F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
Slimin käyttämä helikopteri oli liian suuri tehtaan pihalla olevalle helikopterikentälle, joten F1-tallin parkkipaikka jouduttiin tyhjentämään autoista, jotta ostajakandidaatti pääsi laskeutumaan.
:alppu:

Repesin kyllä tuolle maikkarin uutiselle. Pitkää ikää vaan Muumiolle:thumbup::doubtful:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Maiggarin sepostus kuvaa korttia huonosti. Kuvassahan ei ole mekaanikkoja vaan tallipäälliköt ja miljöökin on pitboksin sijaan varikkomuuri.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Saksankielisen MSa:n vuoden ajaja-äänestystuloksia:

Formulaurheilu:

1. Vettel 34,8 % äänistä (viime vuonna 12,9)
2. Hamilton 17,9 (28,1)
3. Massa 11.8 (2,7)
4. Glock 5,6 (3,8)
5. Alonso 5,3 (3,1)
6. Kubica 5,0 (1,5)
7. N. Rosberg 4,8 (8,8)
8. Heidfeld 4,5 (10,8)
9. Räikkönen 3,3 (18,1)
10. Coulthard 1,2 (1,0)
Sutil 1,2 (2,4)
12. B. Senna 0,9 (uusi)
13. Buemi ja Kovalainen 0,6 (uusia)
15. Jani 0,4 (0,5)

Raju pudotus Kimillä.

Ratakoppiautoissa viiden järjestys Scheider, Zanardi, Schneider, di Resta ja Ekström. Viidentoista joukossa ei suomalaisia.

Ralli:

1. Loeb 40,8 (31,8)
2. Grönholm 12,6 (25,2)
3. Hirvonen 10,0 (3,3)
4. P. Solberg 8,9 (5,8)
5. Lohr 4,3 (3,2)
6. Latvala 4,1 (3,2)
7. Kahle 3,5 (2,4)
8. Atkinson 2,9 (uusi)
jne.

Tulokkaat:

1. Hülkenberg 36,8 (33,2)
2. Kimiläinen ja Cecotto 15,0 (uusia)
Sitten Vietoris, Wittmann ja Gutierrez. Bottas ym. eivät olleet edes ehdokkaina..
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3356
Sijainti
Lahti
Voi pyhä jysäys! Pöörni on satakakssataavuotta vanha, ja Maximus hänkin kohta 70-vuotias. Mikä näitä vanhoja jääriä vaivaa? Tekisivät tilaa nuoremmillensa. Vanhoja miehiä lapsettaa.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Keskustelu jatkosta on sitten aloitettu....
YLE sanoi:
- Tässä tehtävässä tarvitaan paljon kärsivällisyyttä ja kykyä ymmärtää nopeasti monia teknisiä asioita ja lakiasioita. Neuvoisin mahdollista seuraajaani miettimään erittäin huolellisesti ennen kuin asettuu ehdolle, Mosley evästää FIA:n puheenjohtajan pestistä kiinnostuneita.
Mosleyllä on ihan samanlainen megalomaaninen luonne kuin Ecclestonellakin. Molemmat kuvittelevat olevansa korvaamattomia, eikä kumpainenkaan halua millään luopua asemastaan, vaikka eläkeikä on jo ylitetty ja virkavuodet tapissa. Valta-asemasta luopuminen kai aiheuttaa kovan krapulan. Mosleyllä tuskin on toivoa jatkosta, Bernietä taasen ei saa kammettua pois lajia turmelemasta kuin lääkärin pakkohoitomääräyksellä.
:alppu:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mikä näitä vanhoja jääriä vaivaa? Tekisivät tilaa nuoremmillensa.
Bernien tapauksessa on ihan luonnollista, ettei yrittäjä noin vain luovu yrityksestään. Maxin paikalle taas ei taida olla paljonkaan tarjokkaita. Itse asiassa kummankaan paikalle, ainakaan parempia.
Troy sanoi:
Mosleyllä tuskin on toivoa jatkosta, Bernietä taasen ei saa kammettua pois lajia turmelemasta kuin lääkärin pakkohoitomääräyksellä.
Mosley oli itse lähdössä, mutta häntä pyydettiin jatkamaan. Raippatapauksen jälkeenkin sai vahvan luottamuslauseen. Millä perusteella hänellä ei ole toivoa jatkosta?

Bernie? Kukapa kampeaisi firman omistajan firmansa vallankahvasta? Olettaen, että firma on tosiaan Bernien.
 
Viimeksi muokattu:

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Mosley oli itse lähdössä, mutta häntä pyydettiin jatkamaan. Raippatapauksen jälkeenkin sai vahvan luottamuslauseen. Millä perusteella hänellä ei ole toivoa jatkosta?
Lähinnä nyt ajattelin tuon iän puolesta. Yleensäkään noin senioireita ei pidetä kovin hyvinä muutosjohtajina (kukapa voisi väittää ettei autourheilu ole muutostilassa) ja varsinaisesti se eläkeikäkin on ihan syystä keksitty. Todennäköisyys kupsahtamiseen tai vakavaan sairastumiseen kasvaa koko ajan kun ikää tulee ja kovin korkealta pallilta jos vaihtaa hiippakuntaa, niin silloin voi heilua ne alemmatkin sijat. Et tämän takia ihmisen historiassa ei yleensä olla katsottu hyvällä liian vanhoja johtajia. Ja pienemmät johtajat jotka valitsee sen isomman tietävät tämän. Ei FIA mikään demokratia ole.

WebSlave tarkkana miehenä kaivat kohta vissiin sitten listan vanhimmiksi eläneistä hallitsijoista ja todistat yleisen tason väitteeni virheelliseksi. Mut ne diktaattorikurpat ovatkin sitten tyyliin tapaus Ecclestone.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Lähinnä nyt ajattelin tuon iän puolesta. Yleensäkään noin senioireita ei pidetä kovin hyvinä muutosjohtajina (kukapa voisi väittää ettei autourheilu ole muutostilassa) ja varsinaisesti se eläkeikäkin on ihan syystä keksitty.
Eläkeikä ei päde luottamustehtäviin (luettelemattakin tämä lienee itsestäänselvää). Luottamus on se olennainen valintakriteeri. Kukapa olisi hyvä (ja halukas) ehdokas tilalle? Todtia on huhuttu, mutta hänen puolueettomuutensa on kyseenalainen, eikä hän nauti samaa luottamusta.
Todennäköisyys kupsahtamiseen tai vakavaan sairastumiseen kasvaa koko ajan kun ikää tulee ja kovin korkealta pallilta jos vaihtaa hiippakuntaa, niin silloin voi heilua ne alemmatkin sijat. Et tämän takia ihmisen historiassa ei yleensä olla katsottu hyvällä liian vanhoja johtajia. Ja pienemmät johtajat jotka valitsee sen isomman tietävät tämän. Ei FIA mikään demokratia ole.
Johtaja kyllä valitaan (edustuksellisen) demokraattisesti, vaikka tällä sitten varsin itsevaltainen mandaatti ulospäin näkyisikin olevan. Esimerkkejä "yli-ikäisistä" johtajista ei tarvitse hakea valtioiden päämiehiä kauempaa. Ja pienemmät johtajat ne (jo nyt "yli-ikäisen") Mosleyn nytkin ovat virkaansa valinneet. Itse näen Mosleyn vaihtuvan toiseen vain sitä kautta, että Max itse kieltäytyy jatkamasta.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Itse näen Mosleyn vaihtuvan toiseen vain sitä kautta, että Max itse kieltäytyy jatkamasta.
Asiat voi nähdä konservatiivisesti, kuten sinä muistaakseni olet puolustellut Mosleytä jo pitemmän ajan, ja ajatellen miten kriisissä on parasta pysyä tutussa ettei asiat vaan eskaloidu. Tai sitten todeta että pienemmällä profiililla ja egolla toimiva uudenlainen johtaja olisi itse asiassa jo uskottavuuden vuoksi korkea aika saada. Esim. Jean Todt, vaatimaton kaveri ja todellinen tuloksentekijä, joka ei pieksä suutaan tai huorien perseitä kuten Mosley.

Valinta ei kuitenkaan ole meidän, eikä esimerkiksi Todt välttämättä ole käytettävissä, mutta vastaavia ja jo imagoltaan taatusti Mosleytä parempia johtajia kyllä löytyy. Sellaisia joista emme ole mitään edes kuulleet. Vahvoja ihmisiä kulisseissa, joilla ei ole tarvetta profiloitua 'suurena johtajana', vaan tehdä tulosta. Tällaisessa taloustilanteessa tarvitaan nimenomaan vahvaa, mutta vaatimattomaksi personoitunutta johtajuutta. Kun rahat on vähissä silloin se tehokkuus oikeasti vasta mitataan. Mosley on vetänyt umpikujaan koko FiA:n jos nyt katsotaan missä jamassa F1 ja WRC on.

Sittenhän se nähdään jatkaako Max vai ei. Itse uskon vahvasti et eiköhän tämä nyt ollut tässä ja uusi aika tämän alkavan laman myötä putsaa melkoisesti moottoriurheilua. Ei ole mitään syytä pitäytyä vanhassa.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Eikös Maxi sanonut siirtyvänsä syrjään ensi vuonna kun hänen nykyinen 4-vuotiskautensa loppuu? Vai onko jo pyörtänyt päätöksensä jossain välissä (jos on niin pahoittelut kun on mennyt ihan ohi silmien ja korvien)?
 
Viimeksi muokattu:

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Eikös Maxi sanonut siirtyvänsä syrjään ensi vuonna kun hänen nykyinen 4-vuotiskautensa loppuu? Vai onko jo pyörtänyt päätöksensä jossain välissä (jos on niin pahoittelut kun on mennyt ihan ohi silmien ja korvien)?
Vihjaillut ja pelotellut mahdollista paikkaansa kärkkyvää, että kannattaa miettiä kahdesti yrittääkö hommaa edes hakea. Tuossahan se on lainaus pari viestiä taaempana...

Otteet alkavat tosiaan olemaan sellaisia itsensä kuolemattomaksi kokevan vanhuksen äkkäilyjä. Ihan samanlailla kuten Ecclestonekin totesi, että hautaan asti jatkaa, lienee myös Mosleyn oma mielipide omasta erinomaisuudestaan. FiA sen sitten päättää laitetaanko ne sumuvalot päälle vai ei.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Asiat voi nähdä konservatiivisesti, kuten sinä muistaakseni olet puolustellut Mosleytä jo pitemmän ajan, ja ajatellen miten kriisissä on parasta pysyä tutussa ettei asiat vaan eskaloidu.
Lähinnä olen kai puolustanut Mosleyn toimintaa FIA:ssa. Toki puolustin myös miehen oikeutta (väärin keinoin julkistettuun) yksityiselämään, mutta se on FIA:n toiminnasta irrallinen asia.
Tai sitten todeta että pienemmällä profiililla ja egolla toimiva uudenlainen johtaja olisi itse asiassa jo uskottavuuden vuoksi korkea aika saada.
FIA:n presidentillä on korkea profiili jo asemansa vuoksi. Siihen asemaan vaaditaan henkilö, joka myös kykenee käsittelemään tuon korkean profiilin. Todt olisi sellainen, jos nauttisi kaikkien osapuolten luottamusta, mitä luultavimmin ei tee.
Valinta ei kuitenkaan ole meidän, eikä esimerkiksi Todt välttämättä ole käytettävissä, mutta vastaavia ja jo imagoltaan taatusti Mosleytä parempia johtajia kyllä löytyy. Sellaisia joista emme ole mitään edes kuulleet. Vahvoja ihmisiä kulisseissa, joilla ei ole tarvetta profiloitua 'suurena johtajana', vaan tehdä tulosta.
Miten jollain tuntemattomalla voisi olla Mosleytä parempi johtajuusimago? Millainen uskottavuus on Mr. Nobodylla? Edeltäjäänsä verrattuna Max on mielestäni ollut nimenomaan enemmän työhönsä suuntautunut johtaja. FIA ei kaipaa mitään näkymätöntä konttorirottaa, vaan henkilön, joka puhuu FIA:n äänellä. Vaikka se sitten tarkoittaisi seuraavan syntipukin roolia. Sehän on pestin väistämätön seuraus.
Mosley on vetänyt umpikujaan koko FiA:n jos nyt katsotaan missä jamassa F1 ja WRC on.
Tulkitset Mosleyn tekosia tuossa jokseenkin väärin. Vai onko maailmanlaajuinen talouslamakin Maxin syytä?
Sittenhän se nähdään jatkaako Max vai ei. Itse uskon vahvasti et eiköhän tämä nyt ollut tässä ja uusi aika tämän alkavan laman myötä putsaa melkoisesti moottoriurheilua. Ei ole mitään syytä pitäytyä vanhassa.
Jatkaako Max on näillä näkymin hänen päätöksensä. Jos ei jatka, niin uskon seuraajan olevan kuitenkin jo kansainvälisessä mediassa tuttu hahmo. Jos se on joku neverheard, niin emme tiedä yhtään mitä olemme saamassa. Enkä pidä siitä ajatuksesta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös