Selkokilinen vastaus: kaikki kynnelle kykenevät ajavat voitosta ja mestaruudesta.
Asia kunnossa.jjx sanoi:Ei todellakaan voi sanoa "lähes kaikki R1 autot" ajaa voitosta. Toki R1 autoja on viivalla niin vähän, että voi sanoa, että lähes puolet R1 kuskeista ajaa voitosta. Ei esim Ep/Katsuta/Sordo todellakaan kuulu kategoriaan ajavat yhdessäkään kisassa voitosta
Tämä ylempänä mainittu siis vain pelkästään teoriassa, mutta ei käytännössä. Onko meillä nyt yhteisymmärrys.Asia kunnossa.
Ei.Tämä ylempänä mainittu siis vain pelkästään teoriassa, mutta ei käytännössä. Onko meillä nyt yhteisymmärrys.
Näillä kaikilla on ollut myös yhteyksiä tehtaaseen. Myös Bastilla. Bosse ei yksityisenä ajanut kertaakaan tehdaskuskeja kovempaa (paitsi 1996 Kenneth Erikssonia ja Bruno Thiryä kovempaa). 1997 eteenpäin on ajanut tehtaan autolla.Joo kyllä, nämä bosset ovat isossa kuvassa harvinaisia poikkeuksia eikä heidän kaltaisiaan nähty juurikaan esim Rac tai San Remoralleissa, muista ralleista puhumattakaan. Ehkä vain Fin-Swe kisoissa nähtiin vastaavia poikkeuksia kun oli Jonssonit ja Rådströmit Ruottis.
Vuodelta 1965 on Karpon haastattelu jossa puhutaan siitä miten ralli on niin kallista yksityiskuljettajalle ettei ole mitään mahdollisuutta pärjätä tehdaskuskeille.Voiskohan rajan vetää vuoteen 1981 jolloin ralli oli viimeksi halpaa kun Vatanen voitti yksityistiimin autolla mestaruuden????
Kyllä varmaan on tehdas/ maahantuojat tukeneet lahjakkaita junnuja. Annat siis ymmärtää, että ellei yksityiskuski aja kovempaa kun tehtaan kuskit, niin heidän mukanaolonsa on silloin hyödytöntä. Yleensä kyseessä on uraansa aloittavia lahjakkuuksia, joten ymmärrettävää että kestää aikansa ennenkuin pystyvät vakiinnuttamaan vauhtinsa. Mutta siitä olen samaa mieltä, että Serderiksen kaltaisten yksityiskuskien mukanaolo on lähes hyödytöntä. Tai no on siinäkin joku hyöty, Msport saa toiminnalleen rahoitusta ja ehkä pystyy ajattamaan niillä rahoilla lahjakkaampia kuskeja.Näillä kaikilla on ollut myös yhteyksiä tehtaaseen. Myös Bastilla. Bosse ei yksityisenä ajanut kertaakaan tehdaskuskeja kovempaa (paitsi 1996 Kenneth Erikssonia ja Bruno Thiryä kovempaa). 1997 eteenpäin on ajanut tehtaan autolla.
Ei, kunhan debunkkasin tämän väitteenAnnat siis ymmärtää, että ellei yksityiskuski aja kovempaa kun tehtaan kuskit, niin heidän mukanaolonsa on silloin hyödytöntä.
Pointti on edelleen se, että MM-sarjaa ei pelasta se, että yksityiskuskit ajaa pääluokan autoilla. Jopa WRC2:ssa on todella vaikea päästä samalle tasolle kuin Toksportilla, M-Sportilla ja Hyundailla ajavat puoliammattilaiset, jotka saavat testata enemmän ja joilla on ajorutiinia.Nää ukot antoi tietyille tehdaskuskeille säännöllisesti pataan koko ysärin.
Voisko tässä olla laajemmin rallista kiinnostuneille asenteen korjauksen paikka ja antaa arvostus näille kummisedille ja hiljainen hyväksyntä myös heidän tv-ajalleen? Otetaan hypoteettinen tilanne, että Markku Rautio ostaisi itselleen Rally1-auton johonkin MM-ralliin ja sitä kautta saisi tv-aikaa. Kyllä mua ainakin korpeaisi, jos häntä tästä alettaisiin muiluttaan vs kaikki se hyvä, mitä hän on ralliautoilulle viime vuosina tehnyt.Serderidikset ja Al-Qassimit tuovat rahaa lajiin, mutta samalla myös tavallaan negatiivista julkisuutta, kun heidän köröttelyään näkyy telkkarissa.
Pitäydyn kannassani.Voisko tässä olla laajemmin rallista kiinnostuneille asenteen korjauksen paikka ja antaa arvostus näille kummisedille ja hiljainen hyväksyntä myös heidän tv-ajalleen? Otetaan hypoteettinen tilanne, että Markku Rautio ostaisi itselleen Rally1-auton johonkin MM-ralliin ja sitä kautta saisi tv-aikaa. Kyllä mua ainakin korpeaisi, jos häntä tästä alettaisiin muiluttaan vs kaikki se hyvä, mitä hän on ralliautoilulle viime vuosina tehnyt.
Selkokilinen vastaus: kaikki kynnelle kykenevät ajavat voitosta ja mestaruudesta.
Asia kunnossa.
Tämä ylempänä mainittu siis vain pelkästään teoriassa, mutta ei käytännössä. Onko meillä nyt yhteisymmärrys.
Teoreettisesti tai matemaattisesti ajateltuna jokaikisellä ralliin osallistuvalla on mahdollisuus voittaa kyseinen kilpailu. Onko se todennäköistä? Ei tietenkään, mutta todennäköisyyksistähän tässä ei puhuttu vaan mahdollisuudesta. Ihan sama maailmanmestaruuden kanssa. Kaikilla on teoreettinen mahdolllisuus, niin kauan kuin on teoreettinen mahdollisuus. Todennäköisyyksien ajatteleminen tai niiden laskeminen menee jo ennustamisen puolelle, koska silloin puhutaan tulevaisuudesta josta me emme tiedä mitään. Kallekaan ei ole vielä tämän vuoden maailman mestari. Todennäköisyys on hänen puolellaan, mutta aina voi mukaan astua sattumat.
Mutta eikös edelleen ainakin Toksport ja Msport juuri ole yksityistalleja ja niissä ajavat kuskit yksityiskuskeja huolimatta siitä että ovat puoliammattilaisia. Joo tottakai se on realismia, että se jolla on liitua, niin piirtää.....Ei, kunhan debunkkasin tämän väitteen
Pointti on edelleen se, että MM-sarjaa ei pelasta se, että yksityiskuskit ajaa pääluokan autoilla. Jopa WRC2:ssa on todella vaikea päästä samalle tasolle kuin Toksportilla, M-Sportilla ja Hyundailla ajavat puoliammattilaiset, jotka saavat testata enemmän ja joilla on ajorutiinia.
Serderidikset ja Al-Qassimit tuovat rahaa lajiin, mutta samalla myös tavallaan negatiivista julkisuutta, kun heidän köröttelyään näkyy telkkarissa.
Toisivat ainakin aika kivasti kassaa MM-rallien järjestäjille osallistumismaksuina ja kyllä muutama paja saisi bisneksen niiden ajattamisestakin.Ehkä voisi kiteyttää, että jonon jatkeena ajavat pääluokan yksityiskuskit eivät pelasta MM sarjaa isossa kuvassa vaikka heitä olisi 35 kpl joka kisassa.
Tämä toteutuisi Rally2-autoillakinToisivat ainakin aika kivasti kassaa MM-rallien järjestäjille osallistumismaksuina ja kyllä muutama paja saisi bisneksen niiden ajattamisestakin.
Toki.Tämä toteutuisi Rally2-autoillakin
Joltain nuorelta lupaavalta WRC2-kuskilta joka muutoin saisi sisäkameran All Liveen tai edes lähetysaikaa powerin TV-lähetyksen alkuun.Serderidiksen kaltaiset kuljettajat eivät ehkä tuo rallin voittotaisteluun mitään lisää, mutta onko se joltain pois, jos hän ajaa siellä mukana?
Kuka mistäkin tykkääKuten jjx sanoi, niin penkalla olijoilla on ainakin jotain nähtävää.
Mutta jos Msportilla ajaisi esim 2-12 herrasmieskuljettajaa jokaisessa kisassa, niin niillä rahoilla jotka se tästä vuokraliiketoiminnasta saisi, se voisi ajattaa useampaa nuorta ja lupaavaa kuljettajaa. Näitä nuoria näkyisi WRC livessä enemmän jos heitä olisi enemmän pääluokassa. Serderis ei vie keneltäkään lähetysaikaa, hän vain täyttää tyhjiötä, muiten täytyis näyttää virityskuvaa. Yksinkertaisia urheilun ja kapitalismin perusasioita. Kommunistisessa urheilussa kaikki osallistujat saa tasan saman verran lähetysaikaa ja kaikki osallistujat saa saman palkinnon.[/QUOTE]Joltain nuorelta lupaavalta WRC2-kuskilta joka muutoin saisi sisäkameran All Liveen tai edes lähetysaikaa powerin TV-lähetyksen alkuun.