F1-videoita

• Viestiketjun aloittaja abc
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mickey

Well-known member
Originally posted by Wilpuri:
<STRONG>Tuo Jmt:n linkki oli hieno :)</STRONG>
Nooh mulle ilmottaa vaan, et linkki ei toimi!!!!!

Et sillee...!!!!!!!!!!!

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Pahalta näytti kyllä, antoi kaaretkin aikalailla periksi ilmeisesti.

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Sijainti
Maranello
Varmaan kivoja videoita mutta eivät näy mulla. Soitin lähtee käyntiin mutta ruutuun läsähtää teksti jotta "DIVX decompressor not found". Miten ongelma korjataan ????

abc

DNF
Originally posted by MaranelloRed:
<STRONG>Varmaan kivoja videoita mutta eivät näy mulla. Soitin lähtee käyntiin mutta ruutuun läsähtää teksti jotta "DIVX decompressor not found". Miten ongelma korjataan ????</STRONG>
hae divx 4.12 http://www.divx.com

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Sijainti
Maranello
kiitos

asiastahan ei taidettu mainita mitään tuolla ylempänä. :D ;)

Lukeminen kannattaa aina.

bigbear

Well-known member
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
To VJR

Kysymys siis sulle. Ajattelin tallentaa kaikki alkavan kauden F1 kisat digitaaliseen muotoon varmaan divx:ään.. Mitä rautaa kannattaa käyttää entä ohjelmia? Voinkö myös siirtää vuodesta 94 nauhoittamani kaikki kisat+aika-ajot esim cd levyille? Kuink paljon minuuteissa cd:lle mahtuu kohtuu laatuista kuvaa (700mb cd)? Kiitos jo etukäteen

T.Sami

abc

DNF
bigbear:
Kysymys siis sulle. Ajattelin tallentaa kaikki alkavan kauden F1 kisat digitaaliseen muotoon varmaan divx:ään.. Mitä rautaa kannattaa käyttää entä ohjelmia? Voinkö myös siirtää vuodesta 94 nauhoittamani kaikki kisat+aika-ajot esim cd levyille? Kuink paljon minuuteissa cd:lle mahtuu kohtuu laatuista kuvaa (700mb cd)? Kiitos jo etukäteen
Raudasta en tiedä muuta kuin, että mä olen rippaillut Hauppagen halpis tv-kortilla ja sillä on tullut ihan kohtalaista kuvanlaatua. Käsittääkseni tv-in:llä varustetulla näytönohjaimella saa videoiden avulla siirrettyä kuvaa ilman tv-korttia.

1.vinkki: Jos sulla on vhs-videot, niin kannattaa ehdottomasti nauhoittaa kisa ensin niille ja sen jälkeen siirtää se koneelle

2.vinkki: Kannattaa käyttää jotain väliaikaista kuvanpakkauscodeccia siinä vaiheessa, kun siirrät kuvaa tv-kortilta koneelle(sellainen joka ei huononna kuvanlaatua). Itse olen käyttänyt PICVideo MJPEG Codecia. Pakkaamaton kuva saattaa kuvan koosta ja frame ratesta riippuen viedä jopa 20mt/s. Toisaalta suoraan divx:ksi pakkaaminen on liian raskasta tietokoneelle, joten sekään ei ole hyvä vaihtoehto.

Itse suosittelen lopulliseksi kuvanpakkauscodeciksi DivX:ää ja äänenpakkaukseen mp3:sta. Softana olen käyttänyt VirtualDubia. Kannattaa kokeilla erilaisia resoluutioita ja DivX:n asetuksia, jotta kuvanlaatu/levytila-suhde tulee hyväksi. Frame rate kannattaa olla 25fps. DivX:n asetuksissa Output video bistream vaikuttaa aika radikaalisti kuvanlaatuun ja levytilaan. se kannattaa luultavasti olla jotain välillä 400-1000

Jere1983

Well-known member
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Suosittelisin jotain Hauppaugen halpiskorttia. ~300 - 400mk Niistä saa suoraan kuvan videosta tai telkkarista.

abc

DNF
bigbear:
Voinkö myös siirtää vuodesta 94 nauhoittamani kaikki kisat+aika-ajot esim cd levyille?
Tottakai, jos sulla on videot ja tv-kortti (tai tv-in näytönohjaimessa??)

Kuink paljon minuuteissa cd:lle mahtuu kohtuu laatuista kuvaa (700mb cd)? Kiitos jo etukäteen
Paha sanoa. DVD:ltä ripatut elokuvat ovat todella hyvälaatuisia ja ne saattaa viedä noin 350megaa/tunti. TV-kuva on kuitenkin erilaista kuin DVD:n kuva ja se aiheuttaa kuvanpakkaukseen harmaita hiuksia eikä kuvaa saa niin hyväksi kuin DVD:ltä ripattuna. Virtualdubiin on tietääkseni olemassa jonkinlainen TV/VHS-filtteri(Tai jotain), jonka pitäisi vähentää tv-kuvan häiriötä ja rakeisuutta. En ole tosin kokeillut sellaisia.

Noin 150megaa/tunti saattaa olla vielä lähes siedettävää kuvanlaatua. suosittelen kokeilemaan erilaisia kuvanlaatuja

FFff

Well-known member
Resoluutiosta sen verran että olen katsellut 352x288-videota MPEG-muodossa telkkarista ja hyvälaatuiset eivät hävinneet yhtään VHS:lle. Toisaalta huono on selvästi huono eli pakkaussuhde merkitsee paljon. Hyvälaatuisten koko oli luokkaa 10-11 MB / min eli CD:lle saat reilun tunnin. DivX:nä ilmeisesti enemmän mutta niitäpä ei DVD-soittimet toista.

Itse en ole tehnyt (vielä) videoita.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.