Tuollaiset lausunnot pistää ajattelemaan vaan et kukahan se kakara onkaan.Jotkut espanjalaiset ottaa vähän lämpöä Piquetille: http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=18&news_id=200903614&p=17
Tuollaiset lausunnot pistää ajattelemaan vaan et kukahan se kakara onkaan.Jotkut espanjalaiset ottaa vähän lämpöä Piquetille: http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=18&news_id=200903614&p=17
Ja kyseessähän on siis FIA:n varapuheenjohtaja ja WMSC:n jäsen. :nope:Tuollaiset lausunnot pistää ajattelemaan vaan et kukahan se kakara onkaan.
Jotenkin tuli tunne tuosta jutusta, että espanjalaisten mielestä koko juttu on Piquet:n syytä. Paha Nelsinho ajaa Renaultin nurkkaan ja ehkä jopa kilpailukieltoon josta saattaa jopa Fernando Teflonso* kärsiä.Tuollaiset lausunnot pistää ajattelemaan vaan et kukahan se kakara onkaan.
No FIA:han ne säännöt on määritellytkin, joten sikäli on kyllä ihan luontevaa, että se myös toimii niiden ylimpänää tulkitsijana. Vähän sama kuin Suomen lakien rikkomuksia pitäisi riippumattomuuden vuoksi käsitellä venäläisissä tuomioistuimissa.Toi on kyllä pahin rimanalitus vähään aikaan, ei voi olla päättävässä elimessä jos antaa tollasia kommentteja. Tekee naurettavaksi koko FIA:n toiminnan. On sentään jotain fiksua mitä Vatanen sanoi tuovansa, eli kokonaan riippumaton järjestelmä rangaistuksia varten. Ei vaikuta kovin uskottavalta jos FIA:n jäsenet päättää rangaistuksista, varsinkin jos Eccelestone on mukana siellä.
Ei vaan sama jos esimerkiksi pahoinpitelystä olisi oikeudessa rangaistuksia jakamassa pahoinpitelijän omaiset tai vastaavasti pahoinpidellyn omaiset.No FIA:han ne säännöt on määritellytkin, joten sikäli on kyllä ihan luontevaa, että se myös toimii niiden ylimpänää tulkitsijana. Vähän sama kuin Suomen lakien rikkomuksia pitäisi riippumattomuuden vuoksi käsitellä venäläisissä tuomioistuimissa.
Mutta eikös Suomessa asia ole juurikin näin, että lait säädetään eri taholla (eduskunta) kuin missä niitä valvotaan (poliisi) ja vielä sitten erillinen taho, joka jakaa rangaistukset (oikeuslaitos).No FIA:han ne säännöt on määritellytkin, joten sikäli on kyllä ihan luontevaa, että se myös toimii niiden ylimpänää tulkitsijana. Vähän sama kuin Suomen lakien rikkomuksia pitäisi riippumattomuuden vuoksi käsitellä venäläisissä tuomioistuimissa.
Suomi perustuu (kai ) jonkinlaiseen demokratiaan. Taho joka itse säätää lait/säännöt, valvoo niitä ja vielä langettaa rangaistuksetkin tunnetaan paremmin nimellä diktaattori.Mutta eikös Suomessa asia ole juurikin näin, että lait säädetään eri taholla (eduskunta) kuin missä niitä valvotaan (poliisi) ja vielä sitten erillinen taho, joka jakaa rangaistukset (oikeuslaitos).
Tässä vertauksessa "pahoinpideltyjä" olivat muut tallit, joilta vilpillä vietiin menestysmahdollisuuksia, ei FIA. Koska FIA vertautuu "lainsäätäjään" eli normaalielämän vertauksessa Suomen valtioon, niin riippumaton taho pitäisi olla Suomen valtion ulkopuolelta.Ei vaan sama jos esimerkiksi pahoinpitelystä olisi oikeudessa rangaistuksia jakamassa pahoinpitelijän omaiset tai vastaavasti pahoinpidellyn omaiset.
Juu, mutta ovat saman "kattojärjestön", eli Suomen valtion elimiä. Vatanen haluaa WMSC:stä riippumattoman elimen käsittelemään tuomiot, "koska moottoriurheiluneuvoston jäsenillä on urheiluun liittyviä etuja." Jos perustetaan elin, joka toimii FIA:n "tuomioistuimena", niin onko se FIA:n elin ja miten se sitten olisi riippumaton?Mutta eikös Suomessa asia ole juurikin näin, että lait säädetään eri taholla (eduskunta) kuin missä niitä valvotaan (poliisi) ja vielä sitten erillinen taho, joka jakaa rangaistukset (oikeuslaitos).
Jos kyseessä on yksi henkilö. Jos kyse on porukasta, joka ajaa lähinnä omia etujaan, kyse on oligarkiasta. Yhteistä etua ajava harvainvalta on aristokratia (sanaa kyllä harvemmin kuulee hallintomallin nimenä).Taho joka itse säätää lait/säännöt, valvoo niitä ja vielä langettaa rangaistuksetkin tunnetaan paremmin nimellä diktaattori.
No joo, ehkä mun vuodatus oli hieman epäselvä. Tottahan toki FIAn pitää asia hoitaa, mutta myös varmistaa, että riippumattomuus totetutuu. Eikä toi kolmas tahokaan ole huono juttu kun vaan se asiantuntemus varmistetaan, käytetäänhän monissa urheiluun liittyvissä riitatapauksissa myös välimiesmenttelyä.No FIA:han ne säännöt on määritellytkin, joten sikäli on kyllä ihan luontevaa, että se myös toimii niiden ylimpänää tulkitsijana. Vähän sama kuin Suomen lakien rikkomuksia pitäisi riippumattomuuden vuoksi käsitellä venäläisissä tuomioistuimissa.
Periaatteessa FIA:n pitäisi olla se riippumaton taho, sarjojen ja niiden toimijoiden yläpuolella oleva organisaatio. Käytännössä kytköksiä on kuitenkin hankala välttää jo pelkästään siksi, että jäsenet ovat eri maiden kansallisia järjestöjä. Tietysti mielekästä olisi jäävätä kaikki liian läheltä asiaa katsovat.
Täydellisen riippumatonta tahoa on vähän vaikea saada, koska silloin saataisiin myös asiaa täysin ymmärtämätön taho.
Tahallista pilkunviilausta.Juu, mutta ovat saman "kattojärjestön", eli Suomen valtion elimiä. Vatanen haluaa WMSC:stä riippumattoman elimen käsittelemään tuomiot, "koska moottoriurheiluneuvoston jäsenillä on urheiluun liittyviä etuja." Jos perustetaan elin, joka toimii FIA:n "tuomioistuimena", niin onko se FIA:n elin ja miten se sitten olisi riippumaton?
Et nyt näe asiaa niin kuin kuuluisi, mutta ei se mitään en jaksa selitellä.Tässä vertauksessa "pahoinpideltyjä" olivat muut tallit, joilta vilpillä vietiin menestysmahdollisuuksia, ei FIA. Koska FIA vertautuu "lainsäätäjään" eli normaalielämän vertauksessa Suomen valtioon, niin riippumaton taho pitäisi olla Suomen valtion ulkopuolelta.
Minä pidän molemmista (Kimi ja Lewis) yhtä paljon tai vähän. Ei ihme jos Hamiltonia ottaa päähän Massan höpinät, kun Hamiltonillakaan ei ollut osaa eikä arpaa Renaultin huijauksissa. Ferrari sitten vain töpeksi Massan pit stopin. Välillä jotkut vaan hakee vauhtia radan ulkoa jossei siinä satu olemaan seinää. Paras voitti 2007, paras voitti 2008.Nää on niitä syitä miks on helppo pitää Kimistä, ainakin minun. Ei tuommottiset puheet muuta tee ku ärsyttää. Kimistä pidän tosiaan, ei nosta itseään jalustalle tai latista muita maan rakoon, hieno mies.
Eli kun Cosworthin F1-moottori ensi vuonna osoittautuu paperipainoksi, niin ei muuta kuin kierroslukua muista neljästä alemmas ja taas ollaan samalla viivalla a'la NASCAR.Autosport sanoi:The FIA has agreed to allow a re-equalisation of engines in Formula 1 next year, but has said moves will only be done so by pegging back the best power units.