Onneksi Sauber on varasijalla ja tallimäärä ei vielä Toyotan vetäytymisen takia tipu. Siinä mielessä ajankohta vetäytymiselle on paras mahdollinen, sillä Sauberin katoaminen sarjasta olisi sekin ollut menetys. Toyotan kohtalo oli ennakoitavissa käytetyn rahamäärän ja tulosten perusteella, etenkin kun talli omien sanojensa mukaan tavoitteli mestaruutta nopeasti. Loppumetreillä nöyryyttä tuli lisää, mutta budjettia ei ehditty karsia eikä toisaalta ottaa ensimmäistäkään voittoa, joka olisi voinut vakuuttaa johdon f1-projektin hyödyistä.
Japanilaisten kuljettajien osalta tilanne meni kertaheitolla uusiksi. Rahalla voi toki päästä pikkutalliin ajamaan, mutta näyttöpaikkojen saaminen on nyt kertaheitoilla vaikeampaa. Voi olla, että Sato on ainoa kuljettaja, joka pystyy rahoituspuolen hoitamaan kuntoon. Kobayashilla on paljon vaikeampi tilanne.