F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Kelit, ajotyliit, yms vaikuttivat liikaa kyseisten renkaiden toimintaan. Joko ne kuoriutuivat tai sitten eivät ja olivat liian kylmät tai kuluivat liikaa. Ja sen voi sanoa, ettei nuo renkaat tehneet kaudesta yhtään mielenkiintoisempaa mitä se olisi ollut ilman noita rengassotkuja.
Sellaistakin sai kauden aikana kuulla että keskinäisissäkin rengassarjoissa oli huomattavia eroja, siksi taisi Kimi toivoa rengasmerkkikilpailuakin takaisin jotta laatu paranisi.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Tää on just tätä, että kun renkaissa ei ole kilpailua, niin Bridgestone hoitaa vaan mahdollisimman halvalla noi kumit ja laatu kärsii. On muuten jännä toi Domenicalin kommentti että Kimi on ykkösten taitavin kuljettaja. En olisi uskonut, että kaveri suoraan laittaa tiiminsä kuljettajat mihinkään järjestykseen, vaan kehuisi tasaisesti molempia.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Rengasmonopolissa on kyllä sellainenkin huono puoli, että valmistaja voi tehdä renkaansa tiettyä tallia suosien, tai valita tietyt seokset kisoihin samasta syystä (perustelut voidaan aina keksiä). Bridgestonen suurin motiivi on kai medianäkyvyyden maksimoiminen. Tästä syystä taisivat alkaa suosimaan Ferraria vuonna 2000 (kenties jo 1999), sillä Ferrari-mestaruudella ja Schumacher-mestaruudella oli enemmän mainosarvoa kuin McLaren-mestaruudella ja Häkä-mestaruudella. Nykyään tilanne taitaa olla toisin päin, lähinnä kuljettajien mainosarvosta johtuen, sekä siitä, että McLarenin edellisestä mestaruudesta oli jo aikaa. Tiedä sitten jos Honda tai Toyota on mestaruuskunnossa joku vuosi, mitenköhän Bridgestone silloin suhtautuu Ferrariin, McLareniin, tai muihin. No, se on varmaankin globaali näkyvyys kun kiinnostaa eniten.
 

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
En ymmärrä miksi tallit eivät saa ilmoittaa itse mitkä kaksi rengasta haluavat ottaa kisoihin. Ei tulisi lisäkustannuksia, kun jokainen ilmoittaisi ajoissa.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
No tuo taas nyt ei kerro mitään. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen tilanne jossa tallikaveria on autettu pienellä ajovirheellä. Sitä on taas vaikea käsittää miksi Shumin piti voittaa Indyssä.
Koska Schumin vähäisetkin MM-haaveet haluttiin pitää hengissä. Ennen Indyä pistetilanne Barrichello-Schumacher oli Schumacherin hyväksi 24-21. Lopulta tuo päätös kostautui täysin oikeaksi, sillä vaikka Schumacher ei maailmanmestaruudesta taistellutkaan niin hän sijoittui kahden pisteen turvin pronssille. Ilman noita pinnoja olisi kultaputki katkennut mauttomaan neljänteen sijaan. Barrichello taas keräsi Indyn jälkeisistä 10 kisasta 9 pistettä.

Rubensin katkeransävytteistä avautumista en voi käsittää. "Sympaattinen" brassi on ollut ainainen luuseri ja inisijä kun tallitoveri saa paremman kohtelun jne. Stewartilla hän oli ykköskuski ja muistaakseni oli hyvinkin katkera Johnny Herbertille joka voitti tallin ainoan kisan Nyrrellä 1999. Ja ihan Ferrari-uran alkuvaiheilla tuli tekstiä, että Stewart oli hänen oma kotinsa ja haikaili sen perään.

Kuljettaja, joka noudattaa orjallisesti tallimääräyksiä tilanteessa joka on hänelle epäedullinen mutta tallin toiselle kuskille edullinen on naiivi idiootti. En edelleenkän voi käsittää miksi Mika Salo antoi voiton Itävallan kisassa Eddie Irvinelle. Toki Mikasta olisi saattanut silloin tulla täysi mulkku koko Italian ja Ferrarin silmissä ja fuduthan siitä olisi tullut heti kisan jälkeen. Mutta jatkosopparista ei ollut tietoakaan + Irvine olisi muutenkin hävinnyt mestaruuden ja valmistajien tilanteeseen tuo Salo-Irvine järjestys ei olisi vaikuttanut mitään. Rubens munasi itsensä ja tuhosi uskottavan F1-uransa samalla radalla ajetussa kisassa 2002. Vaikka Schumacher ja talli esittivät teatteria julkisesti ja lupailivat maailmanmestaruutta välittömästi kisan jälkeen Rubinholle niin eihän niin käy kuin elokuvissa. Loppukaudesta talli pelleili ja antoi uskolliselle Sancholleen muutaman lahjavoiton ja yhden niistä vieläpä aika tökerösti (USA, ero 0,011).

Oikeastaan aika hassu juttu että kaikilla Schumin ex-tallitovereilla on kaunoja itse Maestroa kohtaan: Piquet piti tyhmänä kakarana, Herbie valitteli kun hänen autonsa dataa hyödynnettiin Schumin autossa, Irvinella oli (tietysti) jotain hampaankolossa ja nyt molemmat brassit avautuivat.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Rubensin katkeransävytteistä avautumista en voi käsittää. "Sympaattinen" brassi on ollut ainainen luuseri ja inisijä kun tallitoveri saa paremman kohtelun jne.
No eikö tuo aika lailla selitä sen avautumisen?
Kuljettaja, joka noudattaa orjallisesti tallimääräyksiä tilanteessa joka on hänelle epäedullinen mutta tallin toiselle kuskille edullinen on naiivi idiootti. En edelleenkän voi käsittää miksi Mika Salo antoi voiton Itävallan kisassa Eddie Irvinelle.
Et voi käsittää sitä, että työntekijä noudattaa työnantajan määräyksiä/toiveita? Salo hankki ikuisen suhteen Ferrariin, ilmaiset pizzat ja pitkälti myös työpaikan F1-uran jälkeen. OK, hän menetti ainoan mahdollisuutensa F1-kisan voittoon, mutta rahallisesti (ja tuossa vaiheessa muutoinkin) teko oli looginen. Ja kisahan oli Hockenheimissa 1999, ei Itävallassa.
Irvine olisi muutenkin hävinnyt mestaruuden
Jälkiviisautta. Tuo ei ollut tiedossa tuossa vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:

DaSilva

In Memories
Liittynyt
17.1.2007
Viestit
593
Sijainti
Madonna di Campiglio
Onneksi ei Salo tehnyt Talmacseja, vaikka sillon harmittikin vietävästi.. Ei kukaan yhtä voittoa muista, ainakaan itse en muista Herbertin.
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Onneksi ei Salo tehnyt Talmacseja, vaikka sillon harmittikin vietävästi.. Ei kukaan yhtä voittoa muista, ainakaan itse en muista Herbertin.
Näinpä. Salosta tuli maailman silmissä selvästi kovempi jätkä tuolla voiton luovuttamisella, kuin jos olisi ajanyt ykkösenä ruutulipulle. Mistä lie kertoo moinen, mutta niin se vaan on.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Salo hankki ikuisen suhteen Ferrariin, ilmaiset pizzat ja pitkälti myös työpaikan F1-uran jälkeen.
Tämä taisi olla se asia, joka lopulta ratkaisi tilanteen Mikan mielessä Hockenheimilla.

Itse olen kyllä sitä mieltä, että periaatteessa siinä nimenomaisessa tilanteessa Salo toimi aika nössösti mutta on päivänselvää, että pidemmällä tähtäimellä ratkaisu oli ehdottoman oikea. Kyllä Mika on moneen kertaan saanut urallaan ja elämässään muutenkin suurta hyötyä hyvistä suhteistaan Ferrariin. Jos taas olisi pitänyt voiton itsellään, olisi Ferrari voinut hyvinkin tehokkaasti torpedoida Mikan maineen ja siten koko loppu-uran kilpa-autoilijana.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Onneksi ei Salo tehnyt Talmacseja, vaikka sillon harmittikin vietävästi.. Ei kukaan yhtä voittoa muista, ainakaan itse en muista Herbertin.
Herbertillähän on kolme voittoa, eli aina ei näköjään riitä useampikaan. Johnny oli tällainen varikoiden "hyvä jätkä", joten uskoisin tuollai vähän laajemmin tarkasteltuna niiden jääneen suht hyvin mieliin erityisesti Herbertin uran alun vastoinkäymisiin peilattuna.

Itse en näe Salon toiminnassa Hockella mitään ihmeellistä. F1 on myös tiimiurheilua ja kesken kauden talliin tulleelle oli toki itsestään selvää, että tärkein panostus kohdistuu tiimikaveriin. Eri asia on sitten se, kannattaako toinen kuljettaja laittaa antamaan tilaa ykköskuskille kauden alusta alkaen - Irvinen mestaruustaistossahan oli sellainen jännä aspekti, että jos hän ei olisi alkukaudesta päästänyt Schumacheria ohitseen Espanjassa, olisi hän voittanut mestaruuden pisteen erolla Häkkiseen.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Irvinen mestaruustaistossahan oli sellainen jännä aspekti, että jos hän ei olisi alkukaudesta päästänyt Schumacheria ohitseen Espanjassa, olisi hän voittanut mestaruuden pisteen erolla Häkkiseen.
Eikös Schumi vain ollut tuossa kisassa selkeästi nopeampi... Minulle on jäänyt ennemminkin mieleen se ettei Irvinellä ollut lupa ohittaa Schumia Ranskassa, vaikka Ralf tästä menikin ohi Williamsillaan.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9309
Ranskassa Eddie oli Ralfia nopeampi (joka sitten ohitti Michaelin), joten olisi kannattanut antaa Eddien mennä Michaelin ohi ja yrittää Ralfin ohitusta. Jos ei onnistu niin Michael takaisin edelle. Jos Eddie olisi mennyt Ralfin ohi, tallille kuitenkin yksi piste enemmän.
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Ecclestone pelastamaan Kiinan kisaa 16.11.2008,12:21:35

F1-pomo Bernie Ecclestone on teki vuosituhannen alussa paljon työtä Kiinan osakilpailun toteuttamisen eteen. Nyt kiinalaiset uhkaavat lopettaa F1-kisansa, koska se on tuottanut tappiota, mutta Ecclestone ei luovu toivosta.

- Meillä on sopimusta vuoteen 2010 saakka ja sen jälkeen meillä on sopimukseen viisivuotinen optio. Tapaamme heidät ja kartoitamme eri vaihtoehtoja, kuinka voimme heitä auttaa, kertoi Ecclestone Financial Timesille.

Samalla Ecclestone muistutti, että Qiu Weichang, joka vihjaili Shanghain osakilpailun lakkauttamisesta, työskentelee kisapromoottorina eikä vastaa kisan kohtaloon liittyvistä päätöksistä.

Shanghaissa on ajettu F1-kisoja vuodesta 2004 lähtien.

Lähde www.sportti.com


Voi perkele tota pikku miestä:jaska::jaska::jaska::jaska::jaska:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Kunnon kisaratoja Bernie ei millään suostu pelastamaan (paitsi Span), mutta noita täydellisen turhanpäiväisiä Kiinan ja Unkarin yms kilpailuja pitää vaan avittaa ja silittää päähän.
 

Jackson5

Well-known member
Liittynyt
23.8.2008
Viestit
136
Kunnon kisaratoja Bernie ei millään suostu pelastamaan (paitsi Span), mutta noita täydellisen turhanpäiväisiä Kiinan ja Unkarin yms kilpailuja pitää vaan avittaa ja silittää päähän.
Ihmettelen ihan samaa, että miksi sitä Unkaria paapotaan vaikka se on aivan perseestä. Esim. Magny-Cours olisi paljon parempi rata mutta kun ko. rata on joutunut epäsuosioon niin se siitä.
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Buemi lähellä F1-sopimusta 16.11.2008,12:25:48

Sveitsiläisajaja Sebastien Buemi tulee kilpailemaan ensi kaudella Formula ykkösissä, mikäli hänen enonsa Humbert Buemin sanoihin on uskominen. Humbert Buemi kertoo Gulf Daily Newsille, että Sebastien Bueminen sopimus on käytännössä varmistunut.

- Olemme hyvässä asemassa ja luottavaisia nykyisen asemamme suhteen. Toivottavasti virallinen ilmoitus sopimuksesta annetaan pian, Humbert Buemi kertoi.

Buemi ajaa Toro Rosson autoa ensi viikolla Barcelonan kolmena päivänä. Testin saavat myös Takuma Sato ja Sebastien Bourdais, jotka ovat molemmat ehdolla tallin ajajiksi. Toro Rossolla Monzassa viime syyskuussa voittoon ajanut Sebastian Vettel siirtyy ensi kaudeksi Red Bullille.

Lähde www.sportti.com

Joten Bruno Sennan paikka on lähes varmasti Hondalla.
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Helvetin Bernie. Aina olet aukomassa päätäsi erinäisiin asioihin ja pelastat tylsiä ja huonoja ratoja. Keskittyisit niihin kunnon ratojen mukanapitoon ja pitäisit ne mölyt mahassasi. Tosi ärsyttävä kaveri tämä Bernie kyllä.

Kanada ja Magny-Cours ehdottomasti mukaan kalenteriin vuosiksi ja helvetin kiinat ja unkarit voi sitten korvata muilla. Katuratojakaan ei tarvitse enää yhtään lisää. Kolme on ihan maksimi ja niistäkin Valencia tuntuu turhalta. Hirveä vimma laajentuakin kaikkialle kauas kuten Koreaan ja Intiaan. Aasialle riittäisi kyllä Japani, Malesia, Singapore + mahdollisesti joku muu kisa. Sitten olisi Australiassa yksi GP, Etelä-Amerikassa Brassien GP ja Meksikoon voisi tulla yksi GP. Kanukit saisivat pitää omansa ja Abu Dhabiin tuli tämä uusi rata ja Bahrainissa on omansa. Kaukokisoja on siis 10 ja loput Euroopasta. Kalenteriehdotus:

Eurooppa

Britannia, Belgia, Ranska, Espanja, Italia, Saksa, Eurooppa, Monaco ja Turkki. Venäjä? 9-10kpl

Aasia

Japani, Singapore, Malesia. Korea/Intia? 3-4kpl

Muut

Abu Dhabi, Bahrain, Kanada, Australia ja Brasilia. Meksiko? 5-6 kpl


Tämä olisi oma suosikkimallini joka ei kyllä tule läheskään toteutumaan. Unkarin kanssa taidettiin tehdä jatkosopimus ja Bernie on saanut vimman lisätä yökisoja ja katuratakisoja sekä kaukokisoja. Hullu pieni mies. Toivottavasti ei ihan sekota koko palettia. Tuollainen 18-20 kisaa olisi mielestäni sopiva määrä eli kyllä niitä uusia ratoja sinne saisi mahtumaan, mutta huonoja pitäisi pudottaa pois samalla. Nimenomaan niitä huonoja kuten Unkari.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Buemi lähellä F1-sopimusta 16.11.2008,12:25:48

Sveitsiläisajaja Sebastien Buemi tulee kilpailemaan ensi kaudella Formula ykkösissä, mikäli hänen enonsa Humbert Buemin sanoihin on uskominen. Humbert Buemi kertoo Gulf Daily Newsille, että Sebastien Bueminen sopimus on käytännössä varmistunut.
--
Ghh, tämä tarkoittaa sitä, että Timo Pulkkinen tulee sanomaan Sepastian Pöömi nyt F1-lähetyksissä. Minen kestä.

Kalenterista sen verran, että USA:han on jonkunasteinen pakko mennä, mikäli Kanada halutaan pitää mukana, minkä lisäksi se on autotehtaiden vaatimuslistan kärkipäässä. Kunpa vaan rata olisi jotain muuta kuin se Indianapolisin keskelle kasattu epämuodostuma.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös