Formula 1 2006 loppukausi

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
WebSlave sanoi:
Tuo voi pitää paikkansa, mutta ei Kimikään niin hölmö ole, että kuvittelisi saavansa Ferrarilla täysin tasavertaisen kohtelun. Schumi on ollut tallissa kymmenen vuotta ja hän tuntee kaikki ja kaikki tuntevat hänet. Se vaikuttaa henkilökunnan suhtautumiseen. Lisäksi Schumin auton kimpussa ovat olleet tallin parhaat voimat. Luuletko, että Kimin tullessa talliin Schumin palvelua heikennetään?

Minusta ne merkit nimenomaan ovat ilmassa. Nuoret haastajat ovat jo rinnalla. Kauanko siihen "ohi puskemiseen" enää menee?
Miksi Sumin palvelun pitäisi heikentyä kun sitä on kymmenen vuotta rakennettu? Ei se heikentyisikään.
Mutta miksi tämän pitäisi tarkoittaa sitä, että Kimi ei voisi saada hyvää ja tasapuolista palvelua? Sumi tuskin ajaa enää 2008 kuitenkaan kun säännötkin muuttuvat jossain määrin taas. Ferrarin täytyy alkaa joka tapauksessa rakentamaan tiimiä se mielessä, että Sumi ei aja siellä loputtomiin. Ja Massan ympärille tätä tuskin tullaan tekeen, paitsi jos on pakko. Kimin ympärille olisi nimenomaan hyvä alkaa rakentamaan tulevaisuutta Sumin viimeisenä kautena. Tai sit Sumi lopettaa tämän kauden jälkeen... :cool:

Ja juu, kyllähän ne merkit ovat olleet ilmassa jo viimeiset pari vuotta. Eihän siitä tarvi edes puhua. Mutta se koska pappa-Sumi jää jalkoihin jää nähtäväksi. Jos jää koskaan...ennen lopettamistaan...yhdeksänkertaisena mestarina? :cool:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ghost_Glove sanoi:
Miksi Sumin palvelun pitäisi heikentyä kun sitä on kymmenen vuotta rakennettu? Ei se heikentyisikään.
Mutta miksi tämän pitäisi tarkoittaa sitä, että Kimi ei voisi saada hyvää ja tasapuolista palvelua?
Tuo lähtee siitä oletuksesta, että Ferrarilla pätevin henkilökunta pyörii Schumin auton ympärillä ja tallikaverille jää loput. Jotta Kimi saisi tasavertaisen kohtelun, osan Schumin porukasta pitäisi siirtyä Kimin varikkotiimiin, tarkoittaen siis sitä, että Schumin palvelu heikkenisi. Ajatus ei ole minusta hirvittävän uskottava.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Repesin täysin tälle TS:n kommentille
Renaultin päästrategi Pat Symonds pamautti Ranskan Grand Prix -viikonloppuna, että Ferrari on aivan eri luokan vastustaja MM-taistossa kuin McLaren viime kaudella.

- Ferrari pääsee aina maaliin asti, kun McLaren hajosi edes silloin tällöin.
Tosin boldatun kohan perusteella ei Pat tainnut viime kauden kisoja kauheesti katella :rolleyes:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Tuohan on totta mitä Symonds sanoo. McLaren hajosi edes joskus eikä päässyt maaliin.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
jaska sanoi:
Tosin boldatun kohan perusteella ei Pat tainnut viime kauden kisoja kauheesti katella :rolleyes:
Mclarenin oli viime kaudella todella vähän ongelmattomia viikonloppuja.. Keskeytykset ja moottorivaihdot yhteenlaskettuna abauttiarallaa puolet kisoista meni enemmän tai vähemmän päin pebantteenia.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
jaska sanoi:
Tosin boldatun kohan perusteella ei Pat tainnut viime kauden kisoja kauheesti katella
Niin, no montakos kertaa se McLaren sitten kisassa hajosi epäluotettavuuttaan? Oikein tiukan tulkinnan mukaan neljä. Tässä ei siis huomioida Kimin aiheuttamaa ripustuksen hajoamista, eikä Montyn keskeytystä ajettuaan kaivon suojakannen yli.
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
WebSlave sanoi:
Niin, no montakos kertaa se McLaren sitten kisassa hajosi epäluotettavuuttaan? Oikein tiukan tulkinnan mukaan neljä. Tässä ei siis huomioida Kimin aiheuttamaa ripustuksen hajoamista, eikä Montyn keskeytystä ajettuaan kaivon suojakannen yli.
Hajoamisten lisäksi annettiin aika paljon tasoitusta moottorinvaihtojen myötä.
 

jamminen

Well-known member
Liittynyt
20.6.2005
Viestit
358
Hehe, taas tätä samaa vääntöä. Puhui varmaan joo maaliinpääsemisestä, mutta moottorinvaihdot vaikuttivat aivan samalla tavalla kuin keskeytyksetkin: ne tekivät Renaultin voittamisen mahdottomaksi (Kimille). Onhan toi "silloin tällöin" vähän provosoivasti sanottu näin suomalaisen korviin, tosin suomennus on voinut hieman muuttaa sanoman vivahdetta...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
jamminen sanoi:
Onhan toi "silloin tällöin" vähän provosoivasti sanottu näin suomalaisen korviin, tosin suomennus on voinut hieman muuttaa sanoman vivahdetta...
Olisiko se ollut sitten vähemmän provo, jos Symonds olisi sanonut "alituiseen" tai "vähän väliä"? Ei minusta. Kyllä sekin olisi kettuiluna otettu. Jos olet Renaultin palkkalistoilla, niin sanoit niin tai näin, provoat tämän foorumin mielestä. ;) (Paitsi jos olet Heikki Kovalainen.)
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Onko asia nyt nähtävä/nähtävissä niin, että Renun auto on mahd. suunniteltu hieman liikaakin kiistellyn massavaimentimen varaan vai mikä on auton vauhdin vienyt? Renkaat? Tiensä päähän tulo? Eli onko niin, että R25 alkaa oleen niin hyvä kuin sen voi saada... Onhan se rakennettu ainakin viime kauden ja luultavasti toissa kaudenkin auton pohjalta... Pari kolme vuotta lienee jo hyvä ikä autolle ykkösissä...

Vai onko niin, että Misukalla ollaan lopetettu/lopettamassa panostus jo ennen kauden loppua... Varsinkin kun nyt Bstone on päässyt aika hyvään vetoon. Nähdäänkö Misukalla enää mitään tarvetta puristaa isolla rahalla rinnalle loppu vuodeksi ja sitten lopettaa...?

Renun vauhti on nyt kuitenkin hiipunut.... siitä ei kait pääse mihinkään.
Kuulemma niille vielä tuli Saksaan kauden suurin aero-päivitys.. Apua siitä ei tuntunut olevan...
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
Ghost_Glove sanoi:
Onko asia nyt nähtävä/nähtävissä niin, että Renun auto on mahd. suunniteltu hieman liikaakin kiistellyn massavaimentimen varaan vai mikä on auton vauhdin vienyt? Renkaat? Tiensä päähän tulo? Eli onko niin, että R25 alkaa oleen niin hyvä kuin sen voi saada... Onhan se rakennettu ainakin viime kauden ja luultavasti toissa kaudenkin auton pohjalta... Pari kolme vuotta lienee jo hyvä ikä autolle ykkösissä...

Vai onko niin, että Misukalla ollaan lopetettu/lopettamassa panostus jo ennen kauden loppua... Varsinkin kun nyt Bstone on päässyt aika hyvään vetoon. Nähdäänkö Misukalla enää mitään tarvetta puristaa isolla rahalla rinnalle loppu vuodeksi ja sitten lopettaa...?

Renun vauhti on nyt kuitenkin hiipunut.... siitä ei kait pääse mihinkään.
Kuulemma niille vielä tuli Saksaan kauden suurin aero-päivitys.. Apua siitä ei tuntunut olevan...
renua pitääkin verrata toisiin micheliniä renkainaan käyttävään talliin...esim. mäcille ja hondalle alkoi yhtä äkkiä tulla takkiin kun tämä 'damper' systeemi kiellettiin............joten renun suhteen suurin vika ei taida nyt olla renkaissa :jaska:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Renault'n heikkoa virettä pohtiessa kannattaa pitää mielessä sekin, että kyseessä oli kuitenkin vain yksi kisa. Samanlainen aallonpohja sattui myös viime kaudelle, silloin Unkariin, joka onkin seuraavaksi vuorossa. Hungaroringin viimevuotiset ongelmat huomioiden ei olisi vielä täysi katastrofi, mikäli vauhti ei vielä viikon päästä olisi kohdallaan, mutta viimeistään Turkissa on autojen taas toimittava. Lisäksi suurin ongelma oli renkaissa, jotka menivät rakoille, joten paremmin toimivilla kumeilla talli saattaa hyvinkin olla jälleen palkintopallivauhdissa jo viikon päästä.

Autosportin mukaan talli muuten tulee käyttämään kiellettyjä iskunvaimentimia Unkarissa.
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Laittakaa joku vähän infoa noista massavaimentimista, toimintaperiaatetta lähinnä nyt haen.
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
Bobakki sanoi:
Renault'n heikkoa virettä pohtiessa kannattaa pitää mielessä sekin, että kyseessä oli kuitenkin vain yksi kisa. Samanlainen aallonpohja sattui myös viime kaudelle, silloin Unkariin, joka onkin seuraavaksi vuorossa. Hungaroringin viimevuotiset ongelmat huomioiden ei olisi vielä täysi katastrofi, mikäli vauhti ei vielä viikon päästä olisi kohdallaan, mutta viimeistään Turkissa on autojen taas toimittava. Lisäksi suurin ongelma oli renkaissa, jotka menivät rakoille, joten paremmin toimivilla kumeilla talli saattaa hyvinkin olla jälleen palkintopallivauhdissa jo viikon päästä.

Autosportin mukaan talli muuten tulee käyttämään kiellettyjä iskunvaimentimia Unkarissa.
Nämä samaiset iskunvaimentimet 'pelastivat' renun viime kauden lopun...eli voisi sanoa että mestaruus varmistettiin niillä....nyt taitaa vain olla niin eetä tämä samaisen systeemin kieltäminen pilaa renun loppu kauden...näin ferrarista tehdään mestari...miksei näitä 'damppereita' voinut kieltää jo vuosi sitten....ja Kimi olisi ollut mestari :ahem: ...muuten, nämä vaimentimet renu otti käyttöön kiinan gp:hen vuosi sitten :rolleyes:
 

MikGo

Well-known member
Liittynyt
10.7.2003
Viestit
199
Ferrari hallinnut kyllä tähän asti loppukautta. Schumilla kolme perättäistä voittoa. Renaultin iskukyky on heikkenemässä, mutta saa nähdä lähteekö vielä Renaultit lentoon seuraavissa kisoissa. McLarenin iskukyky ainakin jonkinverran parantumassa. Toyota kans napsinut aika mukavasti pisteitä loppukauden aikana. Saa nähdä saako vielä Hondaa kiinni valmistajien taulukossa vai riittääkö Hondan pistekeräily myös.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Kimi ja Massa kun kerää välipistietä pois niin MM johto vaihtuu Monzassa ilman sen kummempaa dramatiikkaa.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Mestaruustaistelu ei varmasti ole vielä ohi, sillä Michelin haluaa ehdottomasti vetäytyä radoilta mestarina. Testikiellon jälkeen saattaa Kovalaisen poika joutua vähän uurastamaan...
 

HÖYNÄ

Well-known member
Liittynyt
10.8.2003
Viestit
774
Sijainti
Bunkerland
Mestaruustaistelu ei varmasti ole vielä ohi. Alonso ei varmasti halua pysyä "YKSINKERTAISENA" mestarina vuotta kauempaa. :D
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
910
Nyt mitataan Rellun kyvyt. Testikielto ei helpota asiaa.

Pidän kyllä peukkuja Alonsolle!

Toivottavasti muutkin tallit sotkis kuviota.
 
Ylös