Ihmeellinen käsitys, että aliohjaavaksi säädetty auto olisi jotenkin jurnuttavampaa ajella, kuin yliohjaavaksi. Itseasiassa, aliohjaavaksi säädetyllä takavetoisella autolla ajavat hallitsevat auton peräpään ohjailemisen paremmin kuin auton yliohjaavaksi säädetyllä ajava. Alonso lienee koko porukan paras kaasunkäyttäjä ja sillä perää ohjaileva. Michael Schumacherin mielestä aliohjaava auto oli mieluisampi vaihtoehto kuin yliohjaava, koska sitä voi ohjata kaasuttamalla.
Kuljettajat, jotka säätävät autonsa yliohjaavaksi, ovat itseasiassa niitä, joiden ajotyyli on kaikista eniten aliohjaava! Eli jos auto on säädetty neutraaliksi (molemmilla akseleilla yhtäpalkon kitkavoimaa), ajavat he mutkassa suoraksi, koska luontaisesti eivät käännä rattia tarpeeksi. Tämä korjataan säätämällä enemmän pitoa eteen, jolloin autosta tulee yliohjaavampi. Kuljettajat hakevat autoa säätämällä omaan luontaiseen ajotapaansa parheiten sopivat säädöt niin, että kuljettajan ajotyylillä autoa ohjattaessa käyttäytyy auto mahdollisimman neutraalisti mutkassa. Eli jos on aliohjaava ajotapa, täytyy auto säätää yliohjaavaksi ja toisinpäin.
Tästä johtuu Kimin vaikeus saada eturenkaat lämpenemään hänen ajotavallaan. Kimi kääntää rattia vähemmän kuin Massa, jolloin se rasittuu kaarteessa vähemmän eikä lämpiä niin helposti. Massan liikkeet ratin kanssa ovat rajummat, koska ilmeisesti hänen luontainen ajotapansa on yliohjaavampi, jolloin autoa on säädetty aliohjaavaksi.
Tästä ajotapojen erosta selviää myös se, miksi aliohjaavaksi mieluummin säätävät ovat yleensä parempia sateella. Heillä on parempi tuntuma auton peräpäähän ja he voivat helpommin vähentää ratin kääntämistä olosuhteiden muuttuessa niin, ettei perä karkaa kaasutettaessa. Yliohjaavan auton perä pyrkii karkaamaan luonnostaan.
Legnum analysoi mielestäni Ferrarin tämän kauden ongelmia todella hyvin, samoja ajatuksia oli itsellanikin. Jos tämän vuoden Ferrariin olisi saanut paljon pehmeämmät renkaat, olisi muut ollut täysin vastaantulijoita. Tosin, loppukaudesta ei tämäkään jako ollut enään niin helppo, koska Ferrarikin alkoi käyttämään päärenkaanaan kovempia nakkeja joissain kisoissa.