F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
Ihme että mitaliehdotus on saanut tuolla Maikkarin juntti-äänestyksessäkin noin verrattain isot prosentit taakseen.
Mielestäni mikä tahansa systeemi on parempi kun nykyinen jossa ei tarvitse taistella voitosta voittaakseen mestaruuden. Ilmeisesti aika moni ajattelee samalla tavalla. Ei sillä, että tykkäisin välttämättä suorasta mitali tavasta, mutta mieluummin se kuin nykyinen.

Tiimithän kuitenkin rankataa varmaankin pisteiden mukaan, jolloin taistellaan tallipisteiden tuomista rahoista.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
^ Sama asia olisi antaa voittajalle pisteitä vaikka 25 ja kakkoselle ne kahdeksan (ja loputkin normikaavalla). Bernie saisi ylivoimaisen voittomarginaalinsa ja kaikki olisivat iloisia.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3356
Sijainti
Lahti
Tietysti nämä palkat pitää suhteuttaa siihe mitä muut tienaavat liittyen F1. Jos joku Bernie ja televisioyhtiöt tekee kuljettajien hyvällä taistelulla rahaa niin kyllähän siitä nyt osa kuuluu itse kuljettajillekin.

Sama homma on vaikkapa suurilla leffatähdillä. Muistaakseni joskus aikoinaan esimerkiksi Mel Gibson sai jokaiselta leffalta kymmeniä miljoonia dollareita. Tämä palkka perustui siihen yksinkertaiseen asiaan, että pelkästään Gibsonin mukana olo takasi leffalle satojen miljoonien tuotot.

Formuloihin liittyen tietysti jos suuret bisneksen tuotot tippuvat niin myös kuljettajien palkat tippuu. Mielestäni olisi kuitenkin väärin jos esimerkiksi jotain palkkakattoja tässä tilanteessa aletteisiin pistämään, koska se mahdollistaa Bernien ja kumppanien kovat tienestit tulevaisuudessa ilman, että itse tuottojen tekijät saavat mitään.
Ahneella on kakkainen loppu, sanotaan. Kenties kultareunuskakkainen sellainen, mutta kuitenkin. Järjettömiähän nuo palkkiot ovat, kautta linjan ja lähestulkoon kaikilla lajin nokkamiehillä- ja naisilla.

Toisaalta, jos heillä on palava halu jatkaa lajinsa harrastusta, onpa niissä palkoissa sitten joustonvaraakin ja he voivat halutessaan helpottaa lajin selviytymistä ja tervehtymistä. Kysymys onkin, kuinka monelle heistä laji lopultakin on niin rakas että sitä ollaan valmiita jatkamaan kohtuullisilla palkkauslinjoilla?

Kaikki kynnelle kykeneväthän noille mammonismin apajille ovat ängenneet nokkaansa kostuttamaan ja siten paisuttamaan jo ennastaan järjettömäksi noussutta hybristä. Meitsiä vituttaa kaikki kohtuuttomuus, määritelköön kohtuuden kuka nyt sitten mitenkin, mutta ja näissä ympyröissä homma tuntuu menevän reisille oikein perusteellisesti. Vai pelkästä rahan tekemisestäkö tässä vain onkin kysymys? Anteeksi lapsellisuuteni.

Olen kuitenkin näin Mustakarilaisittain sanoen satavarma siitä, että elitistinen pullistelu ei lisää ruohonjuuritason harrastustoimintaa. Vähentää pikemminkin, koska satsauksien pitää olla nykyään niin massiivisia että pääsee edes jotenkuten alkuun.

Ei. Ei minulla ole mitään sellaisia lääkkeitä tai ehdotuksia jotka valtavirta hyväksyisi. Itse vain kaipaan paluuta vauhdinhuuman reheville juurille, pois ah niin makiana pidetystä "glamourista", joka on vain yhtä kuin sika jolle on laitettu huulipunaa. Vaikenen kuin muuri. Show jatkuu. :yuck:
 
Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Niin ja paljonkohan vie vauhtia 35kg. kuulemma aika paljo ja se saadaan vain kiinni EHKÄ kun kerssiä käytetään
Öö, hetkinen. Siis onko muka tosiaan niin, että mikäli talli ei käytä KERS:iä, on sillä 35kg kevyempi auto? Kuulostaisi varsin oudolta. Jotenkin mulla on ollut sellainen käsitys, että siinä tapauksessa KERS:in tilalla on vain jokin samanpainoinen lisäpaino. Korjatkaa paremmin tietävät!
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kyllä on Max Moesley ihan pässi. Ajaa kaikenlaisia 'säästötoimenpiteitä' ja uusia moottoreita ja mitä turvallisuusjuttuja ja tallit maksavat itsensä kipeiksi kun pitää suunnitella kaikki taas alusta.

Nytkin Ferrari ja Bemari rakentaa kahta erilaista autoa. Kerssillä ja ilman lerssiä. Halpaa hupaa.:nope::thumbfh:
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Öö, hetkinen. Siis onko muka tosiaan niin, että mikäli talli ei käytä KERS:iä, on sillä 35kg kevyempi auto? Kuulostaisi varsin oudolta. Jotenkin mulla on ollut sellainen käsitys, että siinä tapauksessa KERS:in tilalla on vain jokin samanpainoinen lisäpaino. Korjatkaa paremmin tietävät!
Ilman kerssiä se kerssin paino saadaan sijoitettua juuri sinne mihin halutaankin. Kerssin kanssa puolestaan se seisoo juuri ja vain siinä yhdessä kohdassa.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Ilman kerssiä se kerssin paino saadaan sijoitettua juuri sinne mihin halutaankin. Kerssin kanssa puolestaan se seisoo juuri ja vain siinä yhdessä kohdassa.
Onko nyt ihan 100% varmaa tietoa? Mulla on nimittäin edelleenkin se mielikuva, että KERS:in tilalla olisi vain jokin samanpainoinen mötikkä.
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Onko nyt ihan 100% varmaa tietoa? Mulla on nimittäin edelleenkin se mielikuva, että KERS:in tilalla olisi vain jokin samanpainoinen mötikkä.
Perustuu kuljettajien ja insinöörien puheisiin. Esmes Kubica sanoi Kerssittömän auton joka on suunniteltu olemaan Kerssitön on todennäköisesti nopeampi kuin kerssille suunniteltu Kerssillinen. Eli käytännössä tuon voi tulkita jo niin, kuten sanoin edellisessä viestissäni.


ps. koita nyt tuosta saada selvää :D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Onko nyt ihan 100% varmaa tietoa? Mulla on nimittäin edelleenkin se mielikuva, että KERS:in tilalla olisi vain jokin samanpainoinen mötikkä.
On vain minimipainoraja, ei muuta sääntöä. Tai siis on lisäpainojen sijoittelusta jotain sääntöjä, mutta ne eivät liity KERSiin.
 

miksu

Well-known member
Liittynyt
23.2.2005
Viestit
559
Sijainti
Väkivaltakunta
On vain minimipainoraja, ei muuta sääntöä. Tai siis on lisäpainojen sijoittelusta jotain sääntöjä, mutta ne eivät liity KERSiin.
painojakauma voi olla ensikaudella hyvinkin tärkeä, jos renkaiden kuluminen saa isompaa roolia niin kuin on ennustettu. jos auton saa parempaan tasapainoon ilman kerssiä, se voi siis tuoda paljonkin etua kilpailumitassa
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Jos Ferrari aloittaa kauden ilman kerssiä, niin täytyy kyllä toivoa, ettei kimin "aika-ajosyndrooma" saa jatkoa. Eli kerssittömyys->huono lähtöruutu->mahdotonta ohitella...
 

Tomppa

Well-known member
Liittynyt
25.6.2001
Viestit
241
On vain minimipainoraja, ei muuta sääntöä.
Ok, tämä selittäisi asiaa. Minäkin olen ollut siinä käsityksessä, että KERSin korvaisi saman painoinen mokkula sijoitettuna samaan paikkaan kuin mihin KERS-härpäke sijoittuisi. Jos näin ei ole, asia ei olekaan ihan yhtä yksinkertainen, vaan tämä avaa talleilla mahdollisuuksia kikkailuun. Epäilemättä jokainen talli on kuitenkin jonkinlaisessa valmiudessa ottaa KERS käyttöön vähintäänkin kauden aikana.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
painojakauma voi olla ensikaudella hyvinkin tärkeä, jos renkaiden kuluminen saa isompaa roolia niin kuin on ennustettu. jos auton saa parempaan tasapainoon ilman kerssiä, se voi siis tuoda paljonkin etua kilpailumitassa
Niin no sittenhän se riippuu ihan jokaisen yksittäisen auton luonteesta. Jos se on jo lähtökohtaisesti tasapainoinen (eikä lisäpainoilla tarvitse juuri kikkailla muuten kuin päästäkseen minipainorajan yli), voi KERS:in käyttöönotto tuoda selkeää etua mutta jos taas auto on huono tasapainoltaan, on KERS:in tuomaa lisäbuustia tärkeämpää saada lisäpainoilla auto parempaan balanssiin.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Järjetöntähän se olisi ottaa KERS mukaan puolivalmiina jos sen hyödyistä ja luotettavuudesta ei ole täydellistä varmuutta. Eikä vaadittava turvallisuuskaan liene sataprosenttisen varmaa. Nykyisessä tilanteessa vuoden jäähy olisi ehkä sittenkin ollut kaikille paras ratkaisu.
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
Pistejärjestelmä on se mihin muutoksia on tehtävä jos johonkin. Mitalit vaan yksinkertaisesti ei kuulu tähän lajiin.

Mielestäni jos halutaan kahdeksalle parhaalle jakaa pisteitä niin ainoa järkevä voittajaa suosiva ratkaisu olisi tämä -> 12,8,6,5,4,3,2,1 eli voittajalle 2 pistettä lisää.

Tosiaan Bööni saa työntää mitalinsa vaikka Mosleyn hanuriin ennemmin kuin tuoda niitä ykkösiin.
 

Miksan

Well-known member
Liittynyt
19.4.2008
Viestit
109
Perustuu kuljettajien ja insinöörien puheisiin. Esmes Kubica sanoi Kerssittömän auton joka on suunniteltu olemaan Kerssitön on todennäköisesti nopeampi kuin kerssille suunniteltu Kerssillinen. Eli käytännössä tuon voi tulkita jo niin, kuten sanoin edellisessä viestissäni.


ps. koita nyt tuosta saada selvää :D
Sanoi kylläkin, että KERSsittömäksi suunniteltu auto on nopeampi kuin KERSsille suunniteltu auto ilman KERSsiä.

"Minun mielestäni sellainen auto, joka rakennetaan ilman KERS:iä pystyy menemään lujempaa kuin auto, joka on rakennettu KERS:iä silmällä pitäen, mutta jossa ei kuitenkaan käytetä sitä. KERS vaatii tilaa ja jos laitetta ei sitten käytetä, niin haaskataan tilaa. Me analysoimme, mikä on parempaa ja mihin suuntaan kehitystä pitäisi viedä", Kubica totesi.

Ja sama alkuperäisenä Englanniksi
"And it is my opinion that the car built without KERS can go quicker compared to the car that was built with KERS but is not using it. KERS needs space, and if you then don’t use it, it means that you are wasting space."

EDIT: Mutta joo, sai kyllä sellasen kuvan koko haastattelusta, että ilman KERSsiä ajaviin autoihin ei tulisi lisäpainoa.
 
Viimeksi muokattu:

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Valtaosa KERSn komponentaista tulee olamaan ylempänä, kuin aivan alas sijoitetus lisäpainot, joita pystyy sijoittamaan niin etu- takasuunnassa kuin sivuttainkin.

Todennäköisesti akusto voidaan sijoittaa melko alas. Vauhtipyörän tai pyörien luulisi pystyttävän rakentamaan melko mataliksi. Tosin kyseessä ei varmaankaan ole mikään kuollut massa, vaan vauhtipyörä on suurimmaksi osaksi erittäin voimakkaita magneetteja.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös