Tällä hetkellä turboja kannattaisi veikata kaudelle 2013. Näistä suunnitelmista ei ole paljon puhetta sitten viime ja toissa vuoden ollut, mutta kaikkea väliltä 1.3-2.2 litrasta neli- tai kyysisylinterisiin on ehdottu, suorasuihkutuksella, rpm/paine rajoituksilla (muutenhan oltaisiin äkkiä järjettömissä lukemissa nykytietotaidolla, kieltämättä). Tiedä sitten mitä nykyään suunnitellaan, tämän Maxien "world engine" idean jälkeen, jossa moottori olisi suht standardi mutta kineettisen ja lämpöenergian uudelleen käytön kehitys vapaata.
Hassua että 80-luvulla bensarajoituksineen oli enemmän "vihreää agendaa" periaatteessa. Olisiko tulevaisuus taas bensarajoituksissa, moottorinohjaus ja elektroniikka on kuitenkin hieman 80-luvulta edistynyt, että tuskin nähtäisiin viimeiselle kierroksella jääviä autoja. Ja bensan määrää rajoittamalla olisi erittäin helppo rajoittaa moottorien tehot kohtuulliselle tasolle, kuitenkin pitämällä kehitys vapaana...
.