Tietysti nämä palkat pitää suhteuttaa siihe mitä muut tienaavat liittyen F1. Jos joku Bernie ja televisioyhtiöt tekee kuljettajien hyvällä taistelulla rahaa niin kyllähän siitä nyt osa kuuluu itse kuljettajillekin.
Sama homma on vaikkapa suurilla leffatähdillä. Muistaakseni joskus aikoinaan esimerkiksi Mel Gibson sai jokaiselta leffalta kymmeniä miljoonia dollareita. Tämä palkka perustui siihen yksinkertaiseen asiaan, että pelkästään Gibsonin mukana olo takasi leffalle satojen miljoonien tuotot.
Formuloihin liittyen tietysti jos suuret bisneksen tuotot tippuvat niin myös kuljettajien palkat tippuu. Mielestäni olisi kuitenkin väärin jos esimerkiksi jotain palkkakattoja tässä tilanteessa aletteisiin pistämään, koska se mahdollistaa Bernien ja kumppanien kovat tienestit tulevaisuudessa ilman, että itse tuottojen tekijät saavat mitään.
Ahneella on kakkainen loppu, sanotaan. Kenties kultareunuskakkainen sellainen, mutta kuitenkin. Järjettömiähän nuo palkkiot ovat, kautta linjan ja lähestulkoon kaikilla lajin nokkamiehillä- ja naisilla.
Toisaalta, jos heillä on palava halu jatkaa lajinsa harrastusta, onpa niissä palkoissa sitten joustonvaraakin ja he voivat halutessaan helpottaa lajin selviytymistä ja tervehtymistä. Kysymys onkin, kuinka monelle heistä laji lopultakin on niin rakas että sitä ollaan valmiita jatkamaan kohtuullisilla palkkauslinjoilla?
Kaikki kynnelle kykeneväthän noille mammonismin apajille ovat ängenneet nokkaansa kostuttamaan ja siten paisuttamaan jo ennastaan järjettömäksi noussutta hybristä. Meitsiä vituttaa kaikki kohtuuttomuus, määritelköön kohtuuden kuka nyt sitten mitenkin, mutta ja näissä ympyröissä homma tuntuu menevän reisille oikein perusteellisesti. Vai pelkästä rahan tekemisestäkö tässä vain onkin kysymys? Anteeksi lapsellisuuteni.
Olen kuitenkin näin Mustakarilaisittain sanoen satavarma siitä, että elitistinen pullistelu ei lisää ruohonjuuritason harrastustoimintaa. Vähentää pikemminkin, koska satsauksien pitää olla nykyään niin massiivisia että pääsee edes jotenkuten alkuun.
Ei. Ei minulla ole mitään sellaisia lääkkeitä tai ehdotuksia jotka valtavirta hyväksyisi. Itse vain kaipaan paluuta vauhdinhuuman reheville juurille, pois ah niin makiana pidetystä "glamourista", joka on vain yhtä kuin sika jolle on laitettu huulipunaa. Vaikenen kuin muuri. Show jatkuu. :yuck: