F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Vituttaa kun Formuloita viedään maihin, jossa ei ole minkäänlaista fanipohjaa olemassa. Sitten kärvistellään tappioissa kun ei euroopasta tule pöljät valkonaamat tuomaan sinne rahaa.

Kisat takaisin eurooppaan vaan!:thumbup:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Vähän vaikuttaa siltä että Bernien pusinekset ei oikein nyt luista. Noita tappiota tekeviä ratojahan on aikamoinen liuta.

Mangny jo heitti pyyhkeen kehään. Voi kysyä miten on balanssit kunnossa ainakin seuraavilla kisaisännillä..

Australia
Malesia
Kiina
Saksa
Belgia
Englannissa ilmeisesti asiat on lyhyellä tähtäimellä kunnossa..
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Vähän vaikuttaa siltä että Bernien pusinekset ei oikein nyt luista. Noita tappiota tekeviä ratojahan on aikamoinen liuta.

Mangny jo heitti pyyhkeen kehään. Voi kysyä miten on balanssit kunnossa ainakin seuraavilla kisaisännillä..

Australia
Malesia
Kiina
Saksa
Belgia
Englannissa ilmeisesti asiat on lyhyellä tähtäimellä kunnossa..
Ihmettelen jos saksassa ongelmia on.Katsomot täynnä joka vuosi
 

panche

nollajaakko
Liittynyt
28.1.2007
Viestit
252
Malesiahan on tainnut tehdä tappiota joka vuosi. Olin pari vuotta sitten katsomassa, 3 pv lippu 30 dollaria ja opiskelijat siitä vielä puoleen hintaan.

Rikas valtio kuittaa vaan tappiot, tärkeintä on että maa saa näkyvyyttä maailmalla.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ihmettelen jos saksassa ongelmia on.Katsomot täynnä joka vuosi
Tilanne on ainakin kaksijakoinen. Kisathan vuorottelevat Nürburgringin ja Hockenheimringin välillä. Hokke on ollut rajusti tappiollinen jo pitkään ja kisojen pitäminen siellä saattaa lopahtaa tästä syystä. MS lopettaminen on muutenkin näkynyt katsojamäärissä.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Tilanne on ainakin kaksijakoinen. Kisathan vuorottelevat Nürburgringin ja Hockenheimringin välillä. Hokke on ollut rajusti tappiollinen jo pitkään ja kisojen pitäminen siellä saattaa lopahtaa tästä syystä. MS lopettaminen on muutenkin näkynyt katsojamäärissä.
'Muotifanit' läks ja lajifanit jäivät - ja hyvä näin. Liian kalliit liput on osasyy katsojavähyyteen.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Ihmettelen jos saksassa ongelmia on.Katsomot täynnä joka vuosi
Se kun ei riitä alkuunkaan tekemään kisasta tuottoisaa. Eikä sillä, kuten jupla sanoi, melko väljää on Hockessa ollut...

Samaa säveltä on mongertanut Tony George jo vuoden päivät. Bernard vaatii hirvittäviä summia sirkuksensa läsnäolosta ja kaiken lisäksi kaikki rahat markkinoinnista kilahtavat hänen pussiinsa. Ei siinä millään riitä 100 000 tai edes 50 000 maksanutta katsojaa - Indyssä liput vielä olivat suhteutettuna Eurooppaan halpoja - tekemään kisajärjestäjille minkään muunlaista tulosta kuin tappiota.

Koko Hockenheimin ratayhtiö on kaatumassa, he kerjäävät hattu kädessä rahaa Mercedekseltä ja BMW:ltä. Ainoa asia mikä Nurburgringillä on punaisella on F1-kisa, joten siltä osin tilanne on ratayhtiön kannalta parempi, joskaan ei mitenkään tyydyttävä.

Ei tämä ole mitenkään uusi ja yllättävä uutinen tai tilanne. Johan tässä on jo tovi ennusteltu F1:n joutuvan lopussa kärsimään ylihinnoittelustaan ja ylimielisyydestään...
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Kanadan GP on muuten nyt virallisesti menetetty ensi vuoden osalta. Pelastusoperaatio epäonnistui kertoo Quebecin pääministeri Jean Charest kanadalaiselle Globe and Mailille.

Ainoa hyvä uutinen tässä kaikessa on, että tämä luultavasti on viimeinen kerta kun tarvitsee ajatella sontakasaa nimeltä Norman Legault. :dunno:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ei tämä ole mitenkään uusi ja yllättävä uutinen tai tilanne. Johan tässä on jo tovi ennusteltu F1:n joutuvan lopussa kärsimään ylihinnoittelustaan ja ylimielisyydestään...
Sikäli kun jotakuta hämmästyttää syyt tämän ahneuden takana, niin yhtenä niistä ovat F1:n oikeudet omistavan CVC:n paineet saada sijoituksestaan rahaa. Oikeuksien osto on aikanaan rahoitettu osin lainoilla ja takaisinmaksun on kaavailtu tapahtuvan tulorahoituksella.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Sikäli kun jotakuta hämmästyttää syyt tämän ahneuden takana, niin yhtenä niistä ovat F1:n oikeudet omistavan CVC:n paineet saada sijoituksestaan rahaa. Oikeuksien osto on aikanaan rahoitettu osin lainoilla ja takaisinmaksun on kaavailtu tapahtuvan tulorahoituksella.
Ja tämä noin viiden miljardin suuruinen lainakos kiukuttaa talleja, joilla ei ole mitään tekemistä CVC:n tai Delta3:n taloudenhoidon kanssa...
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Sikäli kun jotakuta hämmästyttää syyt tämän ahneuden takana, niin yhtenä niistä ovat F1:n oikeudet omistavan CVC:n paineet saada sijoituksestaan rahaa. Oikeuksien osto on aikanaan rahoitettu osin lainoilla ja takaisinmaksun on kaavailtu tapahtuvan tulorahoituksella.
CVC:llä oli 5 miljardia velkaa kun he ottivat F1 haltuun.Sen jälkeen onkin sitten makseltu velkoja,josta myös johtuu että tallien palkintorahoja ei nosteta.Max on muuten tehnyt kokoajan sääntöehdotuksia,jotka leikkaisivat tuntuvasti rahavirtaa CVC.lle:) Mikä on aika hassua.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Voi kuitenkin jo ennustaa että ensikaudella on vaikeuksia myydä kalleimpia lippuja joten järjestäjät ovat entistä ahtaammalla.

Kohonneet rahoitus- ja lainanhoitokulut ovat aiheuttamassa melko epäedulliset olosuhteet. Lukuunottamatta nyt muutamia öljyrahoilla rahoitettuja ja valtioiden takaamia tahoja.

Pööni ei todellakaan ehdikkään eläkkeelle neuvotteluiltaan, varsinkin kun tallitkin haluavat omansa....
 
Viimeksi muokattu:

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
Iltasanomat sanoi:
Päättyneen F1-kauden suurimpiin pettymyksiin lukeutunut Nico Rosberg on antanut varoituksen tallilleen Williamsille: ellei auto kulje kaudella 2009 aiempaa paremmin, niin kuski vaihtaa työnantajaa.

- Päätän jatkosta ensi kauden keskivaiheilla. Jos Williams ei ole vielä silloinkaan huipulla, niin minun täytyy katsella muualle. Kyse on urastani, Rosberg sanoi Formule 1 Race Report -verkkopalvelulle.

Rosbergin mukaan hänen täytyy pitää huoli siitä, ettei käteen jää hanttikortti tulevissa tallipaikkaneuvotteluissa.

- Kysyntää on, mutta jos päätökseni viipyy liian pitkään, niin mahdollisuudet kapenevat väistämättä.
Paremmin ehkä pärjäisi Toro Rossolla kuin Williamssilla, eihän Williamssilla ole voitettu viimeksi kun Montoya silloin vuonna herne ja keitto ennen mäkille tulemistaan... älkää korjatko jos oon väärässä. Wiljamssi on melko huono talli pärjätä näinä päivinä :nope:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Lisää taustatietoa Kanadan F1 kisan neuvotteluista. Bööni vaati järjestäjiltä 113 miljoonaa euroa viiden vuoden sopimuksesta. 2009 olisi maksanut 20 milj. € ja siihen olisi tullut päälle 5% vuotuinen korotus...

Veronmaksajien rahoja ei päätetty käyttää eikä käytetä jatkossakaan jos järjestäminen maksaa moisia summia. Sääli...

http://files.newswire.ca/643/F1correspondance[1].pdf
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Vituttaa kun Formuloita viedään maihin, jossa ei ole minkäänlaista fanipohjaa olemassa. Sitten kärvistellään tappioissa kun ei euroopasta tule pöljät valkonaamat tuomaan sinne rahaa.

Kisat takaisin eurooppaan vaan!:thumbup:
Olen osittain samaa mieltä, mutta tiedän myös Bernien mielipiteen. Se jannu ajattelee Fykkösiä 20 vuoden päästä. Ja tavoitteena olisi, että näinä päivinä innostus Kiinassa ja Intiassa ja muissa Aasian maissa kasvais niin, että 20 vuoden päästä olisi näillä mailla oma F1-kuski. Se taas voisi tarkoittaa sitä, että esim. Kiina seuraa formuloita vain sen yhden kiinalaisen kuskin takia. Ja miettikääpä millainen rahavirta olisi, jos Kiina seuraisi formuloita!

Voi olla, että nyt tulee Bernielle pataan, mutta se kaveri varmaan elää 20 vuoden päästä ja nauttii silloin niistä hedelmistä jotka se nyt yrittää tuottaa.

Itse olen vähän epäilevä tän koko skenaarion suhteen, mutta kyllähän Intiakin sai jo oman kuljettajan muutama vuosi sitten, joten mene ja tiedä..
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Alonso: En juo alkoholia
16.11.2008 16:24



Renault-tallin F1-kuljettaja Fernando Alonso kertoo olevansa täysin raitis.

- En juo alkoholia, koska en pidä siitä, Alonso vakuutti AS-lehdelle.

Alonso ei ole koskaan joutunut siviililiikenteessä poliisien puhalluskokeeseen.

- En ole koskaan puhaltanut, vaikka haluaisin kyllä kokeilla. Kerran näin liikenneympyrässä ratsian ja aloin ajaa ympyrää, jos he vaikka pysäyttäisivät minut, mutta niin ei käynyt, Alonso kertoi.

(MTV3)
Niin sitä pitää :thumbup:

GP-voittajalla karmea ylinopeus
15.11.2008 18:15

Formula ykkösten Monacon GP:n vuonna 1996 voittanut ranskalainen Olivier Panis on ajanut aivan liian kovaa siviililiikenteessä, kertoo ranskalainen TF1-kanava.

Marraskuun 6. päivänä Ranskan Chamonix'sta Sveitsin Geneveen matkalla ollut Panis ajoi Ferrarin katuautolla moottoritiellä 212 kilometrin tuntinopeutta. Kyseisellä paikalla oli 130 km/h nopeusrajoitus. Liikennevalvontakamera kuvasi Panisin ylinopeuden, josta oli seurauksena ajokortin hyllyttäminen ja Ferrarin takavarikoiminen.

Panis joutuu vastaamaan ylinopeudestaan oikeudessa ensi maaliskuussa.

(MTV3)
Ei näin :thumbdown
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Niin sitä pitää :thumbup:
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, miten puhallusratsia järjestetään liikenneympyrässä. Jos se tosiaan oli siinä ympyrässä itsessään, saattoi lähialueen liikenne ruuhkautua jonkin verran. :rolleyes:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös