Ferrari 2020: Kumpi jälkiliukkaille?

Joel Hallikainen

Well-known member
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
758
Mutta kun ei ole vielä voittanut oikein mitään. Kovempi homma voittaa 4 titteliä, kuin voittaa neljän tittelin voittaja. Siinä on työsarkaa, niin Charlesilla, Maxilla, kuin Danielillakin voittaa neljä titteliä. Hyviä kuskeja, mutta onko pää tarpeeksi kova silloin kun mestaruuksista ajellaan. Ainakin Max on turhaan taajaan tehnyt noita älyttömiä mokia hosuessaan. Viimeksi Turkissa oli kauhea kiire ohi Perezistä ja sitten tämä sadekelispesialisti olikin ulkona voittotaistelusta. Ja pidän kuitenkin häntä parempana kuin Leclerciä. Voitot tulleet hällekin vähän laittomalla autolla.
Vaikka mestaruuden voittaminen isompi meriitti kuin mestarin voittaminen, kuitenkin taantumassa oleva Vettel saa rahakkaamman diilin kuin hänet murskannut Leclerc jonka "työharjoittelijan liksan" pitkä sopimus on vasta alussa. Leclerciä pitäisi verrata Verstappeniin ja Ricciardoon, jotka näyttävät nauttivan suorituksia vastaavaa palkkaa... okei Ricciardo hiukan ylipalkattu, mutta se vain kertoo pätevästä managerista.
 

BJohnson

Well-known member
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
500
Vaikka mestaruuden voittaminen isompi meriitti kuin mestarin voittaminen, kuitenkin taantumassa oleva Vettel saa rahakkaamman diilin kuin hänet murskannut Leclerc jonka "työharjoittelijan liksan" pitkä sopimus on vasta alussa.
Niin, kummalla on enemmän arvoa sponsorin silmin? Ihan sama mitä ”F1-asiantuntija kotitelkkarin” ääressä ajattelee absoluuttisesta nopeudesta.
 

ikuinen kakkonen

Well-known member
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
427
Sijainti
Vyborg
On se kyllä huvittavaa miten ykköskuskille maksettiin kunnon liksaa sarjan legendaarisimmassa tallissa vuosien ajan joka sitten lopulta joutui kakkoskuskiksi kakkoskuskia vastaan ollessaan ykköskuski.
Toisaalta saipahan kunnon liksan joten jäipähän jotain käteen hukkaan mennyistä vuosista.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3068
En tiiä mihin perustat noi sun mutuilut ilman faktapohjaa, mutta pointti on varmasti selvä että on alipalkattu verrattuna muihin huippukuskeihin (Hamilton, Ricciardo, Verstappen...) ja tuo sopimus on vielä monivuotinen.
Nimenomaan sinun juttusi ovat mutua, ja minä kerroin sinulle kylmiä faktoja siitä, miten F1-sopimukset toimivat.
 

Joel Hallikainen

Well-known member
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
758
Nimenomaan sinun juttusi ovat mutua, ja minä kerroin sinulle kylmiä faktoja siitä, miten F1-sopimukset toimivat.
Toisin sanoen heitit arvauksia mitä pykäliä siellä on koskien peruspalkkaan, joka ei muuta taas mitään sillä miksei muillakin olisi samoja pykäliä jolloin Leclerc pysyy alipalkattuna verrattuna muihin parempipalkkaisiin, varsinkin tälläisinä heikkoina kausina. Median tietojen varassa tässä ollaan, mutta että sitten pitää arvailla jotain sopimusten kaavoja. Kaikilla on bonarit menestyksestä, siitä varmaa voidaan olla samaa mieltä. Leclerc on alipalkattu. Piste.
 

BJohnson

Well-known member
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
500
Toisin sanoen heitit arvauksia mitä pykäliä siellä on koskien peruspalkkaan, joka ei muuta taas mitään sillä miksei muillakin olisi samoja pykäliä jolloin Leclerc pysyy alipalkattuna verrattuna muihin parempipalkkaisiin, varsinkin tälläisinä heikkoina kausina. Median tietojen varassa tässä ollaan, mutta että sitten pitää arvailla jotain sopimusten kaavoja. Kaikilla on bonarit menestyksestä, siitä varmaa voidaan olla samaa mieltä. Leclerc on alipalkattu. Piste.
Sehän häviää Albonillekin kisoissa. Ja kiilailee tallikaveria vähän väliä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3068
Sehän häviää Albonillekin kisoissa. Ja kiilailee tallikaveria vähän väliä.
Vettel voisi kerrata erään Multi-21-skenaarion ja miettiä omaa reaktiotaan siihen, että jätti selvän radiossakin annetun tallimääräyksen noudattamatta, ja miettiä sitten uudestaan, että kannattaako alkaa itkeä siitä, että tallikaveri menee ohi. Ajaisi itse nopeammin. Leclercin käytös kertoo siitä, ettei mies ole mikään lammas, ja tulos kertoo siitä, että käytös on täysin oikeutettua.
 

BJohnson

Well-known member
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
500
Vettel taitaa päästä historiaan "kallein piste kaudessa" tilastossa. 🥳
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3068
Saldo on tällä hetkellä noin 1,5 miljoonaa per piste. Muistelisin jonkun tilaston mukaan jonkun maksaneen aiemmin noin puolet tuosta, pyöreät 700 000 (euroa/dollaria/liiraa).
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
3594
Vettel on ehkä viimeinen kuski gridillä joka voi valittaa siitä, että tallikaveri ajaa päälle.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3068
Bahrainin aika-ajojen kierrosaikavertailun mukaan Ferrari ei ole tallina / autona eikä moottorinakaan kehittynyt yhtään minnekään sitten alkukauden. Edelleen verratessa viime ja tämän vuoden aika-ajokierroksia, kaikki Ferrarin koneita käyttävät tallit ovat ottaneet turpaan ja kaikki muut taasen parantaneet. Vasta viime viikolla Binotto kehuskeli, että Ferrarin meno Turkissa näytti niin hyvältä, että talli on selvästi ottanut askeleita eteenpäin... Merkittävää tässä on sekin, että nyt Bahrainissa ajetaan aivan kauden lopussa, kun aiemmin se on ollut yksi ensimmäisistä kilpailuista, joten tässä on itse asiassa melkein kaksi vuotta kehitystyötä välissä.
 

Liitetiedostot

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
691
Haasin ja Alfa Romeon puolesta harmittaa. Ferrari huijasi, ja ansaitsee ongelmat (olisi ansainnut myös rangaistuksen, mutta säännöt eivät edelleenkään ole Ferrarille samat), mutta Haas ja Alfa Romeo ovat tässä sivulliset uhrit. He eivät voi vaikuttaa siihen millaisen moottorin saavat.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16733
Sijainti
Järvenpää
Binotto ei ole oikea mies johtamaan tallia. Kun kuuntelee esimerkiksi kuskien ja varikon välistä keskustelua kisojen aikana, niin huomaa kuljettajien luottamuksen tiimiin olevan nolla. Työilmapiiri vaikuttaa tulehtuneelta.
 

BJohnson

Well-known member
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
500
Binotto ei ole oikea mies johtamaan tallia. Kun kuuntelee esimerkiksi kuskien ja varikon välistä keskustelua kisojen aikana, niin huomaa kuljettajien luottamuksen tiimiin olevan nolla. Työilmapiiri vaikuttaa tulehtuneelta.
Johtunee siitä, että päällikkö määrää jomman kumman kuskin ykköskuskiksi ja kaikki yritetään väkisin pedata hänen hyväksi. Viime kaudella Leclerc oli monesti nopeampi alkukaudesta ja talli pelasi väkisin Vettelin pussiin. Tänä vuonna on ollut toisinpäin ja välillä Vettel olisi paremmassa asemassa, niin munat on edelleen Leclercin korissa.
 
Ylös