Huh huh mitä logiikkaa taas tuossa tuomiossa.
- Guilty of failing to ensure that they were in possession of suitable tyres for the 2005 US Grand Prix; but with strong, mitigating circumstances.
- Guilty of wrongfully refusing to allow their cars to start the race, having regard to their right to use the pit lane on each lap.
1. ja 2. syyte ovat ristiriidassa keskenään. 1. väittää että teameilla ei ollut sopivia renkaita GP:hen, 2. väittää että ko. renkailla olisi pitänyt startata GP.
2. syytteessä vedotaan siihen että olisivat voineet ajaa varikon kautta joka ikisen kierroksen ja välttää näin mutkan 13 jossa renkaat menevät rikki. Ennen kisaa FIA tarjosi teameille 3 eri vaihtoehtoa (vaihtakaa Euroopasta roudatut renkaat, ajakaa hitaammalla vauhdilla, vaihtakaa renkaita joka 10. kierros) - nyt syytetäänkin siitä ettei käytetty neljättä vaihtoehtoa, joka ei kuulunut FIAn tarjoamiin? Tämän voi tulkita kahdella tapaa: a) ennen kisaa FIAllakaan ei ollut yhtään käytännössä toimivaa ehdotusta, jolla Michelin tallit olisivat voineet ajaa kisan - miten talleja voi silloin syyttää kisan keskeyttämisestä?, tai b) tallien olisi pitänyt käyttää jotain 3. alkuperäisestä ehdotuksesta, ko. syytteen/tuomion peruste on siis virheellinen.
Päivä päivältä ja faksi faksilta FIA puhuu itseään entistä enemmän pussiin.