F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Hamilttonihan taisi jo viime vuoden puolella rikkoa McLarenista testeissä ensimmäisen vetoakselinsa, ja välillä lensi takapyöräkin komeasti autosta irti. Rattimiehiä.
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
Suomen Huippu sanoi:
Hamilttonihan taisi jo viime vuoden puolella rikkoa McLarenista testeissä ensimmäisen vetoakselinsa, ja välillä lensi takapyöräkin komeasti autosta irti. Rattimiehiä.
Eli oikea kuski auttamaan McLadaa:D
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Briatorehan on lehtien mukaan joka kauden jälkeen lopettamassa. Vaikka nytkin Renaultilla ja Flaviolla on vedenpitävä sopimus kausista 2007-2008!

- Jos olisin sitoutunut vain vuodeksi, tämä sama ruljanssi sopimuspuolella olisi alkanut taas kuuden kuukauden kuluttua, Briatore painotti.
http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:511:1:2006-09-06;4:35:0:0:0;4:36:0:0:0,104:34:403267,1:0:0:0:0:0:


Flaviolta kysyttiin taannoin F1 Racing -lehdessä, haluisiko hän Bernieksi Bernien paikalle.

Flavio: "No."
Why not?
Flavio: "Because I want to have fun in my life."
 
Viimeksi muokattu:

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Legendaariset mehukannut ovat katoamassa F1-lehdistötilaisuuksista F1 Racing -lehden helmikuun numeron mukaan. Ne aiotaan korvata tylsillä lähdevesipulloilla.

Skandaali! Lehti väittää, että tämä johtuu kauden 2007 uusista säännöistä. Tämähän on jo Yhdysvaltojen GP:tä 2005, Monacon jupakkaa, massavaimennin-jupakkaa, Monzan jupakkaa ja asiakasauto-jupakkaakin suuremman luokan FIA-törttöilyä.
 
Viimeksi muokattu:

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Braine sanoi:
Eli siis lepopäiviinkin kuuluu "kevyttä treeniä" ja hierontaa.
DaSilva sanoi:
Vastaus tuohon lainaamastasi tekstistä. Aktiivinen palautus on lepoa tehokkaampi tapa palautua rankasta treenistä tai kisasta.
Ja minä jatkan myöskin, eli näinhän tuo asia on, hieman oikaisin omaa tekstin lukuani ja kirjasin palautumispäivät nimellä Lepo. Itselle kun tuo hieronta ei ole niin tuttua lepopäivinä. :D

Totta myös on, että aktiivisella palautuksella saadaan taas veri virtaamaan ja kroppa virkeämmäksi.

Moe Szyslak sanoi:
Tosin mitä on itse katsonut salilla kun aika turhan moni treenaa, niin eivät tyydy heilutteluun ja verrytteleen vaan VENYTTELEVÄT, jolloin äärimmilleen supistettua lihasta venytetään ja lihassyyt katkeavat. Samalla lähtee se 'esijännite' lihaksesta, eikä se seuraava sarja olekaan kevyempi kuin ensimmäinen.
Kevyttä venyttelyä voi sarjojen välillä tehdä, tosin tämä on tosiaankin kevyttä ja kesto vain muutamia sekuntteja. Tällöin veri pääsee paremmin virtaamaan lihakseen. Venyttelyn käyttö riippuu myös harjoitusohjelmasta, mutta enpä jatka offtopiccina enempää (puhu paskaa ohi suuni :thumbup: ). Oikeassa silti olet, että onhan näitä ylivenyttelijöitä.

Ja jos vielä aihe kiinnostaa, niin tällaisen löysin itse Mclarenin sivuilta: http://www.mclaren.com/features/driver/drive_for_fitness.php

Kiinnostavaa oli lukea myös pientä tietoa Kimin ja Montoyan ruokavaliosta.
 

DaSilva

In Memories
Liittynyt
17.1.2007
Viestit
593
Sijainti
Madonna di Campiglio
Treenistä....

Moe Szyslak sanoi:
Tosin mitä on itse katsonut salilla kun aika turhan moni treenaa, niin eivät tyydy heilutteluun ja verrytteleen vaan VENYTTELEVÄT, jolloin äärimmilleen supistettua lihasta venytetään ja lihassyyt katkeavat. Samalla lähtee se 'esijännite' lihaksesta, eikä se seuraava sarja olekaan kevyempi kuin ensimmäinen.
Mäkin kuulun tohon "venyttelyryhmään". :D Tekee ainoastaan hyvää (ainakin mulla), kunhan venytys on alle 10s ja varovaista, silloin se esijännitys ei häviä. Varsinkin takareisille tuo on tärkeää, jottei lihas pääse "lyhentymään" huilin aikana. DC-treenimetodiin taas kuuluvat heti sarjan jälkeen tehtävät 30-60s KIVULIAAT venytykset.. Tosin DC:ssä tehdään vain 1 sarja /lihasryhmä ja sitten venytys. Todistetusti toimivia systeemejä mutta järkeä saa ja pitää käyttää.

"..Montoyan ruokavaliosta." Tacos y burritos? :D
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
DaSilva sanoi:
Treenistä....



Mäkin kuulun tohon "venyttelyryhmään". :D Tekee ainoastaan hyvää (ainakin mulla), kunhan venytys on alle 10s ja varovaista, silloin se esijännitys ei häviä. Varsinkin takareisille tuo on tärkeää, jottei lihas pääse "lyhentymään" huilin aikana. DC-treenimetodiin taas kuuluvat heti sarjan jälkeen tehtävät 30-60s KIVULIAAT venytykset.. Tosin DC:ssä tehdään vain 1 sarja /lihasryhmä ja sitten venytys. Todistetusti toimivia systeemejä mutta järkeä saa ja pitää käyttää.

"..Montoyan ruokavaliosta." Tacos y burritos? :D
Niinhän sä LUULET sen tekevän, mutta menetät aika helvetin monta kymmentä prossaa treenitehoista tuohon.:ahem:

Lisäksi lihaksen arpikudos ei ole sitä kaikkein tehokkainta lihasta.:rolleyes:
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Nyt jätkät treenitoikkiin tappelemaan eri venytystapojen hyödyllisyydestä. Siellä tälläiset väittelyt saavuttaa oikean kohderyhmänsä.
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
*wruuum* sanoi:
Ja jos vielä aihe kiinnostaa, niin tällaisen löysin itse Mclarenin sivuilta: http://www.mclaren.com/features/driver/drive_for_fitness.php

Kiinnostavaa oli lukea myös pientä tietoa Kimin ja Montoyan ruokavaliosta.
Melko yllättävää, että entisten kuljettajien juttuja vielä edes esiintyy. Ihmettelen, miksi Kimin tallille voittamia kilpailuja ei ole numeroin luetteloon kirjattu.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
2Lman sanoi:
Melko yllättävää, että entisten kuljettajien juttuja vielä edes esiintyy. Ihmettelen, miksi Kimin tallille voittamia kilpailuja ei ole numeroin luetteloon kirjattu.
Eikai autonhajottaja mitään voittoja ole ottanut :rolleyes:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
MSa:ssa pitkään F1-maailmassa työskennellyt Gary Anderson arvioi uusia autoja. Tässä tiivistettynä jotain. (Hyvin vaikea käännettävä kieltä surkeasti ymmärtävälle).

"Ferrari (arvio pelkästään kuvista): Näyttää tutulta. Ei ihme, sillä F248 oli loppukauden parhain auto. Italialaiset ovat ymmärtäneet, mikä viimevuotisessa autossa oli hyvää ja mikä huonoa. Motto: mitä vähemmän muutoksia, sen parempi. Silti on nähtävissä pari mielenkiintoista uudistusta, mm. leveämpi nokka. Näyttäisi siltä kuin akseliväliä olisi pidennetty, etuakselia viety eteen päin. Mielenkiintoisin muutos on "sivuponttoonit", jossa on menty loppukauden 2006 Hondan suuntaan.

Toyota: Toyotalla puhutaan täysin uudesta autosta. En näe mitään, mitä 2006 autossa ei olisi pitänyt jo olla. Kaipaan TF107:ssa selkeää konseptia. Nokka on edellistä mallia korkeammalla. Moottoria ja vaihdelaatikkoa on viety eteen päin, tässä on seurauksena, että takapäätä on voitu muotoilla tiukemmaksi. Oli hyvä idea ottaa Williamsin vaihdelaatikko, koska vanha oli surkea. Uudet etupyörien ripustukset tuovat aerodynaamista etua, mutta mekaanista haittaa. (teknistä höpinää). Tämän seurauksena takarenkaat menevät yhtä nopeasti surkeiksi kuin viime kaudella.

McLaren: Olin etukäteen hyvin jännittynyt uudesta McLaren-Mercedesistä, onhan nyt ensimäinen malli, jossa ei näy Neweyn kädenjälki sitten vuoden 1997. Tutkailuni jälkeen on todettava, että olen vähemmän otettu. Suurin muutos on etusiipien kiinnityksessä. (.. taas vaikeaa teknistä sanastoa). Tämä mahdollistaa paremman painonjakauman.
McLaren on mieltynyt kapeaan nokkaan. Mitä en ollenkaan ymmärrä, on valtavat ilmanohjaimet (? Lufthutze). Säännöt antavat minimikoon, jotta sponsorimainokset näkyvät, mutta McLaren menee liian pitkälle. (sitten jotain painosta ei-toivotulle paikalle ym.). Loppuauto on evoluutiota Neweyn perinnöstä. Uusi McLaren on mielestäni menetetty tilaisuus."

BMW-kehuihin ei riitä tarmo tällä kertaa.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
jupla sanoi:
MSa:ssa pitkään F1-maailmassa työskennellyt Gary Anderson arvioi uusia autoja. Tässä tiivistettynä jotain. (Hyvin vaikea käännettävä kieltä surkeasti ymmärtävälle).

"Ferrari (arvio pelkästään kuvista): Näyttää tutulta. Ei ihme, sillä F248 oli loppukauden parhain auto. Italialaiset ovat ymmärtäneet, mikä viimevuotisessa autossa oli hyvää ja mikä huonoa. Motto: mitä vähemmän muutoksia, sen parempi. Silti on nähtävissä pari mielenkiintoista uudistusta, mm. leveämpi nokka. Näyttäisi siltä kuin akseliväliä olisi pidennetty, etuakselia viety eteen päin. Mielenkiintoisin muutos on "sivuponttoonit", jossa on menty loppukauden 2006 Hondan suuntaan.

Toyota: Toyotalla puhutaan täysin uudesta autosta. En näe mitään, mitä 2006 autossa ei olisi pitänyt jo olla. Kaipaan TF107:ssa selkeää konseptia. Nokka on edellistä mallia korkeammalla. Moottoria ja vaihdelaatikkoa on viety eteen päin, tässä on seurauksena, että takapäätä on voitu muotoilla tiukemmaksi. Oli hyvä idea ottaa Williamsin vaihdelaatikko, koska vanha oli surkea. Uudet etupyörien ripustukset tuovat aerodynaamista etua, mutta mekaanista haittaa. (teknistä höpinää). Tämän seurauksena takarenkaat menevät yhtä nopeasti surkeiksi kuin viime kaudella.

McLaren: Olin etukäteen hyvin jännittynyt uudesta McLaren-Mercedesistä, onhan nyt ensimäinen malli, jossa ei näy Neweyn kädenjälki sitten vuoden 1997. Tutkailuni jälkeen on todettava, että olen vähemmän otettu. Suurin muutos on etusiipien kiinnityksessä. (.. taas vaikeaa teknistä sanastoa). Tämä mahdollistaa paremman painonjakauman.
McLaren on mieltynyt kapeaan nokkaan. Mitä en ollenkaan ymmärrä, on valtavat ilmanohjaimet (? Lufthutze). Säännöt antavat minimikoon, jotta sponsorimainokset näkyvät, mutta McLaren menee liian pitkälle. (sitten jotain painosta ei-toivotulle paikalle ym.). Loppuauto on evoluutiota Neweyn perinnöstä. Uusi McLaren on mielestäni menetetty tilaisuus."

BMW-kehuihin ei riitä tarmo tällä kertaa.
Millään tavalla kehutamatta meitä foorumilaisia, mehän näemme kaiken saman kuin Garykin. Ollaan me (ainakin minä) veikeitä viiltävän analyysin tekijöitä, ollaan ammattilaisen kanssa samaa mieltä jo ennenkuin tiesimme hänen ajatuksensa.

Hyvä me (ainakin minä)! :alppu:

:D
 

McHaka

Well-known member
Liittynyt
24.3.2006
Viestit
269
Kynppiuutisten loppukevennyksessä näytettiin, kun Designmuseoon nostettiin sisälle Renaultin vuoden 2005 menopeli. Oli jopa tämän kauden väreissä. Jos joku siellä päin majailee, kannattaa ehkä tämän kerran museoon eksyä. Siellä on kuulema tulossa formulanäyttely.

Lisätietoja saa museon sivuilta.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
http://www.autosport.com/news/report.php/id/56513

Barcelona changes disappoint Coulthard

By Jonathan Noble Monday, January 29th 2007, 12:32 GMT

David Coulthard believes Circuit de Catalunya officials have wasted the opportunity they had to revise the final sequence of corners at the track with their construction of the new chicane.

The Barcelona circuit now features a left-right flick ahead of the final corner after moves were made to improve safety at the final two high-speed corners.

But despite the changes being made to minimise the chances of an impact with the barriers, Coulthard has said he is 'disappointed' with the manner of the improvements - especially because drivers were not consulted on the changes beforehand.

"The changes may improve overtaking into Turn One, but they are disappointing," he said.

"There were two great corners where understandably the speed had to be reduced because of FIA requirements for run-offs. But I don't know any driver who knew about the changes, and I don't know anyone who looks at this and thinks: 'wow, what a really nice solution."


Coulthard's teammate Mark Webber, who ran at the track on Friday during the first test for the new RB3 chassis, was equally unimpressed – despite the safety motivation.

"The drivers didn't see anything of it until basically the trucks were turning up at the track," he said. "And the design was done.

"It is always a balance though. The last few corners were very quick, brilliant if everything was staying on the car, but if you have a failure then you are going in hard. It is a big shunt.

"I thought it was also done a bit for the motorbikes, but from what I have been told they are going to use the old track. The first (revised) corner is not bad, but the chicane is a deliberate speed smasher."


When asked whether he believed it would help overtaking, Webber said: "No. Turn One is not that wide anyway. I don't think it will help overtaking. It is not like a hairpin off the last corner, we are still in fifth through the last corner."
 

imthesun

Well-known member
Liittynyt
26.1.2004
Viestit
196
Juhis sanoi:
Nyt jätkät treenitoikkiin tappelemaan eri venytystapojen hyödyllisyydestä. Siellä tälläiset väittelyt saavuttaa oikean kohderyhmänsä.
Niinpä. Vielä sitä puuttuis, että on aiheena "kuka pössyttelee kisoja katsoessaan"!
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös