F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Heidfeld yrittää valehdella itselleen F1-paikkaa:



Kokemusosa oli ihan ok-tekstiä, mutta seuraavassa kappaleessa meni yli. Kimi oli ajanut n. 20 autokisaa ennen ensimmäistä F1-kisaansa ja Nickillä oli takanaan kauden verran kokemusta Ykkösistä. Massan kanssa sama, Felipe oli rookie ja raakile. Sitemmin miesten kehityskäyrät ovatkin menneet melko eri suuntiin...
Joka tapauksessa Nick oli parempi numeroiden perustella kuin Kimi. Sitä ei edes kokemus muuta. Toisekseen Nickillä oli vain yksi kausi takana vuoden 2001 alussa, mikä sekin toki auttaa paljon. Eriasia kuitenkin verrattaessa esim. Hamilton - Alonso -parivaljakkoa. No sanoisin, että paremmalla tuurilla Nick olisi aivan eri asemassa mitä nyt. Heidfeld ei ole koskaan saanut kunnon huippuautoa alleen. Tälläkin kaudella aivan Kubican veroinen kaveri, joka taas viime kaudella oli äärimmäisen kova luu. Kehityskäyrät riippuvat osittain tuurista. Jos McLaren olisi vajonnut 90-luvun puolenvälin tienoille, ajaisiko Kimikään Ferraria nyt, epäilen vaan.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Joka tapauksessa Nick oli parempi numeroiden perustella kuin Kimi. Sitä ei edes kokemus muuta. Toisekseen Nickillä oli vain yksi kausi takana vuoden 2001 alussa, mikä sekin toki auttaa paljon. Eriasia kuitenkin verrattaessa esim. Hamilton - Alonso -parivaljakkoa. No sanoisin, että paremmalla tuurilla Nick olisi aivan eri asemassa mitä nyt. Heidfeld ei ole koskaan saanut kunnon huippuautoa alleen. Tälläkin kaudella aivan Kubican veroinen kaveri, joka taas viime kaudella oli äärimmäisen kova luu. Kehityskäyrät riippuvat osittain tuurista. Jos McLaren olisi vajonnut 90-luvun puolenvälin tienoille, ajaisiko Kimikään Ferraria nyt, epäilen vaan.
Paremmalla tuurilla = ilman Kimin tuloa F1:n.. :)
Silloinhan Nick olisi mennyt 2001-kauden jälkeen Häkkisen tuuraajaksi McLarenille, tiedä vaikka olisi mestaruudenkin napannut 03 ja 05 kun Kimi taisteli hopealle ja parempana kuljettajana Nick tietysti olisi saavuttanut enemmän pisteitä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Näin se Alonsolla menee. Siksi esim Räikkönen/Alonso tapaisia tallipareja ei nähdä vaan esim espanjalais-median spekulaatiot ja törkykampanjat kohdistuvat juuri Kimin tallipaikkaan. Ja onhan näitä Alonso-diggareita täälläkin joille hyvä kuski markkinoidaan lehtien kautta, ei ratakierrosten. Alonso/hamilton tallipari oli kulmakarvalta vahinko, koska ei etukäteen hiffannut rookien iskukykyä. No järkytys olikin sitten ilmeinen.
Kylläpä tuostakin on väännetty taas ihan vääristetty tulkinta. Alonso tarkoittanee alkuperäisellä puheellaan, että auto oli samanlainen kuin hänellä poisluettuna ne kerrat, jolloin Briatorekin myönsi autojen erilaisuuden. Piquettihan tais jossain vaiheessa sanoa, että kokoajan oli hitaampi auto alla.

Näin yleisesti: Mitä espanjan median teksteihin tulee, ei Alonsoa siitä pidä syyttää. Ruvetaankos syyttää Kimiäkin seiskan yms. juorulehtien kirjoittelusta.
 

lakshmi

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
46
Tämä nyt on ihan ymmärrettävää, koska osia ei yksinkertaisesti ehditty valmistaa molempiin autoihin. Minusta kuulostaa melko absurdilta, että tiimi olisi tarkoituksellisesti tehnyt toisesta autosta hitaamman.
Se nyt on ihan selvää ja ymmärrettävää. Tässä oli kuitenkin kyse siitä että Alonso sanoi:

- Meillä molemmilla oli käytössämme aina samanlainen auto. Tämä on nyt tehtävä selväksi, koska kesällä asiasta liikkui täysin päinvastaista tietoa.

Ja tuohan nyt on rankemman luokan bullshittiä. Jokainen näkee sen jopa paljaalla silmällä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Paremmalla tuurilla = ilman Kimin tuloa F1:n.. :)
Silloinhan Nick olisi mennyt 2001-kauden jälkeen Häkkisen tuuraajaksi McLarenille, tiedä vaikka olisi mestaruudenkin napannut 03 ja 05 kun Kimi taisteli hopealle ja parempana kuljettajana Nick tietysti olisi saavuttanut enemmän pisteitä.
Onhan Nickillä ollut muitakin vaihtoehtoja menestyä kuin tuo sinun skenaario. Sauberista itse odotin menestyjää, mutta itselle se on ollut aina pettymys. BMW:n tulo mukaan viimeistään olisi pitänyt nostaa tämän tallin menestyjiin, mutta niin ei käynyt.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Se nyt on ihan selvää ja ymmärrettävää. Tässä oli kuitenkin kyse siitä että Alonso sanoi:

- Meillä molemmilla oli käytössämme aina samanlainen auto. Tämä on nyt tehtävä selväksi, koska kesällä asiasta liikkui täysin päinvastaista tietoa.

Ja tuohan nyt on rankemman luokan bullshittiä. Jokainen näkee sen jopa paljaalla silmällä.
Totta turiset tuon sanan kohdalla, mutta onko Alonso noin sanonut. Kaivattaisiin alkuperäisiä materiaaleja.... Pikkaisen epäilen, koska kyllähän tallipäällikkökin on vahvistanut muutamassa kisassa auton erilaisuuden sekä kuvatki kertoo totuutta.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Totta turiset tuon sanan kohdalla, mutta onko Alonso noin sanonut. Kaivattaisiin alkuperäisiä materiaaleja.... Pikkaisen epäilen, koska kyllähän tallipäällikkökin on vahvistanut muutamassa kisassa auton erilaisuuden sekä kuvatki kertoo totuutta.
Alkuperäinen (eilinen FIA:n lehdistötilaisuus).
http://www.autosport.com/news/report.php/id/77807

Q: (Livio Oricchio - O Estado de Sao Paulo) Fernando, what didn't you have from your ex-team-mate that you can expect from your new one?

FA: I think that I always had a good relationship with Nelson. I consider him to be a very good driver and a very nice person. I'm sure he will have more opportunities in Formula One because I really think he has the talent. Obviously something went wrong with him, with the team or whatever. Technically speaking, I think we always had the same car; this has to be clear because there was a lot of information this summer. But maybe on the other side, on the human side with the team he was maybe never very happy with the team or whatever, so it was difficult. I also remember my time in 2003/4 with the team, it was not so easy when you arrive in Formula One and being a hundred percent confident and happy with the team, so I think this was one of the problems with Nelsinho unfortunately. We will see with Romain (Grosjean). I think it's a good opportunity for him to come into Formula One now, to arrive in Formula One without too much pressure and for the future, for next year, all the races that he does this year can be a big opportunity to consolidate his Formula One career. I hope the best for Nelsinho as I said and I also hope the best for Romain to do well in these races and help us to score more points in the Constructors' Championship because we're now a little bit behind.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Onhan Nickillä ollut muitakin vaihtoehtoja menestyä kuin tuo sinun skenaario. Sauberista itse odotin menestyjää, mutta itselle se on ollut aina pettymys. BMW:n tulo mukaan viimeistään olisi pitänyt nostaa tämän tallin menestyjiin, mutta niin ei käynyt.
Ei sillä yksityistallina ollut edellytyksiä huipulle. BMW:n tulessa mukaan homma meni juuri niin kuin suunniteltiin, jopa hieman paremmin. Kolmessa vuodessa GP-voittajaksi, mikä ei ole onnistunut Toyotalta paljon pitemmässäkään. Ei kärkeen suoraan nousta. Jos sellaista odotti, odotukset olivat epärealistisia.

Tämä kausi sitten floppasi, mutta niinhän se floppasi McLarenilla ja Ferrarillakin, jotka vasta nyt alkavat saada homman toimimaan. BMW:llä oli edellytykset nousta aivan kärkeen, mutta lyhytjännitteisyys sitten esti tämän pitemmät pyristelyt.
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
http://www.ts.fi/f1/uutiset/69155.html

Massan kausi ohitse

Turun Sanomat 21.8 2009 22:20:31

Heinäkuun lopussa Unkarin aika-ajossa loukkaantuneen Felipe Massan ajot tältä vuodelta on ajettu. Vaikka Brasiliasta jatkossakin kuullaan varmasti toiveikkaita ennusteita mahdollisesta pikaisesta paluusta, karu totuus on, että ainakaan seuraavien 2,5 kuukauden aikana Massa ei ole ajokunnossa.

Ihmeparannusta ei ole näköpiirissä ja kausi päättyy 1.marraskuuta Abu Dhabissa.

Ferrarille tilanne on äärimmäisen kiusallinen. Talli on pestaamassa Fernando Alonson, mutta epävarmuus Massan kohtalosta tekee siirrosta entistä salamyhkäisemmän.

Takeita sille, että Massa palautuu täysin entiseen iskuunsa, ei tässä vaiheessa voi antaa kukaan.

Sisäpiirien mukaan Massan loukkaantuminen on vakavuudeltaan ainakin samaa luokkaa kuin Michael Schumacherilla hänen kaaduttuaan Superbike-testissä helmikuussa. Toipuminen ajokuntoon kestää kauan – asiantuntijat arvioivat sen vievän vuoden tai jopa puolitoista vuotta.

Ferrarin kuskiratkaisut tekee pääjohtaja Luca di Montezemolo. Hän ei ole hiiskunut suunnitelmistaan sen paremmin Räikköselle kuin Massallekaan, joilla molemmilla on vahvistetut sopimukset ensi kaudeksi.

Massalle annettu lupaus auton pitämisestä varattuna hänelle, riippuu täysin siitä, pääseekö kuljettaja entiseen vauhtiinsa toivuttuaan täysin.

Tästä syystä lopullisten ratkaisujen tekeminen on parhaillaan niin hankalaa.

Räikkösen manageri Steve Robertson levittää kätensä, kun häneltä kysytään ensi kaudesta.

– Toistan saman, mitä tiedän. Kimillä on sopimus ensi kaudesta Ferrarin kanssa, eikä ainakaan meille kukaan ole ilmoittanut, ettei sen mukaan toimita. Kimi kunnioittaa sitoutumistaan ja samalla lailla uskomme Ferrarinkin tekevän.

Espanjalaisleiristä kiiri perjantai-iltana uutinen, että Monzan kisa-aatoksi kaavailtu Alonson sopimusjulkistus olisi siirtynyt tuonnemmas.

Renaultilla Alonson virallinen manageri ja tallipäällikkö Flavio Briatore väittää, ettei kuljettaja ole kertonut hänellekään, mitä aikoo tehdä. Mitä pidemmälle tiedon panttaaminen kestää, sitä vakuuttunempi Briatore on, että menettää tähtensä.

Kuskimarkkinat ovat pysähdyksissä siihen asti, kun Alonson tilanne varmistuu. Renault on jo varautunut palkkaamaan espanjalaisen tilalle BMW:ltä vapautuvan Robert Kubican, mutta puolalainen hakee lyhyttä sopimusta ja menee siksi luultavasti Williamsille.
Nico viemässä
Heikin paikan

BMW:n vetäytymisen myötä Nico Rosbergin veikataan nyt päätyvän McLarenille Heikki Kovalaisen paikalle, vaikka ajatus menosta Lewis Hamiltonin talliin ei alun perin tuntunutkaan houkuttelevalta. Ainakin jos Mercedeksen päämies Norbert Haug asian päättää, Rosbergistä tulee tallin ensimmäinen saksalaiskuski.

Perjantaina Kovalaisen sopimusasioita hoitavat Bruno ja Mathieu Michel nähtiin Brawnin tiloissa, mikä heti tulkittiin mahdollisiksi tunnusteluiksi tallipaikan löytämiseksi.

Turun Sanomat, Valencia

HEIKKI KULTA
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Huonoja uutisia, mutta tuo toisaalta selventää sitä viikko sitten grandprix.comissa ollutta uutista, jonka mukaan FIA olisi ilmoittamassa kahta uutta tallia mukaan. Ihmeellistä on, jos Bemari jää ainoaksi poistuneeksi autonvalmistajaksi tässä tilanteessa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös