Ferrari vuonna 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Sillähän ei pitäisi olla mitään merkitystä, että ajetaanko voitosta vai tekeekö porukan perällä Yamamoto tietä Sennalle. Kaikkien tallien ja kuljettajien pitää olla samalla viivalla, kun sääntökirjat kaivetaan esiin.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Jos kerran säännöissä lukee että ei tallimääräyksiä niin sillon myös olisi pitänyt tuostakin antaa hirveet sakot, ei säännöissä varmaan lue että se koskee vain sijoja 1 ja 2.
En missään vaiheessa väittänytkään, että se olisi oikein. Mutta tuo oli se syy, miksi silloin ei rankaistu.

Itse olen jo moneen otteeseen tuominnut FIAn toiminnan ja toimimattomuuden näissä sääntörikkomuskohdissa.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Sillähän ei pitäisi olla mitään merkitystä, että ajetaanko voitosta vai tekeekö porukan perällä Yamamoto tietä Sennalle. Kaikkien tallien ja kuljettajien pitää olla samalla viivalla, kun sääntökirjat kaivetaan esiin.
On myös olemassa kirjoittamattomia sääntöjä, ja säännön henki. Kaikki tietävät miksi tallimääräyskielto alunperin tuli sääntöihin: Itävalta 2002. Yleisön reaktio siihen, huutomyrsky. Teko tuomittiin niin yleisön kuin lehdistön toimesta. Nolo teatteri palkintopallilla. Koko laji joutui naurunanalaiseksi.

Tätä haluttiin estää tapahtumasta uudelleen, joten siksi sääntö tuli. Mitä tämä viestitti talleille? Älkää nolatko lajia, yleisön tulee tykätä showsta eikä buuata.

Sen jälkeen tallimääräyksissä otettiin matalan profiilin linja. Niitä on toki tullut, mutta vain sellaisissa tapauksissa että esim. mestaruus on loppukaudesta kyseessä ja toinen kuljettaja on pisteistä jo ulkona (täysin sallittua, kuljettaja saa auttaa tallikaveriaan, yleisö myös tämän ymmärtää). Tai esim. Hocke '08, ollaan sijoilla 4-5, paljonpa yleisöä kiinnostaa jos Heikki päästää siinä tilanteessa Lewisin ohi.

Näissä tapauksissa on noudatettu "säännön henkeä", ne eivät ole niin räikeitä että yleisö niistä pillastuisi, ja tulisi uusi Itävalta 2002. Mutta mitä tekee Ferrari? Järjestää uusintaversion Itävallasta 2002, ja laji joutuu jälleen naurunalaiseksi. Nolo teatteri palkintopallilla. Noloa selittelyä, valehtelua. Yleisö nauraa, buuaa, häpeää. Lehdistö ristiinnaulitsee.

Ferrari järjesti koko setin jotka säännöllä oli haluttu estää.
 

Ommk

Active member
Liittynyt
12.7.2010
Viestit
41
Tällainen on Ferrarin virallinen selitys Massan hidastamisesta

Ferrarin F1-talli selitti keskiviikkona Kansainvälisen autoliiton moottoriurheilun maailmanneuvostolle motivoineensa Felipe Massaa Saksan GP:n radioviestillä, jota on pidetty piilotettuna tallimääräyksenä.

Ferrarin selityksestä kertoi Espanjan moottoriurheiluliiton puheenjohtaja Carlos Gracia, joka oli paikanpäällä maailmanneuvoston kokouksessa, jossa Ferrarin tallimääräystä käsiteltiin.

- Massaa motivoitiin kertomalla hänen olevan Alonsoa hitaampi. Viestistä suuttuneena hän päätti hidastaa, mikä johti epäilyihin, Gracia kertoi Ferrarin esittämästä selityksestä Cadena SER -radioaseman haastattelussa.

Ferrari on koko ajan kiistänyt käyttäneensä tallimääräystä. Ferrari viestitti Massalle kisan aikana:

- Fernando on sinua nopeampi. Voitko vahvistaa, että ymmärsit viestin?
Okei, Massa suutuspäissään anto tilaa...Miksi tuo vaihtoehto ei tullu mun mieleen?
 

Paperino

Well-known member
Liittynyt
26.11.2009
Viestit
199
Sijainti
Tampere
Kausilla 2007 ja 2008 hassuimmista ja noloimmista kommenteista F1-sirkuksessa vastasi aina Lewis Hamilton. Kaudella 2009 möläyttelyn valtikka siirtyi Luca Montezemololle, ja nyt tämä taito on selkeästi saatu jaettua Ferrarin koko tiimiin. Massaa motivoitiin hidastamaan… Näinpä.

Onnea vaan Ferrarille hienosta työstä F1:n maineen eteen.
:alppu:
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Ja varikolla ihmetellään miksi katsojaluvut tippuu koko ajan.Joku koomikko vissiin kirjoittaa näitä ferrarin statementtejä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ja varikolla ihmetellään miksi katsojaluvut tippuu koko ajan..
Olisiko tämä väitteen tueksi jotain lähdettä? Schumin paluu ja yleisesti jännittävä ja viihdyttävä kausi on luultavammin lisännyt katsojamääriä. Ja kasvaneet ne ovat tähänkin asti.

"2008 was the fourth consecutive annual increase for F1's TV audience, moving chief executive Bernie Ecclestone to remark that the figures paint "an overall picture of the rude health" of the sport.
PaddockTalk
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4130
Ja varikolla ihmetellään miksi katsojaluvut tippuu koko ajan.Joku koomikko vissiin kirjoittaa näitä ferrarin statementtejä.
Kausi on ollut ohitusrikkain ainakin yli 15 viime kauden ajalta. 5 eri voittajaa, todella viihdyttäviä kisoja, ja kun kuusi kisaa on ajamatta on mestaruustaistelussa mukana vielä 5 kuljettajaa. En todellakaan usko että katsojaluvutkaan olisi tippumaan päin. Lisäksi voimasuhteet tallien välillä ovat vaihdelleet kisoista riippuen.

Mielestäni kausi 2010 on ollut parasta viihdettä moottoriurheilun saralla pitkään aikaan.
 

Olaus

Well-known member
Liittynyt
6.7.2000
Viestit
225
Sijainti
Monaco
Typerää katsojien aliarvioimista. Hyvin kuvastaa koko henkeä, mikä tallissa on, kun Alonso valehtelee silmät pyöreinä kisan jälkeisessä lehdistötilaisuudessa ja kaikki tietää, että kaveri valehtelee niin, että korvat heiluu. Sama juttu tässä, kun tuotetaan näitä valheellisia lausuntoja ja tarjotaan ne yleisölle kiistämättömänä totuutena, vaikka heti näkee mistä on kyse.

Sanakirjoihin pitäisi vaihtaa Kieroilu- termin tilalle termi Ferrari.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Olisiko tämä väitteen tueksi jotain lähdettä? Schumin paluu ja yleisesti jännittävä ja viihdyttävä kausi on luultavammin lisännyt katsojamääriä. Ja kasvaneet ne ovat tähänkin asti.

"2008 was the fourth consecutive annual increase for F1's TV audience, moving chief executive Bernie Ecclestone to remark that the figures paint "an overall picture of the rude health" of the sport.
PaddockTalk
En nyt nopeasti googlettamalla saanut mitään tietoa tästä,mutta yritän etsiä ja palataan asiaan.Tuo toinen lause oli mun pääpointti,ei katsojaluvut.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4130
MTV3 sanoi:
Paljastus: Alonso sai moottorietua Massaan verrattuna

Fernando Alonso sai nostaa moottorinsa kierrosluvut tallikaveriaan Felipe Massaa korkeammalle Saksan GP:ssä ennen kiistanalaista ohitustaan. Asia paljastui tallimääräystä koskeneessa käsittelyssä FIA:n moottoriurheilun maailmanneuvoston edessä.

Molemmat Ferrari-kuskit Massa ja Alonso olivat Saksan GP:n kaksoisjohtotilanteessa kääntäneet moottorinsa kierroslukuja alaspäin, mikä alensi moottorin tehoa.

Tallikaverinsa takana ajaneelle Alonsolle annettiin kuitenkin myöhemmin lupa kääntää kierrosluvut takaisin ylös. Massalle ei kerrottu Alonson saamasta luvasta.

Alonso hyötyi näin ollen autonsa suorituskykyedusta Massaan nähden ennen tallimääräyksen avulla suorittamaansa ohitusta. Ferrari ilmoitti Massalle tallimääräyksestä toteamalla Alonson olevan häntä nopeampi.

(MTV3)
Jos siis tähän uskominen, niin Massa ei ehkä ollutkaan Alonsoa hitaampi, vaan se saatiin tällä tavoin vaikuttamaan siltä. Nyt kyllä oikeasti alkaa tuntua siltä, että Massan kannattaisi katsella muita vaihtoehtoja. Onhan tuo nyt aikaa raakaa taktikointia Felipen kustannuksella, mutta tietenkin kun Alonso on ykköskuski, selvä ykköskuski, niin peli on raakaa.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Alonso varmaan pyyti radiossa tätä kun huomasi että felipe ajoi nopeampia kierosaikoja. En yllättyisi yhtään :tongue:
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Jos siis tähän uskominen, niin Massa ei ehkä ollutkaan Alonsoa hitaampi, vaan se saatiin tällä tavoin vaikuttamaan siltä. Nyt kyllä oikeasti alkaa tuntua siltä, että Massan kannattaisi katsella muita vaihtoehtoja. Onhan tuo nyt aikaa raakaa taktikointia Felipen kustannuksella, mutta tietenkin kun Alonso on ykköskuski, selvä ykköskuski, niin peli on raakaa.
Kyllä siihen on uskominen. Se löytyy täältä FIA:n raportista.

http://cdn.images.autosport.com/specials/wmsc/ferrari-wmsc-decision.pdf
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jos siis tähän uskominen, niin Massa ei ehkä ollutkaan Alonsoa hitaampi, vaan se saatiin tällä tavoin vaikuttamaan siltä. Nyt kyllä oikeasti alkaa tuntua siltä, että Massan kannattaisi katsella muita vaihtoehtoja. Onhan tuo nyt aikaa raakaa taktikointia Felipen kustannuksella, mutta tietenkin kun Alonso on ykköskuski, selvä ykköskuski, niin peli on raakaa.
Rahalla saa ja hevosella pääsee. Siis Santanderin luotolla ja Maranellon korskuvalla.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6726
Sijainti
Täällähä mä
Paljon helpompaa olisi jos formuloissa kisaisi tuplamäärä talleja nykyiseen verrattuna ja kaikissa vain yksi kisakuljettaja + testikuski ... Kenenkään ei tarvitsisi itkeä ja kaikki saisivat kisata reilusti ;)
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Jos siis tähän uskominen, niin Massa ei ehkä ollutkaan Alonsoa hitaampi, vaan se saatiin tällä tavoin vaikuttamaan siltä. Nyt kyllä oikeasti alkaa tuntua siltä, että Massan kannattaisi katsella muita vaihtoehtoja. Onhan tuo nyt aikaa raakaa taktikointia Felipen kustannuksella, mutta tietenkin kun Alonso on ykköskuski, selvä ykköskuski, niin peli on raakaa.
Täysin käsittämätöntä! Samantien voisi antaa Massalle punaisen mikroauton. Se varmaan tosin ajaisi tyytyväisenä hiljaa silläkin ympyrää kun saa kuulua aina niin hienoon Ferrarin-perheeseen. Luulisi Massallakin jo tulevan ikävä Kimiä tallikaverina. Silloin autoa vielä jopa kehitettiin hänen suuntaansa sopivaksi, mikä tosin taisi olla osa jopa koko Kimi-gatea...
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/09/1184671

Jaha, nyt ovat herrat Sauberilta ja jopa Williamsiltakin puolustanet Ferraria. Selvä. Ymmärrän kyllä halun estää typerät kolaroinnit tallikaverien välillä mutta ei sen takia tarvitse päästää ketään ohi eikä ainakaan antaa toiselle koneeseen lisäkierroksia. Voihan sitä ajaa kiltisti peräkanaa maaliin. Hieman ontuu tämäkin perustelu...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös