formulastara
Well-known member
No eipähän ainakaan nähdä enää ohituksia ekassa mutkassa, kun maalisuoralle tullaan noin tiukkaa linjaa pitkin. :thumbdown
Jos tuo jälkimmäisen kuvan shikaani on siinä, missä minä kuvittelen, on maalisuora kyllä aikaisempaa pidempi. Taitaa tuo tietokonekuva olla vähemmän totuudenmukainen.formulastara sanoi:No eipähän ainakaan nähdä enää ohituksia ekassa mutkassa, kun maalisuoralle tullaan noin tiukkaa linjaa pitkin. :thumbdown
Nämä kaks kuvaa eivät näytä olevan samasta shikaanista. tai sitten alemmassa on kyse wanhasta, mutta tuskin. Joko niin että tietokone kuva on vain suunnitelma joka ei toteudu, tai alempi kuva on jostain aivan muualta. :nope:Bobakki sanoi:Löytyihän se kuvakin, tiedä sitten onko totuudenmukainen:
http://ultimosegundo.ig.com.br/paginas/grandepremio/materias/401001-401500/401149/401149_1.html
Edit: hitsi, onkohan se tossa jo valmiissa muodossaan?
http://www.motorsport.com/photos/f1/2006/gen/f1-2006-gen-xp-2724.jpg
Tuota.. Kyllähän nuo samasta härdellistä ovat. Alempi kuva on aiemmasta kohtaa kuin ylempi. Bus-stophan oli alunperinkin (ja jossain määrin vieläkin) [-mallinen. Tuossa uudessa kaavailussa on nyt kärjistetty pysäkin alkuperäinen muoto.Oberfeldwebel sanoi:Nämä kaks kuvaa eivät näytä olevan samasta shikaanista. tai sitten alemmassa on kyse wanhasta, mutta tuskin. Joko niin että tietokone kuva on vain suunnitelma joka ei toteudu, tai alempi kuva on jostain aivan muualta. :nope:
Kumpikohan nuista pitää sitten paikkansa? kahessa kuvassa shikaanit toisinpäin ja kyse pitäs olla samasta mutkasta.. :dunno:
Joku tietenki laittanu peilikuvana..
Ei se aiempikaan yhdistelmä hirveenä ohituksia tuonut, minusta ihan tervetullut muutos.:ahem:
Ei. Alempi on toistaiseksi olemassa oleva bussipysäkkiin tulo viimeisimmän muutoksen (2004) jälkeen. Bussipysäkin muutoksella mahdollistetaan se, että takarivistäkin nähdään starttivalot.Bobakki sanoi:Löytyihän se kuvakin, tiedä sitten onko totuudenmukainen:
http://ultimosegundo.ig.com.br/paginas/grandepremio/materias/401001-401500/401149/401149_1.html
Edit: hitsi, onkohan se tossa jo valmiissa muodossaan?
http://www.motorsport.com/photos/f1/2006/gen/f1-2006-gen-xp-2724.jpg
Uusi "bussipysäkki" ei tule olemaan [-mallinen, vaan koko mutka on tuossa ylemmässä kuvassa.PekPoy sanoi:Tuota.. Kyllähän nuo samasta härdellistä ovat. Alempi kuva on aiemmasta kohtaa kuin ylempi. Bus-stophan oli alunperinkin (ja jossain määrin vieläkin) [-mallinen. Tuossa uudessa kaavailussa on nyt kärjistetty pysäkin alkuperäinen muoto.
Eihän tuo jälkimmäinen kuva liity mitenkää maalisuoraan. Se on tulo bussipysäkille. Ekasta kuvasta näkyy sitten maalisuora, johon ennen tultiin melkein tai täyttä, nyt älyttömän hidastus-shikaanin kautta. Silmä käteen.Bobakki sanoi:Jos tuo jälkimmäisen kuvan shikaani on siinä, missä minä kuvittelen, on maalisuora kyllä aikaisempaa pidempi. Taitaa tuo tietokonekuva olla vähemmän totuudenmukainen.
Oletit varmaan ihan oikein:formulastara sanoi:Mä en ymmärrä tota toista linkitettyä kuvaa. Oletin ensin, että se on vanha bussipysäkin entrance- jonka jälkeen tulisi siis vielä toinen shikaani ennen maalisuoraa.
WebSlave sanoi:Alempi on toistaiseksi olemassa oleva bussipysäkkiin tulo viimeisimmän muutoksen (2004) jälkeen.
Tuosta Autosportin havainnekuvasta pistää erityisesti silmään varikkotien sisäänmeno. Sen sijoittaminen keskelle shikaania tuntuu hölmöltä, kun sen olisi voinut sijoittaa edellisen suoran päätteeksi oikeaan laitaan. Ajolinjahan kulkee vasemmassa laidassa shikaaniin tultaessa, joten varikkotielle ajavat eivät olisi häirinneet "normaalia liikennettä". No, hölmössä paikassa keskellä bussipysäkkiä se viimeksikin kyllä oli, joten ehkä tästä ollaan tekemässä belgialainen perinne.Suomen Huippu sanoi:Autosportin näkemys Span uudistuksista.
?? :doubtful: :idea:Bobakki sanoi:Eau Rouge nyt on toki jo pilattu.
Osin kyse on autojen kehityksestä, mutta nykyään se ajetaan kaasu pohjassa ilman ihmettelyä, mikä vie ainakin minusta suuren osan haasteesta. Lisäksi siinä on nykyisellään niin paljon varaa koheltaa (asfaltoidut turva-alueet), että Villeneuvekin saattaisi selvitä läpi ongelmitta.Black Leopard sanoi:?? :doubtful: :idea:
Bobakki sanoi:Osin kyse on autojen kehityksestä, mutta nykyään se ajetaan kaasu pohjassa ilman ihmettelyä, mikä vie ainakin minusta suuren osan haasteesta. Lisäksi siinä on nykyisellään niin paljon varaa koheltaa (asfaltoidut turva-alueet), että Villeneuvekin saattaisi selvitä läpi ongelmitta.
Rosberg ajoi kuulemma ekana F1-kuskeista ruussin kaasu pohjassa.....siis Keke Rosberg, ei siis mykkä....ja kauan ennen luistonestoja.mariko sanoi:-otetaas pojilta autoista kaikki ylim.vermeet(mm.luiston esto) pois,ja katotaas sitte kuka lataa ruussista läpi täysillä....no mykkä ainakin kerran on käyty paikan päällä ja voin sanoa et ylämäki on JYRKKÄ!!!!! tv kuva valehtelee reilusti...:ahem:
Millä vaihteella?reason sanoi:Rosberg ajoi kuulemma ekana F1-kuskeista ruussin kaasu pohjassa.....siis Keke Rosberg, ei siis mykkä....ja kauan ennen luistonestoja.
Kekellä kävi vähän tuuri, 1983 kun Spa palasi sarjaan oli suurimmalla osalla muista kuskeista turbot. 1985 (eli seuraavan kerran kun olivat Spassa) Martin Brundle ja Stefan Bellof oli ainoat, jotka vetivät sen kohdan talla pohjassa, ilmeisen kovia jätkiäJeeves sanoi:Millä vaihteella?
Tuo on kyllä täysin totta.Bobakki sanoi:Osin kyse on autojen kehityksestä, mutta nykyään se ajetaan kaasu pohjassa ilman ihmettelyä, mikä vie ainakin minusta suuren osan haasteesta. Lisäksi siinä on nykyisellään niin paljon varaa koheltaa (asfaltoidut turva-alueet), että Villeneuvekin saattaisi selvitä läpi ongelmitta.