F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Lisäksi huomioitavaa on se, että nykyiset lisäpainot ovat erittäin tiheää materiaalia (tungstenia käsittääkseni), jolloin ne vievät vähän tilaa ja ovat tosiaan siten joustavasti sijoiteltavissa. KERS:in osat ovat tietenkin painoonsa nähden huomattavan paljon kookkaampia, jolloin jo siinä on rajoitusta osien sijoitukselle. Lisäksi kun otetaan vielä huomioon tekniset toiminnalliset seikat, on osien sijoittaminen varmastikin huomattavan rajoitettua.
 

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
Lisäksi huomioitavaa on se, että nykyiset lisäpainot ovat erittäin tiheää materiaalia (tungstenia käsittääkseni), jolloin ne vievät vähän tilaa ja ovat tosiaan siten joustavasti sijoiteltavissa. KERS:in osat ovat tietenkin painoonsa nähden huomattavan paljon kookkaampia, jolloin jo siinä on rajoitusta osien sijoitukselle. Lisäksi kun otetaan vielä huomioon tekniset toiminnalliset seikat, on osien sijoittaminen varmastikin huomattavan rajoitettua.
KERSin suhteen pitää vielä varmasti ottaa huomioon järjestelmän jäähdyttäminen. Tämä vielä pitäisi mahtua sinne moottorin kanssa ja moottorin jäähdytyksen yhteyteen.

Kyllä mielestäni KERSin kehittämisestä pitäisi saada tuntuvampaa etua kuin tällä hetkellä on uumoiltu. Ehkäpä pidempää käyttöaikaa? Tietysti suurempi käyttöaika varmastikin vaatisi vielä enemmän akkuja jne.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Moottorituotantonsa kautta moottoriurheiluun vahvasti linkittyvä kanadalaisyritys Mecachrome on pahoissa talousvaikeuksissa ja on hakenut suojaa velkojiltaan. F1-toimintaa yrityksellä ei moottorien jäädytyksen takia enää käytännössä ole, mutta se on ollut mukana paitsi Renault'n, myös Toyotan ja BMW:n nykyisten F1-moottorien kehityksessä. Vaikutus GP2:n moottoritilanteeseen jää nähtäväksi. Lisää vaikkapa tuolta:
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/081219140525.shtml
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Moottorituotantonsa kautta moottoriurheiluun vahvasti linkittyvä kanadalaisyritys Mecachrome on pahoissa talousvaikeuksissa ja on hakenut suojaa velkojiltaan. F1-toimintaa yrityksellä ei moottorien jäädytyksen takia enää käytännössä ole, mutta se on ollut mukana paitsi Renault'n, myös Toyotan ja BMW:n nykyisten F1-moottorien kehityksessä. Vaikutus GP2:n moottoritilanteeseen jää nähtäväksi. Lisää vaikkapa tuolta:
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/081219140525.shtml
Renault ostanee koko yrityksen itselleen? Sain käsityksen, notta ovat vahvasti linkittyneet toisiinsa.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Bernie haluaa pitää kiinni miljardeistaan:D Ferrarille:thumbup:http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/formula_1/article5372488.ece

Tämä purkaus on ilmiselvästi tarkoitettu saamaan riitoja aikaan FOTAn keskuudessa.
Bernie ampuu kovilla Ferraria!!:eek: Se kai on ollut vuosia tiedossa, että Ferrari saa enemmän kuin muut. Mutta jos Bernie on tarjonnut itse enemmän, niin eiköhän muutkin tiimit olisi ottaneet.:wink:

Bernie sais kyllä täsmentää mitä muita "asioita" Ferrari on saanut.

On tosiaan hyvä "Hajota ja hallitse"- taktiikka saada FOTA riitoihin!:dunno:

“The only thing he has not mentioned is the extra money Ferrari get above all the other teams and all the extra things Ferrari have had for years – the ‘general help’ they are considered to have had in Formula One,” Ecclestone said.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Olis vaa ny myöntäny suoraa samal et Schumi sai selvän ykköskuskin aseman! ;)
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Mitä se Bernie nyt valittaa Ferrarin etuisuuksista kun kerran itse on rahalla ostanut Ferrarin ensimmäisenä allekirjoittamaan Concorde-sopimuksen, muiden tallien suunnitellessa omaa sarjaa.:thumbfh:
taitaa se aivorappeuma iskenyt Bööniin:alppu: Ja böönihän suunnilleen tunnusti olevansa korruptoitunut ääliö.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mecachromehan oli mukana Rellun voittomoottoreissa 1990-luvulla.
1980- ja 1990-luvuilla Mecachrome vastasi Renault'n asiakastiimien moottoreista Renaultin hoitaessa itse tehdastiimin. Lisäksi yhtiö oli tiiviisti mukana moottorien kehityksessä sekä silloin että viimeisimmän mukaantulon yhteydessä. Mecachrome myös valmisti moottorit kauteen 2007 asti, jonka jälkeen valmistus siirrettiin Renault'n omaan tehtaaseen Viry-Chatilloniin.

Renault tuskin ostaa koko yritystä, sillä kun on paljon muutakin toimintaa mm. lentokoneiden osavalmistajana. Kisamoottoreihin erikoistuneen osan osto on toki mahdollista.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
1980- ja 1990-luvuilla Mecachrome vastasi Renault'n asiakastiimien moottoreista Renaultin hoitaessa itse tehdastiimin. Lisäksi yhtiö oli tiiviisti mukana moottorien kehityksessä sekä silloin että viimeisimmän mukaantulon yhteydessä. Mecachrome myös valmisti moottorit kauteen 2007 asti, jonka jälkeen valmistus siirrettiin Renault'n omaan tehtaaseen Viry-Chatilloniin.

Renault tuskin ostaa koko yritystä, sillä kun on paljon muutakin toimintaa mm. lentokoneiden osavalmistajana. Kisamoottoreihin erikoistuneen osan osto on toki mahdollista.
En kiistä tietoasi, mutta itselläni on seuraava mielikuva: Mecachrome tuli moottoritoimittajaksi ostettuaan Renaultin F1-moottoritoimintoja (tuotekehitystä jne..) vuonna 1997 Renaultin lopetettua 1997 moottoritoimitukset. Vuonna 99 Supertec toimitti Mecachromen moottoreita Supertec-merkillä. Kyseessä oli Flavio Briatoren yritys.

Minä olen siinä käsityksessä, että Mecachromella ei ollut mitään tekemistä ennen kautta 98 Renaultin moottoreiden kanssa. Onko Bobakki sulla jotain lähdettä tuohon?
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Maailman toiseksi rikkain ihminen, meksikolainen Carlos Slim Helu harkitsee Hondan F1-tallin ostamista. Asiasta kertoo The Sun -lehti.

68-vuotias Slim vieraili viime viikolla tallin tehtaalla Englannin Brackleyssä. Slimin käyttämä helikopteri oli liian suuri tehtaan pihalla olevalle helikopterikentälle, joten F1-tallin parkkipaikka jouduttiin tyhjentämään autoista, jotta ostajakandidaatti pääsi laskeutumaan.

Slimin omaisuus oli talouslehti Forbesin maaliskuussa tekemän arvion mukaan 60 miljardia dollaria (noin 42 miljardia euroa). Hän sijoittui maailman rikkaimpien listalla sijoittaja Warren Buffettin jälkeen toiseksi. Omaisuuden arvo on luultavasti pienentynyt viimeaikaisen taloustaantuman seurauksena. Slim on rikastunut televiestintäyrityksillään. Hänet tunnettiin aiemmin baseball-fanina.

Lähde MTV3

Ei vissiin rahat lopu heti ekana vuotena.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös