Observer sanoi:
Tietääkseni kyse on V8-koneista.
No tuossa toikin avausviestissä luki tälläistä, ja siitä otin suoraan sen mitä sääntöä koittavat saada läpi:
On myös esitetty epäilyjä siitä, että kulissien takana Ferrari ja Renault tekevät eniten töitä uuden moottorisäännön läpilyömiseksi. Tallien kaavailuissa yhtä moottoria käytettäisiin ensi kaudella kahden kisan ajan.
Mustakarin postaamassa uutisessa puhuttiin Ferrarin ja Rellun jo aloittaneen V8-koneen suunnittelun, joten eiköhän ne yritä sitäkin saada läpi luonnollisesti. Voisivat muutkin tehdä samoin ja varautua sääntömuutoksiin etukäteen eikä valittaa jälkikäteen.
Tuohon "Ferrari ja Renault tekevät eniten töitä moottorisäännön läpilyömiseksi"-kohtaan kulminoituu koko touhu. Ferrari ja Renault saavat niitä päätöksiä haluamaansa suuntaan koska he oikeasti tekevät töitä niiden eteen. Ei ne päätökset tule mieleiseksi istumalla norsunluutornissa ja valittamalla jälkikäteen.
Myös vaikkapa Elina Lappalaisen surmassa kannattaa uskoa ennemmin Otto Martikaisen juttuja kuin poliisin tutkimusten tuloksia.
Aika huono esimerkki. Tottakai uskon Poliisin sanomisia ennemmin kuin Martikaisen, mutta en todellakaan uskoisi jotain "nimetöntä lähdettä", jolla ei ole todisteita asiastaan. Eveliinan murhan jälkeen täälläpäin pyöri vaikka minkälaista huhua ja tietoa tekijästä, onneksi en uskonut, sillä kukaan heistä ei ollut oikeasti syyllinen. Onneksi kukaan ei uskonut niiden "nimettömien lähteiden" -juttuja varmaksi, muuten olisi saattanut syytön saada vähän osumaa. Kyllä jos Poliisi sanoisi "Tutkimuksemme osoittavat, että FIA on hyväksyttänyt sääntömuutokset Ferrarilla", uskoisin varauksetta.
Ei täällä salaliittoteorioista puhu juuri muut kuin te schufosit.
Holvius kuittasikin tuon kommentin loistavasti, eipä mulla ole mitään lisättävää. :thumbup:
Oho kirjoitti:
Voi olla että miltei koko lajia seuraava yleisö ja lehdistö punaista kulmausta lukuunottamatta ovat vainoharhaisia mutta perin sitkeässä maailmalla istuu käsitys Ferrarin erityisasemasta suhteessa FIAan, ja perin usein FIAn päätökset tuntuvat noudattelevan Ferrarin taholta tulleita toiveita.
Niinhän ne tuntuvat noudattelevan. Mutta ehkäpä se johtuu juuri siitä, että heillä on koko ajan edustaja FIA:n toimistossa tekemässä vaatimuksia, samalla kun Williamsin ja Mclarenin edustajat on päämajoissaan kahvilla? On tainnut Rellukin nyt tajuata, että ei päätöksiin vaikuteta olemalla hiljaa. :thumbup: