Ferrari F60

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Toisaalta kuvia on kiva kattoa, mutta vasta tutustumalla diffuusorin rakenteeseen tarkemmin (myös alapuolelta), tai sitten ihan korskisti ajamalla, voi todeta onko hyvä vai ei... pätee myös :eek!:

Sori eepy..oli pakko.
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Mäkun luulin ettei nykyään saa testata viikonloppujen välissä? Miten mä taas olen näin pihalla ... :nope:
Siis kaudessa saa tehdä kahdeksana päivänä ns. suoratestejä. Kuten tuossa kartassa näkyy niin radalla ajetaan vain suoraa. Päissä on tietysti mutkat että pääsee uudelleen ajamaan suoraa.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kiitos linkeistä

Mutta eipä tuolta diffuusorin päältä varjoista näe onko siellä toista kerrosta. Tämä normidiffu on kyllä leventynyt mielestäni. Ja mahdollisesti diffun päältä on ilmanohjausta takasiiven suuntaan - liekö sitten ne reiätkin. Etuosan muutokset näyttävät kovin pieniltä ilman selvää vertailua. Ponttoonit on uudessa muodossa pakokaasun ulostuloa myöden. ??
 

Tomppa

Well-known member
Liittynyt
25.6.2001
Viestit
241
Aika pieniltä näyttäviä aeromuutoksia siihen nähden, että tätä on sanottu joksikin suureksi innovaatioksi. No, toivottavasti osa on "pimennossa".
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Mutta eipä tuolta diffuusorin päältä varjoista näe onko siellä toista kerrosta. Tämä normidiffu on kyllä leventynyt mielestäni. Ja mahdollisesti diffun päältä on ilmanohjausta takasiiven suuntaan - liekö sitten ne reiätkin. Etuosan muutokset näyttävät kovin pieniltä ilman selvää vertailua. Ponttoonit on uudessa muodossa pakokaasun ulostuloa myöden. ??
Eiköhän se ole maksimileveä ollut kaikilla jo kauden alusta.
Tomppa sanoi:
Aika pieniltä näyttäviä aeromuutoksia siihen nähden, että tätä on sanottu joksikin suureksi innovaatioksi. No, toivottavasti osa on "pimennossa".
Pohja on tärkein alue aerodynamiikan kannalta ja juuri tällä osastolla on käsittääkseni tehty paljon kehitystyötä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kiitos linkeistä

Mutta eipä tuolta diffuusorin päältä varjoista näe onko siellä toista kerrosta. Tämä normidiffu on kyllä leventynyt mielestäni. Ja mahdollisesti diffun päältä on ilmanohjausta takasiiven suuntaan - liekö sitten ne reiätkin. Etuosan muutokset näyttävät kovin pieniltä ilman selvää vertailua. Ponttoonit on uudessa muodossa pakokaasun ulostuloa myöden. ??
Kolmannen kuvalinkin suurennoksesta näkee kyllä, ettei siellä mitään ole. Ferrarin pitäisi tehdä muutoksia takapään crash boxiin, jotta kaksikerroksisen diffuusorin mahtuisi toteuttamaan, mutta se näyttäisi olevan edelleen entisessä kuosissaan.

Leveämpi diffuusori ei ainakaan ole, koska se oli maksimileveydessään jo esittelyssä kaikilla talleilla Red Bullia lukuunottamatta. Se voi hämätä, että diffuusori on jaettu pystysuunnassa nyt vain kolmeen osaan aiemman viiden sijasta.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
No, näyttää leveämmältä anyway - siis siipeen ja renkaisiin nähden, mutta kuvat nyt on sellaisia. Hyvin on piilossa 0,5 sekunnin parannukset tosin eipä brawninkaan pohjasta ole paljoa infoa irronnut. Olisiko ferkku imitoinut hieman redbulliakin tuossa diffussa.

Ja olisiko tuon takavalon/törmäyssuojan alla tavarat toisin. Pientä on.
 
Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No eihän ne ole käsittääkseni pitkään aikaan puhuneet, että olisivat tuomassa uutta diffua, vaan lattiasta on ollut aika kauan jo puhetta. Tämän uuden lattian mahdollistaa uusi sääntötulkinta?

Sitä "lattiaa", eli pohjaa ei juuri noissa kuvissa näy, että tiedä sitte mitä ovat sinne pohjaan vääntäneet. Reikiä sinne tänne.

Ponttoonit ovat saaneet jotenkin enemmän kauden alussa julkaistun auton muotoa, eli näyttää huomattavasti paremmalta. Tosin vähä Toyotamaiselta :doubtful:

Edit. Mitä tulee tuohon uuteen diffuun, niin minä kutsuisin sitä avoimemmaksi en leveämmäksi. Lähinnä siksi koska se ei mielestäni näytä yhtään leveämmältä, vaan ennemmin avoimemmalta :D
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Olisiko ferkku imitoinut hieman redbulliakin tuossa diffussa.
Tuskin sentään, RBR:n diffuusorihan on tilavuudeltaan selkeästi pienin ja koko auto hyvä esimerkki siitä, ettei menestys ole pelkästään pohjasta kiinni. RBR:n diffuusorin kapeus johtuu siitä, että talli käyttää takasiiven päätylevyjä myös diffuusorin reunoina. Leveydessä menetetään, mutta toisaalta osien yhteistoiminta on parempaa.
 

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
Mitä porukka oikein höpisee? Noissa kuvissa on vanha auto, siis aivan selkeästi. Ja sillä uudella pohjalla tarkoitetaan juuri tupladiffua ja sen mukanaan tuomia muutoksia, ne kyllä näkee sitten silmälläkin.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Onhan siellä selkeästi sekä uudempi, että vanhempi. Molemmista kuvia. Luultavasti vertauksen vuoksi mutku tuosta tekstistä ei ymmärrä mitään niin ei voi tarkemmin tietää :eek:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös