nordic man
Well-known member
Poistaisivat nyt nuo testirajoitukset, ja kahdet säännöt...
Suoratestit ovat lähinnä säälittäviä...
Suoratestit ovat lähinnä säälittäviä...
FIA/Mosley on suostunut tuollaisiin myönnytyksiin, jos tiimit ilmoittautuvat mukaan ehdoitta. Itse säännöt muutetaan sitten vasta kaikkien 2010 tallien yksimielisellä suostumuksella. Itse asiassa Mosley itse tuota aiemmin ehdottikin, samaten kuin ulkopuolista valvojaa kulukatolle. Myös kulukattotallien teknisistä etuuksista oli jo aiemmin sovittu luovuttavan.MTV3 kirjoittaa että FIA on nostanut kulukaton 100milj.eur
Samalla FIA on poistanut kiellon renkaanlämmittimien käytöstä, sekä poistanut nelivedon mahdollisuuden.
Omasta mielestäni tuontyyppiset "myönnytykset" ovat todella naurettavia.FIA/Mosley on suostunut tuollaisiin myönnytyksiin, jos tiimit ilmoittautuvat mukaan ehdoitta. Itse säännöt muutetaan sitten vasta kaikkien 2010 tallien yksimielisellä suostumuksella.
Minun käsittääkseni asia olisi näin mikäli Concorde olisi voimassa, mutta kun se nyt ei ole voimassa niin FIA pystyy muuttelemaan sääntöjä yksipuolisesti kyselemättä sen kummemmin talleilta.Eikös nykyäänkin talleilla ole oikeus muuttaa sääntöjä kaikkien yksimielisellä päätöksellä?
Kuten sanoin niin omat ongelmansa tulisi tälläkin sarjalla ihan takuuvarmasti olemaan. Mutta uskoisin että uusi sarja saattaisi olla huomattavasti terveemmällä pohjalla kuin tämä nykyinen. Ehkä entisistä virheistä olisi opittu jotain. Ehkä esim. sarjan kulurakennetta voitaisiin saada järkevämmäksi kun yksi iso välistävetäjä olisi poissa *COUGH* Bernie. *COUGH* Ehkä päätöksenteko ei olisi yhtä mielivaltaista kuin se on viime aikoina F1:ssä ollut. Ehkä ja ehkä, kukapa tietää, mutta minä ainakin haluaisin nähdä mihin tuo tie vie koska tuntuu että nykyiselläänkään ei meno enää voi jatkua. Ei ainakaan jos FIA:n ja FOA:n puikoissa jatkaa samat miehet, luottamuspula ja valtataistelu heidän ja tallien välillä on kasvanut liian suureksi.Uusi sarja perustettaisiin ja sitten tanssittaisiin ruusuilla.
EIIIIIII! Juuri, kun ajattelin, että nyt on asiat hyvin ja kaikki sovittu, mutta ei :nope:http://www.autosport.com/news/report.php/id/76292
Nyt on kyllä sanottava että jumalauta jätkät jotain rotia tähän hommaan kiitos!:thumbfh: , samalla on sanottava että nyt meneekin mielenkiintoiseksi mitä tästä tullaan sanomaan FIA:n osalta, vielä olisi tämä päivä aikaa sopia.
Niinkuin olen sanonut jo pitkään, FOTA:n rivit tuntuu olevan aika yhtenäiset, näin sen pitää tallien osalta ollakin, hyvä pojat! :thumbup:
Niin, kattoo miten homma nyt jatkuu... Jos nyt uusi sarja tulee, niin nimi lienee vielä arvoitus. Enemmän tai vähemmän.Mutta eikös sinne sarjaan voitaisi ottaa vaikkapa muutamia lisätalleja, jotka eivät F1:siin päässeet?
BTW. Mikä tämän uuden sarjan nimi on?
Miksikäs ei, eihän mikään estä liittymästä FOTA:n sarjaan jos resurssit löytyy, tosin veikkaan että sinne ei odoteta muuta kuin Williamsia ja Force Indiaa, ehkä noiden uusien tallien resurssit ei oo sillä tasolla mitä uus sarja vaatii niin saavat sitten ajaa FIA:n halpissarjassaMutta eikös sinne sarjaan voitaisi ottaa vaikkapa muutamia lisätalleja, jotka eivät F1:siin päässeet?
BTW. Mikä tämän uuden sarjan nimi on?
Formula Intercontinental Racing Series Teams eli FIRST kuulostaisi lähes yhtä hienolta kuin Championship Auto Racing Teams kuulosti aikanaa. :ahem:Nimestä ei ole mitään tietoa...