Suomen Huippu
Sterna paradisaea
- Liittynyt
- 14.6.2003
- Viestit
- 2168
Hamilttonihan taisi jo viime vuoden puolella rikkoa McLarenista testeissä ensimmäisen vetoakselinsa, ja välillä lensi takapyöräkin komeasti autosta irti. Rattimiehiä.
Eli oikea kuski auttamaan McLadaaSuomen Huippu sanoi:Hamilttonihan taisi jo viime vuoden puolella rikkoa McLarenista testeissä ensimmäisen vetoakselinsa, ja välillä lensi takapyöräkin komeasti autosta irti. Rattimiehiä.
Braine sanoi:Eli siis lepopäiviinkin kuuluu "kevyttä treeniä" ja hierontaa.
Ja minä jatkan myöskin, eli näinhän tuo asia on, hieman oikaisin omaa tekstin lukuani ja kirjasin palautumispäivät nimellä Lepo. Itselle kun tuo hieronta ei ole niin tuttua lepopäivinä.DaSilva sanoi:Vastaus tuohon lainaamastasi tekstistä. Aktiivinen palautus on lepoa tehokkaampi tapa palautua rankasta treenistä tai kisasta.
Kevyttä venyttelyä voi sarjojen välillä tehdä, tosin tämä on tosiaankin kevyttä ja kesto vain muutamia sekuntteja. Tällöin veri pääsee paremmin virtaamaan lihakseen. Venyttelyn käyttö riippuu myös harjoitusohjelmasta, mutta enpä jatka offtopiccina enempää (puhu paskaa ohi suuni :thumbup: ). Oikeassa silti olet, että onhan näitä ylivenyttelijöitä.Moe Szyslak sanoi:Tosin mitä on itse katsonut salilla kun aika turhan moni treenaa, niin eivät tyydy heilutteluun ja verrytteleen vaan VENYTTELEVÄT, jolloin äärimmilleen supistettua lihasta venytetään ja lihassyyt katkeavat. Samalla lähtee se 'esijännite' lihaksesta, eikä se seuraava sarja olekaan kevyempi kuin ensimmäinen.
Mäkin kuulun tohon "venyttelyryhmään". Tekee ainoastaan hyvää (ainakin mulla), kunhan venytys on alle 10s ja varovaista, silloin se esijännitys ei häviä. Varsinkin takareisille tuo on tärkeää, jottei lihas pääse "lyhentymään" huilin aikana. DC-treenimetodiin taas kuuluvat heti sarjan jälkeen tehtävät 30-60s KIVULIAAT venytykset.. Tosin DC:ssä tehdään vain 1 sarja /lihasryhmä ja sitten venytys. Todistetusti toimivia systeemejä mutta järkeä saa ja pitää käyttää.Moe Szyslak sanoi:Tosin mitä on itse katsonut salilla kun aika turhan moni treenaa, niin eivät tyydy heilutteluun ja verrytteleen vaan VENYTTELEVÄT, jolloin äärimmilleen supistettua lihasta venytetään ja lihassyyt katkeavat. Samalla lähtee se 'esijännite' lihaksesta, eikä se seuraava sarja olekaan kevyempi kuin ensimmäinen.
Niinhän sä LUULET sen tekevän, mutta menetät aika helvetin monta kymmentä prossaa treenitehoista tuohon.:ahem:DaSilva sanoi:Treenistä....
Mäkin kuulun tohon "venyttelyryhmään". Tekee ainoastaan hyvää (ainakin mulla), kunhan venytys on alle 10s ja varovaista, silloin se esijännitys ei häviä. Varsinkin takareisille tuo on tärkeää, jottei lihas pääse "lyhentymään" huilin aikana. DC-treenimetodiin taas kuuluvat heti sarjan jälkeen tehtävät 30-60s KIVULIAAT venytykset.. Tosin DC:ssä tehdään vain 1 sarja /lihasryhmä ja sitten venytys. Todistetusti toimivia systeemejä mutta järkeä saa ja pitää käyttää.
"..Montoyan ruokavaliosta." Tacos y burritos?
Melko yllättävää, että entisten kuljettajien juttuja vielä edes esiintyy. Ihmettelen, miksi Kimin tallille voittamia kilpailuja ei ole numeroin luetteloon kirjattu.*wruuum* sanoi:Ja jos vielä aihe kiinnostaa, niin tällaisen löysin itse Mclarenin sivuilta: http://www.mclaren.com/features/driver/drive_for_fitness.php
Kiinnostavaa oli lukea myös pientä tietoa Kimin ja Montoyan ruokavaliosta.
Eikai autonhajottaja mitään voittoja ole ottanut2Lman sanoi:Melko yllättävää, että entisten kuljettajien juttuja vielä edes esiintyy. Ihmettelen, miksi Kimin tallille voittamia kilpailuja ei ole numeroin luetteloon kirjattu.
Millään tavalla kehutamatta meitä foorumilaisia, mehän näemme kaiken saman kuin Garykin. Ollaan me (ainakin minä) veikeitä viiltävän analyysin tekijöitä, ollaan ammattilaisen kanssa samaa mieltä jo ennenkuin tiesimme hänen ajatuksensa.jupla sanoi:MSa:ssa pitkään F1-maailmassa työskennellyt Gary Anderson arvioi uusia autoja. Tässä tiivistettynä jotain. (Hyvin vaikea käännettävä kieltä surkeasti ymmärtävälle).
"Ferrari (arvio pelkästään kuvista): Näyttää tutulta. Ei ihme, sillä F248 oli loppukauden parhain auto. Italialaiset ovat ymmärtäneet, mikä viimevuotisessa autossa oli hyvää ja mikä huonoa. Motto: mitä vähemmän muutoksia, sen parempi. Silti on nähtävissä pari mielenkiintoista uudistusta, mm. leveämpi nokka. Näyttäisi siltä kuin akseliväliä olisi pidennetty, etuakselia viety eteen päin. Mielenkiintoisin muutos on "sivuponttoonit", jossa on menty loppukauden 2006 Hondan suuntaan.
Toyota: Toyotalla puhutaan täysin uudesta autosta. En näe mitään, mitä 2006 autossa ei olisi pitänyt jo olla. Kaipaan TF107:ssa selkeää konseptia. Nokka on edellistä mallia korkeammalla. Moottoria ja vaihdelaatikkoa on viety eteen päin, tässä on seurauksena, että takapäätä on voitu muotoilla tiukemmaksi. Oli hyvä idea ottaa Williamsin vaihdelaatikko, koska vanha oli surkea. Uudet etupyörien ripustukset tuovat aerodynaamista etua, mutta mekaanista haittaa. (teknistä höpinää). Tämän seurauksena takarenkaat menevät yhtä nopeasti surkeiksi kuin viime kaudella.
McLaren: Olin etukäteen hyvin jännittynyt uudesta McLaren-Mercedesistä, onhan nyt ensimäinen malli, jossa ei näy Neweyn kädenjälki sitten vuoden 1997. Tutkailuni jälkeen on todettava, että olen vähemmän otettu. Suurin muutos on etusiipien kiinnityksessä. (.. taas vaikeaa teknistä sanastoa). Tämä mahdollistaa paremman painonjakauman.
McLaren on mieltynyt kapeaan nokkaan. Mitä en ollenkaan ymmärrä, on valtavat ilmanohjaimet (? Lufthutze). Säännöt antavat minimikoon, jotta sponsorimainokset näkyvät, mutta McLaren menee liian pitkälle. (sitten jotain painosta ei-toivotulle paikalle ym.). Loppuauto on evoluutiota Neweyn perinnöstä. Uusi McLaren on mielestäni menetetty tilaisuus."
BMW-kehuihin ei riitä tarmo tällä kertaa.
Barcelona changes disappoint Coulthard
By Jonathan Noble Monday, January 29th 2007, 12:32 GMT
David Coulthard believes Circuit de Catalunya officials have wasted the opportunity they had to revise the final sequence of corners at the track with their construction of the new chicane.
The Barcelona circuit now features a left-right flick ahead of the final corner after moves were made to improve safety at the final two high-speed corners.
But despite the changes being made to minimise the chances of an impact with the barriers, Coulthard has said he is 'disappointed' with the manner of the improvements - especially because drivers were not consulted on the changes beforehand.
"The changes may improve overtaking into Turn One, but they are disappointing," he said.
"There were two great corners where understandably the speed had to be reduced because of FIA requirements for run-offs. But I don't know any driver who knew about the changes, and I don't know anyone who looks at this and thinks: 'wow, what a really nice solution."
Coulthard's teammate Mark Webber, who ran at the track on Friday during the first test for the new RB3 chassis, was equally unimpressed – despite the safety motivation.
"The drivers didn't see anything of it until basically the trucks were turning up at the track," he said. "And the design was done.
"It is always a balance though. The last few corners were very quick, brilliant if everything was staying on the car, but if you have a failure then you are going in hard. It is a big shunt.
"I thought it was also done a bit for the motorbikes, but from what I have been told they are going to use the old track. The first (revised) corner is not bad, but the chicane is a deliberate speed smasher."
When asked whether he believed it would help overtaking, Webber said: "No. Turn One is not that wide anyway. I don't think it will help overtaking. It is not like a hairpin off the last corner, we are still in fifth through the last corner."
Niinpä. Vielä sitä puuttuis, että on aiheena "kuka pössyttelee kisoja katsoessaan"!Juhis sanoi:Nyt jätkät treenitoikkiin tappelemaan eri venytystapojen hyödyllisyydestä. Siellä tälläiset väittelyt saavuttaa oikean kohderyhmänsä.
Montako Ferraria sä näet radalla noin niinkun yhden kisan aikana? :alppu:panche sanoi:Meitsi! eka postaus!:ahem: