Toimii alkukielellä paremmin:Ihan normaali tallirangaistus
:alppu:Slimin käyttämä helikopteri oli liian suuri tehtaan pihalla olevalle helikopterikentälle, joten F1-tallin parkkipaikka jouduttiin tyhjentämään autoista, jotta ostajakandidaatti pääsi laskeutumaan.
Eivät olleet varmaan silloin vielä nähneet itse kuvaa?Maiggarin sepostus kuvaa korttia huonosti. Kuvassahan ei ole mekaanikkoja vaan tallipäälliköt ja miljöökin on pitboksin sijaan varikkomuuri.
Jep. Rallipuolella pistää silmään Grönholmin iso äänisaalis.Siis toihan on yleisöäänestys? Alonso ei oo kovin pidetty saksassa(vuosi 2007 3,1%)
Kuten myös P.Solbergin. Lohr ja Kahle taitavat olla jotain Saksan huippuja, ja Grönholmin ymmärtää, jos tohon on laskettu myös Rallicrossi.Jep. Rallipuolella pistää silmään Grönholmin iso äänisaalis.
:alppu:
Keskustelu jatkosta on sitten aloitettu....
Mosleyllä on ihan samanlainen megalomaaninen luonne kuin Ecclestonellakin. Molemmat kuvittelevat olevansa korvaamattomia, eikä kumpainenkaan halua millään luopua asemastaan, vaikka eläkeikä on jo ylitetty ja virkavuodet tapissa. Valta-asemasta luopuminen kai aiheuttaa kovan krapulan. Mosleyllä tuskin on toivoa jatkosta, Bernietä taasen ei saa kammettua pois lajia turmelemasta kuin lääkärin pakkohoitomääräyksellä.YLE sanoi:- Tässä tehtävässä tarvitaan paljon kärsivällisyyttä ja kykyä ymmärtää nopeasti monia teknisiä asioita ja lakiasioita. Neuvoisin mahdollista seuraajaani miettimään erittäin huolellisesti ennen kuin asettuu ehdolle, Mosley evästää FIA:n puheenjohtajan pestistä kiinnostuneita.
Bernien tapauksessa on ihan luonnollista, ettei yrittäjä noin vain luovu yrityksestään. Maxin paikalle taas ei taida olla paljonkaan tarjokkaita. Itse asiassa kummankaan paikalle, ainakaan parempia.Mikä näitä vanhoja jääriä vaivaa? Tekisivät tilaa nuoremmillensa.
Mosley oli itse lähdössä, mutta häntä pyydettiin jatkamaan. Raippatapauksen jälkeenkin sai vahvan luottamuslauseen. Millä perusteella hänellä ei ole toivoa jatkosta?Troy sanoi:Mosleyllä tuskin on toivoa jatkosta, Bernietä taasen ei saa kammettua pois lajia turmelemasta kuin lääkärin pakkohoitomääräyksellä.
Lähinnä nyt ajattelin tuon iän puolesta. Yleensäkään noin senioireita ei pidetä kovin hyvinä muutosjohtajina (kukapa voisi väittää ettei autourheilu ole muutostilassa) ja varsinaisesti se eläkeikäkin on ihan syystä keksitty. Todennäköisyys kupsahtamiseen tai vakavaan sairastumiseen kasvaa koko ajan kun ikää tulee ja kovin korkealta pallilta jos vaihtaa hiippakuntaa, niin silloin voi heilua ne alemmatkin sijat. Et tämän takia ihmisen historiassa ei yleensä olla katsottu hyvällä liian vanhoja johtajia. Ja pienemmät johtajat jotka valitsee sen isomman tietävät tämän. Ei FIA mikään demokratia ole.Mosley oli itse lähdössä, mutta häntä pyydettiin jatkamaan. Raippatapauksen jälkeenkin sai vahvan luottamuslauseen. Millä perusteella hänellä ei ole toivoa jatkosta?
Eläkeikä ei päde luottamustehtäviin (luettelemattakin tämä lienee itsestäänselvää). Luottamus on se olennainen valintakriteeri. Kukapa olisi hyvä (ja halukas) ehdokas tilalle? Todtia on huhuttu, mutta hänen puolueettomuutensa on kyseenalainen, eikä hän nauti samaa luottamusta.Lähinnä nyt ajattelin tuon iän puolesta. Yleensäkään noin senioireita ei pidetä kovin hyvinä muutosjohtajina (kukapa voisi väittää ettei autourheilu ole muutostilassa) ja varsinaisesti se eläkeikäkin on ihan syystä keksitty.
Johtaja kyllä valitaan (edustuksellisen) demokraattisesti, vaikka tällä sitten varsin itsevaltainen mandaatti ulospäin näkyisikin olevan. Esimerkkejä "yli-ikäisistä" johtajista ei tarvitse hakea valtioiden päämiehiä kauempaa. Ja pienemmät johtajat ne (jo nyt "yli-ikäisen") Mosleyn nytkin ovat virkaansa valinneet. Itse näen Mosleyn vaihtuvan toiseen vain sitä kautta, että Max itse kieltäytyy jatkamasta.Todennäköisyys kupsahtamiseen tai vakavaan sairastumiseen kasvaa koko ajan kun ikää tulee ja kovin korkealta pallilta jos vaihtaa hiippakuntaa, niin silloin voi heilua ne alemmatkin sijat. Et tämän takia ihmisen historiassa ei yleensä olla katsottu hyvällä liian vanhoja johtajia. Ja pienemmät johtajat jotka valitsee sen isomman tietävät tämän. Ei FIA mikään demokratia ole.
Asiat voi nähdä konservatiivisesti, kuten sinä muistaakseni olet puolustellut Mosleytä jo pitemmän ajan, ja ajatellen miten kriisissä on parasta pysyä tutussa ettei asiat vaan eskaloidu. Tai sitten todeta että pienemmällä profiililla ja egolla toimiva uudenlainen johtaja olisi itse asiassa jo uskottavuuden vuoksi korkea aika saada. Esim. Jean Todt, vaatimaton kaveri ja todellinen tuloksentekijä, joka ei pieksä suutaan tai huorien perseitä kuten Mosley.Itse näen Mosleyn vaihtuvan toiseen vain sitä kautta, että Max itse kieltäytyy jatkamasta.
Vihjaillut ja pelotellut mahdollista paikkaansa kärkkyvää, että kannattaa miettiä kahdesti yrittääkö hommaa edes hakea. Tuossahan se on lainaus pari viestiä taaempana...Eikös Maxi sanonut siirtyvänsä syrjään ensi vuonna kun hänen nykyinen 4-vuotiskautensa loppuu? Vai onko jo pyörtänyt päätöksensä jossain välissä (jos on niin pahoittelut kun on mennyt ihan ohi silmien ja korvien)?
Lähinnä olen kai puolustanut Mosleyn toimintaa FIA:ssa. Toki puolustin myös miehen oikeutta (väärin keinoin julkistettuun) yksityiselämään, mutta se on FIA:n toiminnasta irrallinen asia.Asiat voi nähdä konservatiivisesti, kuten sinä muistaakseni olet puolustellut Mosleytä jo pitemmän ajan, ja ajatellen miten kriisissä on parasta pysyä tutussa ettei asiat vaan eskaloidu.
FIA:n presidentillä on korkea profiili jo asemansa vuoksi. Siihen asemaan vaaditaan henkilö, joka myös kykenee käsittelemään tuon korkean profiilin. Todt olisi sellainen, jos nauttisi kaikkien osapuolten luottamusta, mitä luultavimmin ei tee.Tai sitten todeta että pienemmällä profiililla ja egolla toimiva uudenlainen johtaja olisi itse asiassa jo uskottavuuden vuoksi korkea aika saada.
Miten jollain tuntemattomalla voisi olla Mosleytä parempi johtajuusimago? Millainen uskottavuus on Mr. Nobodylla? Edeltäjäänsä verrattuna Max on mielestäni ollut nimenomaan enemmän työhönsä suuntautunut johtaja. FIA ei kaipaa mitään näkymätöntä konttorirottaa, vaan henkilön, joka puhuu FIA:n äänellä. Vaikka se sitten tarkoittaisi seuraavan syntipukin roolia. Sehän on pestin väistämätön seuraus.Valinta ei kuitenkaan ole meidän, eikä esimerkiksi Todt välttämättä ole käytettävissä, mutta vastaavia ja jo imagoltaan taatusti Mosleytä parempia johtajia kyllä löytyy. Sellaisia joista emme ole mitään edes kuulleet. Vahvoja ihmisiä kulisseissa, joilla ei ole tarvetta profiloitua 'suurena johtajana', vaan tehdä tulosta.
Tulkitset Mosleyn tekosia tuossa jokseenkin väärin. Vai onko maailmanlaajuinen talouslamakin Maxin syytä?Mosley on vetänyt umpikujaan koko FiA:n jos nyt katsotaan missä jamassa F1 ja WRC on.
Jatkaako Max on näillä näkymin hänen päätöksensä. Jos ei jatka, niin uskon seuraajan olevan kuitenkin jo kansainvälisessä mediassa tuttu hahmo. Jos se on joku neverheard, niin emme tiedä yhtään mitä olemme saamassa. Enkä pidä siitä ajatuksesta.Sittenhän se nähdään jatkaako Max vai ei. Itse uskon vahvasti et eiköhän tämä nyt ollut tässä ja uusi aika tämän alkavan laman myötä putsaa melkoisesti moottoriurheilua. Ei ole mitään syytä pitäytyä vanhassa.