Ferrari, FIA, salaliitto ja järjestetyt voitot

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Ehdin editoimaan ennen vastaustasi omaani.

No mm. minä kommentoin, että Ferrarin ja FIAn välistä suhdetta epäillään myös maailmalla ja mielestäni yhtä järjestelmällisesti kuin täällä F1-voorumissa eli tämä ei ole pelkästään suomalainen keksintö.

Siihen en ole suoranaisesti ottanut kantaa, että onko salaliittoa sellaisenaan olemassa. Epäilyjä on.

Ilmari

Banned
Formulanomi:

No mm. minä kommentoin, että Ferrarin ja FIAn välistä suhdetta epäillään myös maailmalla ja mielestäni yhtä järjestelmällisesti kuin täällä F1-voorumissa eli tämä ei ole pelkästään suomalainen keksintö.

Siihen en ole suoranaisesti ottanut kantaa, että onko salaliittoa sellaisenaan olemassa. Epäilyjä on.
Kysymykseni ei kuulunut, että onko muuallakin epäileviä juudaksia, vaan se kuului seuraavasti:

Miksi McLaren, Williams ja heidän takanaan olevat miljardirahoittajat eivät hanki pitäviä todisteita Ferrarin ja FIA:n kähminnästä? Jos tuo kähmintä on niin ilmiselvää kuin täällä annetaan ymmärtää, todisteita löytyy varmasti.

Funktio

Well-known member
Sijainti
Sonkajärvi
Ilmari:
Formulanomi:

Kysymykseni ei kuulunut, että onko muuallakin epäileviä juudaksia, vaan se kuului seuraavasti:

Miksi McLaren, Williams ja heidän takanaan olevat miljardirahoittajat eivät hanki pitäviä todisteita Ferrarin ja FIA:n kähminnästä? Jos tuo kähmintä on niin ilmiselvää kuin täällä annetaan ymmärtää, todisteita löytyy varmasti.
Minä tuudittaudun siihen ajatukseen, että kun McLaren ja Williams ovat rahallisesti suurimpia häviäjiä jos Ferrarilla ja Fia:la olisi vispilänkauppaa. Niin olisivathan ne jo sen paljastaneet keinolla millä hyvänsä.

<small>[ 20-09-2003, 12:27: Message edited by: Funktio ]</small>

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Ilmari:
Minä puhuin keskustelun suunnasta yleisesti. Sinä sen sijaan rikoit netikettiä ja ryhdyit asian sijasta arvostelemaan keskustelijaa.

Jos et kykene enään kommentoimaan topiikin aiheena olevaa asiaa, vaan ryhdyt sättimään suoraa nimellä muita keskustelijoita, olet menettänyt malttisi, ja itse asiassa sinulla on vaikea olo.

En ryhdy piirtämään sinusta psykologista profiilia eri keskusteluryhmiin lähettämiesi viestien perusteella, ja toivon että sinäkään et tee niin muille. Keskity keskustelun aiheena olevaan asiaan, älä keskustelijoihin.
Olet moneen otteeseen vihjannut, että joidenkin ihmisten täällä ei ehkä tulisi seurata tätä forumia laisinkaan sekä että joidenkin ihmisten ei ehkä tulisi seurata koko f1-urheilua ollenkaan. Tuossa viimeisimpänä omin sanoinkin kerrot esittäväsi mikaelille henkilökohtaisena kysymyksenä asian tiimoilta kysymyksen. Eli suoritat hänelle kysymyksen, koska sinun mielestä hänen henkilökohtaisen elämänsä ajankäytössä ja toiminnassa on ilmeisesti jotain vikaa. Ja nyt hänen sitten pitäisi perustella, että miksi hän osan elämästään kuluttaa seuraamalla tätä palstaa sekä f1-urheilua yleensäkin.

Nuo vaikuttavat minun mielestäni aika henkilökohtaisilta vihjauksilta. En olisi tuota aiempaa sanomaani ainakaan tuossa mittakaavassa muuten kirjoittanutkaan, mutta alkoi hieman harmittamaan mikaelin puolesta tuossa ylempänä. Ei sillä, että olisin hänen kanssaan samaa mieltä asioista, mutta ihan vain periaatteesta.

Itse aiheesta, jossa niputit kaikki suomalaiset samanlaisiksi salaliittoja joka paikassa näkeviksi ihmisiksi: en itse koe itseäni tuon yleistyksen kuvailemaksi suomalaiseksi, joten en osaa oikein sinänsä mitään asiasta sanoa. Ja tuskin olen ainoa, sen verran raa'an yleistävä yleistys tuo oli.

Tähän topikkiin liittyvä seikka voisi tosin olla se, että miksi autonvalmistajat ovat väsäämässä omaa sarjaansa, jos asiat on kunnossa F1-sarjassa..

Loppuun vielä, että myönnän, että kommentissani ryhdyin hieman lapsellisesti mukaan leikkiin ja tiedustelin sinun omia kirjoitusmotiivejasi oman kommenttisi sävyä tapaillen. Suurempi tarkoitus oli kuitenkin herätellä sinua, että palaisit pois pelkästään provosoivista (oma näkemykseni)kommenteista takaisin asiallisempaan keskusteluun. Eli tuota "leikkiinryhtymistä" lukuunottamatta oli siis tarkoitus kritisoida sinun esittämiä kommentteja ja mielipiteitä, ei itse sinua henkilönä, vaikka jostain syystä taisit ottaa koko viestini täysin henkilökohtaisesti.

Tuosta mainitsemastasi profiloinnista sen verran, että kyllähän sinä kommenteissasi ainakin minun mielestä olet profiloinut käytännössä koko f1-forumin palstan suomalaisia kannattavat kommentoijat samaan ryhmään: salaliittoja siellä täällä näkeviksi vainoharhaisiksi ihmisiksi..

Ilmari

Banned
Eli suoritat hänelle kysymyksen, koska sinun mielestä hänen henkilökohtaisen elämänsä ajankäytössä ja toiminnassa on ilmeisesti jotain vikaa. Ja nyt hänen sitten pitäisi perustella, että miksi hän osan elämästään kuluttaa seuraamalla tätä palstaa sekä f1-urheilua yleensäkin.

Olin vain äärettömän utelias. Jos minä epäilisin että F1 on suurta huijausta, siinä mielessä kuin ko kirjoittaja antoi ymmärtää, lopettaisin itse lajin seuraamisen välittömästi. Näkemyksen ja toiminnan ristiriita oli mielestäni niin selvä, että rohkenin tuon kysymyksen esittää. Pyydän ko henkilöltä anteeksi jos olen hänen tunteitaan loukannut.

Itse aiheesta, jossa niputit kaikki suomalaiset samanlaisiksi salaliittoja joka paikassa näkeviksi ihmisiksi: en itse koe itseäni tuon yleistyksen kuvailemaksi suomalaiseksi, joten en osaa oikein sinänsä mitään asiasta sanoa. Ja tuskin olen ainoasen verran raa'an yleistävä yleistys tuo oli.

Ok olen ehkä hieman yleistänyt. Mutta jos lue esimerkiksi topiikin ”Rengassodan uusi vaihe” yli kuusisataa viestiä, niin kyllähän sieltä vastapuolikin löytyy, mutta kyllä suuri enemmistö kirjoittaa FIA:n ja Ferrarin salaliiton puolesta.

Tähän topikkiin liittyvä seikka voisi tosin olla se, että miksi autonvalmistajat ovat väsäämässä omaa sarjaansa, jos asiat on kunnossa F1-sarjassa..

Miksi Ferrari kannattaa tuota ajatusta lämpimästi. Eikö luulisi että sen kannattaisi kellua tässä sarjassa FIA:n siipien alla………….

Loppuun vielä, että myönnän, että kommentissani ryhdyin hieman lapsellisesti mukaan leikkiin ja tiedustelin sinun omia kirjoitusmotiivejasi oman kommenttisi sävyä tapaillen. Suurempi tarkoitus oli kuitenkin herätellä sinua, että palaisit pois pelkästään provosoivista (oma näkemykseni)kommenteista takaisin asiallisempaan keskusteluun. Eli tuota "leikkiinryhtymistä" lukuunottamatta oli siis tarkoitus kritisoida sinun esittämiä kommentteja ja mielipiteitä, ei itse sinua henkilönä, vaikka jostain syystä taisit ottaa koko viestini täysin henkilökohtaisesti.

Ok!

Tuosta mainitsemastasi profiloinnista sen verran, että kyllähän sinä kommenteissasi ainakin minun mielestä olet profiloinut käytännössä koko f1-forumin palstan suomalaisia kannattavat kommentoijat samaan ryhmään: salaliittoja siellä täällä näkeviksi vainoharhaisiksi ihmisiksi..

Tarkoitin keskustelun yleistä tendenssiä (vrt viittaukseni rengassotaan). Voisin titysti muodostaa kirjoittajista ja heidän viesteistään tietokannan ja todistaa enemmistön kannan faktatiedoillakin. En kuitenkaan viitsi moiseen ryhtyä.
Keskustelijoiden enemmistöön viittaminen on kuitenken aivan eri asia kuin yksittäisen ihmisen henkilöön käypä arvostelu.

Ilmari

Banned
Calvin:
Ilmari:
Omituisinta asiassa on se etteivät suomalaiset tunnu ihmettelevän ollenkaan sitä, mikseivät sorrettujen tallien johto tai kannattajat reagoi näin läpinäkyvään toimintaan voimakkaammin. Ehkäpä hekin ovat suomalaisten mielestä sokeita, eivätkä näe sitä tosiasiaa että heitä huijataan. Kaikkein kekseliäimpien ideanikkareiden mielestä hekin hyväksyvät salaliiton, koska myös he hyötyvät siitä.
Se nyt vain sattuu olevan totta. Esim. erilaisten sääntömuutosten tullessa puheeksi FIA:n ja tallien välillä on Ferrarilla aina suurin painoarvo ja heitä kuunnellaan eniten. Mm. Ron Dennis on tämän tunnustanut, samoin kuin sen että Ferrari saa eniten hilloja FIA:lta vain siksi että on vanhin ja tunnetuin talli. Myös mahdollinen GPWC on antamassa Ferrarille enemmän rahaa kuin muille talleille, tai oikeammin niin että muut maksavat sellaisia maksuja sarjan perustamiseksi mitä Ferrarin ei tarvitse maksaa.

Nämä muut tallit suostuvat tähän koska tosiasia on että Ferrari on brändinä tunnetuin ja tuo F1:lle katsojia ja rahaa, ei tässä sen kummempaa mysteeriä ole. Dennis toisaalta pyrkii saattamaan McLarenia samaan kastiin ajan myötä. Siihen tähtänee mm. jätti-investoinnit ja alati tiivistyvä yhteistyö Mersun kanssa. Uusi hopeanuoli Mersu jota Kimikin tässä ennen Monzaa ajoi Mille Miglian matkan on myös tätä samaa PR:ää osaltaan, kuten myös McLaren F1 katuauto.

Ei välttämättä ole toki tarpeen että Ferrari voittaa joka vuosi mestaruudet, mutta on lajin suosion ja rahavirtojen kannalta toivottavaa että niin tapahtuu varsin usein ja että Ferrari on ainakin hyvin kilpailukykyinen. Se näkyy myös säännöissä ja niiden tulkinnoissa, kuten myös tänä vuonna.

Lisäksi Berniehän tässä taannoin haikaili sen perään että ykkösissäkin pitäisi olla sama meininki kuin jossain golfissa jossa Tiger Woods yksinään tekee lajin tunnetuksi. Bernien kuvioihin sopisi että Michael voittaisi mestaruuden joka vuosi kunnes jää eläkkeelle (Bernie on sanonut niin suoraan) jonka jälkeen hänen "seuraajansa" (ei välttämättä Ferrari-kuski tietenkään) voittaa mestaruudet joka vuosi tai ainakin melkein joka vuosi. Tehdään siis legendoja. Jos ei muuten niin TEHDÄÄN niitä. Siihen rooliin ei taida vähäpuheiset ja vähäiseltä markkina-alueelta tulevat suomalaiskuskit oikein sopia...
Kerroit huiman tarinan siitä kuinka Ron Dennis ja Frank Williams hyväksyvät salaliiton. Kerro vielä meille kaikille kuinka ne miljardeja muille talleille kuin Ferrarille, syytävät sponsorit saadaan nielemään tämä sapluuna. Miten he hyötyvät siitä? Samalla tavalla kuin Williams ja McLaren niinkö?

Vaikka minua tuossa aikaisemmin moitittiin tästä kysymyksestä, on pakko esittää se uudestaan: Miksi ihmiset ylipäätään(esim sinä) seuraavat Formuloita, jos koko sirkus on tällaista kusetusta?

:confused:

Zanthic

Musta Lammas
Sijainti
Oulu
Miksi ihmiset seuraavat vapaapainia???

Ihmiset on kai tyhmiä??

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Ilmari:

Ok olen ehkä hieman yleistänyt. Mutta jos lue esimerkiksi topiikin ?Rengassodan uusi vaihe? yli kuusisataa viestiä, niin kyllähän sieltä vastapuolikin löytyy, mutta kyllä suuri enemmistö kirjoittaa FIA:n ja Ferrarin salaliiton puolesta.
Ehkä noin voi asian nähdä tuon topikin suhteen. En kuitenkaan edelleenkään oikein osaa jonkun muun puolesta kommentoida.

Yleistämisellä saadaan monesti aikaan pikkunäppäriä väittämiä ja perusteluita, mutta ne harvemmin kestävät tarkempia tarkasteluita. Tämän topikin johdantosi oli yleistämisen vuoksi mielestäni siinä määrin huono, että en olisi jaksanut kommentoida itse aihetta mitenkään. Tartuin sitten vain tuohon sinun myöhempään kommenttiisi.

Ilmari:

Miksi Ferrari kannattaa tuota ajatusta lämpimästi. Eikö luulisi että sen kannattaisi kellua tässä sarjassa FIA:n siipien alla????.
En osaa sanoa Ferrarin motiiveista oikein mitään. Olisiko motiivit rahaan liittyviä, mene ja tiedä. Jos tallit suunnittelevat F1-sarjasta ulos lähtemistä, niin ei ehkä olisi joltain tallilta välttämättä kovin viisasta pelata itseään jo tässä vaiheessa täysin ulos uuden sarjan kuvioiden suhteen. Tuo GPWC:n mainitseminen liittyi kysymykseesi, että miksi "sorretut" tallit eivät reagoi mitenkään "sortoon". Voisi ajatella, että halukkuudelle perustaa uusi sarja voisi yksi motiivi olla joillain talleilla FIA:n hoteista pois pääseminen. Itse en ole asiaa sen kummemmin ajatellut, kunhan tuli nyt vain mieleen tuo tähän otsikkoon kommentoidessa.

Ilmari:

Keskustelijoiden enemmistöön viittaminen on kuitenken aivan eri asia kuin yksittäisen ihmisen henkilöön käypä arvostelu.
Korostan, että mielestäni kommenttini henkilökohtainen tiedustelu f1-forumilla olemisen motiiveistasi oli mielestäni samalla tasolla sinun mikaelille esittämän kysymyksen kanssa.

GC Rabella

Well-known member
Sijainti
Pasila
Ilmari:

Vaikka minua tuossa aikaisemmin moitittiin tästä kysymyksestä, on pakko esittää se uudestaan: Miksi ihmiset ylipäätään(esim sinä) seuraavat Formuloita, jos koko sirkus on tällaista kusetusta?

Eipä tätä minulta kysytty mutta moderaattoreiden mielivaltaa uhmaten ja foorumin älyllistä eliittiä ärsyttäen kokeilen esittää ajatuksiani kysymykseen liittyen. Oli kusetusta eli ei, formuloiden seuraaminen on ns. "kivaa". Seurasin vuosikaudet Kauniita ja Rohkeita täysin tiedostaen että koko sarja on kusetusta ja tapahtumat järjestettyjä, tykkäsin silti, miksi ihmeessä lopettaisin formuloiden seuraamisen vain koska on olemassa mahdollisuus, että jonkin sortin salaliitto "yrittää järjestellä" tuloksia. Painotettakoon vielä tuota 'yrittää järjestellä', tuskin tämä kritisoitu foorumin vainoharhainen enemmistö sentään tosissaan kuvittelee, että Bernie nappia painamalla pistää Kimin keskeyttämään tai hidastaa kierrosaikoja. Kilpailutilanne siis on ainakin jollakin tapaa aito, vaikka salaliittohörhöjen mukaan monin tavoin epäreilu, en todellakaan ymmärrä miksi koet, että salaliittoepäilyjen tulisi johtaa lajin seuraamisen lopettamiseen.

(Mainittakoon, että viestini pointti oli vain ihmetellä tota "Hahmo Pertin mielestä FIA huijaa"->"Hahmo Pertin pitäisi lopettaa lajin seuraaminen" -päättelyketjua. En osaa ottaa kantaa itse salaliittoepäilyjen todenperäisyyteen. En työskentele FIA:lla/Ferrarilla, eikä ymmärrykseni lajista tai ihmiselämästä ylipäätään riitä päätelmien tekoon ilman sisäpiirin tietoja.)

GC Rabella

Well-known member
Sijainti
Pasila
Minä tuudittaudun siihen ajatukseen, että kun McLaren ja Williams ovat rahallisesti suurimpia häviäjiä jos Ferrarilla ja Fia:la olisi vispilänkauppaa. Niin olisivathan ne jo sen paljastaneet keinolla millä hyvänsä.
(ja muita vastaavia ajatuksia täällä toikissa.)

Voisiko olla niin, että pitävien todisteiden kerääminen vain sattuu olemaan äärimmäisen vaikeaa? Milläs todistat millaisia toimenpideohjeita Bernie alaisilleen jakaa, ellet ole ollut paikalla kuulemassa, vaikka miten olisi suuret rahat pelissä?

(Ja niin, en edelleenkään usko salaliittoteorioihin ainakaan kovin vahvasti, kunhan spekuleeraan)

Williams-

Senior member
Sijainti
Hyvinkää
No Ferrari nyt ei FIA:n kanssa haluakkaan mitään muuta kuin mestaruuksia toistensa perään. Heti, kun ei pärjätä niin valitetaan FIA:lle,että "tolla tallilla on nämä ja nämä osat laittomat", mutta mikäs ihme se nyt on, kun kyseessä Ferrari, tuo ykkösten sarjassa valittava talli.

FIA varmaan toivoo,että Ferrari ja Schumi hallitsevat ykkösiä ja, jos näin ei rehellisellä tavalla tapahdu,niin FIA päättää ottaa epäreilut ideat käyttöönsä, kuten esim. tämä Michelinin "sääntöjen vastaiset" renkaat juttu.

Mutta onkohan FIA miettinyt tässä, kun näitä Ferrarilla hyväksi olevia juttuja tekee, niin tuskimpa moni jaksaa/viitsii seurata sellaista Ferrari showta. Ainiin, FIA haluaa vain Ferkun& Schumin voittavan joka kaudella mestaruuden. Ei se välitä kuinka paljon ykkösille on seuraajia, ainut mikä on tärkeintä on se, että Ferkku ja Schumi voittavat mestaruuden.

Tämä oli sitten minun mielipiteeni FIA:n& Ferkun ja Schumin välisestä suhteesta,eli kaikki nuo "FIA haluaa Schumin joka kaudella mestariksi, eikä se välitä miten on lajia seuraavien kiinnostus ykkösiä kohtaan" niin minä näen tilanteen näin.

Ilmari

Banned
Williams-:
No Ferrari nyt ei FIA:n kanssa haluakkaan mitään muuta kuin mestaruuksia toistensa perään. Heti, kun ei pärjätä niin valitetaan FIA:lle,että "tolla tallilla on nämä ja nämä osat laittomat", mutta mikäs ihme se nyt on, kun kyseessä Ferrari, tuo ykkösten sarjassa valittava talli.

FIA varmaan toivoo,että Ferrari ja Schumi hallitsevat ykkösiä ja, jos näin ei rehellisellä tavalla tapahdu,niin FIA päättää ottaa epäreilut ideat käyttöönsä, kuten esim. tämä Michelinin "sääntöjen vastaiset" renkaat juttu.

Mutta onkohan FIA miettinyt tässä, kun näitä Ferrarilla hyväksi olevia juttuja tekee, niin tuskimpa moni jaksaa/viitsii seurata sellaista Ferrari showta. Ainiin, FIA haluaa vain Ferkun& Schumin voittavan joka kaudella mestaruuden. Ei se välitä kuinka paljon ykkösille on seuraajia, ainut mikä on tärkeintä on se, että Ferkku ja Schumi voittavat mestaruuden.

Tämä oli sitten minun mielipiteeni FIA:n& Ferkun ja Schumin välisestä suhteesta,eli kaikki nuo "FIA haluaa Schumin joka kaudella mestariksi, eikä se välitä miten on lajia seuraavien kiinnostus ykkösiä kohtaan" niin minä näen tilanteen näin.
Kertoisitko nyt minkä ihmeen takia FIA haluaa näin? Mikä on FIA:n motiivi?

Sekö että ne tykkää Ferrarista niin kamalasti?

Williams-

Senior member
Sijainti
Hyvinkää
Ilmari:
Williams-:

Kertoisitko nyt minkä ihmeen takia FIA haluaa näin? Mikä on FIA:n motiivi?

Sekö että ne tykkää Ferrarista niin kamalasti?

Niin, miksiköhän FIA haluaa näin. Ehkä siksi, että sekun suosii Ferraria, joten kaipa FIA:n täytyy tehdä säännöt, jotka sopivat Ferkulle, muttei muille talleille.

Ja mitä tuohon Ferkun pitämiseen tulee,niin miks juuri Ferrari on se talli, jota FIA suosii. Miksei se voisi olla vaikka joku muu. Mitä ihmeellistä Ferkku on tehnyt, kun FIA:n pitää suosia sitä? Mutta ehkä on parempi,että se on Ferkku, jota FIA suosii, eikä esim.oma suosikkini Williams.

Ei nimittäin olisi kovinkaan hienoa, jos FIA: suosisi samalla "epäreilulla" tavalla Williamsia.

entso

Guest
Sikatörkee FIA ja Frank sopivat näinä vuosina ruskealla kirjekuorilla Williamsin suosimisesta, onko törkeämpiä vuosia nähty koskaan ja tuskin tullaan edes näkemään.

Kuljettajat
1992 Nigel Mansell Iso-Britannia Williams-Renault Goodyear
1993 Alain Prost Ranska Williams-Renault Goodyear

Tähän väliin löytyi vain yksinkertaisesti parempi kuski kuin Williamsilta

1994 Michael Schumacher Saksa Benetton-Ford Goodyear
1995 Michael Schumacher Saksa Benetton-Renault Goodyear

Tässä vaiheessa tää hyvä kuski meni sekunda Ferrari talliin jota FIA ei suosinut vaan FIA suosi edelleen Williamsia

1996 Damon Hill Iso-Britannia Williams-Renault Goodyear
1997 Jacques Villeneuve Kanada Williams-Renault Goodyear

Entäs tää FIA suosima tallipolitiikka eek!
1992 Williams-Renault Iso-Britannia Goodyear
1993 Williams-Renault Iso-Britannia Goodyear
1994 Williams-Renault Iso-Britannia Goodyear
1995 Benetton-Renault Iso-Britannia Goodyear
1996 Williams-Renault Iso-Britannia Goodyear
1997 Williams-Renault Iso-Britannia Goodyear

Ja sitten vielä puhutaan että FIA suosii Ferraria, Haloo wink

<small>[ 20-09-2003, 23:08: Message edited by: entso ]</small>

Williams-

Senior member
Sijainti
Hyvinkää
entso:
Sikatörkee FIA ja Frank sopivat näinä vuosina ruskealla kirjekuorilla Williamsin suosimisesta, onko törkeämpiä vuosia nähty koskaan ja tuskin tullaan edes näkemään.

Kuljettajat

Tässä vaiheessa tää hyvä kuski meni sekunda Ferrari talliin jota FIA ei suosinut vaan FIA suosi edelleen Williamsia

Ja sinäkö nyt olet sitä mieltä, että FIA ei suosi Ferraria? Kylläpäs suosii! Esim. tämä Michelinin "sääntöjen vastaiset" renkaat juttu. Ja sekö muka ei ollut FIA:n suosimista Ferkkua kohtaan?

Ilmari

Banned
Ja sinäkö nyt olet sitä mieltä, että FIA ei suosi Ferraria? Kylläpäs suosii! Esim. tämä Michelinin "sääntöjen vastaiset" renkaat juttu. Ja sekö muka ei ollut FIA:n suosimista Ferkkua kohtaan?
---------------

Tätähän on tuolla toisessa topiikissa jauhettu kyllästymiseen asti, mutta nyt kun otit asian puheeksi:

FIA on salaliitossa Williamssin ja McLarenin kanssa koska se on antanut niiden ajaa laittomalla renkaalla. Nyt asiaan oli vaan pakko puuttua kun se tuli julkisuuteen.

Kaikki on osa suurempaa suunnitelmaa. Bernien ja FIA:n rahavirrat ovat ehtymässä ja nyt oli pakko suistaa Ferrari valtaistuimelta. Michelinillä teetettiin näin tuo itsestään leviävä imukuppirengas jolla Ferrari oli tarkoitus suistaa vallasta.

:D

entso

Guest
Williams-:
entso:

Kuljettajat

Olenko jossain kirjoittanut, että en olisi sitä mieltä ???
Tää on vaan tätä tyhjän päivästä kirjoittelua,mihin me takametsän kansalaiset ei voida vaikuttaa vaikka kuinka haluttaisiin. Jossain topicissa ??? joku kysy, että onko pakko seurata F1:siä, pakko ei oo kuin kuolla,mutta kävi Ferrarille miten tahansa seuraan kisoja, vaikka kuinka Ferraria haukutaan.
Kannustetaan omiamme ja jätetään tää toisten arvostelu vähemmälle. Jookos :)

Ei tahdoton ihmisraunio

Guest
Voi ei! Ensiksi ajattelin jättää vastaamatta tähän keskusteluun ollenkaan luullessani että tämä mitä ilmeisimmin on julkeata pilaa,mutta koska tähän ei ole kukaan puuttunut ja viestiketju on kasvanut mammothimaisiksi en voi kuin todeta, että on tämä maailma sekopäinen paikka!!! :p

Ja itse asiaan: Jokainen maapallon ihminen voisi kehitellä oman vedenpitävän salaliittteorian ja saada sen kuulostamaan uskottavalta. Tiesittekö että yhdysvalloissa joku lahko osaa todisteellisesti todistaa Telluksen olevan navoiltaan litistyneen geoidin sijaan litteä!!!? Hulluja on moneen lähtöön! eek!

Zanthic

Musta Lammas
Sijainti
Oulu
No johan on, minä olen muuten edesmennyt Suomen presidentti Boris Jeltsin. Moro!

Ilmari

Banned
Ei tahdoton ihmisraunio:
Voi ei! Ensiksi ajattelin jättää vastaamatta tähän keskusteluun ollenkaan luullessani että tämä mitä ilmeisimmin on julkeata pilaa,mutta koska tähän ei ole kukaan puuttunut ja viestiketju on kasvanut mammothimaisiksi en voi kuin todeta, että on tämä maailma sekopäinen paikka!!! :p

Ja itse asiaan: Jokainen maapallon ihminen voisi kehitellä oman vedenpitävän salaliittteorian ja saada sen kuulostamaan uskottavalta. Tiesittekö että yhdysvalloissa joku lahko osaa todisteellisesti todistaa Telluksen olevan navoiltaan litistyneen geoidin sijaan litteä!!!? Hulluja on moneen lähtöön! eek!
Tyypillinen salaliittoteoria rakennetaan aina samalla kaavalla.

1. Kerää kaikki teoriaasi tukevat faktat ja tuo ne esille.
2. Unohda kaikki ne faktat jotka eivät tue teoriaasi.
3. Unohda kokonaisuus.

Tällä tavalla saadaan mistä tahansa asiasta muodostettua salaliittoteoria, jota voidaan puolustaa loputtomiin selektiivisesti valittujen faktojen varassa. Se että täysin aukottomia todisteita salaliitosta, ( kuten kiistämättömiä ääninauhoja, kiistämättömiä todistajanlausuntoja tai muita painavia aihetodisteita) ei löydy, ei häiritse teorioiden kehittelijöitä.