Finnish GPL Championships 4

  • Viestiketjun aloittaja Hënkka
  • Aloituspäivämäärä

Hënkka

Guest
Tuossa tuli jo Perunan ja Tuheron kanssa keskusteltuakin asiasta, eli syksyllä jatkuu taas Suomen GPL mestaruus-sarja. Nyt ajetaan jo järjestyksessä neljäs kunnon kausi.

Eli osoitteessa http://fgplc.figc.net/index.php löytyy kaikki tarvittava info tästä liigasta. Ilmoittautuminen tapahtuu LOGIN-kohdasta ja siellä kannattaa ehdottomasti (pakko) liittyä maili-listaan, niin pysyy hommassa ajan tasalla.

Porukkaa on ilmoittautunut yli kolmen divisioonan verran (1 divari/18 kuskia) ja tänään oli ensimmäiset aika-ajot Kyalamissa kuljettajien tason selvittämiseksi. Kuskit jaetaan tasoerojen perusteella eri divisiooniin. 1 divari ajaa ilmeisesti (ei vielä varmaa) 100% kisoja, alemmat 50%:n. Aika-ajot jatkuu lauantaina 1.9 ja sunnuntaina 2.9 ja siitä eteenpäin tarvittaessa. Kyalami siis näissä tasotesteissä ainoa rata.

GP-kalenteri käsittää 14 kisaa, ne ajetaan kahden viikon välein sunnuntai-iltaisin.
Kisakalenteri

Autosääntöjä ei ole vielä varmistettu. Jotkut ovat ehdottaneet, että jokaiselle autolle pitäisi ilmoittaa ennakkoon kaksi kisaa, joissa sitä käyttää. Seitsemällä eri autolla tuo 14 kisaa tulisi näin täytettyä. Toiset ovat ehdottaneet, että kisoissa kaikki ajavat samalla autolla ja autot arvotaan eri kilpailuihin. Näin ratkaisi pelkästään kuskin taito.

Kaikki ketä liiga kiinnostaa, niin kipinkapin saitille ja ilmoittautumaan. Sitten liitytte siihen POSTITUSLISTAAN, niin mun ei tartte enää täällä kertoa enempää. Tässä oli nyt pääpiirteittäin kaikki, mitä siellä on aiemmin kerrottu.

[ 30-08-2001: Message edited by: Henkka ]
 

Apa_02

Well-known member
Liittynyt
24.4.2001
Viestit
623
On jo ilmottauduttu!
Mutta hienoa, että FGPLC saa kuuluisuutta jo tälläkin forumilla.
Ketkäs on täältä ilmottautuneet, ja missä divarissa ajele(hdi)tte?
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Menin sitten itekin ilmottautumaan ...liekö ollut 4 vai kolmos divari... no se ensimmäinen mihinkä vielä pääsi.En o kerenny suuremmin asiaa tutkailla, mutta kaipa minut sitten ainakin karsinnasta löytää. Postissa mainitaan serverin osoite muodossa gpl.peli.jotain.jotain.. mitäkäs tuo meinaa?? Voikos sitä muka multiplayer valikosta pistää tuon ip-osoitteen kohdalle??
Vai ajetaanko noi sarjat vrocin kautta?
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Nyt on sitten ekat karsinnat tohon fgplc:en ajettu..en kerenny huomaamaan oliko siellä tuttuja, tosin oli niin kiire ajaa etten paljoa edes katellu.
Joko olen tyhmä tai sitten nuo sarjan sivut on hieman puutteelliset...mutta mihinkäs nuo karsinnat oikein vaikuttavat??
Divisiooniinhan pystyy liittymään napin painalluksella joten mistä tässä sitten oikein karsitaan?Vai tuleeko vielä hitaimmille kenkää ylemmistä divareista ennen kauden alkua jos karsinnoissa ei tulosta synny?
 

Hënkka

Guest
Aikojen perusteella porukka jaetaan divareihin. Itse en ole vielä ehtinyt ajamaan, mutta eiköhän tuossa huomenna onnistu.
 

Sohvaperuna

Well-known member
Liittynyt
3.3.2001
Viestit
80
Ilmoittauduin minäkin ja sain jopa ajettua tuossa sunnuntai-iltana pari kierrosta aika-ajoissa... Meni vaan tekniikan (core.inin ja patchien) kanssa tapellessa taas :confused: ja pääsin mukaan vasta noin klo 20.15. Sain ajaksi 1:20,7x, saa nähdä mihin toi riittää.

Maanantain tai tiistain karsintoihin en enää pääse, joten tuohon aikaan lienee tyytyminen. :(

Tiistain jälkeen varmaan tulee niitä listoja divarijaoista...ellei vielä järjestetä aika-ajoja?
 

Hënkka

Guest
Mitäs jos perustettas talli kolmestaan? Tuhero, minä ja Peruna. Tallin nimeksi Team F1-Forum. Sais siinä Anttikin vähän ilmasta mainosta. ;)

Mä tossa vähän reenailin ja ajat oli samoissa kuin teillä, sitä 1.20.60 luokkaa. Todennäköisesti joudutaan samaan divariin, niin yhteinen tallikin olis ihan jees. :)

[ 03-09-2001: Message edited by: Henkka ]
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Mikä ettei.. onneksi Tuhero Racingin pääosakas olen minä itse joten voisin tehdä TR-tallin tarinasta kuninkuusluokassa jopa Lolaakin lyhyemmän. Vaikka kyalamissa samalle sekunnille päästäisiinkin taidan silti olla yleisesti ottaen meistä kolmesta selvästi hitain, mutta jos samaan divariin päästään, niin yhdistetään toki voimamme.
 

Hënkka

Guest
No voi hevon vittu. Just ku pitäs mennä ajamaan, niin VROC ei toimi. Sen kauttahan te käitte ajamassa?
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Ku ei käyty vaan ihan normaalist multiplayeriin ip osotteeksi tuo gpl.mitä.vittua.olikaan.
Ja sit sinne ylös se passwd

Paransin muutes äskö vikalla yrityksellä lauantaista aikaani 6 sadasosalla, ei turha puolituntinen =)
 

Hënkka

Guest
Joo kokeilin sitä ja pääsinkin sisään, mutta en kuitenkaan ehtinyt ajamaan. Jää perkele huomisen varaan. Paljon sun aika on nyt ja oliks siel paljon ruuhkaa?

[ 03-09-2001: Message edited by: Henkka ]
 

Sohvaperuna

Well-known member
Liittynyt
3.3.2001
Viestit
80
Mulle passaa kyllä toi tiimihomma ihan mainiosti, jos vain ajat on samaa luokkaa. Pääsen sittenkin huomenna ajamaan aika-ajoissa, jos niihin saa osallistua useampana päivänä.

Oli mullakin eilen tekniikan kanssa lieviä ongelmia, kun oli noi patchit asentelematta ja core.iniä piti muutella. Aloitin koko ruljanssin vielä siinä viis vaille kahdeksan niin :confused: :eek: :mad: oli valmis.

Joten huomenna saattaa aika parantua vielä...

Muuten ajatteko ihan "oikeilla" nimillänne siellä? Minä ainakin, kun näyttää olevan yleinen tapa siellä, joten Sohvaperunaa ei siellä tuloslistassa näy... ;)
 

Hënkka

Guest
No mul on nyt oikea nimi siellä. Ois ihan kiva tietää ne nimet, niin pistäkään vaikka yksityisviestiä liikenteeseen, että tietää kuka on kuka. :)
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Juuh, tota Tuherona ajetaan sielläkin.. kävi kyllä mielessä ajaa omalla nimellä kun kerran muutkin ajaa....aina massan mukana =)
Mutta toistaiseksi Esteain Tuherona.

Aika on nyt 1.20.81 mikä sivuaa ennätystäni, eli pakko olla "paineen alla" ajamiseen tyytyväinen.

En ny muista paljonko kuskeja siel tänään oli.. yli kymmenen kuitenkin ja tuolla ajalla pääsi TOISEKSI. Lauantaina ajalla 1.20.87 sijottui viidenneksi ...eeeeeli.. olisikohan jopa kakkosdivari mahdollinen
Team F1-Forumille??
 

Sohvaperuna

Well-known member
Liittynyt
3.3.2001
Viestit
80
Laittelin Henkalle sitten nimeni privatemessagena, toivottavasti tuli perille?

Katselin tuossa muuten tuota kisakalenteria ja siellä on puolet radoista sellaisia, joita olen ajanut korkeintaan kymmenen kierrosta, paria en ollenkaan. Eli treenata pitää jossain vaiheessa rankasti, eikä noihin vissiin löydy helposti valmiita säätöjä. Onneksi on kaksi viikkoa kisojen väliä...Pitänee vissiin opetella säätämään autoa.

Jännitys onkin varmaan sitten aika-ajoissa ja kisoissa ainakin neljä kertaa kovempi kuin näissä ForumGPL-koitoksissa...?

Mites muuten oletteko siis jo liittyneet johonkin divisioonaan tai luoneet tiimin tuolla FGPLC:n sivuilla? Ykkös- ja nelosdivarissa näyttää olevan vielä tilaa, mitähän tuokin meinaa...?

[ 03-09-2001: Message edited by: Sohvaperuna ]
 

Hënkka

Guest
Kyllä siihen divariin pitäs littyä aika piakkoin! Eli klikkaa sieltä configista ittes sinne neloseen. En tiedä noteeraavatko edes aikaasi, jos et ole ilmoittautunut. Tärkeintä että olet nyt vaan mukana, kyllä ne divarijaot sitten saadaan kohilleen.

Ja Tuhero, muuta itelles Tuhero Racingin tilalle se Team F1-Forum.
 

Sohvaperuna

Well-known member
Liittynyt
3.3.2001
Viestit
80
Kävin sitten liittymässä siihen nelosdivariin. Pääsen tänään aika-ajoihin, joten ei haitanne, vaikka sunnuntain aikaa ei huomioitaisi...
 

akim

Well-known member
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
369
Olen mukana FGPLC:ssä (H. Haverinen). Alustavasti olen ilmoittautunut kolmosdivariin, mutta sarjajako menee kaiketi uusiksi.


Soffan kanssa törmäämme sitten tämän illan aika-ajossa sillä minullankin on vielä ne ajamatta. Katsotaampa mihin divariin tässä kukin pääsee tai joutuu.
 

Sohvaperuna

Well-known member
Liittynyt
3.3.2001
Viestit
80
Originally posted by akim:
<STRONG>Olen mukana FGPLC:ssä (H. Haverinen). Alustavasti olen ilmoittautunut kolmosdivariin, mutta sarjajako menee kaiketi uusiksi.


Soffan kanssa törmäämme sitten tämän illan aika-ajossa sillä minullankin on vielä ne ajamatta. Katsotaampa mihin divariin tässä kukin pääsee tai joutuu.</STRONG>
No toivottavasti emme törmää sanan varsinaisessa merkityksessä... ;)
 

Hënkka

Guest
Radat ja autot on nyt lyöty lukkoon ja ne ovat kaikissa divareissa ne alunperin
valitut/arvotut:

Kyalami (Brabham)
Silverstone (Ferrari)
Anderstorp (Cooper)
Mexico (Ferrari)
Rouen (Brabham)
Goodwood (BRM)
Monaco (Honda)
Keimola (Eagle)
Nürburgring (Lotus)
Österreichring (BRM)
Spa (Lotus)
Brands Hatch (Honda)
Zandvoort (Cooper)
Imola (Eagle)

Tässä järjestyksessä. Päivämäärät löytyvät saitilta.

Muitakin hyviä ehdotuksia kauden formaatiksi esitettiin, mutta mitään
järisyttävän painavia syitä alkuperäisen suunnitelman muuttamiseen ei
ilmennyt. Tähän mennessä jokaisella kaudella on ollut ikään kuin oma
teemansa ja nyt jatketaan samalla linjalla. Viime kaudella se oli
autovalinnoilla taktikointi, tällä kaudella se on tasaväkinen kalusto.
Ratavalinnoista oltaisiin voitu kinastella maailman tappiin, mutta siinä ei
ole mitään järkeä. Kuten listalla on jo esille tullutkin, ns. uudet radat
ovat myös oivallinen mahdollisuus divareiden häntäpään kuskeille pärjätä
kisoissa, jos vain viitsii nähdä vaivaa treenata.

Koska pitempiin kuin 50% kisoihin löytyi halukkaita vain 12 henkilöä, niin
erillistä pitkien kisojen divaria ei järjestetä, joten divaripaikkoja
jaettaessa kaikki ovat samalla viivalla.

Tänään on viimeinen mahdollisuus osallistua sign-up ajoihin, joten
divarijako saataneen julkistettua hyvässä lykyssä jo illalla. Jos kuitenkin
on tarvetta lisäkarsintojen järjestämiseen niin pyyntö perusteluineen
minulle (sampo.peltonen@kolumbus.fi) tänään 4.9. klo 21 mennessä. Jos kuski
ei ole osallistunut sign-up ajoihin, eikä yhdeksään mennessä kuulu mitään,
niin ilmoittautuminen raukeaa. Ilmoittautuminen kauteen menee kiinni tänään
klo 19.

Pari kuskia on osallistunut karsintoihin 2 kertaa (tämä ei koske torstaina
ajaneita, jotka näin saivat tehdäkin) ja heiltä voimaan jää vain ensimmäinen
yritys. Jos tähän on ollut syynä joku tekninen tms. ongelma niin ottakaa
yhteyttä.

------------------------------------------------------

Tällaista on nyt päätetty. Ihan jees mun mielestä tuo sama auto kaikilla, niin silloin se on sitten vika ratin ja penkin välissä jos ei kulje. :)
 
Ylös