Jos toi 0,2s:n vaihtoaika on tosiaan olemassa kaudella 2005 (Kullan Heken mukaan), niin miks sen hidastavasta vaikutuksesta ei puhuta mitään missään. Sehän hidastaa vauhtia enemmän kuin arvellut aerodynamiikkamuutokset. McLarenin sivustojen mukaan vaihteenvaihto tapahtuu alle 50ms:ssa (ja tuo lienee aika varovaisesti sanottu, uskoisin että se tapahtuu vieläkin nopeammin). 200ms - 50ms = 150ms. Siis 0,15s per vaihteenvaihto ylöspäin. Tämän lisäksi aikaa menetetään jonkin verran siinä Kullan mainitsemassa 0,3s:n vaihtoajassa alaspäin vaihdettaessa, mut sitä menetystä en nyt lähe arvioimaan.
Todellisuudessa ylöspäin vaihdettaessa kiihdytyksen aikana menetetään vieläpä enemmän kuin tuo 0,15 (koska auton nopeus hidastuu enemmän, ja joudutaan jonkin aikaa enemmän taas kiihdyttämään, jotta saadaan se sama nopeus joka oli vaihdettaessa), joka on nyt oletettu aikaero kauden 2004 ja 2005 vaihteenvaihtoajassa. 10 vaihtoa ylöspäin per kierros tarkoittaisi siis yli 1,5 menetettyä sekuntia per kierros. Jos vaihtoja on 20 menetetään jo yli 3s per kierros. Joku vois laskee paljon niitä on, mut veikkaisin että toi 20 on aika lähellä.
Onks missään muualla, kun TS:n sivuilla ollu noista vaihtamisajoista?