Ferrari rikkoo rengassääntöjä

Iacchus

Well-known member
Liittynyt
20.6.2005
Viestit
231
Sijainti
Joroinen, Itä-Suomi
Vellu sanoi:
Tallit eivät tuo renkaita paikalle. Rengastoimittaja tuo ne.
Totta, mutta silti ne ovat kuuluvat asianomaisten tallien kalustoon.

Vellu sanoi:
Ei se edellytä muilta sen kummempaa solidaarisuutta.

Ei edellytäkään. Ei kukaan edellytä minultakaan puuttumista vaikka pahoinpitelyyn, jos sellaiseen satun törmäämään.
Paitsi Suomen laki ja sitä valvovat viranomaiset. F1-sarjassa sellaista lakia ei ole.



Vellu sanoi:
Ehkä se GPWC olisi parempi paikka kilpailla.
Voi olla, sitä emme vielä tiedä. Kuitenkin olen aina ollut ja tulen olemaan sitä mieltä, että mielenkiintoinen, rehellinen ja toimiva kilpa-autoluokka koostuu kolmesta instanssista: säännöt tekevä ja niitä valvova, järjestävä ja kilpaileva. GPWC-sarjassa ainakin kahta näistä kolmesta hoitaisivat autotehtaat, joka mielestäni saattaa laskea sekä sarjan kiinnostavuutta (löysät säännöt) sekä ajaa koko sarjan vielä F1-sarjaa pahempiin ongelmiin jos autoyhtiöt riitaantuvat keskenään. Samaten mahdollisuus huijaamiseen ja vielä nykyistä törkeämpään sääntöjen venyttelyyn on olemassa.
 

Iacchus

Well-known member
Liittynyt
20.6.2005
Viestit
231
Sijainti
Joroinen, Itä-Suomi
oskari sanoi:
Tästä osittain eri mieltä. Tallithan niitä renkaita testaa, ei Michelinillä edes ole yhtään nykyaikaista F1 autoa. Yhdessä niitä renkaita kehitetään, ja tallien testitulosten perusteella ne renkaat valitaan kisoihin.
Aivan totta, mutta talleilla ei ole samanlaista asiantuntemusta kuin Michelinillä. Eikä renkaita voitu testata Indianapolisin kaltaisissa olosuhteissa, koska Eurooppalaisilla testiradoilla ei ole mutkan 13 kaltaisia mutkia. Michelinillä sen sijaan oli vuoden takaa kuuden tallin data kyseisestä mutkasta sekä sen lisäksi testidataa, joiden perusteella sen olisi pitänyt kyetä valmistamaan sopivat seokset. Tämä on siis minun mielipiteeni ja saat vapaasti olla eri mieltä.
 

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
Iacchus sanoi:
Aivan totta, mutta talleilla ei ole samanlaista asiantuntemusta kuin Michelinillä. Eikä renkaita voitu testata Indianapolisin kaltaisissa olosuhteissa, koska Eurooppalaisilla testiradoilla ei ole mutkan 13 kaltaisia mutkia. Michelinillä sen sijaan oli vuoden takaa kuuden tallin data kyseisestä mutkasta sekä sen lisäksi testidataa, joiden perusteella sen olisi pitänyt kyetä valmistamaan sopivat seokset. Tämä on siis minun mielipiteeni ja saat vapaasti olla eri mieltä.
Ja viime vuoden kisan jälkeen vedetystä uudesta asfaltista sekä rataan jyrsityistä uristahan Misukalla oli dataa varmaan roppakaupalla... :yuck:
 

thInk

Palava peikko
Liittynyt
10.6.2002
Viestit
273
Sijainti
Maranello
Laatikko ei ole huopa. Piste.

Pannaria Ferrarille armotta, ja ulos sarjasta esim. pariksi vuodeksi. Oppivathan lukemaan sääntökirjaa.
 

Iacchus

Well-known member
Liittynyt
20.6.2005
Viestit
231
Sijainti
Joroinen, Itä-Suomi
McRäkä sanoi:
Ja viime vuoden kisan jälkeen vedetystä uudesta asfaltista sekä rataan jyrsityistä uristahan Misukalla oli dataa varmaan roppakaupalla... :yuck:
Olivathan nuo käyneet siellä mittailemassa, vaikkeivät testaamassa. Sitäpaitsi ongelma oli sama jo viime vuonna.
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
McRäkä sanoi:
Ja viime vuoden kisan jälkeen vedetystä uudesta asfaltista sekä rataan jyrsityistä uristahan Misukalla oli dataa varmaan roppakaupalla... :yuck:
Älä nyt tuohon kuoppaan kompastu....renkaan sivut olivat liian heikkoja kestämään ovaalin rasituksen ei siitä pinnasta ne rikkoutumiset johtuneet.
 
Ylös