Shammy sanoi:
Onkos tämä kuljettajien tänään allekirjoittama lausunto jo mainittu täälä. On kimpsunkin nimmari ja nimen selvennys
tässä onkin mielenkiintoinen kohta kuskien näkövinkkelistä tuohon "nopeusrajoitukseen" ovaalimutkassa...
tuolla GP toicissahan tuosta väännettiin kättä kuinka helppoa ja turvallista olisi muka ollut osan autoista hidastaminen ovaalilla, ja ohessa lainaus kohdista 4 ja 5...
tämän kommentin jälkeen kuka vielä väittää että FIA:n ehdotus oli reilu ja turvallinen?
(tätä vastaan lienee aika hankala väittää kun kommentin laatijoina on kuskit itse)
4. Not all cars would have been subject to the speed restriction.
At least 6 cars would have been going trough Turn 13 as fast as possible i.e. over 320km per hour.
The other cars - if they all complied - would have had to slow suddenly going into the Turn, travel at a much slower speed trough the Turn and then accelerate back to racing speed.
5. This would have meant a huge speed differential between cars at the approach of Turn 13, during Turn 13 and exiting Turn 13.
Having cars travelling at dramatically different speeds at the same point on the track would have been completely chaotic and highly dangerous.
14. We were also told of the proposal for a chicane at Turn 13.
Chicanes have been successfully introduced in races in the past.
We believe that a chicane would have been a perfectly workable solution in Indianapolis.
Accordingly none of us objected to a chicane at the meeting.
todella hyvä pointti myöskin kohdasta 14... kuten GP toicissa totesin moneen otteeseen, niitä on käytetty aiemminkin, ja ovat toimineet, miksei siis nyt?
tätä mieltä olivat myöskin kuskit jotka noita ratoja ajavat, poislukien Ferrari ja Jordan kuskit...