AnttiL
Reittinörtti
Tämä projekti ehdittiin jo haudatahttps://dirtfish.com/rally/fia-launches-global-rally-ranking-system-from-2022/
Ranking-lista rallikuskeille tulossa ensi vuonna
Tämä projekti ehdittiin jo haudatahttps://dirtfish.com/rally/fia-launches-global-rally-ranking-system-from-2022/
Ranking-lista rallikuskeille tulossa ensi vuonna
Olisi hieno päänavaus 35 vuoden tauon jälkeen, toivottavasti onnistuu. Mitä laajemman alueen MM-sarja maantieteellisesti kattaa, sen parempi.https://www.rallit.fi/rallin-mm-sarja-saamassa-taysin-uuden-osakilpailun/
Ensi vuonna kisa jenkeissä?
Krisse vähän huhuili eilisessä striimissä että USA, Meksiko, Argentiina ja Saudi-Arabia olisi kärkkymässä paikkaa. Epäilen kaikkia mutta kolme voisi tulla, jos esim. Ypres ja Sardinia jäisi pois...https://www.rallit.fi/rallin-mm-sarja-saamassa-taysin-uuden-osakilpailun/
Ensi vuonna kisa jenkeissä?
Kolme ensimmäistä koska tahansa. Neljäskin voisi teoriassa olla tiestöltään mielenkiintoinen lisä sarjaan, mutta muilta osin kiitos ei.Krisse vähän huhuili eilisessä striimissä että USA, Meksiko, Argentiina ja Saudi-Arabia olisi kärkkymässä paikkaa. Epäilen kaikkia mutta kolme voisi tulla, jos esim. Ypres ja Sardinia jäisi pois...
Tämä, yhdistettynä tämän hetkiseen tilanteeseen vähän kaiken suhteen, ja vaikka Meksikon osallistujalistaan parempinakin aikoina, toteaisin Fia:lle että hold your horses..Hurjalta myös kuulostaa suunnitelmat siitä, että puolet kaudesta olisi kaukokisoja.
Siis heitin vaan. Voihan se olla että Espanja putoaa pois Kreikan tieltä, tai oikeastaan Saksan. Ja se pohjoisamerikan kisa niin kyllä se Meksikoon taipuu, ei Usa/Kanada ole vielä valmis.Mites se USAn kisa? Ja Kreikalla piti kai olla pidempi sopimus?
Kolme valmistajaa voisi olla riittävästi jos jokainen valmistaja toisi 4 autoa melkein jokaiseen kauden ralliin (paitsi ehkä Safariin?)https://dirtfish.com/rally/why-the-fia-believes-3-4-manufacturers-is-enough/
Nyt en kyllä ole ihan samaa mieltä siitä että kolme valmistajaa on riittävästi...mutta neljä tasaväkistä alkaa olla kyllä riittävästi.
Hyundai kyllä voitti tossa pari valmistajien mestaruutta juuri, vaikka henkilökohtaiset meni Toyotalle.Pari viime kautta on sen takia tuo kolme valmistajaa tuntunut tosi vähältä, että Ford käytännössä ajellut terveisiä ison osan ajasta. Lisänä vielä se, että Toyota suhteellisen tasaisesti ollut paras.
Ai saakeli. Itse jotenkin ajatellut että Toyota voitti muut sitä yhtä lukuunottamatta. Mutta menihän niitä toinenkin Hyundaille. Mutta tosiaan tuntuu tasoerot tuntuu vähän stabiloituvan.Hyundai kyllä voitti tossa pari valmistajien mestaruutta juuri, vaikka henkilökohtaiset meni Toyotalle.
Kolme valmistajaa tosiaan riittää hyvin jos kaikki ovat suht samalla tasolla. Parin viime kauden m-sport ei sillä tasolla ole ollut. Tänä vuonna kaikilla autoilla on kuitenkin ralli voitettu. OIlkoonkin Toyota/Kalle on ollut muita edellä. Mutta en Toyotaa täysin ylivertaiseksi tällä kaudella laskisi, kun Evans on rämpinyt koko kauden. Luotettavin se on kyllä ollut ja sitä kautta on pinnoja kertynyt. Mutta kyllä mielestäni Hyundai pystyy hyvin haastamaan nopeudessa ja Ford on myös lähellä. Totta kai neljäs valmistaja olisi hyvä ja toisi lisää paikkoja kuskeille, mutta ei se välttämätön ole. Kahdellakin valmsitajalla selvitään, jos autoja saadaan riittävästi viivalle. Mutta kyllä 3-4 tallia on aika optimi. Totta kai mitä enemmän sitä parempi. 00-luvun taitteen määriin tuskin helpolla enää päästään, joten nykyiseen on tyytyminen.Pari viime kautta on sen takia tuo kolme valmistajaa tuntunut tosi vähältä, että Ford käytännössä ajellut terveisiä ison osan ajasta. Lisänä vielä se, että Toyota suhteellisen tasaisesti ollut paras.