Ferrarin kehumis-/haukkumistoikki

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
General FUp sanoi:


Muutoinkin aika hassua syyttää kuskia noista Benetton-aikojen vilpityksistä, eiköhän ne ole aikalailla tallin puolelta tehtyjä ratkaisuja, mahdollisesti kuskin tietämättäkin. Ja kukas muukaan siellä Benettonin puikoissa hääri kuin Mafio Briatore itse. Kumma ettei hän kanna painolastia noista ajoista mukanaan.

MS Lykki Hilliä ulos mestruustaistosta benettonilla! MS yritti lykkiä JV:tä ulos mestruustaistosta ferrarilla! Missä Briatore oli silloin?:nope:
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
Black Leopard sanoi:
Tuo Malesian tapaus on siitäkin poikkeuksellinen että tuskimpa F1-piireistä kukaan oli FIA:n päätöksen kannalla, lukuunottmatta tietenkään Ferrarin omaa väkeä

Ja hauskinta on vielä Ferrarin oma tunnustus sääntörikkomuksesta, mikä tekee FIA:n päätöksestä entistä naurettavamman ja järjettömän.Mutta täytyihän mestaruustaistelu saada väkisinkin viimeiseen kilpailuun :wink:
Missä vaiheessa Ferrari tunnusti tämänkin selkeääkin selvemmän sääntörikkomuksen ? Ajattelitko, että ne kuusi vai kuinka monta juristia (Siis Ferrarin ja Fian selkeästi lahjomat miehet) tekivät siellä muutoksenhakulautakunnassa Ferrarille myönteisen päätöksen vaikka Ferrari siellä tunnusti tehneensä virheen. Aika poikia tai sitten kävi niin että Ferrari ei ikinä mitään tunnustanut.
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Nasu sanoi:
MS Lykki Hilliä ulos mestruustaistosta benettonilla! MS yritti lykkiä JV:tä ulos mestruustaistosta ferrarilla! Missä Briatore oli silloin?:nope:
Kaksi tapaustahan tuossa on, aika pikku osuus kun miettii miehen uraa :) Ja kolistelihan Hillkin miesten välisissä kamppailuissa, jos muistaa haluaa.
 

Pete

Well-known member
Liittynyt
28.11.1999
Viestit
1211
Sijainti
Oulu
holvius sanoi:
Missä vaiheessa Ferrari tunnusti tämänkin selkeääkin selvemmän sääntörikkomuksen ? Ajattelitko, että ne kuusi vai kuinka monta juristia (Siis Ferrarin ja Fian selkeästi lahjomat miehet) tekivät siellä muutoksenhakulautakunnassa Ferrarille myönteisen päätöksen vaikka Ferrari siellä tunnusti tehneensä virheen. Aika poikia tai sitten kävi niin että Ferrari ei ikinä mitään tunnustanut.
Niin, en tiedä tunnustiko varsinaisesti, mutta Ross Brawn kertoi sääntörikkomuksen olleen tahaton ja Jean Todt tarjoutui eroamaan virastaan. Jokatapauksessa Bernie Ecclestone & Max Mosley olivat alunperin sitä mieltä, ettei noin vähäisestä vilpistä saa hylätä. Joskin mieli muuttui kun seuraavan kauden alussa Coulthardin auton etusiipi oli radan rasituksen vuoksi vääntynyt laittoman puolelle kahdella millillä. Silloin Bernie olikin yllättäen sitä mieltä, että sääntöjä pitää noudattaa tarkasti.
 

Tehomylly

Vihainen mies
Liittynyt
24.3.2002
Viestit
610
Sijainti
Tampere
Ferrarin ja FIAn oletettu kytkentä

No jos oletetaan että Ferrari pääsee vaikuttamaan FIAn päätöksiin kabinettikeskusteluiden ja vapaamuurarikädenpuristusten kautta siten, että toleranssit muuttuvat tarvittaessa niin eikö se vain osoita että Ferrari osaa pelata peliä paremmin kuin muut tallit.

Ehkä nykyään ei riitä enää tekninen osaaminen ja huippukuskit vaan pitää löytyä vähän Machiavelliä ajatusmaailmasta ja selkäänpuukotusvälineitä varikkokaapista.

Jos McLaren, Williams ja muut "puhtoiset" tallit eivät moiseen peliin ryhdy tai sitä osaa niin ihan turha siitä on valittaa.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Pete sanoi:
Niin, en tiedä tunnustiko varsinaisesti, mutta Ross Brawn kertoi sääntörikkomuksen olleen tahaton ja Jean Todt tarjoutui eroamaan virastaan. Jokatapauksessa Bernie Ecclestone & Max Mosley olivat alunperin sitä mieltä, ettei noin vähäisestä vilpistä saa hylätä. Joskin mieli muuttui kun seuraavan kauden alussa Coulthardin auton etusiipi oli radan rasituksen vuoksi vääntynyt laittoman puolelle kahdella millillä. Silloin Bernie olikin yllättäen sitä mieltä, että sääntöjä pitää noudattaa tarkasti.
Nimenomaan tätä tarkoitin :ahem:

Ihmeellistä että yhtenä päivänä tahaton myönnetty sääntörikkomus on hyväksyttävissä koska se oli tahaton ja taas toisena sääntökirjaa luetaan täydellisesti ilman pienintäkään tulkinnan mahdollisuutta esim. Coulthardin Brasilian tapauksessa 2000.

Ja mitä tulee Ferrariin ennen Schumacheria, ei talli todellakaan niin huono ollut kuin väitetään.Todella heikkoja kausia Ferrarille olivat vain 91 ja 92.Loppukaudesta ´93 alkoi uusi nousu. Kaudella ´95 Alesi olisi voinut voittaa useammankin kerran, mutta tekniikka petti liian usein.Monacossa Brundle kolaroi Jeanin ulos voittotaistosta.Monzassa täysin selvä voitto meni pyöränlaakerin hajoamiseen 8 kierrosta ennen maalia :frown:
 
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
839
Sijainti
Oulu, loppuvuoden Alahärmä
Pete sanoi:
Niin, en tiedä tunnustiko varsinaisesti, mutta Ross Brawn kertoi sääntörikkomuksen olleen tahaton ja Jean Todt tarjoutui eroamaan virastaan. Jokatapauksessa Bernie Ecclestone & Max Mosley olivat alunperin sitä mieltä, ettei noin vähäisestä vilpistä saa hylätä. Joskin mieli muuttui kun seuraavan kauden alussa Coulthardin auton etusiipi oli radan rasituksen vuoksi vääntynyt laittoman puolelle kahdella millillä. Silloin Bernie olikin yllättäen sitä mieltä, että sääntöjä pitää noudattaa tarkasti.
samassa kisassahan schumacherin sun muiden pohjalevyt olivat ihan kuluneet. kyllä schumacherilla enemmän laiton pirssi oli kun coulthardilla
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Ferrari on mielestäni ryvettynyt viiden viimeisen vuoden aikana aika tavalla. Talli on ollut useassa erilaisessa fiaskossa osallisena. Tavalla tai toisella. Se ei voi olla sattumaa.

Jotkut voivat tietysti pitää siitä, että joku talli osaa "pelata peliä" baanan sijasta myös kabineteissa. Ja tokihan kabinettipelikin voi olla mielenkiintoista....onhan se nähty, kun erinäisistä asioista on täälläkin väännetty asiaa oikein urakalla. Ikäväksi asian tekee se, että Ferrari on saattanut kabinettipelien takia saavuttaa tällä hetkellä saavuttamattomalta tuntuvan etumatkan muihin nähden. En tarkoita mitään yksittäistä ex-fiaskoa vaan "kaikkia niitä yhteensä"...

Talli on kuitenkin tärkeä F1:lle. Kuten oikeastaan muutkin jäljellä olevat tallit...;)
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Formulanomi sanoi:
Ferrari on mielestäni ryvettynyt viiden viimeisen vuoden aikana aika tavalla. Talli on ollut useassa erilaisessa fiaskossa osallisena. Tavalla tai toisella. Se ei voi olla sattumaa.

Jotkut voivat tietysti pitää siitä, että joku talli osaa "pelata peliä" baanan sijasta myös kabineteissa. Ja tokihan kabinettipelikin voi olla mielenkiintoista....onhan se nähty, kun erinäisistä asioista on täälläkin väännetty asiaa oikein urakalla. Ikäväksi asian tekee se, että Ferrari on saattanut kabinettipelien takia saavuttaa tällä hetkellä saavuttamattomalta tuntuvan etumatkan muihin nähden. En tarkoita mitään yksittäistä ex-fiaskoa vaan "kaikkia niitä yhteensä"...

Talli on kuitenkin tärkeä F1:lle. Kuten oikeastaan muutkin jäljellä olevat tallit...;)
Ei toki pelkän kabinettipelin, onhan kyseessä tekninen osaaminen ja moni muukin tekijä :) Kabinettipelikin tosin vaikuttanee osaltaan.
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
1996 Ferrari oli umpisurkea, mutta vain Schumacherin mittapuulla, joka ei koskaan ole umpisurkeaa kalustoa nähnytkään. Schumin olis pitäny olla kaikkien niin rakastaman MP4-10 puikoissa, niin olis ehkä irronnut tietoa surkeasta kalustosta.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
General FUp sanoi:
Ei toki pelkän kabinettipelin, onhan kyseessä tekninen osaaminen ja moni muukin tekijä :) Kabinettipelikin tosin vaikuttanee osaltaan.
Juu - tekstistäni puuttui täysin se, että tokihan Ferrari on saavuttanut "osan" etumatkaansa paremmalla teknisellä osaamisella - ihan kaikkeen ei ole siis käytetty kabinettipeliä. Joskin nämä ovat joka tapauksessa asioita, jotka ovat "enämpi" ja vähempi arvailujen/uskomusten varassa.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Eipäs unohdeta Bridgestoen merkitystä Ferrarin dominoinnille. Se miten Ferrari repii suhteessa eroa enemmän mutkissa, kuin suorilla, johtuu suurilta osin renkaista. Toivottavasti ensi kaudella renkaat ovat enemmän tasapuolisia kaikille, niin nähtäisiin kunnon taistelua kuninkuudesta. "Tyhjällä radalla" voittaminen, jossa ainoa uhka on sade tai Safety Car on sinänsä nerokasta, mutta ei semmosta "kilpailua" kukaan jaksa kauaa kattoa.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9345
Black Leopard sanoi:
Tuolloin Ferrarin ratissa oli myös legenda nimeltä Gilles Villeneuve :thumbup: :thumbup:

Ja tapaus vuodelta ´99........

Vuonna ´99, 10 mm toleranssi oli voimassa, 2004 ei enää ollutkaan.Eli kyse on Kanadan kilpailusta, Toyotan ja Williamsin hylkäyksistä.... ;)
Toyotat olisivat mahtuneet toleranssin sisään, Williamsit eivät.

Sallittu toleranssi on muistaakseni vain 5 mm. Aluksi Ferrarin ilmanohjaimet olivat 10 mm laittomia, mutta myöhemmin laittomuus pieneni 4 millimetriin, eli toleranssien sisään.
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Arcanum sanoi:
1996 Ferrari oli umpisurkea, mutta vain Schumacherin mittapuulla, joka ei koskaan ole umpisurkeaa kalustoa nähnytkään. Schumin olis pitäny olla kaikkien niin rakastaman MP4-10 puikoissa, niin olis ehkä irronnut tietoa surkeasta kalustosta.
Tuo on kuitenkin se oikea McLaren, eli punavalkoinen:thumbup:
 

Pete

Well-known member
Liittynyt
28.11.1999
Viestit
1211
Sijainti
Oulu
312T4 sanoi:
Komeinta Ferraria onkin vaikeampi valita; oisko F2002 tai joku 80-luvun turbo-Ferrari tai sitten Jodyn 312T4:thumbup:
Minusta taas F2002 tippuu pois hienojen autojen joukosta vaalean Marlboro-värin takia. Toistaiseksi viimeinen Maranellonpunaisen värinen '95 malli sen sijaan oli erittäin tyylikäs auto.
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
General FUp sanoi:
Kaksi tapaustahan tuossa on, aika pikku osuus kun miettii miehen uraa :) Ja kolistelihan Hillkin miesten välisissä kamppailuissa, jos muistaa haluaa.
Joo.joo, eihän ne ollut kuin kauden viimeiset GP:t ja kysymyksessä maailmanmestaruus!?
Ja jos muistelemaan aletaan, muistuu mieleeni sellainen juttu 90 lopulta kun joku ns. hiillosti(useimmiten häkkinen) MS:ää, niin aika iloisesti miihkali poika alkoi ajaa 'rallia' eli ajeli pitkin pientareita! Nyt odotellaan milloin Kimi tai 'nappi' saa sellaisen auton alleen että pääsee miihkalia hiillostamaan? Veikkaisin että miihkalin 'ralli' alkaa taas?! Viime kisassa Kimi tuli jo kantaan......mut, mut, perkeleen siipi....!:dunno:
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Pete sanoi:
Minusta taas F2002 tippuu pois hienojen autojen joukosta vaalean Marlboro-värin takia. Toistaiseksi viimeinen Maranellonpunaisen värinen '95 malli sen sijaan oli erittäin tyylikäs auto.
Niin; viimeinen F1-Ferrari, jossa oli V12:thumbup:

Aivan! Oli ne muuten tummempia silloin!
 
Ylös