Bobakki
@f1hog
Eikö tämä olisi Massan hyysäystä ja rintaruokintaa?Massa on parempi kuin Alonso jos auto kehitettäisiin edelleen Massalle kuten Kimin kanssa. Alonsoa pitää aina hyysätä kuin pikkuvauvaa. Rintaruokintaa.
Eikö tämä olisi Massan hyysäystä ja rintaruokintaa?Massa on parempi kuin Alonso jos auto kehitettäisiin edelleen Massalle kuten Kimin kanssa. Alonsoa pitää aina hyysätä kuin pikkuvauvaa. Rintaruokintaa.
Kaipaan vastausta siihen onko Massa vai Räikkönen parempi formulakuski. Kuski ei muutu merkittävästi paremmaksi tai huonommaksi mennessä kaudesta toiseen, paljon suurempia muutoksia tapahtuu olosuhteissa. Ja siinä miten kisatapahtumat sattuu menemään tai millainen onni käy.Niin, Massa oli nimenomaan kaudella 2008 Kimiä parempi. Eikä siihen faktojen valossa liity mitään salaliittoja tai Massan suosimista Kimin kustannuksella. Massa ajoi paremmin ja sillä hyvä. Edes Kimi ei ole aina paras. Kukaan ei voi olla, vaikka fanituksensa kohteen sellaisena haluaisikin mieltää.
Eiköhän sulle kohta selitetä, että myönnä vain - Alonso on niin paljon parempi. Ei siinä auton käytöksellä, säädöillä tai Alonsoa paremmin kuuneltuna - ole asian kanssa mitään tekemistä..
Sikälihän edellä kirjoittamani liittyy myös nykytilanteeseen, että Ferrari painii yhä saman ongelman kanssa, tai ainakin Massa painii.
Jos et oikeasti ymmärrä kuinka kieliposkessa koitan herralle välillä vittuilla, niin ei helv... Ilmeisesti susta on huumorintaju jossain vaiheessa hävitetty!Sinulla se persoonan kahtiajakautuminen on, kun mm väität että toinen nimimerkkisi on mikæl.
Älähän nyt kiihdy, tuo kommenttini oli huumoria. Kieli poskessa nääs. Miksi sää et sitä ymmärtäny? Kaikki täällä osaa arvostaa sun vittuiluas.Jos et oikeasti ymmärrä kuinka kieliposkessa koitan herralle välillä vittuilla, niin ei helv... Ilmeisesti susta on huumorintaju jossain vaiheessa hävitetty!
Varmaan pitää läksiä jollekkin avarakatseisimmille foorumeille, kun täällä pitää jotkut lahoaivot omia mielipiteitänsä faktoina.
Melko tasaväkisiä vaikuttivat olevan. Massakin lähes maailmanmestari. Eikä paljoa olisi tarvinnut mennä toisin, ettei Kimillä edelleenkään olisi yhtäkään mestaruutta.Kaipaan vastausta siihen onko Massa vai Räikkönen parempi formulakuski. Kuski ei muutu merkittävästi paremmaksi tai huonommaksi mennessä kaudesta toiseen, paljon suurempia muutoksia tapahtuu olosuhteissa. Ja siinä miten kisatapahtumat sattuu menemään tai millainen onni käy.
Tai kolme.Melko tasaväkisiä vaikuttivat olevan. Massakin lähes maailmanmestari. Eikä paljoa olisi tarvinnut mennä toisin, ettei Kimillä edelleenkään olisi yhtäkään mestaruutta.
Toisaalta autonhan olisi pitäny sopia Massan ajotyylille koko kauden ajan niin nyt mestaruus todennäköisesti olisi plakkarissaKysymys kuitenkin kuuluu, kuinka paljon järkeä autoa oli muuttaa Massalle sopivammaksi kesken 2008 kampanjan? Tästä muutoksesta on niin paljon faktista tietoa ihan tallipäälliköidenkin suusta, että sitä nyt on hieman lapsellista kyseenalaistaa.
Jos muistat, niin rengaslämpöongelmia oli Massallakin. Ei niin paljon kuin Kimillä mutta kuitenkin. Mutta kyllä kaikki taktiikoita myöden jo hyvin varhain tuntui keskirtyvän Massan kilpailuihin. Miksi - useita mielipiteitä.Toisaalta autonhan olisi pitäny sopia Massan ajotyylille koko kauden ajan niin nyt mestaruus todennäköisesti olisi plakkarissa
Ripustuksesta, jos muutokset tekevät autoa nopeammaksi niin kyllä niihin vaan yleensä tartutaan insinöörien toimesta. Jos ei pakettia sitten saada sopimaan niin yhtä paljon vikaa on kyseisen kuljettajan sopeutumiskyvyssä mitä tallissakin.
Mielipiteitä kyllä herätti, varsinkin suomalaisten keskuudessa, mutta mitään faktaa ei ole kyllä ollut.Jos muistat, niin rengaslämpöongelmia oli Massallakin. Ei niin paljon kuin Kimillä mutta kuitenkin. Mutta kyllä kaikki taktiikoita myöden jo hyvin varhain tuntui keskirtyvän Massan kilpailuihin. Miksi - useita mielipiteitä.
Taktiikoiden keskittymisestä Massan eduksi en kyllä ole täysin samaa mieltä. Massa toki lähti useasti kevyemmällä autolla kisaan, mutta se johtui pääasiassa siitä, että Kimi ei ollut kisan alussa uusilla renkailla tarpeeksi kilpailukykyinen vaan vauhdin tuleminen esiin vaati yleensä renkaiden kulumista. Sekä siitä, että Q2:n nopein sai valita taktiikkansa ensimmäisenä ja näin lähteä kevyemmällä halutessaan.Jos muistat, niin rengaslämpöongelmia oli Massallakin. Ei niin paljon kuin Kimillä mutta kuitenkin. Mutta kyllä kaikki taktiikoita myöden jo hyvin varhain tuntui keskirtyvän Massan kilpailuihin. Miksi - useita mielipiteitä.
Ääh, taas tätä lasien läpi menevää spekulointia. Yritin ihan oikeasti olla objektiivinen, voisko millään odottaa muilta samaa?Toisaalta autonhan olisi pitäny sopia Massan ajotyylille koko kauden ajan niin nyt mestaruus todennäköisesti olisi plakkarissa
Ripustuksesta, jos muutokset tekevät autoa nopeammaksi niin kyllä niihin vaan yleensä tartutaan insinöörien toimesta. Jos ei pakettia sitten saada sopimaan niin yhtä paljon vikaa on kyseisen kuljettajan sopeutumiskyvyssä mitä tallissakin.
Faktaa Kimin nopeudesta löytyy hyvinkin, jos vain rengaslämmöt sopisivat. Kertaapa tilastoja. Ja mistähän sulla on esittää vasta-argumentaatioon faktoja. Turhaa tyrmätä mielipiteitä ja henkilökohtaisuuksia omilla mielipiteillä. Vaikka itse niistä tykkäisikin.Mielipiteitä kyllä herätti, varsinkin suomalaisten keskuudessa, mutta mitään faktaa ei ole kyllä ollut.
Omasta mielestä ripustuksien myötä Felipe nopeutui enemmän mitä Kimi. En muista enää tilannetta, mutta miksi Kimi ei ajellut vanhoilla ripustuksilla, jos ne olisivat olleet nopeammat? Jos Felipeä saadaan nopeammaksi ripustuksilla, miksei talli kannata sitä hyödyntää, vaikkei toiselle siitä hyötyä tulisi. Hölmön hommaa olisi kieltää Massaa käyttämästä ripustuksia, kun kerta Kimille ei sovi.Ripustuksesta: ne tekivät Massaa nopeammaksi, Kimiä hitaammaksi. Aika turhaa spekuloida, että ne olisivat tehneet 'autoa' nopeammaksi.
No justiinsa, aivan mahtava argumentti . Tämähän pätee melkeinpä jokaiseen kuskiin. Ei pelkästään Kimiin. Heitollasi todistat, että Massa ja Kimi lienevät tosiasiassa samantasoisia rattimiehiä. Molemmat päihittävät toisensa oikeilla rengaslämmöillä. Sinä yrität heittää omia mielipiteitä faktoina, mitä tuskin itse huomaat.Faktaa Kimin nopeudesta löytyy hyvinkin, jos vain rengaslämmöt sopisivat. Kertaapa tilastoja. Ja mistähän sulla on esittää vasta-argumentaatioon faktoja. Turhaa tyrmätä mielipiteitä ja henkilökohtaisuuksia omilla mielipiteillä. Vaikka itse niistä tykkäisikin.
En minä tiedä tehtiinkö autoa tarkoituksella Massalle nopeammaksi. Minunkin mielestä ripustuksien myötä Massa nopeutui enemmän suhteessa kilpakumppaneihin kuin Kimi, koska Kimi hidastui :doubtful:Omasta mielestä ripustuksien myötä Felipe nopeutui enemmän mitä Kimi. En muista enää tilannetta, mutta miksi Kimi ei ajellut vanhoilla ripustuksilla, jos ne olisivat olleet nopeammat? Jos Felipeä saadaan nopeammaksi ripustuksilla, miksei talli kannata sitä hyödyntää, vaikkei toiselle siitä hyötyä tulisi. Hölmön hommaa olisi kieltää Massaa käyttämästä ripustuksia, kun kerta Kimille ei sovi.
Itse epäilen vahvasti, että tarkoituksella tehtiin pelkästään Massaa varten, mutta jostain syystä vain sattui Massan käteen todella loistavasti. Jos todellakin näin on, että Massa sai parempaa kohtelua, eikö Kimin olisi pitänyt ruveta vaatimaan mestarille kuuluuvaa kohtelua vai?
No niin sitä luulisi, vaan eipä tuo homma mene vieläkään niin. Edelleen Ferrarilla jurnutetaan ja toinen kuski pärjää, toisen kärsiessä ongelmista.Mclarenillakin pystyttiin ajamaan kahta eri kehitysohjelmaa täysin erilaisine siipineen ja ripustuksineen(Kimi-Monty) niin luulisi, että sellainen olisi ollut myös Ferrarilla mahdollista. Etenkin kun lienee ollut selvää, että äijät Felipe ja Kimi halusivat aivan erilailla käyttäytyvät autot.
Eiköhän Alonso Ferrarilla se ykköskuski ole, niinkun Schumi aikanaan myös italialaistiimissä.Sinänsä vanhalla yhden kuskin taktiikalla homma toimii, ainakin siihen asti kun se nopeampi on Alonso