F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Quick-Nickin kommentit johtuvat siitä että kun aikoinaan pääsi McLarenin suojiin 90-luvun puolivälin jälkeen niin alko hirmunen valmennus tulevaks supertäheks ja nyt vaikka on hyviä suorituksia tehnyt F1-uransa läpeensä niin aina vaan tunkee vielä parempia esiin ku sieniä sateella.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Miss Piggy sanoi:
Oho! Mä oon luullut koko ajan, että ovat paikanpäällä.:confused: Eikös Kyllösen aikaan ainakin vielä selostajat olleet aina kisoissa selostamassa? :eek!:
No ei. Matti teki kyllä useimmiten parhaansa luodakseen illuusion siitä, että oli toisella puolen maapalloa, vaikka olikin oikeasti Pasilassa. Mustakari on kyllä syystä tai toisesta nähty tarpeelliseksi lähettää joka kisaan jo tuolloin.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Bobakki sanoi:
No ei. Matti teki kyllä useimmiten parhaansa luodakseen illuusion siitä, että oli toisella puolen maapalloa, vaikka olikin oikeasti Pasilassa. Mustakari on kyllä syystä tai toisesta nähty tarpeelliseksi lähettää joka kisaan jo tuolloin.
Keitä muita rahoittajia/maksajia Eki Mustakiikarilla on F1-urallaan ollut?:p
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Matti & Keke selostivat monia kaukokisoja suoraan Monacosta ja välillä Frankfurtistakin.
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
Bobakki sanoi:
No ei. Matti teki kyllä useimmiten parhaansa luodakseen illuusion siitä, että oli toisella puolen maapalloa, vaikka olikin oikeasti Pasilassa. Mustakari on kyllä syystä tai toisesta nähty tarpeelliseksi lähettää joka kisaan jo tuolloin.
Joo joo. No enpä oo sitten asiaan paljo kiinnittänyt huomiota, kun niin oon luullut.:eek: Vaikka samapa tuo lopputuloksen kannalta lienee ollut. Samallai ne jätkät selostaa Pasilasta käsinkin. Tai ehkä paremminkin, ku ei jet lag pääse vaikuttamaan.:p Vaikka olishan se toisaalta hyvä alibi Oskulle ja kumppaneillekin...:rolleyes:
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
ÄMTEEVEE3

Rosberg tietää Räikkösen moottorihankaluuden


MTV3:n F1-asiantuntija Keke Rosberg tietää, miksi Kimi Räikkösen McLarenista oli vauhti kateissa Japanissa.

- Kimillä ei McLaren mennyt mihinkään. Se johtuu ihan siitä, että siellä on sellainen kone sisällä, joka ei olisi valmis vielä, mutta se on pakko panna sisään nyt, jotta se saataisiin homologoitua, Rosberg kertoi MTV3:lle.

F1-tallien pitää rekisteröidä ensi kaudesta alkavan moottorikehityksen pysäyttämisen aikana käytettävä moottorimallinsa Kansainväliselle autoliitolle FIA:lle joko tämänvuotisen Japanin tai Brasilian GP:n jälkeen. Moottorin perusrakenteeseen ei tämän syksyn kisojen jälkeen saa tehdä muutoksia vuosina 2007 ja 2008, mutta moottorinvalmistajat saavat vielä ennen ensi kauden alkamista viilata moottorinsa toimintaa paremmaksi.
Eli tossa ois enempi tietoa tietottomille:D
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
mustakaari sanoi:
Taitaa käydä itsetunnonpäälle...

Minä vastaan kysymykseen...surkea ruikuttava luuseri ja vielä hidas.:jaska:
Nauroin ääneen kun tuota aamulla txt-tv:ltä luin. :D

Alkaahan se varmaan pikkuhiljaa vituttaa kun 114 kisaa on takana eikä yhtään voittoa. Kaiken lisäksi Kubica on jo toinen joka ponnistaa Heidin vierestä kohti korkeuksia..
2001 alussa Kimin 5 ensimmäisen kisan jälkeen pistetilanne oli Heidille 8-1. Nyt Kubican kanssa 11-6. Ero olisi hyvin pieni kokemukseltaan tasaveroisille kuskeille, mutta Kubica kun on vasta opettelemassa F1-kuvioita niin eron vähäisyys on nimenomaan puolalaiselle edullinen.

Niin ja Roopehan menetti debyyttikisassaan Unkarissa 2 pistettä kun ei kokemattomuuttaan tajunnut (tai talli ei tajunnut kertoa) kerätä kumia renkaisiinsa ruutulipun jälkeen.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
CaPtEeNi sanoi:
Keitä muita rahoittajia/maksajia Eki Mustakiikarilla on F1-urallaan ollut?:p
Musta tuntuu että Erkki kuuluu vielä niihin selostajiin jotka joutuvat maksamaan että pääsevät selostamaan.
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
Bobakki sanoi:
No ei. Matti teki kyllä useimmiten parhaansa luodakseen illuusion siitä, että oli toisella puolen maapalloa, vaikka olikin oikeasti Pasilassa. Mustakari on kyllä syystä tai toisesta nähty tarpeelliseksi lähettää joka kisaan jo tuolloin.

-kukahan oikeesti maksaa mustakarin viulut,kertyyhän niistä vuoden mittaan ihan kiva summa...vai poltteleeko omia euroja jotka tienas kun hyppäs seivästä:D :D :D olen muutaman kerran ollu samalla lentokentällä lähtö selvityksessä formula matkoilla ja kerran jopa hieman herran kanssa ykkösistä haastellut,tuntuu ihan jees ukolta noin pika tutustumisen perusteella.
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
ÄmTeeVee3

Renault'n F1-talli julkisti uuden pääsponsorinsa


Renault'n F1-talli vahvisti maanantaina, että hollantilaispankki ING on sen pääsponsori seuraavat kolme vuotta. Ranskalaistalli tiedotti asiasta verkkosivuillaan.

ING korvaa tupakkayhtiö Mild Sevenin Renault'n pääsponsorina. Mild Seven ehti olla formula ykkösissä mukana 13 vuotta, ensin Benettonin ja sitten Renault'n tukena.

- Tämä on Renault'n F1-tallin kehittymisen kannalta tärkeä sopimus. Se tarjoaa meille pitkäaikaista vakautta ja samalla se tukee sitoutumistamme urheiluun pitkällä aikavälillä, Renault F1:n puheenjohtaja Alain Dassas toteaa.

Renault ei kertonut sopimuksen taloudellisista yksityiskohdista.

Renault'n ensi kauden kisakuljettajat ovat Giancarlo Fisichella ja Heikki Kovalainen.
Joten ei varmaankaan tule Rellusta sitä UPS:n väritystä, vaan aivan jotain ihan muuta:rolleyes:
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Ja Heikki Kulta kertoo että Gary Paffett olisi irtisanoutunut McLarenilta...:confused:
Martin Brundle neuvottelee kuulemma parhaillaan Paffettille sopimusta Hondan testikuskina. Samasta paikasta kilvoittelevat myös Christian Klien ja Timo Glock.
Timo Glock on ilmeisen kysytty mies myös BMW-Sauberilla. Testit on sovittuna myöhemmin täksi vuodeksi. Eikös ne vuokranneet Vettelin Red Bullilta kaheksi vuojeksi? -Ettei vaan tulisi sopparin purkaminen tässä tapauksessa kysymykseen ja Vettel Red Bullin tai Toro Rosson testaajaksi?
-Alkaa muuten olla Klienin vaihtoehdot tosi vähissä jos tuo Hondan testaajan paikkakin menee sivusuun. Ja kun miettii niin tuskin monikaan talli haluaa ottaa testikuskikseen kuljettajan joka etsii kilpakuskin paikkaa mahdollisesti kilpailevista talleista. Saas nähdä miten Klienin käy...anelee vielä polvillaan Red Bullin testaajan paikkaa. -Ja saa rangaistukseksi kiittämättömyydestä nöyrtyä Toro Rosson testaajaksi kun Red Bull haluaa Vettelin:D
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
EmTiiVii3

F1:n turva-autosääntö muuttuu


Kansainvälisen autoliiton FIA:n moottoriurheilun maailmanneuvosto vahvisti keskiviikkona ensi kaudella voimaanastuvan uuden turva-autosäännön formula ykkösiin.

Kuljettajat eivät saa enää jatkossa mennä varikolle sillä kierroksella, jolla turva-auto tulee radalle. Varikolla saa käydä vasta sen jälkeen, kun kaikki autot ovat letkassa turva-auton takana. Sääntömuutos parantaa turvallisuutta, sillä aikaisemman säännön aikana kuljettajat usein kiirehtivät varikkopysähdykseensä heti, kun saivat tiedon turva-auton tulosta radalle, koska näin varikkopysähdyksessä menetti normaalia vähemmän aikaa.

Turva-autokäytäntö muuttuu myös kierroksella jääneiden kuljettajien suhteen. Jatkossa sellaisten kierroksella jääneiden, jotka ovat kärkiauton kanssa samalla kierroksella olevien autojen välissä, täytyy ohittaa sekä edessään kierroksen erolla olevat autot että turva-auto, ajaa sen jälkeen autoletka kiinni ja asettua paikalleen letkan hännille. Aikaisemman säännön mukaan kierroksella jääneiden piti pysyä autoletkassa omalla paikallaan, jolloin heistä oli turva-auton poistuttua haittaa kärkiautoille.

Muita keskiviikkona hyväksyttyjä sääntömuutoksia ovat GP-viikonlopun perjantaipäivän kahden harjoitusjakson keston pidentäminen 60 minuutista 90 minuuttiin. Jatkossa kuljettajat saavat käyttää perjantaina eri moottoria kuin millä ajavat lauantaina ja sunnuntaina. Moottoreilla säilyy kahden kisan kestovaade. Tallit saavat ajattaa perjantaiharjoituksissa kahta autoa, mutta voivat käyttää kilpakuljettajiensa lisäksi myös kolmoskuljettajaansa.

Talleille tarjotaan ensi kaudella joka GP-viikonloppu kahta erilaista rengasseosta. Kaikki tallit saavat tarjolle samanlaiset seokset. Jokainen kuljettaja voi käyttää viikonlopun aikana 14 kuivan kelin rengassarjaa, joista neljä sarjaa on käytössä vain perjantaisin.

Lajin moottorikehitys pysäytetään kausiksi 2007, 2008, 2009 ja 2010, joiden aikana moottorinvalmistajien on käytettävä sitä moottorimalliaan, joka on käytössä tämän kauden päätteeksi.

Ylimääräisestä moottorinvaihdosta rangaistaan jatkossakin pudottamalla lähtöruutua kymmenellä pykälällä. FIA hylkäsi näin aiemman ehdotuksen rangaistuspainoihin siirtymisestä. Kaudesta 2008 lähtien ylimääräisestä vaihdelaatikonvaihdosta rangaistaan pudottamalla lähtöruutua viidellä pykälällä. Kaudella 2008 kaikkiin F1-autoihin tulee standardit moottoria ohjaavat elektroniikkayksiköt ECU:t.
Minun mielestäni on oikein hieno keksintö, nyt kukaan ei jää kierroksella jääneiden perään Turpa-auton tullessa radalle.
:alppu: :thumbup:
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Timppa78 sanoi:
Minun mielestäni on oikein hieno keksintö, nyt kukaan ei jää kierroksella jääneiden perään Turpa-auton tullessa radalle.
:alppu: :thumbup:
Mun mielestä toi on tehty aivan täysin päin persettä. Muun muassa sen takia, että jotku voittaa "ilmaiseksi" kierroksen tuossa. Se olisi pitänyt mennä niin, että sijoitukset olisi vaihdettu turva-auton takana niin että kukaan ei olisi ohittanut turva-autoa. Eli sen sijaan että kierroksella ohitetut olisi ohittaneet niin heidät olisi ohitettu.
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Matxi sanoi:
Mun mielestä toi on tehty aivan täysin päin persettä. Muun muassa sen takia, että jotku voittaa "ilmaiseksi" kierroksen tuossa. Se olisi pitänyt mennä niin, että sijoitukset olisi vaihdettu turva-auton takana niin että kukaan ei olisi ohittanut turva-autoa. Eli sen sijaan että kierroksella ohitetut olisi ohittaneet niin heidät olisi ohitettu.
Joo, meitsikin kelas sen tolla tavalla, sehän ois loppujen lopuks parempi tuolla tavalla...
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Eikös turva-auto kerää porukan kasaan juuri siksi, jotta radalla vaarallista ajaa täysillä.:doubtful: Eihän tuossa uudistuksessa ole järkeä.
 

forti

custom user
Liittynyt
2.10.2006
Viestit
1026
Sijainti
strosmobylschtok
kierroksella ohitettavien on siis ajettava yksi kierros täysiä jotta pääsevät johtoporukan edestä letkan hännille jotta eivät olisi turva auton tullessa sisään kärkiporukan tiellä mutta silloinhan nämä kierroksella ohitettavat saavat suuren hyödyn kun he saavat kuroa tämän eron kokonaan kiinni turva auton ollessa radalla.hieman kummallinen sääntö koska turva auton ollessa radalla kukaanhan ei saisi ajaa täysillä
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
forti sanoi:
kierroksella ohitettavien on siis ajettava yksi kierros täysiä jotta pääsevät johtoporukan edestä letkan hännille jotta eivät olisi turva auton tullessa sisään kärkiporukan tiellä mutta silloinhan nämä kierroksella ohitettavat saavat suuren hyödyn kun he saavat kuroa tämän eron kokonaan kiinni turva auton ollessa radalla.hieman kummallinen sääntö koska turva auton ollessa radalla kukaanhan ei saisi ajaa täysillä
Totta, mutta tuo tuo myös kisoihin enemmän jännitystä tietyissä tilanteissa, esim jos joku on menettänyt etusiiven vaikka lähdössä ja joutuu heti käymään varikolla, saa hän turva-auton radalle tullessa toisen tilaisuuden (Mikäli turva-auto tulee siis myöhemmin radalle).
 

forti

custom user
Liittynyt
2.10.2006
Viestit
1026
Sijainti
strosmobylschtok
onhan se niinkin. mutta ajettelinkin tuossa noita turvallisuus näkökohtia jos turva auto tulee radalle kisan puolivälissä jolloin on jo kierroksella ohitettavia niin silloin nämä kierroksella ohitettavat saavat ajaa täysillä jotta eivät olisi kärkiporukan edessä kun turva auto tulee sisään
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös