Felipe Massa: "Olin surkea ilman luistonestoa"

herb

Well-known member
formulastara sanoi:
Joo on kyllä aika tyhmästi ja harkitsemattomasti sanottu Skumilta. Jokerikortit ovat siis kämmejä ilmeisesti. Mistähän Skumi päättelee, että ne on nyt käytetty?

Kyllä ainakin minä tulkitsisin nuo Schumin jutut jokeri korteista niin, että joka kuskilla on 1-2 huonoa kisaa kaudessa ja nyt Massa veti kiintiön täyteen heti kahdessa ekassa kisassa. Itse muistan että Schumi sanoi mokattuaan jossain kisassa joskus aikoinaan kun ajoi Häkkistä vastaan, että "näitä huonoja kisoja sattuu aina kohdalle muutama per kausi", tätä vasten tuntuisi aika loogiselta että Schumin ajatuksenjuoksua seuraamalla olettaisi hänen tarkoittaneen Massan vetäneen virhe-kiintiönsä täyteen ennätys ajassa = käytti jokerit (1-2 huonoa kisaa) heti alkuunsa.

Mangelo

Well-known member
Schumi tarkoittaa, että jokerikortit on katsottu, eivätkä ne tuottaneet tulosta. Nyt on oikeasti ajettava hyvin, jos mestaruuden haluaa voittaa.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Hauki sanoi:
Heh. Tuli tosiaan tuosta sun työntöyrityksen kuvailusta sen verran elävä muistikuva, että piti ihan tarkistaa oliko se noin, ja olihan se :D. Ihme sätkimistä ja viuhtomista, ukot näyttää ihan pikkulapsilta poukkoillessaan joka suuntaan ja kädet vispaa kun tuulimyllyt, mutta tulosta ei synny sitten millään...
Ja jos vielä katotte sen, niin hoksaatte kyllä että takarenkaat suttaa tyhjää ja lopussa se yks mies pyöräyttää eturengasta. Jos kolme rengasta neljästä pyörii tyhjää, niin luulis menopelin olevan suht voimakkaasti pohjaa myöten kiinni. Eli vaikka näyttäskin siltä ettei porukka toimi "tiiminä" niin eipä se ois siitä lähtenyt silti mihinkään..

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
herb sanoi:
Kyllä ainakin minä tulkitsisin nuo Schumin jutut jokeri korteista niin, että joka kuskilla on 1-2 huonoa kisaa kaudessa ja nyt Massa veti kiintiön täyteen heti kahdessa ekassa kisassa.
Näin määkin ymmärtäisin asian.
Zaikom sanoi:
Schumi tarkoittaa, että jokerikortit on katsottu, eivätkä ne tuottaneet tulosta.
Mitähän mahat tarkoittaa. Kuinka niin jotkut jokerikortit on katsottu ja todettu ettei ne tuottanut tulosta? Onko esim Kimin kortit katsottu ja huomattu että ne osittain tuotti tulosta? En oikein ymmärrä mihin tähtäät.

Mangelo

Well-known member
Oberfeldwebel sanoi:
Mitähän mahat tarkoittaa. Kuinka niin jotkut jokerikortit on katsottu ja todettu ettei ne tuottanut tulosta?
Eikös se että jokerit on katsottu, tarkoita että parhaat kortit puuttuu pakasta? Jos aloittaa kauden kahdella nollatuloksella, se on vähän samanlainen tilanne, kuin että korttipakasta puuttuu jokerit.
Onko esim Kimin kortit katsottu ja huomattu että ne osittain tuotti tulosta? En oikein ymmärrä mihin tähtäät.
Kimi pelaa kaikilla korteillaan :cool:

Hauki

kierroksella ohitettava
Sijainti
vesikasvillisuuden suojassa
Oberfeldwebel sanoi:
Näin määkin ymmärtäisin asian.

Mitähän mahat tarkoittaa. Kuinka niin jotkut jokerikortit on katsottu ja todettu ettei ne tuottanut tulosta? Onko esim Kimin kortit katsottu ja huomattu että ne osittain tuotti tulosta? En oikein ymmärrä mihin tähtäät.
Mä raavin kanssa hetken päätäni tuo Schumin kommentin kanssa, mutta tulin sitten siihen tulokseen, että tarkoittanee sitä, että Massan "kädestä" on ikään kun parhaat kortit napsittu päältä pois. Eli Massalla on keskeytysten jälkeen kahden kisan verran vähemmän aikaa kartuttaa mestaruuteen vaadittava määrä pisteitä verrattuna pahimpiin kilpailijoihinsa. Kimi, Hämis ja Kovishan ovat kaikki netonneet pisteitä kummastakin ajetusta kisasta.

Ymmärsin Schumin jutun niin, että Massa on selityksensä käyttänyt (epäonnistumiset) ja että nyt on aika viimestään tehdä tulosta.

Jeeves

Well-known member
Ymmärsin asian niin, että Sutlerin pirulainen tekee jäynää F1-faneille vielä eläkkeellä ollessaankin puhumalla tahallaan arvoituksellisia.

WebSlave

Trackman
Jos Schumin kommenttia tulkitsee siinä valossa, että Ferrari tukee enemmän sitä kuljettajaa, jolla on suuremmat mahdollisuudet mestaruuteen, niin ne jokerikortit oli olla Kimin edellä ensimmäisten kisojen jälkeen. Toki vertaus korttipeliin ei ollut niitä onnistuneimpia.

Paremmin se sopisi viittauksena viime kauteen, jolloin Massalla oli parempi mahdollisuus haastaa Kimi. En kuitenkaan usko sen enempää asiaa kysytyn, kuin Schumin vastanneen koko tallikaveruuden aikaa ajatellen.

sarla

Wanha HURU
Sijainti
'pihalla'
Mielestäni tuon voi käsittää ja mä käsitän sen niin, et kausi on pitkä, eli pelaajal on kädessään monta korttia(=osakilpailua) ja pari niist voi laskee jokereiks, eli onnistuessaan korvaa jonkun muun, mut vahva käsi niit välttämättä tartte, Felipel ne nyt käytetty eli loput handun tsetit pitää pelata arvoon.

Wesselius

Well-known member
mä taas käsitin sen niin että schumilla on jokerit käyttämättä.

Revolt

Lead Singer
Mä taas en puolestaan käsitä, että miksi te yritätte väkisin sotkea formulat mukaan tähän... Schumi kommentoi ihan selkästi Massan kanssa pelaamaansa korttipeliä... :alppu:

sinnednor

Member
mullakin tuli shumin jokerivertaukseta mieleen viimekausi, jolloin massalla oli alkukaudesta selvä etu (=jokerikortti ?) käytettävissä.

Mun mielestä tossa ekassa kappaleessa shumi vain toteaa, että kausi ei vaan ole lähtennyt hyvin käytiin. Huonot lähtöasetelmat tuleviin kisoihin. Kun tänä vuonna ei ole jokerikorttiakaan käytettävissä (=viime vuoden etua).

ja sitten toisessa osiossa shumi kertoo luottavansa massaan, että kääntää vieläpä pelin edukseen. Tuosta voisi ymmärtää niinkin, että Shumi uskoisi Massan päihittävän Räikkösen ja kaikki muut.

Hieman häilyviä on lausunnot.

jleinonen

Well-known member
Sijainti
Grandriver
Veikkauksia pysyykö Massa radalla Bahrainin kisassa?

Itse veikkaan että pysyy. Bahrainissa on hyvin asfaltoidut ulosajoalueet joten pikkupyörähtelyt ei haittaa. Ja yleensäkin tuolla on vain nähty leveäksi ajoja kun auto aliohjaa. Harvemmin mitään perän altalähtöjä, pois lukien Kimillä 2 vuotta sitten :D

tsinivuo

Well-known member
Eli hieman rallicross tyyppistä menoa Massalta odotettavissa. :)

CamoN

Kurvailija
Sijainti
Kouvola
jleinonen sanoi:
Itse veikkaan että pysyy. Bahrainissa on hyvin asfaltoidut ulosajoalueet joten pikkupyörähtelyt ei haittaa. Ja yleensäkin tuolla on vain nähty leveäksi ajoja kun auto aliohjaa. Harvemmin mitään perän altalähtöjä, pois lukien Kimillä 2 vuotta sitten :D
Eikä hiekka-alueillakaan taida olla kovin monessa paikkaa sitä normaalia "pysäytyssoraa" vaan ihan pelkkää hienoa aavikkohiekkaa. Siihenhän auto ei sillä tavalla kaivaudu, kun se on jo valmiiksi tamppautunut aika kovaksi. Vai olenko väärässä?

WebSlave

Trackman
CamoN sanoi:
Eikä hiekka-alueillakaan taida olla kovin monessa paikkaa sitä normaalia "pysäytyssoraa" vaan ihan pelkkää hienoa aavikkohiekkaa. Siihenhän auto ei sillä tavalla kaivaudu, kun se on jo valmiiksi tamppautunut aika kovaksi. Vai olenko väärässä?
Ei siellä taida olla kovin suurta vaaraa joutua hiekalle. Radan ympärystän hiekanväriset alueet ovat maalattua betonia. Hiekalle päästäkseen pitää vetää kauas radalta.

Viimeksi muokattu:

Eddie Rickenbacker

Yhdeksän kierrosta
Sijainti
Suomi - Finland
Tänään sitten Massa iski ensimmäistä kertaa takaisin Malesian katastrofin jälkeen: Kaksi pohja-aikaa kahdesta mahdollisesta. 1. jaksolla vain kymmenyksen edellä Räikköstä mutta toisessa jo vajaan sekunnin etevämpi. Mikähän tässä on että Räikkönen ottaa säännöllisesti naamaan tallitoveriltaan nimenomaan näissä yhden kierroksen nopeissa varveissa, sitten itse kisassa Räikköseltä kypsä ajo ja paljon nopeita kierroksia. Massa sitten pilaa kisansa liialla höntyilyllä ja lisäksi ei aja niinkään paljon nopeita kierroksia taas itse kisassa kuin Räikkönen.

Mutta hyvä että maailman paras apukuski on saamassa juonen päästä kiinni niin ei käy Montoyia kesken kauden.

Make79

Well-known member
Eddie Rickenbacker sanoi:
Tänään sitten Massa iski ensimmäistä kertaa takaisin Malesian katastrofin jälkeen: Kaksi pohja-aikaa kahdesta mahdollisesta. 1. jaksolla vain kymmenyksen edellä Räikköstä mutta toisessa jo vajaan sekunnin etevämpi. Mikähän tässä on että Räikkönen ottaa säännöllisesti naamaan tallitoveriltaan nimenomaan näissä yhden kierroksen nopeissa varveissa, sitten itse kisassa Räikköseltä kypsä ajo ja paljon nopeita kierroksia. Massa sitten pilaa kisansa liialla höntyilyllä ja lisäksi ei aja niinkään paljon nopeita kierroksia taas itse kisassa kuin Räikkönen.

Mutta hyvä että maailman paras apukuski on saamassa juonen päästä kiinni niin ei käy Montoyia kesken kauden.
Massa kävi kyllä vetämässä tyhjällä tankilla ton viimeisen PR-kierroksen...
Ihan vaan Massan itseluoton kohottamista, viime vapaissa sama homma.

kessel

Well-known member
Sijainti
Tampere
Eddie Rickenbacker sanoi:
Mikähän tässä on että Räikkönen ottaa säännöllisesti naamaan tallitoveriltaan nimenomaan näissä yhden kierroksen nopeissa varveissa, sitten itse kisassa Räikköseltä kypsä ajo ja paljon nopeita kierroksia. Massa sitten pilaa kisansa liialla höntyilyllä ja lisäksi ei aja niinkään paljon nopeita kierroksia taas itse kisassa kuin Räikkönen.
Ehkä Massankin pitäisi alkaa keskittymään (harjoituksissa) siihen kuinka autolla voi ajaa myös kisassa kovaa. Aika-ajovauhti kun on kuitenkin hänellä hanskassa eikä tarvinne enää mitään älytöntä viilausta...