F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Jotenkin en näe PSA:n käyttävän Hondan moottoreita. Tai sen kummemmin Ferrarinkaan. Eikä oman tekeminen kolmessa kuukaudessa edes FIA:n erivapaudella voi mitenkään olla realistista.

Grandprix.com kertoi huhusta jo viime viikolla (vika kappale), ilmeisesti eri lähteestä alunperin. Sportti.com taas varmaankin tästä kääntänyt.

-
 
Viimeksi muokattu:

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
Hieno uutinen:ahem:
Itselle tuli kyllä vähän puun takaa toi PSA. Saa nähdä, miten motit sitten hoidettaisiin. Veikkaisin, että ostavat Hondan myllyjen piirrustukset ja siirtävät valmistuksen Ranskaan. Vaikka sinne, missä 908-protoa tehdään.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jotenkin en näe PSA:n käyttävän Hondan moottoreita. Tai sen kummemmin Ferrarinkaan. Eikä oman tekeminen kolmessa kuukaudessa edes FIA:n erivapaudella voi mitenkään olla realistista.
Cosworthilla olisi homologoitu moottori. Oli tosin varsin korkeaviritteinen ja kehitystyössäkin on varmaan jääty jälkeen, mutta muutama kuukausi saattaisi riittää.
Itselle tuli kyllä vähän puun takaa toi PSA. Saa nähdä, miten motit sitten hoidettaisiin. Veikkaisin, että ostavat Hondan myllyjen piirrustukset ja siirtävät valmistuksen Ranskaan. Vaikka sinne, missä 908-protoa tehdään.
Moottorien teko on nykysäännöillä helppo ulkoistaa vaikka Mecachromelle.
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
Peukut pystyyn :thumbup:,että toteutuu. Itse olen kuitenkin aika skeptinen tuon toteutumisen suhteen.

Sinällään mielenkiintoista, että Rallia ei aja kohta kuin Citikka ja Honda lopetta fykköstelyn ja sitten PSA:lla olisi rahaa pyörittää tallia. No aika näyttää.
 

panche

nollajaakko
Liittynyt
28.1.2007
Viestit
252
"Ensi kauden moottorirajoitus on tässä vaiheessa vielä tavallaan vaiheessa. Kun asiaa kysyi perjantaina BMW Sauberilta, baijerilaisten käsitys oli ajaa neljä GP-kisaa yhdellä moottorilla. Jos asiaa kysyi Ferrarilta, italialaiset aikoivat ajaa kolme kisaa yhdellä moottorilla.

Edes kattojärjestö FIA:lla ei tässä vaiheessa ole tarkkaa linjausta, mikä pitää luokitella moottorien kestoiäksi. Lopullisesti toiminta päätetyllä moottorimäärällä selviää vasta tallipäälliköiden ja FIA:n seuraavassa palaverissa."

http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:716:1:2008-12-16;4:35:0:0:0;4:36:0:0:0,104:34:582599,1:0:0:0:0:0:


Arvontaa, arvontaa..
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/081215145032.shtml
Coulthard invited to test Loeb's Citroen

"I would love to...but not in a forest because at the rate I've been crashing, it would make me clearly uncomfortable," he joked. "I don't know if there is a tarmac test track or something because that would be better for me."
:D:D

David selvästi alkanut ymmärtää että viime ajat on tullut törmäiltyä aivan liian paljon, ROCissakin vitsaili haastattelussa ajolleen koko stadionin edessä.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Ferrari ei ottaisi Hamiltonia
17.12.2008 12:20

Ferrarin hallituksen puheenjohtaja Luca di Montezemolo ei harmistunut siitä, että hallitseva F1-maailmanmestari Lewis Hamilton on ilmoittanut ajavansa koko loppu-uransa McLaren-tallissa. Ferrarin joulujuhlassa italialaistoimittajille puhuneen Montezemolon mukaan Ferrari ei ole edes kiinnostunut palkkaamaan Hamiltonia.

- Hamilton on toki loistava kuljettaja. Hän oli lähellä mestaruutta ensimmäisellä F1-kaudellaan ja voitti sen toisella. Kaikella kunnioituksella häntä kohtaan, en kuitenkaan vaihtaisi Felipe Massaa häneen. Ferrari valitsee itse kuljettajansa ja olen vakuuttunut siitä, että juuri Ferrari tekee kuljettajasta suositun, Montezemolo sanoi Tuttosport-lehden mukaan.

Montezemolo vakuutti jälleen kerran Ferrarin luottavan sataprosenttisesti kuljettajakaksikkoonsa. Ferrari-pomon mielestä oli yksinomaan tallin syytä, että mestaruus pääsi viime kaudella karkaamaan Hamiltonille.

- Kimi Räikkönen voitti mestaruuden Ferrarille tultuaan. Massasta ei tullut mestaria tänä vuonna meidän takiamme. Hänen olisi pitänyt voittaa mestaruus, mutta meidän virheidemme vuoksi niin ei käynyt, Montezemolo harmitteli.
Näistä Montenzemolon kommenteista huomaa kyllä hyvin, kummasta kuskista mies pitää enemmän. Tuostakin saa sellaisen vaikutelman, että jos jompi kumpi olisi potkittava ulos, niin Massa lähtisi. :rolleyes:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No se olisikin hieman kummallista, että mestaruuden tallille tuonut kuljettaja olisi oikeasti millään tasolla vaihtokaupan kohteena.

Kyllähän Kimi oikeiden tahojen kohdalla on edelleen se sarjan kovimpiin kuuluva kuljettaja parin muun ohella. Sen tietävät Bernien ja tallipäälliköiden sekä Ferrarin ja McLarenin henkilökunnan lisäksi useat muut F1-tahon suuret mogulit.

Ainoastaan muutamat sensaatiotoimittajat ja parit dementoituneet ex-kuljettajat ovat joskus toista mieltä. Nämä toimittajat ymmärrettävästä syystä, pitäähän lehtien mennä kaupaksi. Jos ei muuta juttua keksitä tai Kimi ei ole ryypätessään toheltanut tarpeeksi, niin sitten on kehitettävä muita juttuja.

Nuo ex-kuskit sitten ovat vähä omituisia. Osalla on omalla tavallaan oma lehmä ojassa ja osalla muuten vaan antipatioita Kimiä kohtaan. Toisaalta osa on selkeästi unohtanut, ettei aina kulje niin hyvin ja se ei välttämättä johdu kuljettajasta. Tietty osassa näistä tapauksista missä Kimiä on kritisoitu jonkun ex-kuljettajan suulla, niin tämän kommentit ovat väritetty jonkun sensaatiotoimittajan kirjoituksien lisäksi asiayhteydestä irtiotetuilla sanomisilla. Siihen päälle vielä useiden tahojen kielitaidottomuus tuomaan lisäväriä pintaan.

Saadaan odotella tovi ennenku suomesta löytyy Kimille korvaajaa. Tai yleensäkkään ykkösiin yhtälailla kovaa jätkää. Nämä muut on vähä sellasia vellihousuja :yuck:

Älkää ottako sit liian vakavasti ;) Lomia odotellessa :thumbup:
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Saadaan odotella tovi ennenku suomesta löytyy Kimille korvaajaa. Tai yleensäkkään ykkösiin yhtälailla kovaa jätkää. Nämä muut on vähä sellasia vellihousuja :yuck:
Olin vielä jokin aika sitten itsekin tuota mieltä mutta Valtteri Bottas on kuitenkin alkanut vaikuttamaan sellaiselta kaverilta, että voisi olla aikalailla samasta puusta veistetty kuin Kimi. Jo kaverin olemuskin on aika samanoloinen; vähän sellainen positiivisella tavalla tylyn ja omapäisen oloinen. Ja olihan se jo hylännyt niin Renaultin kuin Red Bullinkin sopimustarjoukset, että taitaa myös olla luotto omiin kykyihin aika kova. Kyllä mä voisin tän kaverin kuvitella ykkösissä. Sen sijaan noi Mika Mäet ja Markus Niemelät on kyllä ihan maitopoikia vaikka vielä noissa pikkuformuloissa pärjäävätkin... ;)
 

kasper

Well-known member
Liittynyt
16.2.2007
Viestit
493
Olin vielä jokin aika sitten itsekin tuota mieltä mutta Valtteri Bottas on kuitenkin alkanut vaikuttamaan sellaiselta kaverilta, että voisi olla aikalailla samasta puusta veistetty kuin Kimi. Jo kaverin olemuskin on aika samanoloinen; vähän sellainen positiivisella tavalla tylyn ja omapäisen oloinen. Ja olihan se jo hylännyt niin Renaultin kuin Red Bullinkin sopimustarjoukset, että taitaa myös olla luotto omiin kykyihin aika kova. Kyllä mä voisin tän kaverin kuvitella ykkösissä. Sen sijaan noi Mika Mäet ja Markus Niemelät on kyllä ihan maitopoikia vaikka vielä noissa pikkuformuloissa pärjäävätkin... ;)
Äläs arvostele Niemelää, itse mursu-Mansell sanoi kaverin päätyvän vielä Ykkösiin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Äläs arvostele Niemelää, itse mursu-Mansell sanoi kaverin päätyvän vielä Ykkösiin.
Pakkohan sen oli kehua, kun omat pojat olivat ihan vastaantulijoita. Jos olisi vähätellyt, niin olisi vähätellyt omia poikiaan vielä enemmän.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Ei sillä, että ihan tottahan se on, että nykynen 10-8-6 systeemi on persustasta.
Jokatapauksessa, jaetaan pisteitä miten vain, kuskit ajaa sen mukaan miten viisainta on, eli esim nykyisellä ei kannata kakkospaikalta isoja riskejä ottaa. kai jokaisessa pistejaossa on puolensa. Voishan vanhaan palata, tai eikös 15, 12, 10... ole jossain käytössä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös