F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
No eipähän ainakaan nähdä enää ohituksia ekassa mutkassa, kun maalisuoralle tullaan noin tiukkaa linjaa pitkin. :thumbdown
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
formulastara sanoi:
No eipähän ainakaan nähdä enää ohituksia ekassa mutkassa, kun maalisuoralle tullaan noin tiukkaa linjaa pitkin. :thumbdown
Jos tuo jälkimmäisen kuvan shikaani on siinä, missä minä kuvittelen, on maalisuora kyllä aikaisempaa pidempi. Taitaa tuo tietokonekuva olla vähemmän totuudenmukainen.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Bobakki sanoi:
Nämä kaks kuvaa eivät näytä olevan samasta shikaanista. tai sitten alemmassa on kyse wanhasta, mutta tuskin. Joko niin että tietokone kuva on vain suunnitelma joka ei toteudu, tai alempi kuva on jostain aivan muualta. :nope:

Kumpikohan nuista pitää sitten paikkansa? kahessa kuvassa shikaanit toisinpäin ja kyse pitäs olla samasta mutkasta.. :dunno:
Joku tietenki laittanu peilikuvana..

Ei se aiempikaan yhdistelmä hirveenä ohituksia tuonut, minusta ihan tervetullut muutos.:ahem:
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Oberfeldwebel sanoi:
Nämä kaks kuvaa eivät näytä olevan samasta shikaanista. tai sitten alemmassa on kyse wanhasta, mutta tuskin. Joko niin että tietokone kuva on vain suunnitelma joka ei toteudu, tai alempi kuva on jostain aivan muualta. :nope:

Kumpikohan nuista pitää sitten paikkansa? kahessa kuvassa shikaanit toisinpäin ja kyse pitäs olla samasta mutkasta.. :dunno:
Joku tietenki laittanu peilikuvana..

Ei se aiempikaan yhdistelmä hirveenä ohituksia tuonut, minusta ihan tervetullut muutos.:ahem:
Tuota.. Kyllähän nuo samasta härdellistä ovat. Alempi kuva on aiemmasta kohtaa kuin ylempi. Bus-stophan oli alunperinkin (ja jossain määrin vieläkin) [-mallinen. Tuossa uudessa kaavailussa on nyt kärjistetty pysäkin alkuperäinen muoto.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Bobakki sanoi:
Ei. Alempi on toistaiseksi olemassa oleva bussipysäkkiin tulo viimeisimmän muutoksen (2004) jälkeen. Bussipysäkin muutoksella mahdollistetaan se, että takarivistäkin nähdään starttivalot.

PekPoy sanoi:
Tuota.. Kyllähän nuo samasta härdellistä ovat. Alempi kuva on aiemmasta kohtaa kuin ylempi. Bus-stophan oli alunperinkin (ja jossain määrin vieläkin) [-mallinen. Tuossa uudessa kaavailussa on nyt kärjistetty pysäkin alkuperäinen muoto.
Uusi "bussipysäkki" ei tule olemaan [-mallinen, vaan koko mutka on tuossa ylemmässä kuvassa.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Bobakki sanoi:
Jos tuo jälkimmäisen kuvan shikaani on siinä, missä minä kuvittelen, on maalisuora kyllä aikaisempaa pidempi. Taitaa tuo tietokonekuva olla vähemmän totuudenmukainen.
Eihän tuo jälkimmäinen kuva liity mitenkää maalisuoraan. Se on tulo bussipysäkille. Ekasta kuvasta näkyy sitten maalisuora, johon ennen tultiin melkein tai täyttä, nyt älyttömän hidastus-shikaanin kautta. Silmä käteen.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Mun kyllä pitäis nähdä vanha ja tuleva versio samassa kuvassa, että tajuaisin täysin miten tuo menee. Mutta jos oon käsittänyt oikein, olen samoilla linjoilla kuin Bobbis. Maalisuora lienee uudistuksen jälkeen pitempi, sillä tuo shikaani sijainnee jokseenkin nykyisen bussipysäkin sisääntulon elikkäs sen ekan mutkan kohdilla?

Edellisessä versiossahan bussipysäkki koostui helvetin tiukasta shikaanista ja loivasta S-mutkasta, josta tultiin maalisuoralle. Nyt nuo loivemmat kaartelut jäävät pois, suora on pitempi ja shikaani koukkaa päinvastaiseen suuntaan.

Jos näin, ohittaminen ekassa mutkassa tuskin vaikeutuu. Tai sitten olen ymmärtänyt väärin.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Uusi rata Span sivulta:


Vanha profiili samaan kuvaan lätkäistynä (ihan ei mene 1:1 tuo skaalaus, mutta en jaksanut säätää kun tuostakin saa oikean suuntaisen käsityksen):
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Mä en ymmärrä tota toista linkitettyä kuvaa. Oletin ensin, että se on vanha bussipysäkin entrance- jonka jälkeen tulisi siis vielä toinen shikaani ennen maalisuoraa.

Mutta nuin päin tuo ei kertakaikkiaan voi esittää uutta mutkaa mistään suunnasta!!!!!!!!!!!
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
formulastara sanoi:
Mä en ymmärrä tota toista linkitettyä kuvaa. Oletin ensin, että se on vanha bussipysäkin entrance- jonka jälkeen tulisi siis vielä toinen shikaani ennen maalisuoraa.
Oletit varmaan ihan oikein:
WebSlave sanoi:
Alempi on toistaiseksi olemassa oleva bussipysäkkiin tulo viimeisimmän muutoksen (2004) jälkeen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Suomen Huippu sanoi:
Tuosta Autosportin havainnekuvasta pistää erityisesti silmään varikkotien sisäänmeno. Sen sijoittaminen keskelle shikaania tuntuu hölmöltä, kun sen olisi voinut sijoittaa edellisen suoran päätteeksi oikeaan laitaan. Ajolinjahan kulkee vasemmassa laidassa shikaaniin tultaessa, joten varikkotielle ajavat eivät olisi häirinneet "normaalia liikennettä". No, hölmössä paikassa keskellä bussipysäkkiä se viimeksikin kyllä oli, joten ehkä tästä ollaan tekemässä belgialainen perinne. ;)
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Black Leopard sanoi:
?? :doubtful: :idea:
Osin kyse on autojen kehityksestä, mutta nykyään se ajetaan kaasu pohjassa ilman ihmettelyä, mikä vie ainakin minusta suuren osan haasteesta. Lisäksi siinä on nykyisellään niin paljon varaa koheltaa (asfaltoidut turva-alueet), että Villeneuvekin saattaisi selvitä läpi ongelmitta.
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
Bobakki sanoi:
Osin kyse on autojen kehityksestä, mutta nykyään se ajetaan kaasu pohjassa ilman ihmettelyä, mikä vie ainakin minusta suuren osan haasteesta. Lisäksi siinä on nykyisellään niin paljon varaa koheltaa (asfaltoidut turva-alueet), että Villeneuvekin saattaisi selvitä läpi ongelmitta.

-otetaas pojilta autoista kaikki ylim.vermeet(mm.luiston esto) pois,ja katotaas sitte kuka lataa ruussista läpi täysillä....no mykkä ainakin:D kerran on käyty paikan päällä ja voin sanoa et ylämäki on JYRKKÄ!!!!! tv kuva valehtelee reilusti...:ahem:
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
mariko sanoi:
-otetaas pojilta autoista kaikki ylim.vermeet(mm.luiston esto) pois,ja katotaas sitte kuka lataa ruussista läpi täysillä....no mykkä ainakin:D kerran on käyty paikan päällä ja voin sanoa et ylämäki on JYRKKÄ!!!!! tv kuva valehtelee reilusti...:ahem:
Rosberg ajoi kuulemma ekana F1-kuskeista ruussin kaasu pohjassa.....siis Keke Rosberg, ei siis mykkä....ja kauan ennen luistonestoja.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
reason sanoi:
Rosberg ajoi kuulemma ekana F1-kuskeista ruussin kaasu pohjassa.....siis Keke Rosberg, ei siis mykkä....ja kauan ennen luistonestoja.
Millä vaihteella? :p
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jeeves sanoi:
Millä vaihteella? :p
Kekellä kävi vähän tuuri, 1983 kun Spa palasi sarjaan oli suurimmalla osalla muista kuskeista turbot. 1985 (eli seuraavan kerran kun olivat Spassa) Martin Brundle ja Stefan Bellof oli ainoat, jotka vetivät sen kohdan talla pohjassa, ilmeisen kovia jätkiä:rolleyes:
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Bobakki sanoi:
Osin kyse on autojen kehityksestä, mutta nykyään se ajetaan kaasu pohjassa ilman ihmettelyä, mikä vie ainakin minusta suuren osan haasteesta. Lisäksi siinä on nykyisellään niin paljon varaa koheltaa (asfaltoidut turva-alueet), että Villeneuvekin saattaisi selvitä läpi ongelmitta.
Tuo on kyllä täysin totta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös