F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Onko Laren muuten ottanut missään vaiheessa kulukattoon mitään kantaa? Entä Brawn?
Ehkä nykytalleista on ens kaudella Brawn,Laren, FI, BMW ja Willams?
Aika todennäköseltä vaikuttaa Ferrarin lähtö ellei Bernie saa tehtyä sitä liian kalliksi. Sekä FIA et Ferrari on liian ylpeitä alentumaan jommallekummalle
 
Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Onko Laren muuten ottanut missään vaiheessa kulukattoon mitään kantaa? Entä Brawn?
McLarenista en tiedä, mutta Brawn käsittääkseni soutaa ja huopaa, viimeisimmän silmiini kantautuneen tiedon mukaan tällä hetkellä soutaa FIA:n vanavedessä.
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Mäkki saattoi joutua tekemään jonkinlaisen FIA:a myötäävän sopimuksen taannoisessa "valehtelusopimuksessa".
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Miksei ne kumipäät nyt keksi jotain kompromissia tuohon juttuun ja jatketaan siitä hyvässä hengessä, ei todellakaan kaksia sääntöjä vaan sopiva katto ja se on siinä. FIA toimittaa ilmaisen KERSin kaikille talleille ja saa käyttää jos haluaa mutta ei ole pakko.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Miksei ne kumipäät nyt keksi jotain kompromissia tuohon juttuun ja jatketaan siitä hyvässä hengessä, ei todellakaan kaksia sääntöjä vaan sopiva katto ja se on siinä. FIA toimittaa ilmaisen KERSin kaikille talleille ja saa käyttää jos haluaa mutta ei ole pakko.
Olenko nyt ihan hukassa jos väitän että kukaan ei halua kaksia sääntöjä vaan että nyt kiistellään tuosta kulukatosta lähinnä. Ja suurin kiistelyn syy on se että suuret autonvalmistajat eivät voi noin vain tiputtaa monen sadan miljoonan kuluja alas 45 miljoonaan.

Korjatkaa jos olen väärässä.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Olenko nyt ihan hukassa jos väitän että kukaan ei halua kaksia sääntöjä vaan että nyt kiistellään tuosta kulukatosta lähinnä. Ja suurin kiistelyn syy on se että suuret autonvalmistajat eivät voi noin vain tiputtaa monen sadan miljoonan kuluja alas 45 miljoonaan.

Korjatkaa jos olen väärässä.
Olet oikeassa. Tiimien pitäisi potkia lähes kaikki työntekijät pellolle. Työlainsäädännössä on pelkästään tolle on pykälät.

Sarja tekee siis suesaidit jos uskoo johtajaansa...
 

CountZero

Well-known member
Liittynyt
23.2.2004
Viestit
162
Sijainti
Tampere
Kulukatosta voi olla montaa mieltä, mutta ei Ferrari (ja ilmeisesti Toyota) ole kovinkaan rakentavasti käyttäytynyt asian suhteen:

"It's a pity that two teams did not want to discuss compromise last Friday in London," he said. "They kept trying to get the other teams to walk out. I hope that with Luca present things will be more constructive this time."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/75514
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Brawnilla ei ole Bransonin rahoja... taktiikkaa tai ei...

http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=151073
Brawn pelaa selvästi upporikasta tai rutiköyhää. Todennäköisesti Brawn GP vie tänä vuonna mestaruuden ja vinguttaa sikahintoja sen varassa. Näkyvyys pitäisi kuitenkin myydä tälle kaudelle, sillä veikkaan ettei sama loisto jatku ensi kaudella ja maailman kalleimmista mainospaikoista tulee liikkuvia shikaaneja. Jos näin ei käy niin viimeistään huipputallien vetäytyminen romahduttaa sarjan mainosarvon. Tai sitten ei :D
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Kulukatosta voi olla montaa mieltä, mutta ei Ferrari (ja ilmeisesti Toyota) ole kovinkaan rakentavasti käyttäytynyt asian suhteen:
Mosley on itse suurin este rakentavalle keskustelulle F1:ten osalta. Siltä osin hänen on ihan turha yrittää vierittää vastuuta Toyotalle ja Ferrarille.
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Oisivat tehneet kompromissin... Katto 20milj ylöspäin ja tallit lopettaa nurinan tai henkilöstön palkat katon ulkopuolelle
 

CountZero

Well-known member
Liittynyt
23.2.2004
Viestit
162
Sijainti
Tampere
Mosley on itse suurin este rakentavalle keskustelulle F1:ten osalta. Siltä osin hänen on ihan turha yrittää vierittää vastuuta Toyotalle ja Ferrarille.
Joskus aiemmin olisin ollut kanssasi samaa mieltä, mutta tässä kulukatto jutussa en. Mosley (tai pitäisi varmaan sanoa FIA) taitaa pelätä että tämän kauden jälkeen useampikin tehdastalli (veikkaan BMW, Renault ja Toyota) saattaa tehdä ns. Hondat ja sitten oltaisiinkin oikeissa ongelmissa ilman uusia talleja. Eikä uusia talleja kovin helposti saada Formula ykkösiin, jollei kustannuksia jotenkin saada alas.

Hassua kuinka FIA:n sääntöehdotukset henkilöityvät pelkästään Mosleyhin, ikään kuin hän yksin olisi vastuussa kaikesta (vrt. Kimi on huono auton kehittäjä).
 
Viimeksi muokattu:

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Koko juttu on ihan superspedeilyä. FOTA kokoontui ja jätti "viimeisen tajouksen" jonka FIA hylkäsi. Tästä "viimeisestä tarjouksesta" näkäjään seuraa se, että neuvottelut jatkuvat ensi viikolla. FOTA on naurettava uhoavien paskahousujen lauma, jota Max vie kuin pässiä narussa. Uskottavuutta porukan vaatimuksilla on tasan on 0,000%
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Tä on muutenkin niin naurettavaa koko juttu.
Kuten jo sanoin, Kulukatto 10-30milj ylöspäin ja henkilökunnan palkat sen ulkopuolelle. On hyvä että sarjaan saadaan uusia nimiä ja on hyvä, että rahaa ei mene 400milj eukkia vuodessa.
Mahtaa olla kuskien motivaatio hyvä loppukauden jos tietää, että tiimi vetäytyy...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös