Joppe_001
Well-known member
Sillähän ei pitäisi olla mitään merkitystä, että ajetaanko voitosta vai tekeekö porukan perällä Yamamoto tietä Sennalle. Kaikkien tallien ja kuljettajien pitää olla samalla viivalla, kun sääntökirjat kaivetaan esiin.
En missään vaiheessa väittänytkään, että se olisi oikein. Mutta tuo oli se syy, miksi silloin ei rankaistu.Jos kerran säännöissä lukee että ei tallimääräyksiä niin sillon myös olisi pitänyt tuostakin antaa hirveet sakot, ei säännöissä varmaan lue että se koskee vain sijoja 1 ja 2.
On myös olemassa kirjoittamattomia sääntöjä, ja säännön henki. Kaikki tietävät miksi tallimääräyskielto alunperin tuli sääntöihin: Itävalta 2002. Yleisön reaktio siihen, huutomyrsky. Teko tuomittiin niin yleisön kuin lehdistön toimesta. Nolo teatteri palkintopallilla. Koko laji joutui naurunanalaiseksi.Sillähän ei pitäisi olla mitään merkitystä, että ajetaanko voitosta vai tekeekö porukan perällä Yamamoto tietä Sennalle. Kaikkien tallien ja kuljettajien pitää olla samalla viivalla, kun sääntökirjat kaivetaan esiin.
Okei, Massa suutuspäissään anto tilaa...Miksi tuo vaihtoehto ei tullu mun mieleen?Tällainen on Ferrarin virallinen selitys Massan hidastamisesta
Ferrarin F1-talli selitti keskiviikkona Kansainvälisen autoliiton moottoriurheilun maailmanneuvostolle motivoineensa Felipe Massaa Saksan GP:n radioviestillä, jota on pidetty piilotettuna tallimääräyksenä.
Ferrarin selityksestä kertoi Espanjan moottoriurheiluliiton puheenjohtaja Carlos Gracia, joka oli paikanpäällä maailmanneuvoston kokouksessa, jossa Ferrarin tallimääräystä käsiteltiin.
- Massaa motivoitiin kertomalla hänen olevan Alonsoa hitaampi. Viestistä suuttuneena hän päätti hidastaa, mikä johti epäilyihin, Gracia kertoi Ferrarin esittämästä selityksestä Cadena SER -radioaseman haastattelussa.
Ferrari on koko ajan kiistänyt käyttäneensä tallimääräystä. Ferrari viestitti Massalle kisan aikana:
- Fernando on sinua nopeampi. Voitko vahvistaa, että ymmärsit viestin?
Olisiko tämä väitteen tueksi jotain lähdettä? Schumin paluu ja yleisesti jännittävä ja viihdyttävä kausi on luultavammin lisännyt katsojamääriä. Ja kasvaneet ne ovat tähänkin asti.Ja varikolla ihmetellään miksi katsojaluvut tippuu koko ajan..
Kausi on ollut ohitusrikkain ainakin yli 15 viime kauden ajalta. 5 eri voittajaa, todella viihdyttäviä kisoja, ja kun kuusi kisaa on ajamatta on mestaruustaistelussa mukana vielä 5 kuljettajaa. En todellakaan usko että katsojaluvutkaan olisi tippumaan päin. Lisäksi voimasuhteet tallien välillä ovat vaihdelleet kisoista riippuen.Ja varikolla ihmetellään miksi katsojaluvut tippuu koko ajan.Joku koomikko vissiin kirjoittaa näitä ferrarin statementtejä.
En nyt nopeasti googlettamalla saanut mitään tietoa tästä,mutta yritän etsiä ja palataan asiaan.Tuo toinen lause oli mun pääpointti,ei katsojaluvut.Olisiko tämä väitteen tueksi jotain lähdettä? Schumin paluu ja yleisesti jännittävä ja viihdyttävä kausi on luultavammin lisännyt katsojamääriä. Ja kasvaneet ne ovat tähänkin asti.
"2008 was the fourth consecutive annual increase for F1's TV audience, moving chief executive Bernie Ecclestone to remark that the figures paint "an overall picture of the rude health" of the sport.
PaddockTalk
Jos siis tähän uskominen, niin Massa ei ehkä ollutkaan Alonsoa hitaampi, vaan se saatiin tällä tavoin vaikuttamaan siltä. Nyt kyllä oikeasti alkaa tuntua siltä, että Massan kannattaisi katsella muita vaihtoehtoja. Onhan tuo nyt aikaa raakaa taktikointia Felipen kustannuksella, mutta tietenkin kun Alonso on ykköskuski, selvä ykköskuski, niin peli on raakaa.MTV3 sanoi:Paljastus: Alonso sai moottorietua Massaan verrattuna
Fernando Alonso sai nostaa moottorinsa kierrosluvut tallikaveriaan Felipe Massaa korkeammalle Saksan GP:ssä ennen kiistanalaista ohitustaan. Asia paljastui tallimääräystä koskeneessa käsittelyssä FIA:n moottoriurheilun maailmanneuvoston edessä.
Molemmat Ferrari-kuskit Massa ja Alonso olivat Saksan GP:n kaksoisjohtotilanteessa kääntäneet moottorinsa kierroslukuja alaspäin, mikä alensi moottorin tehoa.
Tallikaverinsa takana ajaneelle Alonsolle annettiin kuitenkin myöhemmin lupa kääntää kierrosluvut takaisin ylös. Massalle ei kerrottu Alonson saamasta luvasta.
Alonso hyötyi näin ollen autonsa suorituskykyedusta Massaan nähden ennen tallimääräyksen avulla suorittamaansa ohitusta. Ferrari ilmoitti Massalle tallimääräyksestä toteamalla Alonson olevan häntä nopeampi.
(MTV3)
Kyllä siihen on uskominen. Se löytyy täältä FIA:n raportista.Jos siis tähän uskominen, niin Massa ei ehkä ollutkaan Alonsoa hitaampi, vaan se saatiin tällä tavoin vaikuttamaan siltä. Nyt kyllä oikeasti alkaa tuntua siltä, että Massan kannattaisi katsella muita vaihtoehtoja. Onhan tuo nyt aikaa raakaa taktikointia Felipen kustannuksella, mutta tietenkin kun Alonso on ykköskuski, selvä ykköskuski, niin peli on raakaa.
Rahalla saa ja hevosella pääsee. Siis Santanderin luotolla ja Maranellon korskuvalla.Jos siis tähän uskominen, niin Massa ei ehkä ollutkaan Alonsoa hitaampi, vaan se saatiin tällä tavoin vaikuttamaan siltä. Nyt kyllä oikeasti alkaa tuntua siltä, että Massan kannattaisi katsella muita vaihtoehtoja. Onhan tuo nyt aikaa raakaa taktikointia Felipen kustannuksella, mutta tietenkin kun Alonso on ykköskuski, selvä ykköskuski, niin peli on raakaa.
Täysin käsittämätöntä! Samantien voisi antaa Massalle punaisen mikroauton. Se varmaan tosin ajaisi tyytyväisenä hiljaa silläkin ympyrää kun saa kuulua aina niin hienoon Ferrarin-perheeseen. Luulisi Massallakin jo tulevan ikävä Kimiä tallikaverina. Silloin autoa vielä jopa kehitettiin hänen suuntaansa sopivaksi, mikä tosin taisi olla osa jopa koko Kimi-gatea...Jos siis tähän uskominen, niin Massa ei ehkä ollutkaan Alonsoa hitaampi, vaan se saatiin tällä tavoin vaikuttamaan siltä. Nyt kyllä oikeasti alkaa tuntua siltä, että Massan kannattaisi katsella muita vaihtoehtoja. Onhan tuo nyt aikaa raakaa taktikointia Felipen kustannuksella, mutta tietenkin kun Alonso on ykköskuski, selvä ykköskuski, niin peli on raakaa.