F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
R.Rosset sanoi:
Vaan nytpä näkyy.
Et oo tosissas :D Kyllä ne mäkit hiipuu, tosin luotettavia ne voi tällä kaudella olla, mutta nopeudessa jää jälkeen niin rellusta kuin ferraristakin.
 

Jeanlean

Well-known member
Liittynyt
2.2.2007
Viestit
299
Bahrain testijaksoilla nähdään jo aika paljon missä tallit menee... :tongue:
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
F1-hovisuunnittelija Hermann Tilke on ilmiselvästi kyllästynyt Shanghain kaltaisiin keskellä-ei-mitään sijaitseviin mega-areenoihin. Hän haluaa lisää katuratoja MM-sarjaan, tapahtumat lähemmäs katsojia. Todellinen kilvanajon perinteiden ystävä Tilkehän tunnetusti taistelee fanien puolesta aina kun se suinkin vain on mahdollista...

http://www.autosport.com/news/report.php/id/56758

Q: What, for you, is the special thing about the future Abu-Dhabi track?

Tilke:
"Well, the initial idea consisted of a relatively small track to be used for local or regional racing. For that you don't really use a 5.5km track, 3km is quite enough.

We wanted to have a user-friendly, nice, little track with the option however, to add a loop that goes right through the city for a bigger race and perhaps for once a year. That would not necessarily mean Formula One racing. That could also be a race for the World Touring Car Championship, for example.

This basic idea, to have a loop that would go into a marine section, was spun two times for the projects in Abu-Dhabi and in South Korea, and much to our delight, both were okayed. Now, the fact that Abu-Dhabi is a completely new area, allowed us to incorporate the marina area much better into the race track.

We have a tide lift of only half a metre and practically no waves to speak of, so we could hold the sea level very high relative to the racetrack. You will see that the yachts sitting there will seem incredibly high in respect of the track.

It is completely different to Monaco. People on the boats will really be able to look down on the cars. It will be magnificent."
Q: If we speak about new venues such as Malaysia, Bahrain, China and Turkey, what lessons did you learn with those circuits?

Tilke:
"You always learn a new lesson with every track, and you take all this knowledge and incorporate it into your next project. There are many areas of which you later think 'hmmm, I could have done that better.' A good example is how to use spaces. We have created quite vast spaces between the pits and the team buildings.

Take Shanghai, for instance. It is annoying since you have to walk all the time, but even more so it also takes away atmosphere. One of the reasons we did that was that we had in mind that the space in between would be used by two rows of huge racing transporters in national events. We have learned from that. You can organise that better."
Toimittaja yritti myös suostutella Tilken suunnittelemaan uusiin ratoihin vanhan Nürburgringin kaltaisia hyppyreitä ja vanhan Monzan tapaisia kallistuvia kaarteita, mutta kuulemma turvallisuusnäkökohdista saattaa tulla jotain ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Suomen Huippu sanoi:
F1-hovisuunnittelija Hermann Tilke on ilmiselvästi kyllästynyt Shanghain kaltaisiin keskellä-ei-mitään sijaitseviin mega-areenoihin. Hän haluaa lisää katuratoja MM-sarjaan, tapahtumat lähemmäs katsojia. Todellinen kilvanajon perinteiden ystävä Tilkehän tunnetusti taistelee fanien puolesta aina kun se suinkin vain on mahdollista...

http://www.autosport.com/news/report.php/id/56758


Toimittaja yritti myös suostutella Tilken suunnittelemaan uusiin ratoihin vanhan Nürburgringin kaltaisia hyppyreitä ja vanhan Monzan tapaisia kallistuvia kaarteita, mutta kuulemma turvallisuusnäkökohdista saattaa tulla jotain ongelmia.
Ainakin Brunnerin haastateltamana "Der Herr der Ringen" sanoi, että vanhan Nürburgringin hitaiden Karussells -mutkien tapaisia kallistettuja kurveja voitaisiin tehdä.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Mielenkiintoista juttua. Tilke on turhaan saanu kritiikkiä osaksensa, miehen suunnittelemat radat ovat olosuhteisiin nähden varsin mainoita.

Tuo että pitäisi olla vanhan Nordshcleifen kaltaisia ratoja on helppo sanoa. Se on niin tyhjäpäinen lausunto että se olisi voinut tulla kulttuuriministeri Saarelan suusta. Totta kai semmosia pitäisi olla. Mutta kun a)semmoinen rata on liian kapea, b)se on liian pitkä, c)vaadittaisiin vuoristomaasto mihin se sijoitettaisiin ja d)Vaikka kaikki nämä ehdot täyttyisikin, niin uudella radalla ei voi olla vanhan historiaa.

Mitä esim. Karusell-mutkan kaltainen kallistettu kurvi toisi lisää fr1-kisoihin?
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Aivan ja myös hyppyjen suhteen Tilke pysyttelee hillityllä linjalla.

"Within reason, we try to have areas where cars are getting very light and wheels are even coming off the ground, but we have to keep that in a range of modest speed.

The first corner of the new Nurburgring is a good example for that - you can actually see both front wheels off the ground. There is also some wheel lifting in the first slow section at Malaysia."
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9275
Kallistetuissa kaarteissa olisi ehkä helpompi ajaa useita eri ajolinjoja. Se voisi siten lisätä ohituksia.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Bleu sanoi:
Kallistetuissa kaarteissa olisi ehkä helpompi ajaa useita eri ajolinjoja. Se voisi siten lisätä ohituksia.
Niinkuin leveät mutkat antaa mahdollisuuksia enempi.. Olisihan se kiva jos nuin olisi, mutta paskat se on taas se hiekka ja romu mikä määrää puhtaan ajolinjan ajettavaksi. ja taas mennään ku juna kiskoilla..
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Nimenomaa on niin että kallistetuissa kaarteissa voi ajaa eri linjoilla, mutta jos katsoo sitä vanhan Nürren karusellia, niin siitä ajetaan tasan yhdellä linjalla oli kalustona mikä tahansa. Ei semmoista. Enempi Mexico Cityn Peraltada tyyppinen kurvi voisi olla paikallaan.
 

panche

nollajaakko
Liittynyt
28.1.2007
Viestit
252
Ferrari teetti ajohaalarit myös Schumacherille

Ferrari on toistuvasti kiistänyt, että Michael Schumacher tulisi testaamaan tallin uudella F2007-autolla, mutta italialaistoimittajien Ferrarilta saamien tietojen mukaan Ferrari olisi kuitenkin teettänyt Schumacherille mittatilauksena ajohaalareita. Mahdollista on, että Schumacher nähdään Ferrarin ratissa Fioranon radalla vuoden 2007 aikana. Ferrarin virallisen ilmoituksen mukaan Schumacher työskentelee tallissa kuljettajia avustavana konsulttina, mutta testikuljettajana hän ei tule toimimaan. Schumacher ei itse ole ottanut toimenkuvansa sisältöön tarkemmin kantaa.

Nimettömänä pysytellyt Ferrarin työntekijä kertoi aiemmin viikolla Auto Motor und Sportille, että Schumacherille kaavailtaisiin Ferrarilla tallipomon virkaa.

http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=101804
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
sportti.com sanoi:
Ferrari on toistuvasti kiistänyt, että Michael Schumacher tulisi testaamaan tallin uudella F2007-autolla,
Täytyy myöntää että minulta on mennyt moiset toistuvat kiistämiset ohi, itse asiassa en muista ainuttakaan kiistämistä Ferrarin taholta. Muistaakseni joku Ferrarilta on joskus saattanut jopa mainita, että Schumi haluaa ehkä vielä Ferraria testata.
 

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Liittynyt
24.2.2005
Viestit
570
Sijainti
In the deep end
Enpäs tiedä voiko tämän luokitella uutiseksi, mutta herra Villeneuven mielestä Massa ja Button ovat Kimiä laadukkaampia kuljettajia, ainakin jos uskomme F1 Racing Magazinea ja miksi emme uskoisi

http://www.planet-f1.com/News/Story_Page/0,15909,3210_3213_1921248,00.html

Jos ja kun Kimi rökittää muut ensi kaudella, alkaa jonossa olemaan aika monta kuljettajaa ja toimittajaa joiden täytyy myöntää olleensa väärässä.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Kuskien arviot toisistaan tuppaa kertomaan yleensä enemmän arvioijasta itsestään kuin niistä arvion kohteista. Mika Salohan aikanaan jäpis että BAR:llä testaaminen oli mitä sun sattuu kun herra Villeneuvea ei kiinnostanut jäädä palavereihin analysoimaan ajoja, ja Salo sentään oli kait Villeneuven kaveri....
 

HÖYNÄ

Well-known member
Liittynyt
10.8.2003
Viestit
774
Sijainti
Bunkerland
Aqualizer sanoi:
Enpäs tiedä voiko tämän luokitella uutiseksi, mutta herra Villeneuven mielestä Massa ja Button ovat Kimiä laadukkaampia kuljettajia, ainakin jos uskomme F1 Racing Magazinea ja miksi emme uskoisi

http://www.planet-f1.com/News/Story_Page/0,15909,3210_3213_1921248,00.html

Jos ja kun Kimi rökittää muut ensi kaudella, alkaa jonossa olemaan aika monta kuljettajaa ja toimittajaa joiden täytyy myöntää olleensa väärässä.
Ei Ville kuitenkaan kehunut itse olevansa laadukkaampi.:D
 

Minardi fani

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
941
Sijainti
Kuopio
Suomen Huippu sanoi:
Täytyy myöntää että minulta on mennyt moiset toistuvat kiistämiset ohi, itse asiassa en muista ainuttakaan kiistämistä Ferrarin taholta. Muistaakseni joku Ferrarilta on joskus saattanut jopa mainita, että Schumi haluaa ehkä vielä Ferraria testata.
itsekään en ole kuullut kiistämisiä...olisi mahtavaa nähdä Schumi uuden f2007 ratissa (tuli siitä jo untakin nähtyä,kuten eräässä topiikissa mainitsin)..

Ja JOS Schumi haluaa testata autoa niin varmasti saa siihen luvan :p ja kyllähän Schumi hyvää palautettakin osaisi autosta antaa..
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
Räikkösen testaustaidoille kiitosta

Julkisuudessa on viime päivinä epäilty Kimi Räikkösen kykyä testata F1-autoja ja antaa testeistä tarvittavaa palautetta tallin insinööreille. Räikkösen kanssa aiemmin Sauber-tallissa työskennellyt, nykyisin Hondan insinööriosaston johtajana toimiva Jacky Eeckelaert kumoaa moiset väitteet.

- Sain Kimiltä testeissä varsin hyvää palautetta. Hän ei kerro pitkiä tarinoita auton käyttäytymisestä, vaan keskittyy niihin asioihin, jotka ovat tärkeimpiä auton parantamiseksi, mikä auttaa insinöörejä paljon, Eeckelaert sanoi Räikkösestä MTV3:lle.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Rip3 sanoi:
Julkisuudessa on viime päivinä epäilty Kimi Räikkösen kykyä testata F1-autoja ja antaa testeistä tarvittavaa palautetta tallin insinööreille. Räikkösen kanssa aiemmin Sauber-tallissa työskennellyt, nykyisin Hondan insinööriosaston johtajana toimiva Jacky Eeckelaert kumoaa moiset väitteet.

- Sain Kimiltä testeissä varsin hyvää palautetta. Hän ei kerro pitkiä tarinoita auton käyttäytymisestä, vaan keskittyy niihin asioihin, jotka ovat tärkeimpiä auton parantamiseksi, mikä auttaa insinöörejä paljon, Eeckelaert sanoi Räikkösestä MTV3:lle.
Yksi vika, palautteen antoi Hondan insinööri, eli ei mitään arvoa kyseisellä palautteella. Ei se kuitenkaan tarkoita etteikö Räikkönen osaisi antaa palautetta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös