi:Niin ja silti kukaan ei arvosta miestä yhtään. Syyttä päähän potkittu.
Ahem. On tällä foorumilla yksi Nickinkin kannattaja.mustakaari sanoi:Niin ja silti kukaan ei arvosta miestä yhtään. Syyttä päähän potkittu.
No ei. Matti teki kyllä useimmiten parhaansa luodakseen illuusion siitä, että oli toisella puolen maapalloa, vaikka olikin oikeasti Pasilassa. Mustakari on kyllä syystä tai toisesta nähty tarpeelliseksi lähettää joka kisaan jo tuolloin.Miss Piggy sanoi:Oho! Mä oon luullut koko ajan, että ovat paikanpäällä. Eikös Kyllösen aikaan ainakin vielä selostajat olleet aina kisoissa selostamassa? :eek!:
Keitä muita rahoittajia/maksajia Eki Mustakiikarilla on F1-urallaan ollut?Bobakki sanoi:No ei. Matti teki kyllä useimmiten parhaansa luodakseen illuusion siitä, että oli toisella puolen maapalloa, vaikka olikin oikeasti Pasilassa. Mustakari on kyllä syystä tai toisesta nähty tarpeelliseksi lähettää joka kisaan jo tuolloin.
Joo joo. No enpä oo sitten asiaan paljo kiinnittänyt huomiota, kun niin oon luullut. Vaikka samapa tuo lopputuloksen kannalta lienee ollut. Samallai ne jätkät selostaa Pasilasta käsinkin. Tai ehkä paremminkin, ku ei jet lag pääse vaikuttamaan. Vaikka olishan se toisaalta hyvä alibi Oskulle ja kumppaneillekin...Bobakki sanoi:No ei. Matti teki kyllä useimmiten parhaansa luodakseen illuusion siitä, että oli toisella puolen maapalloa, vaikka olikin oikeasti Pasilassa. Mustakari on kyllä syystä tai toisesta nähty tarpeelliseksi lähettää joka kisaan jo tuolloin.
Eli tossa ois enempi tietoa tietottomilleÄMTEEVEE3
Rosberg tietää Räikkösen moottorihankaluuden
MTV3:n F1-asiantuntija Keke Rosberg tietää, miksi Kimi Räikkösen McLarenista oli vauhti kateissa Japanissa.
- Kimillä ei McLaren mennyt mihinkään. Se johtuu ihan siitä, että siellä on sellainen kone sisällä, joka ei olisi valmis vielä, mutta se on pakko panna sisään nyt, jotta se saataisiin homologoitua, Rosberg kertoi MTV3:lle.
F1-tallien pitää rekisteröidä ensi kaudesta alkavan moottorikehityksen pysäyttämisen aikana käytettävä moottorimallinsa Kansainväliselle autoliitolle FIA:lle joko tämänvuotisen Japanin tai Brasilian GP:n jälkeen. Moottorin perusrakenteeseen ei tämän syksyn kisojen jälkeen saa tehdä muutoksia vuosina 2007 ja 2008, mutta moottorinvalmistajat saavat vielä ennen ensi kauden alkamista viilata moottorinsa toimintaa paremmaksi.
Nauroin ääneen kun tuota aamulla txt-tv:ltä luin.mustakaari sanoi:Taitaa käydä itsetunnonpäälle...
Minä vastaan kysymykseen...surkea ruikuttava luuseri ja vielä hidas.:jaska:
Musta tuntuu että Erkki kuuluu vielä niihin selostajiin jotka joutuvat maksamaan että pääsevät selostamaan.CaPtEeNi sanoi:Keitä muita rahoittajia/maksajia Eki Mustakiikarilla on F1-urallaan ollut?
Bobakki sanoi:No ei. Matti teki kyllä useimmiten parhaansa luodakseen illuusion siitä, että oli toisella puolen maapalloa, vaikka olikin oikeasti Pasilassa. Mustakari on kyllä syystä tai toisesta nähty tarpeelliseksi lähettää joka kisaan jo tuolloin.
Joten ei varmaankaan tule Rellusta sitä UPS:n väritystä, vaan aivan jotain ihan muutaÄmTeeVee3
Renault'n F1-talli julkisti uuden pääsponsorinsa
Renault'n F1-talli vahvisti maanantaina, että hollantilaispankki ING on sen pääsponsori seuraavat kolme vuotta. Ranskalaistalli tiedotti asiasta verkkosivuillaan.
ING korvaa tupakkayhtiö Mild Sevenin Renault'n pääsponsorina. Mild Seven ehti olla formula ykkösissä mukana 13 vuotta, ensin Benettonin ja sitten Renault'n tukena.
- Tämä on Renault'n F1-tallin kehittymisen kannalta tärkeä sopimus. Se tarjoaa meille pitkäaikaista vakautta ja samalla se tukee sitoutumistamme urheiluun pitkällä aikavälillä, Renault F1:n puheenjohtaja Alain Dassas toteaa.
Renault ei kertonut sopimuksen taloudellisista yksityiskohdista.
Renault'n ensi kauden kisakuljettajat ovat Giancarlo Fisichella ja Heikki Kovalainen.
Minun mielestäni on oikein hieno keksintö, nyt kukaan ei jää kierroksella jääneiden perään Turpa-auton tullessa radalle.EmTiiVii3
F1:n turva-autosääntö muuttuu
Kansainvälisen autoliiton FIA:n moottoriurheilun maailmanneuvosto vahvisti keskiviikkona ensi kaudella voimaanastuvan uuden turva-autosäännön formula ykkösiin.
Kuljettajat eivät saa enää jatkossa mennä varikolle sillä kierroksella, jolla turva-auto tulee radalle. Varikolla saa käydä vasta sen jälkeen, kun kaikki autot ovat letkassa turva-auton takana. Sääntömuutos parantaa turvallisuutta, sillä aikaisemman säännön aikana kuljettajat usein kiirehtivät varikkopysähdykseensä heti, kun saivat tiedon turva-auton tulosta radalle, koska näin varikkopysähdyksessä menetti normaalia vähemmän aikaa.
Turva-autokäytäntö muuttuu myös kierroksella jääneiden kuljettajien suhteen. Jatkossa sellaisten kierroksella jääneiden, jotka ovat kärkiauton kanssa samalla kierroksella olevien autojen välissä, täytyy ohittaa sekä edessään kierroksen erolla olevat autot että turva-auto, ajaa sen jälkeen autoletka kiinni ja asettua paikalleen letkan hännille. Aikaisemman säännön mukaan kierroksella jääneiden piti pysyä autoletkassa omalla paikallaan, jolloin heistä oli turva-auton poistuttua haittaa kärkiautoille.
Muita keskiviikkona hyväksyttyjä sääntömuutoksia ovat GP-viikonlopun perjantaipäivän kahden harjoitusjakson keston pidentäminen 60 minuutista 90 minuuttiin. Jatkossa kuljettajat saavat käyttää perjantaina eri moottoria kuin millä ajavat lauantaina ja sunnuntaina. Moottoreilla säilyy kahden kisan kestovaade. Tallit saavat ajattaa perjantaiharjoituksissa kahta autoa, mutta voivat käyttää kilpakuljettajiensa lisäksi myös kolmoskuljettajaansa.
Talleille tarjotaan ensi kaudella joka GP-viikonloppu kahta erilaista rengasseosta. Kaikki tallit saavat tarjolle samanlaiset seokset. Jokainen kuljettaja voi käyttää viikonlopun aikana 14 kuivan kelin rengassarjaa, joista neljä sarjaa on käytössä vain perjantaisin.
Lajin moottorikehitys pysäytetään kausiksi 2007, 2008, 2009 ja 2010, joiden aikana moottorinvalmistajien on käytettävä sitä moottorimalliaan, joka on käytössä tämän kauden päätteeksi.
Ylimääräisestä moottorinvaihdosta rangaistaan jatkossakin pudottamalla lähtöruutua kymmenellä pykälällä. FIA hylkäsi näin aiemman ehdotuksen rangaistuspainoihin siirtymisestä. Kaudesta 2008 lähtien ylimääräisestä vaihdelaatikonvaihdosta rangaistaan pudottamalla lähtöruutua viidellä pykälällä. Kaudella 2008 kaikkiin F1-autoihin tulee standardit moottoria ohjaavat elektroniikkayksiköt ECU:t.
Mun mielestä toi on tehty aivan täysin päin persettä. Muun muassa sen takia, että jotku voittaa "ilmaiseksi" kierroksen tuossa. Se olisi pitänyt mennä niin, että sijoitukset olisi vaihdettu turva-auton takana niin että kukaan ei olisi ohittanut turva-autoa. Eli sen sijaan että kierroksella ohitetut olisi ohittaneet niin heidät olisi ohitettu.Timppa78 sanoi:Minun mielestäni on oikein hieno keksintö, nyt kukaan ei jää kierroksella jääneiden perään Turpa-auton tullessa radalle.
:alppu: :thumbup:
Joo, meitsikin kelas sen tolla tavalla, sehän ois loppujen lopuks parempi tuolla tavalla...Matxi sanoi:Mun mielestä toi on tehty aivan täysin päin persettä. Muun muassa sen takia, että jotku voittaa "ilmaiseksi" kierroksen tuossa. Se olisi pitänyt mennä niin, että sijoitukset olisi vaihdettu turva-auton takana niin että kukaan ei olisi ohittanut turva-autoa. Eli sen sijaan että kierroksella ohitetut olisi ohittaneet niin heidät olisi ohitettu.
Totta, mutta tuo tuo myös kisoihin enemmän jännitystä tietyissä tilanteissa, esim jos joku on menettänyt etusiiven vaikka lähdössä ja joutuu heti käymään varikolla, saa hän turva-auton radalle tullessa toisen tilaisuuden (Mikäli turva-auto tulee siis myöhemmin radalle).forti sanoi:kierroksella ohitettavien on siis ajettava yksi kierros täysiä jotta pääsevät johtoporukan edestä letkan hännille jotta eivät olisi turva auton tullessa sisään kärkiporukan tiellä mutta silloinhan nämä kierroksella ohitettavat saavat suuren hyödyn kun he saavat kuroa tämän eron kokonaan kiinni turva auton ollessa radalla.hieman kummallinen sääntö koska turva auton ollessa radalla kukaanhan ei saisi ajaa täysillä