F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Ferrarin leiristä ensimmäistä kertaa muu vastaus Alonson siirtymiselle talliin kuin tyly tyrmäys:

"- Katsotaan, katsotaan, totesi Domenicali, kun häneltä kysyttiin mahdollisuutta, että Alonso ajaisi ensi kaudella Ferrarilla. "@Sportti.com

Lieneekö irroitettu asiayhteydestään täysin, jälleen kerran. Vai voisiko huhuissa olla sittenkin perää? :idea:
En ottaisi tota kovin vakavasti.

Tai jos annetaan mielikuvituksen lentää. Alonsohan antoi ymärtää, että siirtyisi pois F1:stä, Le Mans kiinnostaisi. Siis villi ajatus: Ensi vuonna Ferrari lähtee valloittamaan Le Mansia kolmikolla Alonso-Räikkönen-Massa! Olisi ainakin mediahuomio taattu ja ikävä isku F1:n suuntaan...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Siis villi ajatus: Ensi vuonna Ferrari lähtee valloittamaan Le Mansia kolmikolla Alonso-Räikkönen-Massa! Olisi ainakin mediahuomio taattu ja ikävä isku F1:n suuntaan...
Ei huono ajatus ollenkaan, kyllä tulis katsottua Le Mansia taas pitkästä aikaa :ahem:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
No eipä se Lonso tosiaan vaikuta itsekään kovin varmalta siitä, että ajaisi Ferrarilla ensi vuonna - missään luokassa. Tästä voi päätellä aika paljon, jopa espanjalaislehdet. Jos sopimus olisi olemassa, tai edes esisopimus, luulisi että jutut olisivat toisenlaisia tai oikeastaan ei tarvitsisi jutustella lainkaan. Eipä se Kimikään kauheasti vihjaillut mistään Ferrari-diilistä aikoinaan, korkeintaan kielsi sen (koska sopimus/manageri niin määräsi). Tämmöiset avoimet puheet ja rivien välistä luettavat haikailut Ferrarin suuntaan vihjaavat juuri toista kuin mitä epsanjalaislehdet haluaisivat ymmärtää.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Noihin Alonson kommentteihin Autosportissa ja formula1.comissa tulee jännä lisäsävy kun pari epsanjalaista lehteä on sitä mieltä, että Renault on lähdössä riippumatta ensi kauden säännöistä.

Atlaksesta: http://forums.autosport.com/index.php?showtopic=109459

Vaikka Renaultin (ja samoin Toyotan) lähdöstähän on enemmän tai vähemmän aina huhuttu jo ennen tätä koko sääntösoppaa, mutta jos noissa on jotain uutta skuuppia niin...
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Noihin Alonson kommentteihin Autosportissa ja formula1.comissa tulee jännä lisäsävy kun pari epsanjalaista lehteä on sitä mieltä, että Renault on lähdössä riippumatta ensi kauden säännöistä.
Rellun ING-diili loppuu tähän kauteen. Jos ei uutta rahakasta pääsponssia tule on tilanne huono.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Rellun ING-diili loppuu tähän kauteen. Jos ei uutta rahakasta pääsponssia tule on tilanne huono.
Jos kulukatto tulee, niin ei ole paljoakaan väliä vaikka monikin talli menettäisi paljonkin sponsoreita. Ja kyllähän se kulukatto näyttäisi tulevan, vaikka summa voikin vielä muuttua.
 

CountZero

Well-known member
Liittynyt
23.2.2004
Viestit
162
Sijainti
Tampere
Jos kulukatto tulee, niin ei ole paljoakaan väliä vaikka monikin talli menettäisi paljonkin sponsoreita. Ja kyllähän se kulukatto näyttäisi tulevan, vaikka summa voikin vielä muuttua.
Ei kulukatto voi nykyisestä ehdotuksesta enää juuri nousta, sillä nykyinenkin raja on aika korkealla uusille tiimeille (vaikka se nykytiimeille on todella pieni).
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Ei kulukatto voi nykyisestä ehdotuksesta enää juuri nousta, sillä nykyinenkin raja on aika korkealla uusille tiimeille (vaikka se nykytiimeille on todella pieni).
Siis ei kulukatto tarkoita, että tallien pitäisi niin paljon kuluttaa. Tallia saa pyörittää vaikka yhdellä eurolla jos niikseen tulee.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei kulukatto voi nykyisestä ehdotuksesta enää juuri nousta, sillä nykyinenkin raja on aika korkealla uusille tiimeille (vaikka se nykytiimeille on todella pieni).
Aivan. Alunperinhän uudet hakijat lähtivät rakentamaan projektejaan 30 miljoonan punnan kulukattoa ajatellen. Sittemmin sitä nostettiin, mutta se ylimääräinen 10 miljoonaa tulee Formula One Groupilta, joten ei syö projektien mahdollisuuksia.
Felix sanoi:
Siis ei kulukatto tarkoita, että tallien pitäisi niin paljon kuluttaa. Tallia saa pyörittää vaikka yhdellä eurolla jos niikseen tulee.
Ei tarkoitakaan, mutta ei uudet tallit lähde mukaan, jos niillä ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia olla uskottavia. Jos kulukatto olisi vaikkapa 100 miljoonaa, voisi käydä näin.
 
Viimeksi muokattu:

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
Ei kulukatto voi nykyisestä ehdotuksesta enää juuri nousta, sillä nykyinenkin raja on aika korkealla uusille tiimeille (vaikka se nykytiimeille on todella pieni).
Jos toi on liikaa mutta kilpatallia kuitenkin pitäisi päästä pyörittään niin sitten tulisi ehkä harkita jotain muita vaihtoehtoja kuin f1:stä...
Keke mtv3:lla:
Täytyy muistaa, että se budjettiraja, joka on nyt tehty ja ilmoitettu julkisuudessa, 45 miljoonaa euroa, kuulostaa toki paljolta rahalta, mutta ei sillä mitään formula ykkösiä ajeta
 

CountZero

Well-known member
Liittynyt
23.2.2004
Viestit
162
Sijainti
Tampere
Jos toi on liikaa mutta kilpatallia kuitenkin pitäisi päästä pyörittään niin sitten tulisi ehkä harkita jotain muita vaihtoehtoja kuin f1:stä...
Keke mtv3:lla:
Näinhän minä vähän vihjaisinkin, että 45 miljoonaa euroa on nykytiimeille "pikkusumma". Mutta jos otetaan hieman perspektiiviä GP2-puolelta (tiedän, sarja ei ole mitenkään suoraa verrannollinen F1:iin) jossa täysi kausi maksaa arviolta 1-1.3 miljoonaa euroa per kuljettaja, on tuo 45 miljoonaa euroa ihan hiton suuri summa.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Näinhän minä vähän vihjaisinkin, että 45 miljoonaa euroa on nykytiimeille "pikkusumma". Mutta jos otetaan hieman perspektiiviä GP2-puolelta (tiedän, sarja ei ole mitenkään suoraa verrannollinen F1:iin) jossa täysi kausi maksaa arviolta 1-1.3 miljoonaa euroa per kuljettaja, on tuo 45 miljoonaa euroa ihan hiton suuri summa.
Paha mennä vertaamaan ykkösiä ja GP-kakkosia. GP2:ssa autoja ei rakenneta itse, eikä niitä saa käytännössä katsoen kehittää ollenkaan. Ei siis myöskään tarvita mitään isoja tehtaita, joten henkilöstön määrä on minimaalinen ykkösiin verrattuna.

Kyllähän tuo 45 miljuunaa olisi ykkösiinkin hurja summa, jos autot olisivat standardeja. Mutta kun eivät ole, eivätkä koskaan tule olemaan.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Jos kulukatto tulee, niin ei ole paljoakaan väliä vaikka monikin talli menettäisi paljonkin sponsoreita. Ja kyllähän se kulukatto näyttäisi tulevan, vaikka summa voikin vielä muuttua.
Juu, mutta Ing:in menetyksen myötä, Rellulla tuskin on varaa Alonsoon. Vaikka kuskin palkat ei kuulu kulukaton piiriin, niin pitää nekin rahat jostain kerätä.:rolleyes:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Paha mennä vertaamaan ykkösiä ja GP-kakkosia. GP2:ssa autoja ei rakenneta itse, eikä niitä saa käytännössä katsoen kehittää ollenkaan. Ei siis myöskään tarvita mitään isoja tehtaita, joten henkilöstön määrä on minimaalinen ykkösiin verrattuna.

Kyllähän tuo 45 miljuunaa olisi ykkösiinkin hurja summa, jos autot olisivat standardeja. Mutta kun eivät ole, eivätkä koskaan tule olemaan.
En näe mitenkään mahdollisena, että joku autotehdas haluaisi olla mukana sarjassa, jossa on stanu runko ja kone. Siksi varmaan, jos tämä kulukatto toteutuu, autotehtaat (Ferrari, Bemari, Toyota, Renault) hakevat haasteensa sarjasta jossa auton saa itse rakentaa.
 

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Kyllähän tuo 45 miljuunaa olisi ykkösiinkin hurja summa, jos autot olisivat standardeja. Mutta kun eivät ole, eivätkä koskaan tule olemaan.
Älähän mene vannomaan, kyllä Max aina jotain keksii, varsinkin jos nyt savustetaan tehdastallit mäkeen niin yksityistallit ottaisivat varmaan moisen uudistuksen riemuiten vastaan.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Älähän mene vannomaan, kyllä Max aina jotain keksii, varsinkin jos nyt savustetaan tehdastallit mäkeen niin yksityistallit ottaisivat varmaan moisen uudistuksen riemuiten vastaan.
Ottaisivat varmasti. Williams olis taas kärjessä...mahdollisesti...

Mutta mietippä mitä tämä tekee Formuloille? Olisiko F1 enää F1?
Kyllä Max on nyt menossa syvään suohon tai sitten sillä on taas joku vedätys menossa...tyyliin, ool-rait ei tehdä tätä, mutta sitten tehdään muuten näin...

Olisi kiva tietää mitä muut huippulajit maksaa. Onko tietoa? Esim. WRC, MotoGP, ALMS tms. tai amerikan formulat... Tai muu edes jotenkin verrattava oman sektorinsa huippusarja...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Olisi kiva tietää mitä muut huippulajit maksaa. Onko tietoa? Esim. WRC, MotoGP, ALMS tms. tai amerikan formulat... Tai muu edes jotenkin verrattava oman sektorinsa huippusarja...
Tämän jutun mukaan Kawasakin vuosibudjetti oli 29 miljoonaa punnan luokkaa.
Tämä taas väittää Subarun WRC-budjetin olleen "jotain" 15 miljoonaa puntaa.
 
Viimeksi muokattu:

Alpertti

Well-known member
Liittynyt
17.3.2009
Viestit
519
Ecclestone ei hyväksy Ferrarin sopimusrikkomusta
22.05.2009 12:43


F1:n kaupallisten oikeuksien hallinnoija Bernie Ecclestone ei aio hyväksyä Ferrarin vetäytymistä formula ykkösistä tämän kauden jälkeen.

Ferrari on aiemmin sitoutunut jatkamaan F1:ssä kauden 2012 loppuun asti.

- Me kunnioittaisimme aina sopimuksiamme. Kaikki tallit, jotka ovat tehneet meidän kanssamme sopimuksen, odottavat meidän kunnioittavan sopimusta ja myös me odotamme samaa Ferrarilta. He sanovat, että aikovat lähteä lajista. Me sanomme, että toivomme heidän kunnioittavan sopimustaan, Ecclestone latasi
(MTV3)
Mediasota jatkuu...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös