Sitähän se kuljettajien mestaruudesta ajaminen on, kun ajellaan epätasaväkisillä autoilla ja sopupelimäisillä kuljettajastatuksilla. Mutta katsojat haluavat kuitenkin nähdä kuljettajien kilpailua eivätkä tallien. Siksi tallien voimavaroja kanavoidaan joissain talleissa kuljettajien taakse, jopa tallimenestyksen kustannuksella. Tämä on tietenkin vaikeaa niissä talleissa, joissa on kaksi tasavahvaa kuljettajaa. Monet talleista ovat aikojen saatossa harjoittaneet molempia poliittisia suuntauksia. Tämä yhden kärjen taktiikka on sikäli tehokas kuljettajien mestaruudesta taistellessa, että se tarjoaa ykköskuskille psykologisen yliotteen joka helpottaa kovalla tasolla kilapilemista.Okei, luovutaan sitten kuljettajien mestaruudesta, sillä sellaistahan ei ole olemassakaan jos asiaa ajatellaan tuolta kantilta. Oikassa toki olet, mutta miksi sitten kuljettajien mestaruudesta edes ajetaan? Sehän on katsojien kusetusta.
Kuljettajakin ajaa mestaruuden tallille. Kuskin mestaruus on myös tallin mestaruus, sillä ilman tallia sitä kuljettajien mestaruutta ei olisi tullut. Siksihän tallit palkkaavat tiettyjä kuljettajia. Ajatuksella, että tuo kuski voi tuoda mestaruuden meidän tallille. Tai köyhempien ja heikompien tallien tapauksessa, tuo kuski voi tuoda meille parhaan tuloksen (kilpailullisesti tai rahallisesti, mieluiten molempia).Okei, luovutaan sitten kuljettajien mestaruudesta, sillä sellaistahan ei ole olemassakaan jos asiaa ajatellaan tuolta kantilta. Oikassa toki olet, mutta miksi sitten kuljettajien mestaruudesta edes ajetaan? Sehän on katsojien kusetusta.
Nää on vain spekulaatioita, mitkä kyllä pitäis pikku hiljaa ratkaista, Kubicaa ollaan pari vuotta oltu viemässä Ferrarille jne, Massakin ollut lähdössä ties minnekkä vähän väliä. Toivottavasti sellainen selkis nuille asioille tulis että jompi kumpi vaihtaisi edes tiimiä. Lehtijuttujen/Huhujen mukaan Kubican siirtoa Ferrarille voisi pitää todemman mukaisemmalta, mutta ei Felipekaan kannata unohtaa.Massa haluaa pois ferrarilta ? http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/09/1187739
Mites se nyt olikaan: "latinoyhteys toimii"
Kyllähän se hyvin pitkälti tuolleen on, vaikka Alonso on joskus sanonutkin haluavansa juuri Kubican tiimikaveriksi niin ei siinä paljon kaveruus kummiskaan auta, Kubica tulee Ferrarille jos on tullakseen mitä epäilen, suuntana on RBR tai Mercedes tulevaisuudessa puolalaiskuskilla.Kubica menee Ferrarille jos on mennäkseen kun Alonso on sieltä poistunut, ei ennen tätä.
Kuten olen aiemmin täällä huudellut, mielestäni Massasta luopuminen olisi Ferrarille huono juttu. Hän on ollut Maranellossa useamman vuoden ja tietää toimintavat, on nopea "tarvittaessa" ja ennenkaikkea hän on Felipe Baby, millä Ferrari voi pelata pelejään. Vaikeaa on löytää yhtä hyvää kakkoskuskia ainakaan noin lyhyellä varoitusajalla. Mutta ymmärrän kyllä hyvin Felipeä, jos hän haluaa tuolta lähteä. Jos Ferrarin autolla voitetaan kuljettajien maailmanmestaruus tulevina kausina, se tulee olemaan niin suurella todennäköisyydellä Oviedon pojan kilpuri, ettei tuolla kannata uraansa tuhlata jos sitä maailmanmestaruutta oikeasti haluaa paljon, eikä ole iän puolesta aikaa ajaa esim. 10 kautta ja odottaa Alonson poistumista tallista.hommahan on niin että, Alonso ei suostu ajamaan minkää kimin kanssa f1 autoa samassa tallissa. Kubica ei suostu todellakaan alonson kakkoskuskiksi. Joten se ei ole sinne menossa ennen ku alonso sieltä häviää. Toki kubica menee jos saa tasavertaisen kohtelun. Mutta sillon alonso tulee ja kaataa homman. Kubica on omasta mielestäni sellainen kaveri että ei varmasti anna minkää santanderin nukkejen sanella tekemisiään. Elikkä jos MAssa nyt sattus ferrariltä lähtemään sinne hommataan kakkoskuskiks joku yhtä kova rattimies mitä massan tilalla oli viime kaudella. Kaverit häviää kimille kieroksella aivan järkyttävän määrän. Alonson kanssa ne voisi päästä samalla sekunnille ihan.
Massan tuohtumuksen enemmän kuin ymmärtää, mutta eiköhän hän vain niele kiukkunsa, pysy Ferrarilla ja toivo, että Alonsolla olisi riittävästi huonoa onnea ensi kaudella, jolloin hän pääsisi ehkä etulyöntiasemaan. Voi olla ettei ole toiveidensa kanssa aivan yksin... :thumbup:Palaako Rubens Barrichello Ferrarille? Välit tulehtuivat aika pahasti Schumacherin porukkaan, mutta nyt siellä on käytännössä ihan eri miehet puikoissa, kun MS:n jälkeen paikkoja ovat käyneet mylläämässä Kimi ja Alonso. Di Montezemoloa kammetaan myös syrjään. Vaikka Rubinho onkin sanonut ajavansa vain mestaruudesta, niin siihen ei ole mitään mahdollisuuksia Williamsilla, Ferrarilla tähän saattaisi olla edes teoreettinen sauma kaiken mennessä nappiin. Ja mikä ettei, palkka olisi luultavasti parempi kuin Williamsilla ja työilmapiiri olisi sinänsä tuttu, plus että fanit ottaisivat vanhan aseenkantajan lämmöllä vastaan.
Toinen vaihtoehto on David Coulthardin yllätyspaluu. Okei, kaksi kautta on ollut sivussa, mutta tulivathan Schumacher ja de la Rosa takaisin kolmen jälkeen. DC toisi lisäksi arvokasta testikokemusta parina edelliskautena hallinneelta Red Bullilta. Sitten on tietysti Fisichella, mutta hänen näyttönsä v. 2009 oli vaisuhko, autokin tosin oli mitä oli.
Joka tapauksessa lienee selvää, ettei Ferrari ota Alonson aisapariksi ketään, joka edes teoriatasolla uhkaisi Alonsoa radalla ts. on riittävän hidas ja/tai helppo laittaa ruotuun. Tämä rajaa potentialisen kuljettajapoolin minimiin, johon kuuluvat em. konkareiden lisäksi Villeneuve, Sutil, Liuzzi, Glock, de la Rosa, Badoer, Kovalainen ja Trulli.
Minusta tuo on ihan tervettä kritiikkiä kun katsotaan hieman kuinka se tulos itse asiassa syntyi. Alonso ajoi kyllä hienosti, mutta oli menettää kaiken lähdössä: kolarointi oli hyvin lähellä ja sijan menetys, jonka pelasti kieltämättä loistava varikkotiimin työskentely. Ferrarille voi antaa tiiminä kympin mutta Fernando ei tehnyt täydellistä työtä. Arvosanansa päättäköön jokainen itse.Siis jos kuski tekee kaiken oikein, starttia lukuunottamatta. Paalu, nopein kierros ja voitto, niin silti ei ansaitse ku 8??? Ne on kyllä kummaa sakkia nuo lattarimediat.
Ihanko niinkuin tosissasi väität että Kimi olisi Alonsoa sekuntikaupalla nopeampi. Luokaton provo.Kaverit häviää kimille kieroksella aivan järkyttävän määrän. Alonson kanssa ne voisi päästä samalla sekunnille ihan.
No ei tietenkään - ihan lyhyemmillä radoilla.Ihanko niinkuin tosissasi väität että Kimi olisi Alonsoa sekuntikaupalla nopeampi. Luokaton provo.
Heh, onneksi en lukenut tätä aamulla - olisi kahvit näppiksellä.No ei tietenkään - ihan lyhyemmillä radoilla.
Aivan varmasti haluaa. Ei siellä kovin monella kuskilla ole varaa nirsoilla työpaikan suhteen.Tallimääräykset alkavat vaikuttaa. Kaikkien unelmatallin kuljettajaksi ei kukaan enää haluakaan?
James Allen välittää blogissaan italialaislehden (Corriere dello Sport) tiedon, jonka mukaan Massa viihtyy hyvin Ferrarilla ja on tehnyt sopimuksen, että tukee Alonson mestaruustaistoa tänä vuonna vastineeksi tasavertaisesta kohtelusta ensi kaudella. Massa arvelee Alonson ottaneen hänestä niskalenkin koska ei ole saanut renkaitaan toimimaan tällä kaudella, mutta toivoo Pirellin renkaiden lisäävän omaa kilpailukykyään Alonsoa vastaan.Massa haluaa pois ferrarilta ? http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/09/1187739