F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Mikkoz84 sanoi:
Siis wtf? Vaihdatteko ite useammin kuin kolmenpäivän välein :eek:
Luulis sitä hikoilevan aika mehukkaasti kolmen päivän aikana. Ollaan kuitenkin Brasiliassa ja ajetaan formulaa...
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Pannaan nyt tänne pari lausuntoa MSa:sta, kun en muutakaan paikkaa keksi.

Alonson kommentteja:
- McLaren ja hän on ykkössuosikki F1-MM
- Ferrarilla ei tule ikävä Schumia
- testattuaan 2006 McLarenia, toimittaja utsi olisiko Kimin pitänyt tuolla autolla pärjätä paremmin, Alonson lyhyt vastaus "Ei"

Renault´n Symonds Fisichellasta:
- F3 ajoista asti Fisi oli aina tallikaveriaan nopeampi Alonsoon saakka
- uutta autoa ei ole tehty Fisin ajotyyliä silmälläpitäen. Kuskien pitää sopeutua autoon (joka ei oikein onnistunut Fisilla 2005-2006, ajotyylin muutoksella meno oli ajoittain hyvää 2006)

Uuden Renault´n vahvuus on Symondsin mukaan se, ettei siinä ole heikkouksia.

Eihä miul muuta.
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
jupla sanoi:
- uutta autoa ei ole tehty Fisin ajotyyliä silmälläpitäen. Kuskien pitää sopeutua autoon (joka ei oikein onnistunut Fisilla 2005-2006, ajotyylin muutoksella meno oli ajoittain hyvää 2006)

Uuden Renault´n vahvuus on Symondsin mukaan se, ettei siinä ole heikkouksia.

Eihä miul muuta.
Mitenköhän FA olisi pärjännyt jos autot olisi tehty Fisicoa varten. :dunno:
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
mh_84 sanoi:
Mitenköhän FA olisi pärjännyt jos autot olisi tehty Fisicoa varten. :dunno:
Täytyykö tää nyt alottaa taas miljoonannen kerran.......mun mielestä paljon pahempi provo kun mitä mä oon heittäny Kimistä koskaan. Eihän toki kaksinkertainen WDC formulaa osaa ajaa, tietenkään.......kyllä se Kimi on ainoa kuski ykkösissä. :dunno:
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
haha, miten se olikaan ettei täällä saa yhtään kritisoida (en edes kritisoinut, ainoastaan pohdein). Ja sanoinko ettei osaa ajaa?:doubtful:

reason sanoi:
Täytyykö tää nyt alottaa taas miljoonannen kerran.......mun mielestä paljon pahempi provo kun mitä mä oon heittäny Kimistä koskaan. Eihän toki kaksinkertainen WDC formulaa osaa ajaa, tietenkään.......kyllä se Kimi on ainoa kuski ykkösissä. :dunno:
Ai siis ne olivatkin provoja, etkös aikaisemmin kieltänyt tämän.. :dunno:
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
mh_84 sanoi:
haha, miten se olikaan ettei täällä saa yhtään kritisoida (en edes kritisoinut, ainoastaan pohdein). Ja sanoinko ettei osaa ajaa?:doubtful:



Ai siis ne olivatkin provoja, etkös aikaisemmin kieltänyt tämän.. :dunno:
Kyllä, ja kiellän edelleen, mutta kun ne järjestäen ymmärretään täällä provoiksi, niin miksei sitten Alonson kritisointia voi "ymmärtää" provoks.

Mun mielestä Kimi on hyvä kuski, aivan loistava, mut niin on mun mielestä Alonsokin, ja kenties vielä parempi kuin Kimi, kenties, voi olla tosin että Kimi on parempi. Sitä en vaan tällä forumilla ymmärrä ettei esim. Lonson taidoille anneta minkäänlaista arvoa. Kimi arvostaa varmasti Lonsoa siinä missä hän myös Kimiä.

Ja sit toi ainainen "mitä jos Rellu olis rakennettu Fisille"......jos ja jos ja jos, aina siinä joku syy on miks asiat tapahtuu, ja tohon nähdään syy tänä vuonna kun Fisi saa sen Fisille rakennetun auton...eli ei tuu tapahtuun mitään, tod.näk. Kovalainen jyrää Fisin....eli siks toi on mun mielestä Alonson kritisointia, koska olettamus lähtee siitä, että todistetusti 2xwdc on huonompi tai vaan tasavertainen kuski Fisin kanssa. Tota ei just tajua Kimifanien ajattelussa. Alonso on 2xwdc, Fisi ei oo, Kimi ei oo. Kiellättekö te seuraavaks todellisuuden noissa teidän perusteluissanne...........mutta kun Alonsolla oli paras auto, on teidän seuraava väite......on myös mahdollista että Rellu ei ollu paras auto.......niinkuin tulette näkemään tänä vuonna......
 

Braine

New member
Liittynyt
22.1.2007
Viestit
2
Vielä vähän...

Mutta itse Mark Arnallin kommentteihin, niin tuo kilpailujen välinen kahden viikon jakso on yllättävän intensiivinen, ainakin omasta mielestäni. Pakko oli vähän miettiä ja suomennella läpi:

Su > Kisa 1.
Ma > Lepoa
Ti-(Ke-Pe) > Testiä (paluu Sveitsiin)
La > Lepoa
Su-Ke > Treeniä
To-Su > Kisa 2. viikonloppu

Tuolla kilpailukauden aikana toteutettavalla "kahden viikon jaksolla" saadaan väliviikkoon kaksi lepopäivää palautumiseen. Ensimmäisenä väliviikkona siis ajetaan yleensä 2-4 päivän testien aikana vähintään kisapituus per päivä ja seuraavana viikkona treenataan hapenottokykyä ja salilla neljä päivää. Tuo viikko onkin aika kiireinen, koska välipäiviä ei ole, vaan ollaan seitsemän päivää joko treenaamassa, radan varressa tai ajamassa.
Tää keskustelu tuntuu jo tyrehtyneen, mutta pakkomielteisenä immeisenä :wink: täytyy lisätä tähän vielä:

Monday is then a recovery day i.e. easy exercise and massage work.
Eli siis lepopäiviinkin kuuluu "kevyttä treeniä" ja hierontaa. Sitä en sitten tiedä, mitä tarkoittaa kevyt treeni... Jotenkin musta tuntuu, että mulla ja maratoonareilla on eri käsitys asiasta :p
 

DaSilva

In Memories
Liittynyt
17.1.2007
Viestit
593
Sijainti
Madonna di Campiglio
Noniin lapsukaiset, lopetetaas se kinastelu..

Braine sanoi:
Eli siis lepopäiviinkin kuuluu "kevyttä treeniä" ja hierontaa. Sitä en sitten tiedä, mitä tarkoittaa kevyt treeni... Jotenkin musta tuntuu, että mulla ja maratoonareilla on eri käsitys asiasta :p
"We always aim for active recovery sessions like swimming or very easy training."

Vastaus tuohon lainaamastasi tekstistä. Aktiivinen palautus on lepoa tehokkaampi tapa palautua rankasta treenistä tai kisasta. Tän olen itsekin huomannut punttistreenien suhteen. Lisäksi tuo hieronta on erittäin tärkeää palautumisessa ja loukkaantumisten ehkäisyssä.

Esim. kovan jalkapäivän jälkeisenä päivä kävelylenkki niin veri kiertää paremmin, kuona-aineet lähtee liikkeelle ja solut saavat hapekkaampaa verta. Toinen esimerkki, kovan kyykkysarjan jälkeen menee istumaan 5 minuutiksi ja menee tekemään seuraavaa sarjaa, jalat painavat tonnin eikä saa niistä mitään irti. Jos heiluttelee ja verryttelee jalkoja tuon kovan sarjan jälkeen 3 minuuttia niin seuraava sarja menee paremmin kuin em. tavalla.
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Briatore lähdössä Renault-tallista
25.1.2007 14:50
Renault-tallin värikäs tallipäällikkö Flavio Briatore ei aio enää jatkaa tehtävässään tämän kauden jälkeen.

- Tämä on viimeinen kauteni tallipäällikkönä. Aion siirtyä muihin tehtäviin, Briatore sanoo La Gazzetta dello Sportissa.

Briatoren mukaan hän ei halunnut jättää Renault-tallia vielä viime kauden jälkeen, koska tiesi tulossa olleista suurista muutoksista. Renault`llahan on tällä kaudella mm. kolme uutta kuljettajaa testikuskit mukaan luettuna, uusi rengaspartneri ja uusi pääsponsori. Lisäksi myös teknisellä osastolla on tapahtunut monia henkilövaihdoksia.

Briatore on luotsannut Renault`n kahtena edellisvuonna tallien sarjassa maailmanmestariksi. Tänä vuonna Renault tavoittelee kolmatta peräkkäistä MM-titteliä 280 miljoonan euron budjetilla. Tallin uusi ajokki esiteltiin keskiviikkona Amsterdamissa.
Iltasanomien mukaan näin... Siinä häviää formuloista taas yksi värikäspersoona.
 

DaSilva

In Memories
Liittynyt
17.1.2007
Viestit
593
Sijainti
Madonna di Campiglio
Ohhoho, aika paukku.. Vaik en Alonso-aikoina miehestä tykännytkään niin kyllä ikävä tulee 'Fabiota'. Teki meille MAHTIpalveluksen nostamalla viimeiseksi työkseen Hessun formuloihin! :alppu:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
DaSilva sanoi:
Ohhoho, aika paukku..
Enpä pitäisi tuota kummoisenakaan paukkuna, asiasta on puhuttu jo vuosia. Briatoren jatko Renaultin johdossa oli epävarmaa kauden 2005 jälkeen. Sitten hän ja Alonso jatkoivat kauden 2006 loppuun. Ja sitten Briatore vielä tämän kauden. Hän on siis viime vuodet ollut koko ajan lähtökuopissa ja tehnyt vain vuoden sitoumuksia.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
DaSilva sanoi:
Toinen esimerkki, kovan kyykkysarjan jälkeen menee istumaan 5 minuutiksi ja menee tekemään seuraavaa sarjaa, jalat painavat tonnin eikä saa niistä mitään irti. Jos heiluttelee ja verryttelee jalkoja tuon kovan sarjan jälkeen 3 minuuttia niin seuraava sarja menee paremmin kuin em. tavalla.
Tosin mitä on itse katsonut salilla kun aika turhan moni treenaa, niin eivät tyydy heilutteluun ja verrytteleen vaan VENYTTELEVÄT, jolloin äärimmilleen supistettua lihasta venytetään ja lihassyyt katkeavat. Samalla lähtee se 'esijännite' lihaksesta, eikä se seuraava sarja olekaan kevyempi kuin ensimmäinen.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Juu onhan Flaavion lähtö ollut tiedossa jo ainakin vuoden...
Ja voisin veikata, ettei hän kokonaan formuloita jätä vaan siirtyy johonkin muuhun hommaan. Ties vaikka Bernieks Bernien paikalle... :p
 

Tuomas_M

Well-known member
Liittynyt
5.3.2006
Viestit
146
Ghost_Glove sanoi:
Juu onhan Flaavion lähtö ollut tiedossa jo ainakin vuoden...
Ja voisin veikata, ettei hän kokonaan formuloita jätä vaan siirtyy johonkin muuhun hommaan. Ties vaikka Bernieks Bernien paikalle... :p
Kauanko Bernie on ollu asemassaan? Tuli vain mieleen että kai hänellekin joskus korvaaja tulee..
 

Zeiar

Well-known member
Liittynyt
24.4.2004
Viestit
185
Sijainti
Tre
Lewis Hamilton ajoi rajusti ulos Valenciassa25.1.2007 19:07

Tulokaskuljettaja Lewis Hamilton selvisi säikähdyksellä rajusta ulosajosta F1-sarjan testeissä Espanjan Valenciassa torstaina. Hamiltonin käytössä ollut McLaren sen sijaan vaurioitui pahoin, eikä autoa saada korjattua perjantaiksi.

- Lewis ei loukkaantunut. Onnettomuuden syytä tutkitaan, McLaren tiedotti.

Brittikuljettaja Hamilton ajaa uransa ensimmäisen F1-kisan kauden avauskilpailussa Australiassa maaliskuussa. Hamilton, 22, on kautta aikojen ensimmäinen tummaihoinen kuljettaja formula ykkösissä.

STT-Reuters)
Olikohan Lewisin oma moka vai lähtikö Mäkkäristä siipi/ripustus/rengas?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tuomas_M sanoi:
Kauanko Bernie on ollu asemassaan? Tuli vain mieleen että kai hänellekin joskus korvaaja tulee..
Ei omistajan tarvitse firmoistaan eläkeelle jäädä, ellei halua.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös