Oberfeldwebel
Ylivääpeli
- Liittynyt
- 6.9.2003
- Viestit
- 4275
Varsinki ku ongelma taitaa olla sama kuin viimekaudella.Jos Heikki joutuu taas muuttaan ajotyyliään niin se lupaa hyvää Hamiltonille.
Varsinki ku ongelma taitaa olla sama kuin viimekaudella.Jos Heikki joutuu taas muuttaan ajotyyliään niin se lupaa hyvää Hamiltonille.
Viime kaudella kyllä surullisen monessa kisassa Heikillä oli juuri näitä takarengaspulmia, esim. Silverstonessa, josta muistaakseni sanoi että tuntuivat takarenkaat olevan loppu heti kun kisa käynnistyi. Samalla taas renkaat-lukkoon-Lewis paahtaa kärjessä ilman hädänpäivää.Eihän missään sanota, että Heikillä olisi enemmän ongelmia kuin muilla (tai tallikaverilla). Lähes jokainen kuski ja insinööri on sanonut , että tänä vuonna suurin haaste on takarenkaan kunnosta huolehtiminen.
http://www.formula1.com/news/headlines/2009/2/8930.html
Sillä, onko auto säädetty enemmän neutraaliin suuntaan vai perä enemmän löysäksi ei välttämättä ole korrelaatiota sen suhteen, miten paljon renkaat kuluvat. Olen ymmärtänyt, että Hamilton kääntää auton häkkismäisesti terävästi, verrattaen myöhään mutkaan sisään kun taas Kovalainen pyrkii ajamaan mahdollisimman tasaisesti kaasulla mutkan läpi. Hamiltonin terävä sisäänkääntäminen ja auton "leijuttaminen" mutkan läpi saattaa aivan hyvin olla renkaita säästävämpi ajotapa. Vertailukohtana vaikkapa vuoden -94 Benetton-kuljettajat. Schumacherin ajotapa näytti yliohjaavalta kun hän kaasulla vedätti mutkan läpi pieniä korjausliikkeitä koko ajan tehden, verrattuna JJ:n ajotapaan. Kuitenkin JJ itse kertoi Schumacherin säätävän auton paljon aliohjaavammaksi kuin JJ. Benettonin silloiselle autolle ei varmaankaan sopinut perän säätäminen löysäksi, mutta tämä menee jo off topiciksi muutenkin, että ei siitä sen enempääEn kyllä jaksa ymmärtää miten kaverilla, joka pitää enemmän neutraalisti käyttäytyvästä autosta kuin tallikaveri, voi olla enemmän ongelmia takarenkaiden kulumisen kanssa? Siis ihan jo viime kausi huomioon ottaen. :dunno:
Oli viime kaudella kyllä. Mutta ajattelin, että tämän kauden tilanteesta ei vielä oikein tiedä, kun vähän kaikki on samaa valittaneet.Viime kaudella kyllä surullisen monessa kisassa Heikillä oli juuri näitä takarengaspulmia, esim. Silverstonessa, josta muistaakseni sanoi että tuntuivat takarenkaat olevan loppu heti kun kisa käynnistyi. Samalla taas renkaat-lukkoon-Lewis paahtaa kärjessä ilman hädänpäivää.
Tässä herää taas epäilys, että auto olisi suunniteltu Hamiltonin ajotyyliä silmällä pitäen . Toivottavasti olisin väärässä.Lisää ongelmia Heikille kun joutuu taas muuttamaan ajotyyliä?
Tähän voisi kysäistä, että miksei olisi suunniteltu Hamiltonin ajotyylille?Tässä herää taas epäilys, että auto olisi suunniteltu Hamiltonin ajotyyliä silmällä pitäen . Toivottavasti olisin väärässä.
Oon samaa mieltä. Moni taitaa unohtaa McLarenin nokkimisjärjestyksen. Vastaan kysymykseen kysymyksellä, eli miksi brittitalli pitäisi suomalaista ykköskuskina, kun tallissa on myös brittiläinen maailmanmestari?Tähän voisi kysäistä, että miksei olisi suunniteltu Hamiltonin ajotyylille?
Eipä sitä ykköskuskina pitäisikään pitää, tasavertainen kohtelu Melbournessa riittää. Ferrarilla ja McLarenilla on nämä tasa-arvo käsityksen vaihtunut aika paljon viime vuosina. Nykyään McLarenilla on ykköskuski valittuna kun vuosi vaihtuu ja Ferrarilla molemmat kuskit vievät toistenssa pisteitä niin kauan kun matemaattinen mahdollisuus mestaruuteen on toiselta mennyt. Onhan se selvä että talli alkoi viime vuonna panostaa Hamiltoniin kun Heikki putosi kelkasta, mutta kyllä aika monesti tuntui että Heikkiä potkittiin aika kohtuuttomasti päähän.Oon samaa mieltä. Moni taitaa unohtaa McLarenin nokkimisjärjestyksen. Vastaan kysymykseen kysymyksellä, eli miksi brittitalli pitäisi suomalaista ykköskuskina, kun tallissa on myös brittiläinen maailmanmestari?
Se tapahtui sen jälkeen kun Heikki törmäsi muuriin ritsansa hajottua... kaksi monoa päähän peräjälkeen...Eipä sitä ykköskuskina pitäisikään pitää, tasavertainen kohtelu Melbournessa riittää. Ferrarilla ja McLarenilla on nämä tasa-arvo käsityksen vaihtunut aika paljon viime vuosina. Nykyään McLarenilla on ykköskuski valittuna kun vuosi vaihtuu ja Ferrarilla molemmat kuskit vievät toistenssa pisteitä niin kauan kun matemaattinen mahdollisuus mestaruuteen on toiselta mennyt. Onhan se selvä että talli alkoi viime vuonna panostaa Hamiltoniin kun Heikki putosi kelkasta, mutta kyllä aika monesti tuntui että Heikkiä potkittiin aika kohtuuttomasti päähän.
Ainoana syynä ehkä olisi se että tallilla on Häkästä lähtien menestyksekäs historia suomalaiskuskin voimin, mutta kyllähän se Elwikseen panostaminen taitaa paremman tulosken tuoda kuin heikki jos pitää toinen valita.Oon samaa mieltä. Moni taitaa unohtaa McLarenin nokkimisjärjestyksen. Vastaan kysymykseen kysymyksellä, eli miksi brittitalli pitäisi suomalaista ykköskuskina, kun tallissa on myös brittiläinen maailmanmestari?
Näin.Tähän voisi kysäistä, että miksei olisi suunniteltu Hamiltonin ajotyylille?
Paremmin sanoten jo 2007 australian osakilpailussa.Kyllä Lewis oli valittu ykköskuskiksi 2008 jo ennen ensimmäistä kisaa. Tallijohdon kommenteista sen pystyi jo näkemään (itse ihmettelin niitä jo silloin talvella, ei Mäkiltä ollut aiemmin sellaisia tullut), ei Heikille missään vaiheessa annettu mahdollisuutta. Jos olisi, niin olisimme nähneet mm. aika-ajon bensataktiikoissa edes ensimmäisissä kisoissa tasapuolisuutta, mutta ei.
Jolloin Alonso pelattiin Hamiltonin edelle varikkokäyntien yhteydessä . Oikea ykköskuski tuo Lewis oli tuolloin!Paremmin sanoten jo 2007 australian osakilpailussa.
Oot niin väärässä etten jaksa edes väittää vastaan.Jolloin Alonso pelattiin Hamiltonin edelle varikkokäyntien yhteydessä . Oikea ykköskuski tuo Lewis oli tuolloin!
Kaiken lisäksi McLaren oli ennen kauden 2007 alkua ilmoittanut Alonson olevan ykköskuski ja Hamiltonin taas oppipoika