F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Barcelonan rataan muutoksia:

PabloMartino sanoi:
From Circuitcat.com

Security on the track, boxes, access to pedestrians from the parking and paddock enlargement are improved by the alterations

Circuit de Catalunya.- Circuit’s news for 2007 are focused on the following improvements: route’s security, boxes, a best access to public and paddock enlargement.

More security on the track
The track has been modified between Europcar and New Holland curves for security reasons. The braking point at the Europcar curve must be done before as usually because of its alteration. A short straight is following and, after, a double curve is linked to the existing route. Run-off areas will be paved and they will have the more modern elements of protection. With this link road, an important speed reduction is achieved in three critical points: Europcar curve, pit-lane entrance and the main straight entrance. Cars will use this link road meanwhile motorbikes will continue using the original route. It is expected that the third week of January the link road will be already repaired.

For another hand, the security area of Würth bend will be enlarged. In that point, the protector wall from the right will be replaced farther and this run-off area will be 6 metres enlarged. The service road will also be moved to the interior.

More comforts for the public
The Circuit keeps on supplying improvements for the public. Two provisional bridges structures that are used for the Grands Prix will be replaced for two permanent ones that will be built to cross the railway lines. One of them will be between In6 parking and the main grandstand, at the commercial area. The other one will be located between the parking C and the grandstand J. Both will facilitate people and vehicles circulation because the perimeter road of pedestrian crossing will be unblocked until the door 4. Another area that has been improved for the public is the Door 2 that will have a new toilets building at public’s disposal.

Better service for the teams
The complement to these improvements is the paddock surface extension and the interior redistribution of the boxes. Boxes assigned to material, vehicles of maintenance and RACC school (Circuit de Catalunya de Fórmules) now are available for motor-racing teams and teams of competition, having the whole 48 boxes instead of the 42 that were used so far. The enlargement entails the movement of the Tower F, the creation of two spaces for service lift, boxes floors and at the East access of the tunnel level. A new service building of two floors will receive the vehicles of maintenance of the Circuit and Escola de Fórmules.


......

it means they will change the track layout to the last two corners



:rolleyes:
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
azai sanoi:
Väitänpä että tästä aerodynamiikka tietsikasta tulee paljon kehittyneempi, parempi ja onnistuneempi tapaus kuin surkean amatööri Hondan 1:1 epäonnistunut tuulitunneli sähellys.

GO BMW! :ahem: :) :thumbup: :thumbup:
Hahaa, luulenpa että se juttu oli jonkun poispotkitun turistin juttua.
Kumman hyvin nousivat susi autolla loppukaudesta tuulitunnelin avauduttua kärkeä kohti :tongue: .
Ja eihän sitä Honda suunnitellut, hehän vain tilasivat ja maksoivat tunnelin.
Ai niin, mut sä et ajatellutkaan niin pitkälle... Kuten et yleensäkään ;)
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
roenick97 sanoi:
Hahaa, luulenpa että se juttu oli jonkun poispotkitun turistin juttua.
Kumman hyvin nousivat susi autolla loppukaudesta tuulitunnelin avauduttua kärkeä kohti :tongue: .
Ja eihän sitä Honda suunnitellut, hehän vain tilasivat ja maksoivat tunnelin.
Ai niin, mut sä et ajatellutkaan niin pitkälle... Kuten et yleensäkään ;)
Luule sinä pois vain. Jos vastassa on umpikieroutunut Honda-fani ja tunnetun portaalin F1-toimittaja, niin eiköhän se ole selvää että se realistisempi sana tulee sen toimittajan suusta ennemmin kuin punaisiin savun ja tulen sekaisiin kärventyneiden Honda lasien päässä pitävän kieroutuneen ihmisen suusta :D

Toki eihän voi kieltää etteikö siitä tuulitunnelista olisi Honda saanut hyötyä, mutta kuten melkein jokaisessa Hondan F1 Racingin osa-alueella (moottori, aerodynamiikka, kuskit), taitaa hyöty jäädä 10% tasolle maksimi potentiaalista. BMW tilasi aivonsa muualta, kuten Honda tunnelinsa, mutta veikkaanpa että se BMW:n tietotaito hyötysuhde tulee olemaan monin kerroin parempaa. Honda ei saanut edes loppukaudeksi luotettavaa pakettia kasaan johtuen "Mitään menetettävää ei ole". Eihän BMW:lläkään ollut mitään menetettävää, silti vehkeet kestivät. Viime kaudella syötiin ensimmäiseksi alkupalaksi sushi Toyota, ensi vuonna pallokala Honda :ahem:

EDIT: Jotta Roenickin mielentila ei lähenisi skitson tilaa, niin syy miksi dissaan Hondaa, johtuu Hondan epäonnistuneesta F1-organisaatiosta. Pidä mielessäsi, että jos sanon F1-organisaation olleen epäonnistunut, niin ei se missään tapauksessa tarkoita sitä etteikö Honda osaisi valmistaa henkilöautoja.
 
Viimeksi muokattu:

forti

custom user
Liittynyt
2.10.2006
Viestit
1026
Sijainti
strosmobylschtok
Renault´n tallipäällikkö Flavio Briatore kiistä huhut, joiden mukaan McLaren joutui pulittamaan 2,5 miljoonaa dollaria Fernando Alonson F1-testiajosta. Ensi kaudella McLarenilla kaasutteleva Alonso testasi tallin autoa viime perjantaina Espanjan Jerezissä. Espanjalaisen sopimus Renault´n kanssa on voimassa vuoden loppuun saakka. (lähde sportti.com)

nuo väitteet tuosta testin hinnasta taisivatkin olla lehdistön levittämää puppua.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
forti sanoi:
Renault´n tallipäällikkö Flavio Briatore kiistä huhut, joiden mukaan McLaren joutui pulittamaan 2,5 miljoonaa dollaria Fernando Alonson F1-testiajosta. Ensi kaudella McLarenilla kaasutteleva Alonso testasi tallin autoa viime perjantaina Espanjan Jerezissä. Espanjalaisen sopimus Renault´n kanssa on voimassa vuoden loppuun saakka. (lähde sportti.com)

nuo väitteet tuosta testin hinnasta taisivatkin olla lehdistön levittämää puppua.
Minä olen lukenut vain 1-2miljoonan lukemista.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
forti sanoi:
Renault´n tallipäällikkö Flavio Briatore kiistä huhut, joiden mukaan McLaren joutui pulittamaan 2,5 miljoonaa dollaria Fernando Alonson F1-testiajosta. Ensi kaudella McLarenilla kaasutteleva Alonso testasi tallin autoa viime perjantaina Espanjan Jerezissä. Espanjalaisen sopimus Renault´n kanssa on voimassa vuoden loppuun saakka. (lähde sportti.com)

nuo väitteet tuosta testin hinnasta taisivatkin olla lehdistön levittämää puppua.
Joo, Flavio on sikäli luotettava kaveri, että puhuu aina totta. Samana päivänä jopa useita eri totuuksia eri henkilöille. On nämä nähty ennenkin...
 

forti

custom user
Liittynyt
2.10.2006
Viestit
1026
Sijainti
strosmobylschtok
tai jos flavio kehotti jotain lehteä kirjoittamaan että testin hinta olisi miljoonissa saadekseen mclarenin väen näyttämään tyhmiltä:D
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
forti sanoi:
Renault´n tallipäällikkö Flavio Briatore kiistä huhut, joiden mukaan McLaren joutui pulittamaan 2,5 miljoonaa dollaria Fernando Alonson F1-testiajosta. Ensi kaudella McLarenilla kaasutteleva Alonso testasi tallin autoa viime perjantaina Espanjan Jerezissä. Espanjalaisen sopimus Renault´n kanssa on voimassa vuoden loppuun saakka. (lähde sportti.com)

nuo väitteet tuosta testin hinnasta taisivatkin olla lehdistön levittämää puppua.
niin, koska oikea hinta oli 5 miljoonaa ja ketunnahkaiset kalsarit päälle :wink:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
MTV3 sanoi:
Fisichella: Nostin tasoani

Renault'n F1-kuski Giancarlo Fisichella korostaa ajaneensa tänä vuonna paremmin kuin edellisvuonna.

Fisichella jäi sekä 2005 että 2006 tallikaverinsa Fernando Alonson varjoon, mutta tänä vuonna hän saavutti viisi palkintosijoitusta verrattuna edellisvuoden kolmeen palkintokorokevierailuun. Kuljettajien MM-sarjassa hän oli vuonna 2005 viides ja vuonna 2006 neljäs.

- Tiedän, että vuoden aikana on kuulunut joitakin kriittisiä kommentteja, mutta fakta on se, että jos olisin vuonna 2006 ajanut samalla tasolla kuin 2005, niin me olisimme hävinneet valmistajien MM-taiston. Mutta voitimme sen tänä vuonna käytyämme Ferrarin kanssa kovan taiston, ja tähän vaikutti se, että minä nostin tasoani huolimatta joistakin vaikeista hetkistä, Fisichella sanoi.

Ensi kaudella Fisichella ajaa kolmatta vuottaan Renault'lla ja aikoo nousta mestaruustaistelijaksi.

- Olen edistynyt erittäin vahvalla tahdilla ja aion jatkaa samalla tavalla ensi vuonna, jotta voin taistella mestaruudesta.
Jotenkin nuo kommenttinsa pistivät nauramaan:D :rolleyes:
 

Janne A.

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
541
Sijainti
Mäntsälä
kouvotsvoni sanoi:
Jotenkin nuo kommenttinsa pistivät nauramaan:D :rolleyes:
Joo, koska ruvetaan jakamaan selityksen maailmanmestaruuksia?. Siinä Siankarlo olisi kyllä ottanut pari mestaruutta putkeen... :thumbup:
 

forti

custom user
Liittynyt
2.10.2006
Viestit
1026
Sijainti
strosmobylschtok
fisichellahan puhuu asiaa hän tosiaankin ratkaisi tämänkauden valmistajien mestaruuden viiltämällä squmin takarenkaan tohjoksi brasiliassa
 

Lonso_567

guru experience
Liittynyt
8.10.2006
Viestit
470
Sijainti
¿¿¿Salud???
azai sanoi:
Väitänpä että tästä aerodynamiikka tietsikasta tulee paljon kehittyneempi, parempi ja onnistuneempi tapaus kuin surkean amatööri Hondan 1:1 epäonnistunut tuulitunneli sähellys.

GO BMW! :ahem: :) :thumbup: :thumbup:
Tuossa luki että BMW:lläkin on 1:1 tunneli. Mutta eipä se että tunneliin mahtuu 1:1 auto vielä tarkoita että sieltä saadaan hyviä tuloksia. Jos auton ympärillä ei ole riittävästi vapaata tilaa, mittaustulokset ovat melkosen merkityksettömiä. Tuulitunnelistahan ei ikinä saada todellisuutta vastaavia tuloksia, 1:1 mallillakin tuloksissa on paljon korjattavaa ja epärealistisuutta.

Laskentapuolella ne voitot korjataan, tuulitunnelia hyväksikäyttäen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Spyker sitten meni nimittämään Adrian Sutilin tallin toiseksi kuljettajaksi Albersin rinnalle. Monteiro jäikin nuolemaan näppejään. Vuoden rookie-kilpailuun kolmas kisaaja. ;)
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Saksankielisessä MSa:ssa oli lukijaäänestyksen "Vuoden ajaja"-tulokset.

Formuloiden top 15 (suluissa viimevuotinen osuus)
1. M. Schumacher 35,8 % (9,0)
2. Alonso 17,4 (26,2)
3. Massa 8,0 (1,5)
4. Räikkönen 6,2 (27,4)
5. Kubica 5,3 (uusi) ja Rosberg (7,5)
7. Bourdais 3,9 (1,3)
8. Heidfeld 3,6 (7,0)
9. Glock 2,6 (3,0)
10. Button 2,1 (1,8)
11. Hamilton 1,9 (uusi)
12. Coulthard 1,6 (2,7)
13. Fisichella 0,9 (uusi)
14. Ammermüller 0,8 (uusi)
15. Barrichello 0,7 (uusi)

Räikkönen sukelsi ja Schumi nousi. Hyvä että Massa on jossain Kimin edellä. Coulthardin listasijoitus on itselleni yllätys. Ralf oli vasta 16. Kahdenkymmenen listalla oli F1 ja GP2 ulkopuolelta vain Bourdais.

Koppiautosarjassa Schneider oli ykkönen 22,6 % (2,6!), Zanardi toinen 16,9 (18,9) ja Häkkinen kolmas 7,8 (10,2).

Rallissa 1. Loeb 36,2 % (37,1), 2. Grönholm 21,0 (12,6) ja 3. P. Solberg 9,6 (12,3), Hirvonen 8. 3,2 (uusi).

-edit-

Unohtui nämä tiimien pidettävyysluvut (en muista kysymysten asetteluja, kai se menee että yli puolet vastaajista piti Ferraria sympaattisena tallina):

1. Ferrari 52,2 % (28,4)
2. BMW-Sauber 49,9 (45,2)
3. Red Bull 18,2 (25,7)
4. Renault 13,5 (16,2)
5. McLaren-Mercedes 11,9 (20,6)
6. Toro Rosso 8,1 (uusi)
7. Honda 6,7 (7,3)
8. Williams 4,9 (14,4)
9. Toyota 4,3 (7,3)
10. Super-Aguri 3,8 (uusi)
11. Midland 1,0 (uusi)
 
Viimeksi muokattu:

Lonso_567

guru experience
Liittynyt
8.10.2006
Viestit
470
Sijainti
¿¿¿Salud???
Silminpistäviä 'virheitä' F1-kuskien keskinäisissä ovat: {MS > FA}, {FM > KR}, {NR > JB}

Suurin virhe on ylipäätään se että kaikki eivät ole äänestäneet Alonsoa (tahi Räikköstä).
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Lonso_567 sanoi:
Silminpistäviä 'virheitä' F1-kuskien keskinäisissä ovat: {MS > FA}, {FM > KR}, {NR > JB}

Suurin virhe on ylipäätään se että kaikki eivät ole äänestäneet Alonsoa (tahi Räikköstä).
Mielestäni Alonson osuus on yllättävän iso, kun ajatellaan että lukijaäänestys tehtiin saksankielisellä alueella. Luulen, että Kimi olis Suomessa saanut isomman voiton Alonsosta kuin Schumi tuossa.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
jupla sanoi:
Mielestäni Alonson osuus on yllättävän iso, kun ajatellaan että lukijaäänestys tehtiin saksankielisellä alueella. Luulen, että Kimi olis Suomessa saanut isomman voiton Alonsosta kuin Schumi tuossa.
Ehkäpä kaikki saksalaiset eivät ole niin patrioottisia kuin me suomalaiset F1-fanit, johon kuuluu oman kuskin 107% äänestys ja pahimman vihollisen totaalinen dissaus :rolleyes:

Tallipuolella en ole yllättynyt BMW-Sauberin lukemista. Merkki kun on erittäin arvostettu saksassa, vaikkei kyllä ostetuin.
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
jupla sanoi:
Mielestäni Alonson osuus on yllättävän iso, kun ajatellaan että lukijaäänestys tehtiin saksankielisellä alueella. Luulen, että Kimi olis Suomessa saanut isomman voiton Alonsosta kuin Schumi tuossa.
Ei välttämättä. Kimi ei ole todellakaan "koko kansan suosikki", kuten Häkä oli aikoinaan. Eivätkä kaikki suomalaiset kannata suomalaista kuskia, sekin tulee muistaa. Tästäkin maasta löytyy esim. Alonson kannattajia.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös